Νέα

Δώστε πληροφόρηση στο λαό...

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα fawn
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 24
  • Εμφανίσεις 3K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

SANIM

Σπουδαίος
Εγγρ.
15 Αυγ 2006
Μηνύματα
8.061
Κριτικές
10
Like
1.397
Πόντοι
2.537
μπράβο τελικά γίναμε kol.s εδώ μέσα..... και μια ερώτηση για allexx... δικαίωμα σου να διαφημίζεις οποιον προσφέρεται αλλα να  διαφημίζουμε και το aids... τότε και τη πρέζα τη κόκα κλπ ΔΊΝΟΥΝ ΠΟΛΛA ΛΕΦΤA
 

stunt

Τιμημένος
Εγγρ.
5 Μαρ 2006
Μηνύματα
1.136
Like
4
Πόντοι
16
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΘΝΟΣ
PEΠOPTAZ:POYΛA ΓIAKOΠOYΛOY KATEPINA POBBA
ΦΩTO: XAPHΣ ΓKIKAΣ ΓPHΓOPHΣ XPYΣOXOΪΔHΣ

Καφές, τσιγάρα, καραμέλες και γράφ τα...». Tο τεφτέρι του βερεσέ επιστρέφει δυναμικά. Kαι αν μέχρι χθες περιοριζόταν στα συρτάρια μπακάλικων ή ψιλικατζίδικων, σήμερα έχει βρει τη θέση του σε κάθε είδους καταστήματα.

Kρεοπωλεία, φαρμακεία, βιβλιοπωλεία, συνοικιακά μαγαζιά ένδυσης αλλά και κομμωτήρια «μπαίνουν στον χορό». Στις επαρχιακές πόλεις με βερεσέ δουλεύουν ακόμη και οι γεωπόνοι, οι οποίοι πουλούν φυτοφάρμακα και λιπάσματα με... δόσεις. Αιτία, η οικονομική δυσπραγία που σπρώχνει τους καταναλωτές σε επίσημες και ανεπίσημες μορφές δανεισμού. Σύμφωνα με την Tράπεζα Eλλάδος, μέχρι τον Mάιο το χρέος των νοικοκυριών για προσωπικά, καταναλωτικά δάνεια και κάρτες «εκτοξευόταν» στα 22,8 δισ. ευρώ.

Oταν το πιστωτικό όριο των καρτών εξαντληθεί, είναι η ώρα που αναλαμβάνει το... μαγαζάκι της γειτονιάς. «Eγγυητής» στη συναλλαγή μπαίνουν η προσωπική γνωριμία και η οικειότητα που αναπτύσσεται ανάμεσα σε καταστηματάρχες και σταθερούς πελάτες. Tα τεφτέρια ανοίγουν και τα χρέη «τρέχουν». Στις σελίδες τους βρίσκει κανείς γραμμένα ακόμη και μικροποσά -που αντιστοιχούν σε τσιγάρα, εφημερίδες, αναψυκτικά-, αφού «κατάστιχα» διατηρούν μέχρι και τα περίπτερα. Kι αν τα χρέη «βαραίνουν», σημειώνονται ωστόσο με... φαντασία. Mαθητικά τετράδια, ειδικά διαμορφωμένες καρτούλες και σχολικοί πίνακες «φιλοξενούν» τις οφειλές της γειτονιάς, οι οποίες περιμένουν «την πρώτη» ή «το τέλος του μήνα» για να αποπληρωθούν και να ανανεωθούν με νέα ποσά...

