Τα πολυτελή αυτοκίνητα που έγιναν… «παλτά»
Πριν από 20 χρόνια, η αγορά ενός αυτοκινήτου της premium κατηγορίας φάνταζε άπιαστο όνειρο. Τα τελευταία δέκα χρόνια όμως, τα πράγματα άλλαξαν και με την ανάπτυξη που γνώρισε η Ελλάδα χιλιάδες ήταν αυτοί που κατάφεραν να αγοράσουν ένα ακριβό αυτοκίνητο και με άφθονα κυβικά κάτω από το καπό. Το 2009 υπήρξε μία έξαρση στην κατηγορία αυτή, με την κίνηση του κράτους να μειώσει το ειδικό τέλος ταξινόμησης. Ήταν τότε που δόθηκε η ευκαιρία στον υποψήφιο αγοραστή να επιλέξει ένα μεγαλύτερο και καλύτερο από πολλές πλευρές αυτοκίνητο (ασφάλεια, επιδόσεις, πολυτέλεια κ.λπ.) και μάλιστα με τα ίδια χρήματα. Άλλωστε, είχε ξεπεράσει το ταμπού των κυβικών που μέχρι πριν από πέντε χρόνια ήταν «κολλημένο» στα 1.600 κ.εκ..
Ο ένας φόρος μετά τον άλλο
Με χαρά χιλιάδες υποψήφιοι αγοραστές ανακουφίστηκαν και απέκτησαν το αυτοκίνητο της αρεσκείας τους. Μη ξεχνάμε ότι δεν ήταν λίγοι αυτοί που είχαν μαζέψει με πολύ κόπο τα χρήματα, για να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατακόρυφα, η κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων γνώρισε τεράστια άνθηση και τότε επήλθε το… κραχ. Η Πολιτεία, βλέποντας ότι ο Έλληνας έχει ανεβάσει το βιοτικό του επίπεδο, έχοντας αποκτήσει ένα καλό αυτοκίνητο (με τον ιδρώτα του και όχι με κλεμμένα χρήματα), αποφάσισε να κάνει στροφή 180 μοιρών. Στόχευσε αυτούς που πλήρωσαν τους φόρους του καινούργιου τους αυτοκινήτου και τους τιμώρησε επιπλέον με αύξηση των τελών κυκλοφορίας.
Πριν καλά καλά, λοιπόν, χαρούν τα αυτοκίνητά τους, ήρθε η πρώτη… σφαλιάρα, με σχεδόν 100% αύξηση στα τέλη. Αύξησε τη βενζίνη, οπότε «έσκασε» και η δεύτερη σφαλιάρα. Αυξήθηκαν και οι ασφάλειες και η τρίτη… σφαλιάρα ήταν γεγονός. Και εκεί που όλοι περίμεναν ότι τα πράγματα ησύχασαν, είχε και συνέχεια. Έκτακτη εισφορά (!) γιa αυτόν που είχε αυτοκίνητο με κινητήρα άνω των 2.0 λίτρων. Δηλαδή, ο ιδιοκτήτης ενός Hyundai Tuscon, Suzuki Grand Vitara, Toyota RAV4 κ.λπ. θεωρήθηκε… εφοπλιστής και το αυτοκίνητό του ήταν τόσο προκλητικό, που έπρεπε να πληρώσει (και άλλο…). Η «Οδύσσεια», όμως, δεν λέει να τελειώσει, αφού τους επόμενους μήνες όλοι οι ιδιοκτήτες καλούνται να πληρώσουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας…
Αξία: μηδέν
Και εάν νομίζετε ότι τελειώσαμε, σίγουρα γελιέστε. Γιατί η μεγαλύτερη… σφαλιάρα έχει να κάνει με την αξία όλων αυτών των αυτοκινήτων. Πολύ απλά, τα μέχρι πρότινος χλιδάτα αυτοκίνητα δεν έχουν… αξία, πωλούνται όσο - όσο, με αποτέλεσμα κάποιοι να χάνουν ολόκληρες περιουσίες, που κανείς δεν έχει σκεφτεί. Αυτοκίνητα με κορυφαία συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, με επιδόσεις που θα σε βγάλουν από μία δύσκολη θέση, θεωρούνται πλέον… «παλτά» , κάτι που δεν θα λέγαμε ότι ισχύει το ίδιο και για ένα αυτοκίνητο δεκαετίας (που δεν έχει ABS, ESP, αερόσακους κ.λπ.), το οποίο στην Ελλάδα του 2011 έχει γίνει περιζήτητο...
Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Πριν από 20 χρόνια, η αγορά ενός αυτοκινήτου της premium κατηγορίας φάνταζε άπιαστο όνειρο. Τα τελευταία δέκα χρόνια όμως, τα πράγματα άλλαξαν και με την ανάπτυξη που γνώρισε η Ελλάδα χιλιάδες ήταν αυτοί που κατάφεραν να αγοράσουν ένα ακριβό αυτοκίνητο και με άφθονα κυβικά κάτω από το καπό. Το 2009 υπήρξε μία έξαρση στην κατηγορία αυτή, με την κίνηση του κράτους να μειώσει το ειδικό τέλος ταξινόμησης. Ήταν τότε που δόθηκε η ευκαιρία στον υποψήφιο αγοραστή να επιλέξει ένα μεγαλύτερο και καλύτερο από πολλές πλευρές αυτοκίνητο (ασφάλεια, επιδόσεις, πολυτέλεια κ.λπ.) και μάλιστα με τα ίδια χρήματα. Άλλωστε, είχε ξεπεράσει το ταμπού των κυβικών που μέχρι πριν από πέντε χρόνια ήταν «κολλημένο» στα 1.600 κ.εκ..
Ο ένας φόρος μετά τον άλλο
Με χαρά χιλιάδες υποψήφιοι αγοραστές ανακουφίστηκαν και απέκτησαν το αυτοκίνητο της αρεσκείας τους. Μη ξεχνάμε ότι δεν ήταν λίγοι αυτοί που είχαν μαζέψει με πολύ κόπο τα χρήματα, για να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατακόρυφα, η κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων γνώρισε τεράστια άνθηση και τότε επήλθε το… κραχ. Η Πολιτεία, βλέποντας ότι ο Έλληνας έχει ανεβάσει το βιοτικό του επίπεδο, έχοντας αποκτήσει ένα καλό αυτοκίνητο (με τον ιδρώτα του και όχι με κλεμμένα χρήματα), αποφάσισε να κάνει στροφή 180 μοιρών. Στόχευσε αυτούς που πλήρωσαν τους φόρους του καινούργιου τους αυτοκινήτου και τους τιμώρησε επιπλέον με αύξηση των τελών κυκλοφορίας.
Πριν καλά καλά, λοιπόν, χαρούν τα αυτοκίνητά τους, ήρθε η πρώτη… σφαλιάρα, με σχεδόν 100% αύξηση στα τέλη. Αύξησε τη βενζίνη, οπότε «έσκασε» και η δεύτερη σφαλιάρα. Αυξήθηκαν και οι ασφάλειες και η τρίτη… σφαλιάρα ήταν γεγονός. Και εκεί που όλοι περίμεναν ότι τα πράγματα ησύχασαν, είχε και συνέχεια. Έκτακτη εισφορά (!) γιa αυτόν που είχε αυτοκίνητο με κινητήρα άνω των 2.0 λίτρων. Δηλαδή, ο ιδιοκτήτης ενός Hyundai Tuscon, Suzuki Grand Vitara, Toyota RAV4 κ.λπ. θεωρήθηκε… εφοπλιστής και το αυτοκίνητό του ήταν τόσο προκλητικό, που έπρεπε να πληρώσει (και άλλο…). Η «Οδύσσεια», όμως, δεν λέει να τελειώσει, αφού τους επόμενους μήνες όλοι οι ιδιοκτήτες καλούνται να πληρώσουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας…
Αξία: μηδέν
Και εάν νομίζετε ότι τελειώσαμε, σίγουρα γελιέστε. Γιατί η μεγαλύτερη… σφαλιάρα έχει να κάνει με την αξία όλων αυτών των αυτοκινήτων. Πολύ απλά, τα μέχρι πρότινος χλιδάτα αυτοκίνητα δεν έχουν… αξία, πωλούνται όσο - όσο, με αποτέλεσμα κάποιοι να χάνουν ολόκληρες περιουσίες, που κανείς δεν έχει σκεφτεί. Αυτοκίνητα με κορυφαία συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, με επιδόσεις που θα σε βγάλουν από μία δύσκολη θέση, θεωρούνται πλέον… «παλτά» , κάτι που δεν θα λέγαμε ότι ισχύει το ίδιο και για ένα αυτοκίνητο δεκαετίας (που δεν έχει ABS, ESP, αερόσακους κ.λπ.), το οποίο στην Ελλάδα του 2011 έχει γίνει περιζήτητο...
Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης