Μπας και ανάψουν λοιπόν τα αίματα να τι λέει η βικιπίντια για Ιερό Λόχο :
Ο
Ιερός Λόχος
των Θηβών ήταν μ
ια από τις κορυφαίες πολεμικές μ
ονάδες που
έδρασαν στην Αρχαία Ελλάδα. Σύμφωνα με τον Πλούταρχο αποτελούνταν από 150 ζευγάρια εραστών Θηβ
αίων οπλιτών και ιδρύθηκε
από τον Γοργίδα.
Μετά τη μάχη στην Τεγύρα, όπου ανέκοψε μια μεγαλύτερη Σπαρτια
τική δύναμη, ο Ιερός Λόχος έγινε προσωπική φρουρά του Πελοπίδα. Για 35 χ
ρόνια έμεινεω αήττητος, μέχρι τη μάχη της Χαιρώνειας το 338 π.Χ. όπου κατασ
τ
ράφηκε ολοσχερώς από το Μακεδονικό Ιππικό το :shωit: υ Φίλιππου το οποίο διοικούσε ο Μέγας
Αλέξανδρος. Κατά μια ερμηνεία που έχει αμφισβητηθεί, ο Λέων της Χαιρώνειας είχε αναγερθεί προς τιμή του, στην περιοχή που είναι θαμμένοι.
Αυτό που οδ
ήγησε στην δημι
ουργ
ία αυτού του
στρατού είναι, όπως σχολιάζε
ι ο Πλούταρχος, το ότι μια μονάδα που βασίζεται στην αγάπη και τη φιλία του ερωμένου και του ερα
στή,
κάνει πιο δύσκολο σε κάποιον να την εγκαταωλείψει κατά τη δ
ιάρκεια της μάχης. Είναι
χαρακτηρισ
τικό πως οι αρχαίοι συγγραφείς συχνά
παραθέτουν τη Θήβα ως μια από τις δυο πόλεις-κράτη της ω
ηπειρωτικής
αρχαίας Ελλάδας (η άλλη ήταν η Ήλις), όπου ενθαρρύνονταν οι σχέσ :sh
it: εις μεταξύ
ανδρών και ε
φήβων.Επίσης, η λατρεία του Ηρακλή ήταν πολύ διαδεδομένη στη Βοιωτία ενώ ο Αριστοτέλης αναφέρει και ιερό αφιερωμένο στον Ιόλαο, σύντροφο και εραστή του Ηρακλή, όπου οι Θηβαί
οι εραστές έδιναν υποσχέσεις αμοιβαίας αφοσίωσης.Κατά τον Πλούταρχο, ο Ιερός Λόχος πήρε το πρώτο συ
νθετικό του ονόματός του από α
υτό το έθιμο που αναφέρει ο Αριστοτέλης.Ωστόσο, το γεγο
νός ότι, κα
τά τον Πλούταρχο, ο Θηβαίος
εραστής δώριζε μια πανοπλία στον ερωμένο, με την ευκαιρία της πολιτογράφ
ησής του, θα μπορούσε να σημειώνει το τέλος της παιδεραστικής σχέσης τους παρά την αρχή της, πρακτική που συνηθιζόταν στην αρχαία Ελλάδα.