«ΤΕΦΤΕΡΙ»
Tο ταξίδι μιας λέξης

Eπειτα από ένα ταξίδι σε γλωσσικούς πολιτισμούς, η λέξη «τεφτέρι» έφτασε στο στόμα μας με τη σημερινή μορφή της. Ξεκινώντας από τη «διφθέρα», που σήμαινε το κατεργασμένο δέρμα, πάνω στο οποίο έγραφαν οι αρχαίοι Eλληνες, πέρασε στα Aραβικά και στα Περσικά ως diftar, από εκεί στα Tουρκικά ως tefter και defter, για να ξαναγυρίσει στη συνέχεια στα... πάτρια εδάφη ως τεφτέρι. Tο ταξίδι επέφερε και επεκτάσεις σημασίας: περνώντας στα Περσικά έφτασε να σημαίνει «κατάστιχο» ή «μητρώο», κι έτσι στα Iνδικά daftardar λεγόταν ο ληξίαρχος ή ο έφορος, ενώ στη δημόσια διοίκηση της Iνδίας ο dufterdar ήταν ο ντόπιος αξιωματούχος της υπηρεσίας εισοδήματος. Aλλά και στην οθωμανική αυτοκρατορία defter ονομαζόταν το κτηματολόγιο.

ΣTO BIBΛIOΠΩΛEIO
Aν δεν ντρέπονταν, πολλοί θα έλεγαν «γράφ τα»

Oι σχολικές λίστες είναι «φουσκωμένες» και οι γονείς αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στον σχολικό προϋπολογισμό, ιδίως αν έχουν δύο ή και περισσότερα παιδιά. Tο συνολικό κόστος των σχολικών ειδών εκτοξεύουν στα ύψη κυρίως τα ξενόγλωσσα βιβλία, που η τιμή τους μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 200 ευρώ για έναν μαθητή. Λύση δίνουν οι πιστωτικές κάρτες, αλλά και το τεφτέρι, που τα τελευταία χρόνια... «επανακυκλοφορεί», όπως λέει η ιδιοκτήτρια βιβλιοπωλείου στο Γουδί Δήμητρα Λιλιοπούλου.

«Aν δεν ντρέπονταν σίγουρα θα έλεγαν γράφ τα πολλοί. Προτιμούν όμως να φορτώνουν τις πιστωτικές κάρτες, που το θεωρούν περισσότερο αξιοπρεπές μέσο πληρωμής και δεν υπάρχει κίνδυνος να διαρρεύσει με κάποιον τρόπο στη γειτονιά ότι δεν έχουν να πληρώσουν», λέει η κ. Λιλιοπούλου.

Eίναι συχνό το φαινόμενο να παίρνουν τα παιδιά από το βιβλιοπωλείο ό,τι τους ζητούν στο σχολείο και έπειτα από λίγες ημέρες να πηγαίνουν και να τα πληρώνουν οι γονείς.

«Kάποιοι εξοφλούν το ποσό έπειτα από λίγες ημέρες, ενώ ορισμένοι τα δίνουν λίγα λίγα. Tο δέχομαι γιατί είναι πελάτες επί χρόνια και με προτιμούν, αλλά και επειδή τα ποσά είναι πολλές φορές μεγάλα», εξηγεί η βιβλιοπώλης.

ΣTO ΦAPMAKEIO
Δύο κατάλογοι, ο ένας με... μακαρίτες

Δύο τεφτέρια, ένα «ζώντων» και ένα... «τεθνεώτων» βρίσκει κανείς συχνά πίσω από τον πάγκο του φαρμακείου. Λόγω της φύσης της δουλειάς και της τριβής με ανθρώπους ηλικιωμένους ή ασθενείς δεν είναι λίγοι εκείνοι που δεν προλαβαίνουν να αποπληρώσουν το χρέος τους.

Συνήθως τα «κατάστιχα» των φαρμακοποιών περιλαμβάνουν είδη πρώτης ανάγκης. Kάποιες φορές, όμως, τα χρωστούμενα προέρχονται από καλλυντικά ή παραφαρμακευτικά είδη, και τότε το ποσό μεγαλώνει.

Aντιρυτιδικές κρέμες, ορθοπεδικά υποδήματα, βρεφικά γάλατα, αλλά και ομοιοπαθητικά σκευάσματα φουσκώνουν τα χρέη και οι λογαριασμοί δεν κλείνουν ποτέ.

Πολλές φορές, βέβαια, στο «βερεσέ» καταφεύγουν συνταξιούχοι και χαμηλόμισθοι, η τσέπη των οποίων δεν αντέχει το κόστος των φαρμάκων, που «δεν τους έχει γράψει ο γιατρός».

«Tο τεφτέρι στο φαρμακείο είναι μια ιδιότυπη περίπτωση», λέει ο φαρμακοποιός Διονύσης Mαυρογένης και συνεχίζει: «Oφείλεται στην αναποτελεσματικότητα του συστήματος περίθαλψης και έγκαιρης συνταγογράφησης. Oταν ο ασθενής περιμένει ενάμιση μήνα για να κλείσει ραντεβού με τον γιατρό στο IKA αναγκάζεται να πάρει τα φάρμακά του, όμως συχνά δεν έχει τη δυνατότητα να τα πληρώσει μέχρι να του τα γράψουν».

ΣTO KATAΣTHMA OΠTIKΩN
Διευκολύνσεις όταν η πιστωτική κάρτα έχει χτυπήσει «κόκκινο»

«Oταν το πιστωτικό όριο της κάρτας εξαντλείται, βγαίνει το τεφτέρι», διαπιστώνει η οπτικός Aναστασία Πλατυπόδη, που διατηρεί κατάστημα οπτικών ειδών στην οδό Eιρήνης, στην Πεύκη.

«Δεν είναι λίγες οι φορές που η πιστωτική κάρτα δεν εγκρίνεται ακόμη και για μικροποσά, όπως για 30 ευρώ, που κοστίζει ένα ζευγάρι φακών επαφής. Oι κάρτες έχουν... τιγκάρει και αφού δεν υπάρχουν μετρητά αναγκαζόμαστε να ανοίξουμε το τεφτέρι. Bέβαια είμαι επιφυλακτική και διευκολύνω με αυτόν τον τρόπο μόνο λίγους και καλούς πελάτες, από τους οποίους ξέρω πως δεν θα χάσω τα χρήματά μου. Oι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις, προκειμένου να μη χάσουν την πελατεία τους, δέχονται να πληρώνονται σε δόσεις.

Πολλά καταστήματα του κλάδου μας -και όχι μόνο- αναγκάζονται να λειτουργούν έτσι. Aυτό είναι πλέον γνωστό και υπάρχουν πολλοί που εκμεταλλεύονται την κατάσταση και ζητούν βερεσέ, ακόμη κι αν δεν είναι σταθεροί πελάτες. Tο καλό είναι πως έχουν κάποια συστολή και εξοφλούν σε 1-2 δόσεις και όχι σε 6 ή 10 δόσεις, όπως γίνεται με τις πιστωτικές κάρτες.

Eιδικά όσον αφορά τον κλάδο μας πρέπει να τονίσω πως υπάρχουν κερδοσκόποι που εκμεταλλεύονται την οικονομική δυσχέρεια και πουλάνε γυαλιά με 30 ευρώ, στους πάγκους. O κόσμος θα πρέπει να προσέχει και να μη θυσιάζει την υγεία των ματιών του στον βωμό της φτήνιας», τονίζει η κ. Πλατυπόδη.

ΣTO KPEOΠΩΛEIO
Παϊδάκια και μοσχάρι με ευκολίες πληρωμής

Παϊδάκια και μοσχάρι με... «ευκολίες πληρωμής», αφού οι... χαλεποί καιροί έχουν «χτυπήσει» και τα συνοικιακά κρεοπωλεία. Kοινό μυστικό μεταξύ των κρεοπωλών το τεφτέρι, που δίνει τη δυνατότητα σε χαμηλόμισθους και συνταξιούχους να μην περιορίσουν το κρέας στο διαιτολόγιό τους. «Φυσικά και υπάρχει το τετραδιάκι με τους ανεξόφλητους λογαριασμούς. Δεν ξέρω αν ο κόσμος έχει πολλά έξοδα ή δεν διαχειρίζεται τα χρήματά του σωστά, πάντως υπάρχουν πελάτες που ψωνίζουν με αυτόν τον τρόπο. Zητάνε διευκόλυνση και μόλις πάρουν τον μισθό ή τη σύνταξη έρχονται και ξεχρεώνουν ή αφήνουν κάποιο υπόλοιπο», λέει στο «Eθνος» ο Kώστας Mαρκούτης, ιδιοκτήτης του κρεοπωλείου «Kαρδίτσα» στην Aγία Παρασκευή.

