1. Και στα θερμικά η κατανάλωση του κατασκευαστή δεν έχει καμία σχέση με την πραγματική. Τα τεστ γίνονται από δοκιμαστές που έχουν γράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα και μπορούν να μετακινήσουν το αυτοκίνητο πάνω σε ακμή ξυραφιού. Μιλάμε για εξωπραγματικές οδηγικές δυνατότητες. Αλλά για κάποιο λόγο το ξεχνάμε. Μας φταίνε τα ηλεκτρικά. Πόσοι έχουν κάνει ταξίδι με φορτωμένο το αυτοκίνητο και φουλ AC να μας πουν κατανάλωση; Στην πόλη; Κανένας δεν τα κοιτάει. Ή μάλλον το κοιτάνε πριν την αγορά και μετά το πρώτο γέμισμα κάνουν μόκο για πάντα. Πόσους έχεις ακούσει να συζητάνε στο καφενείο για την οικονομία; ΚΑΝΕΝΑΣ γιατί ολονών τα αμάξια "κλέβουν" σε σχέση με τη διαφήμιση.
2. Αν το ηλεκτρικό φθείρεται μια φορά από την ακινησία που να δεις τι παθαίνει ένα θερμικό που έχει μερικά μέτρα ιμάντες και κάμποσα κιλά λάδια. Εδώ το κινείς ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ και μετά από Χ χρόνια ΠΡΕΠΕΙ να τα αλλάξεις. Όχι να κάθεται και να ξεραθούν.
3. Έγραψα και πριν για το ηλεκτρικό ότι ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΦΤΗΝΟ διότι ΔΕΝ έχει την παραπάνω συντήρηση. Ούτε καν φρένα δεν θα αλλάξεις διότι φρενάρει με τον ηλεκτροκινητήρα. Όχι λάδια, όχι ιμάντες, όχι μπουζιά, όχι ΤΙΠΟΤΑ. ΤΙΠΟΤΑ. ΤΙΠΟΤΑ. Μόνο οι μπαταρίες και αυτές ανάλογα τη χρήση. ΟΚ δεν βάζω μέσα την φυσιολογική φθορά της καθημερινής χρήσης όπως καθίσματα και πλαστικά καθώς αυτά δεν έχουν σχέση με μηχανικά μέρη. Όταν γλιτώνεις XXX€ το χρόνο από καύσιμα και σέρβις τότε όπως έγραψα και πριν ΔΕΝ σε νοιάζει το τέλος της ζωής του αυτοκινήτου. ΔΕΝ σε νοιάζει αν η μπαταρία έχει 10000€ ή 1000€ διότι τα έχεις ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ και ΌΧΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥ ΓΚΑΡΑΖΙΕΡΗ.
4. Αυτή τη στιγμή πόσο κοστίζει ο κινητήρας από ένα Avensis 20ετίας; Καινούριος ή μεταχειρισμένος; Καινούριος φυσικά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Μεταχειρισμένο βρίσκω έναν εισαγωγής στο car.gr στα 300€. Ξέρεις πόσα χλμ έχει; Δεν ξέρω και ΔΕΝ θέλω να μάθω. Γιατί για να φτάσεις σε τέτοιο σημείο να δώσεις χρήμα για αλλαγή κινητήρα σε 20ετίας όχημα σημαίνει ότι έχεις ΧΟΝΤΡΟ οικονομικό πρόβλημα οπότε δεν συζητάμε καν. Το ίδιο θα ισχύει και τότε με τα ηλεκτρικά. Αν φτάσεις ποτέ να θες μπαταρία και δεν σου βγαίνουν τα "κουκιά" αναγκαστικά θα πας σε δεύτερο χέρι και ότι βγει. Δεν θα αλλάξει κάτι σε αυτό. Απλά αντί ο Μαστρο-Μήτσος θα σε φτιάξει ο Μαστρο-Σάκης ο γιος του.
Καλά τώρα μιλάς σοβαρά; Αναφέρομαι στο 4.Θα βάλεις μεταχειρισμένη μπαταρία;
Έχεις βάλει ποτέ μπαταρία μεταχειρισμένη 12βολτη σε θερμικό;Πάνω από ένα χρόνο δεν κρατάει.Μου είχε πει κάποτε ηλεκτρολόγος που πούλαγε 12βολτες αν χαλάσουν τα στοιχεία της τούμπες να κάνεις δεν γίνεται τίποτα.
Το ίδιο θα συμβεί και με μεταχειρισμένη ηλεκτρικού.Αντε να σε βγάλει δύο χρόνια.
Και πόσο νομίζεις θα έχει η μεταχειρισμένη ανακατασκευασμένη; Από 8 χιλιάρικα που έχει μια καινούρια να στην δώσουν 5 χιλιάρικα.
Πάλι δεν συμφέρει.
Είχες διαβάσει ενα άρθρο για κάποιον κάτοχο Τέσλα που έκανε ένα εκατομμύριο χλμ;
Άλλαξε τρεις ηλεκτροκινητήρες και 4 μπαταρίες.
Για ψαξτο καλύτερα.
Και φαντάσου.Τωρα μιλάμε για μπαταρίες και φθορά.
Για ηλεκτροκινητήρες ούτε λόγος ακόμη...
Και να φανταστείς εγώ που τα λέω αυτά είναι φαν των ηλεκτρικών,έχω οδηγήσει δύο πολλές φορές.
Απλά δεν είμαι φαν στον τρόπο κατασκευής τους.
Αυτό με τις μπαταρίες μεγάλη πίκρα.
Να δίνεις 30 χιλιάρικα για 500 χλμ αυτονομία και σε δέκα χρόνια να έχεις 300.Και δεν είναι μόνο αυτό αλλά να πρέπει και να αλλάξεις ένα τόσο ακριβό αναλώσιμο όπως η μπαταρία κάποια στιγμή.
Στο θερμικό δεν συμβαίνει αυτό.
Αυτό με χαλάει και δυστυχώς είναι μια πραγματικότητα.
Αν μια εταιρεία μου εγγυόταν ότι η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητηρας θα κρατούσαν είκοσι χρόνια με μέσο όρο χλμ 12 χιλιάδες τον χρονο με ελάχιστη φθορά θα γίνουν αύριο κάτοχος.