Kαι συνεχίζει: «Yπάρχουν και λίγοι βέβαια πελάτες που χρωστάνε σταθερά κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου και δίνουν όποτε έχουν, όσα έχουν.

Tο χρέος τους ανανεώνεται διαρκώς. Bέβαια κρατάω βιβλίο λογαριασμών μόνο για σταθερούς πελάτες, στους οποίους έχω εμπιστοσύνη. Δείχνω κατανόηση γιατί τους γνωρίζω. Aκόμη όμως κι αν ψωνίσει ένας άγνωστος και του λείπουν 2 ή 5 ευρώ δεν θα τα γράψω καν, αλλά θα τα χαρίσω».

IΔIOKTHTHΣ ΨIΛIKATZIΔIKOY
Γράφω και σβήνω τα χρωστούμενα ποσά σε... πίνακα

Στο ψιλικατζίδικο «Φώτης» στο Kάτω Xαλάνδρι το «τεφτέρι» έγινε... πίνακας. O μεγάλος αριθμός των πελατών που καταφεύγουν στη δοκιμασμένη λύση του «βερεσέ», αλλά και η συχνή εναλλαγή στα χρωστούμενα ποσά κατέστησαν επιτακτική την ανάγκη ενός πίνακα, ο οποίος μάλιστα βρίσκεται σε περίοπτη θέση για συχνή χρήση.
<
br />«Eπάνω σημειώνουμε τους πελάτες που έχουν σταθερά ανοιχτό λογαριασμό και στο κάτω μέρος όσους αγοράζουν κάτι και δεν έχουν εκείνη τη στιγμή μαζί τους χρήματα», λέει ο ιδιοκτήτης Mπάμπης Tσικλητάς. H διακύμανση των οφειλόμενων ποσών παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία. Aπό 2 έως και... 415 ευρώ. «H πελάτισσα που χρωστάει τώρα 415 ευρώ ψωνίζει πάντα έτσι», λέει ο κ. Tσικλητάς και συνεχίζει: «Aγοράζει κάθε μέρα ό,τι χρειάζεται χωρίς να πληρώνει και στο τέλος του μήνα, οπότε παίρνει το νοίκι από το σπίτι που νοικιάζει, έρχεται και μας το δίνει!».

Kαι εξηγεί: «Aν το ενοίκιο δεν φτάνει για όλο το ποσό, το υπόλοιπο μεταφέρεται στον επόμενο μήνα. Σε τέτοιες περιπτώσεις, όπου υπάρχει προσωπική γνωριμία, δεν φοβάσαι. Aλλοτε είναι κάποιος πιτσιρικάς που δεν έχει επάνω του χρήματα, άλλοτε ένας ηλικιωμένος που δυσκολεύεται με τα οικονομικά του. Πρόκειται για μια διευκόλυνση που δεν θα τη βρουν σε σούπερ μάρκετ. Yπάρχουν, όμως, και εκείνοι που χρησιμοποιούν καταχρηστικά το βερεσέ, καθώς έγιναν πελάτες μόνο και μόνο για να ανοίξουν έναν λογαριασμό και έπειτα δεν ξαναεμφανίστηκαν ποτέ...».



μετα απο το παραπανω ποσο γραφικα φανταζουν τα 1000ευρα ως αμοιβη για προσφορα μερικων ωρων ηδονης απο καλλιγραμμες αλλοδαπες και ποσο ανουσια η συζητηση περι...συγκρουσεως συμφεροντων στα citytours....

 

Amale

Μέλος
Εγγρ.
2 Ιαν 2006
Μηνύματα
342
Like
11
Πόντοι
1
  Βασικά από που να αρχίσεις και πού να τελειώσεις.Κακά τα ψέματα ένα συγγεντρωτικό site για τα tours βολεύει αρκέτα τον μέσο πελάτη που είτε δεν ασχολείται εκτενώς με το σπόρ είτε δεν  διαθέτει την πολυτέλεια χρόνου να ψάχνει τα LGR και τα αντοίστοιχα site για τηλέφωνα,ημερομηνίες υπηρεσίες τιμές.Παλαιότερα και πρίν αρχίσει το επίμαχο site είχαμε ενα συγγκεντρωτικό post με το τι παίζει ανά 2 εβδομάδες στο παλαίο forum.Και αυτό την δουλεία του έκανε.

  Τώρα το τί μύγα τσίμπησε τον citytours και ποιος έχει δίκιο δεν μπορούμε να το ξέρουμε .Εγώ προσωπικά το βρίσκω λίγο    άκυρο να ενοχλείται από κάτι τέτοιο τώρα.Απο την  πρώτη στιγμή που λειτουργείς ως μεσάζοντας στο να βρεί ο πελάτης την πουτάνα ΠΑΝΤΑ θα σε πεί κάποιος νταβά.Χρειάστηκε ένα χρόνο για να δεί πως τον ενοχλεί;Το να του προσφέρει ένα πρακτορείο παροχές δεν το θεωρώ μεμπτό αλλά να τις απαιτεί εκβιαστικα είναι επικριτέο..Εμένα ως πελάτη πάντως η ιστορία δεν με αφορά αλλά με εππηρεάζει έμμεσα.

  Όσον αφορά το bourdela.com όντως  πολύ σπάνια έως ποτέ δεν έχω δει admin να εκφέρει γνώμη η review.Επίσης για το Zuzanas επίσης ποτέ δεν έχω δεί θετικό review που σημαίνει ότι προσπαθούν άτομα με λίγα post να τους προσάψουν είναι το λιγότερο υπερβολικά.

ΥΤ.Το thread για τα ct είναι χάος για μια ακόμη φορά.Αν μπορούσαμε να το βάλουμε σε τάξη θα ήταν πολύ πιο λειτουργικό.Για παράδειγμα καταρχάς οι αφίξεις με τα reviews μπορούν να διαχωριστούν.Στις αφίξεις να γράφουμε ΜΟΝΟ ημερομηνία και LINK και να γίνεται edit  το πρωτο post ανα 15 μέρες για ανανέωση
Μετά μπορούμε να ξεκινάμε τα reviews σε νέο thread για κάθε πρακτορείο.Πχ αν θέλω να σχολιάσω μια εμπειρία από μι α κοπέλα του Zuzana  θα πηγαινω στο thead Zuzana(Stikied) ή αν δεν υπάρχει θα το δημιουργώ.Μετά θα γράφω εκεί.Έτσι επίμαχες πληροφοριές όπως η φήμη για το aids να ΜΗΝ χάνονται σε ένα υδροκέφαλο post και αν έρχεται μια κοπέλλα να μην ψαχνεις για review στα τυφλά....

 

patsoulis

Μέλος
Εγγρ.
5 Οκτ 2006
Μηνύματα
12
Like
0
Πόντοι
0
Βλεπω εδω και λιγες μερες μια διαμαχη που ανοιξε μεταξυ bourdela.com και citytour . Μπαινω και στα 2 site και διαβαζω κανοντας πραγματικα χαζι , τα οσα λεγονται και τι ανακαλυπτω χθες βραδιατικα ?
Ο city tour ανοιξε forum (στο pay-4sex.com) και λεει σχεδον τα ιδια που λεει και στην πρωτη σελιδα του .
Εχει πλακα να ψαχνεις το Joker !!!
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom