Νέα

Θερμοπύλια 2009

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Ηετίων
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 63
  • Εμφανίσεις 3K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

Tsambo

Μέλος
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
5.195
Κριτικές
1
Like
5
Πόντοι
66
Στα Θερμοπύλια δεν θα μπορέσει να τρέξει κανείς , γιατί τις ίδιες μέρες είναι το
"Αντιρατσιστικό & Αντιφασιστικό Φεστιβάλ".

Το οποίο γίνεται Πέτρου Ράλλη και Αγίας Άννης.
Εκεί που μένουν οι μετανάστες.
Αν γινόταν εκεί που μένουν οι αντιρατσιστές-αντιφασίστες θα γινόταν Εκάλη-Κηφισιά-Διόνυσο.

Αλλά γίνεται εκεί που μένουν οι μετανάστες , γιατί τους θέλουν ... ξεκούραστους (τους μετανάστες).
Θα γαμήσουν πάλι καλά οι Πακιστανοί/Αφγανοί/Ιρακινοί πούστηκους αναρχό-αριστερούς κώλους.
Τι διαολο... Κουτσουλας το θρεντ με μαλακιες?
Ειπε ο τυπος στην αρχη του θρεντ "* Οι χρυσαυγήτες και λοιπά τσογλάνια που είναι μαχητές αλλου ειδους σαφώς και οχι απλώς δεν εχουν καμια σχέση , μα διαπράτουν υβρη , και μόνο απλώς αναφερόμενοι στο θέμα."
 

Επισκέπτης
Αν γινόταν εκεί που μένουν οι αντιρατσιστές-αντιφασίστες θα γινόταν Εκάλη-Κηφισιά-Διόνυσο.
Εσυ που μενεις θαυμαστη του Αδολφακου?
Θα γαμήσουν πάλι καλά οι Πακιστανοί/Αφγανοί/Ιρακινοί πούστηκους αναρχό-αριστερούς κώλους.
Λακης χωρις αναφορα σε πουστοκαταστασεις γινεται?...Δεν γινεται.
 

Επισκέπτης
ρε παιδια και εγω γουσταρω τους σπαρτιατες και την φιλοσοφια τους
και λογο σχολης εχω διαβασει αρκετα
και γενια αυτι που εκανε ο λεω και οχι οι 300 αλλα οι 1200 κατι ηταν απιστευτο
αλλα δεν με λετε
την συμμαχια που καναν μετα με τους περσες για να φαν τους αθηναιους στον πελοπονησιακο
θα την γιορτασει κανεις αραγε;

Η συμμαχία με το Στάλιν , που έγινε από τις πολιτισμένες ΗΠΑ-ΑΓΓΛΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ για να φάνε το Χίτλερ ήταν καλύτερη;
Οι Αθηναίοι ούτως ή άλλως ήταν τελειωμένοι , λόγω Δημοκρατίας.
Η Δημοκρατία μόνο στο όλεθρο οδηγούσε τους Έλληνες πάντοτε και παντού.
Κοσμοκράτορες έγιναν με αυτοκράτορες και βασιλείς.
Υπό Δημοκρατικό καθεστώς πήραν πούλους , σαν του 1922.
 
Εγγρ.
14 Μαΐ 2009
Μηνύματα
6.872
Κριτικές
7
Like
2
Πόντοι
66
Η συμμαχία με το Στάλιν , που έγινε από τις πολιτισμένες ΗΠΑ-ΑΓΓΛΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ για να φάνε το Χίτλερ ήταν καλύτερη;
Οι Αθηναίοι ούτως ή άλλως ήταν τελειωμένοι , λόγω Δημοκρατίας.
Η Δημοκρατία μόνο στο όλεθρο οδηγούσε τους Έλληνες πάντοτε και παντού.
Κοσμοκράτορες έγιναν με αυτοκράτορες και βασιλείς.
Υπό Δημοκρατικό καθεστώς πήραν πούλους , σαν του 1922.
ο χρυσος αιωνας του περικλεους
κυριες και κυριοι
τιποτα αλλο
ολα τα φασιστικα καθεστωτα δεν εχουν να επιδειξουν πολιτισμο
παρα μονο πλουτη και προσαρτησεις εδαφων
ε...αυτο δεν ειναι δυσκολο και οι μογγολοι το καταφεραν,και οι ταταροι
το λικνο του πολιτισμου ανθει μονο κατω υπο την υπαρξη δημοκρατικων διαδικασιων
γιατι καθε διαφορετικη γνωμη μην συμφερουσα προς τον φασιστα καταστρεφετε και ας ακομα ειναι η μεγαλυτερη ανακαλυψη
βεβαια επαινω τα απολυταρχικα καθεστωτα μονο οταν υπαρχει αμμεσος εξωτερικος κινδυνος και πλητετε η η διεθνης ασφαλεια ενος κρατους
οπως πχ ενεργουσαν οι ρωμαοι
οταν υπηρχε σοβαρος εξωθεν κυνδινος κατελυαν την δημοκρατια και παρεδιδαν σε ικανο ατομο την εξουσια για να μεθοδευτουν βελτιστα και ταχιστα ολες οι διαδικασιες για την αντιμετωπιση του,αλλα σε ικανο μοναρχη οχι ψυχανωμαλοι οπως παπαδοπουλος, πτακος,χιτλερ,φρανκο,σταλιν(ακομα πτωματα βρισκουν στην σιβηρια),
αυτ φιλε μου με το γκολφακι
που δεν σε αρεσουν και τα αστερια...
 

darkroom

Μέλος
Εγγρ.
21 Απρ 2008
Μηνύματα
650
Κριτικές
1
Like
2
Πόντοι
6
Άστα Laki..
Μαύρη επέτειος σήμερα..
35 χρόνια από την αποκατάσταση της www.tvxs.gr/v16948] Δημοκρατίας [/url]
Βγδελυρό πολίτευμα, όπως είχε πει και κάποια ψυχή..
 

vlachodeutsch

Μέλος
Εγγρ.
27 Δεκ 2008
Μηνύματα
6.218
Like
4
Πόντοι
66
αντε παλι
φτου απο την αρχη
το μονο κοινο ηταν η εκδιωξη μιας εθνικης μειονοτητας λογω συνεργασιας με κατακτητη(αφορμη) και η αποφυγη οποιωνδηποτε μελλοντικων ανωμαλιων(αιτια)
τωρα εαν εσυ αυτο δεν μπορεις να καταλαβεις δεν φταιω εγω
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Τουλάχιστον ξέρει τη διαφορά μεταξύ μικρασιατών και τσάμηδων...
Παρατίθεται μια άλλη άποψη για τους Τσάμηδες από τον καθηγητή Γ. Μαργαρίτη (η συζήτηση είναι παλιά αλλά είναι μια συνοπτική έκθεση μιας άλλης άποψης)
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜ. ΕΠΟΧΗ ()
ΤΣΑΜΗΔΕΣ Ένα «ανύπαρκτο» ζήτημα ή μια μειονότητα στη δίνη της σύγκρουσης των αντίπαλων εθνικισμών;
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΓΙΩΡΓΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ, ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΑΠΘ

Η διακοπή της επίσκεψης του K. Παπούλια στην Αλβανία, λόγω του προβλήματος που (θα) δημιουργούσε (;) η διαδήλωση των Τσάμηδων, αναζωπύρωσε τις εθνικιστικές εξάρσεις στην Ελλάδα, ενώ η στάση του προέδρου χαιρετίστηκε με ενθουσιασμό από τον αρχιεπίσκοπο και τον Γ. Καρατζαφέρη. Τα παράθυρα των καναλιών γέμισαν από αναφορές στις θηριωδίες των Τσάμηδων και στην «εγκληματική φύση» τους. Η θεωρία της συλλογικής ευθύνης θριάμβευσε ακόμη μια φορά. Η «συγκρατημένη» ανακοίνωση της Προεδρίας της Δημοκρατίας αναφέρθηκε σε ακραία στοιχεία που προβάλλουν «ανύπαρκτα» ζητήματα. Όμως το ζήτημα των Τσάμηδων (ως αποζημίωση για απωλεσθείσες περιουσίες) τίθεται μόνιμα από το αλβανικό κράτος (είχε τεθεί π.χ. κατά την επίσκεψη του Κ. Στεφανόπουλου το 2004, από τον Αλβανό ομόλογό του Α. Μωϋσίου) και σταθερά συναντά την αρνητική τοποθέτηση του ελληνικού κράτους. Αν δει κανείς τις επίσημες διατυπώσεις, θα αντιληφθεί ότι το «χαρτί» αυτό «παίζεται», ανάλογα με τα άλλα ζητήματα που είναι υπό διαπραγμάτευση στις διμερείς σχέσεις. Επειδή, όμως η αριστερά οφείλει να αντιπαρατίθεται στις εθνικιστικές εξάρσεις και να αντιμετωπίζει κριτικά τους «εθνικούς μύθους», ζητήσαμε από τον καθηγητή Γ. Μαργαρίτη, να παραχωρήσει στην ΕΠΟΧΗ τη συνέντευξη του ακολουθεί.

Πρόσφατα κυκλοφόρησε το βιβλίο σας με τίτλο «Ανεπιθύμητοι συμπατριώτες: Τσάμηδες – Εβραίοι. Στοιχεία για την καταστροφή των μειονοτήτων στην Ελλάδα». Πώς αντιμετωπίσθηκαν οι Τσάμηδες από την ελληνική πλευρά;

Το γεγονός ότι, αν και ήταν μουσουλμάνοι, οι Τσάμηδες δεν ανταλλάχθηκαν στα 1922 - 23 και παρέμειναν στις εστίες τους θεωρήθηκε περίπου ως «ατύχημα». Πάνω σε αυτή την αντίληψη, στηρίχθηκε η ιδέα ότι πρόκειται για «υπό προθεσμία» έλληνες πολίτες, ιδέα πάνω στην οποία στήθηκαν πολλά μέτρα, όχι πάντοτε δίκαια και όχι πάντοτε λογικά.

Λέγεται ότι οι Τσάμηδες δεν εκδιώχθηκαν, αλλά έφυγαν εκουσίως ή αν εκδιώχθηκαν, αυτό έγινε διότι ήταν –συλλήβδην– εγκληματίες και συνεργάτες των Γερμανοϊταλών, κατά την κατοχή. Ποια η δική σας άποψη;

Όλες οι μαρτυρίες και οι πηγές που διαθέτουμε συνηγορούν στο ότι η εκδίωξη των Τσάμηδων από τις κωμοπόλεις και τα χωριά τους ήταν μία εξαιρετικά βίαιη διαδικασία, η οποία εξελίχθηκε σε διαδοχικά κύματα, στην περιοχή της Παραμυθιάς πρώτα και στην περιοχή του Φιλιατιού στη συνέχεια. Ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού θανατώθηκε, πολλοί κακοποιήθηκαν, ενώ τα υπάρχοντά τους διαρπάγησαν. Καμία από τις μεταγενέστερες μελέτες δεν αμφισβητεί αυτό το γεγονός (Κραψίτης, Μαντά, Μιχαλόπουλος, κ.λπ.) Προφανώς, η φυγή των Τσάμηδων, πέρα από τα σύνορα, δεν ήταν μία ανώδυνη υπόθεση.
Η συλλήβδην δαιμονοποίηση των Τσάμηδων ως «φανατικών συνεργατών του κατακτητή» είναι σε ένα βαθμό μεταγενέστερη των γεγονότων (Παπαμανώλης, 1945, Λάμπρου, 1949 κ.λπ.), ένα είδος «απολογητικής» υπερβολής από μέρους της ελληνικής πλευράς, ώστε να μη δημιουργηθούν διπλωματικές επιπλοκές από όσα συνέβησαν στη Θεσπρωτία. Στον καιρό της κατοχής, οι Ιταλοί δημιούργησαν ένα μικρό πυρήνα μουσουλμανικής Πολιτοφυλακής, όταν διαπιστώθηκε η αδυναμία της ελληνικής Χωροφυλακής να παρέμβη στις κοινότητες των Τσάμηδων (σχετικά έγγραφα υπάρχουν στα παραρτήματα του βιβλίου μου). Η αυτονομιστική κίνηση των Τσάμηδων, η «Ξίλια», στα 1944, συνέπραξε σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό με τους Γερμανούς και στράτευσε μερικές εκατοντάδες άτομα –ως εθελοντές ή ως υποχρεωτικά στρατολογημένους– για να υπηρετήσουν στις τοπικές φρουρές στο πλευρό των κατοχικών στρατευμάτων.
Την ίδια εποχή, τόσο το ΕΑΜ, όσο και ο ΕΔΕΣ έκαναν προσπάθειες να προσεταιριστούν τμήματα του τσάμικου πληθυσμού και να περιορίσουν την επιρροή της «Ξίλια». Για ευνόητους λόγους, αποτελέσματα έδωσε η πιο πειστική πολιτική του ΕΑΜ. Σημαντικά ποσοστά Τσάμηδων, ειδικά από τις περιοχές βόρεια του Καλαμά, οργανώθηκαν στο ΕΑΜ, ενώ ο ΕΛΑΣ δημιούργησε ένα ολόκληρο τάγμα (το ΙΥ/15), από Τσάμηδες αντάρτες.
Να σημειώσω, επίσης, ότι οι οργανώσεις του ΕΑΜ έκαναν, την εποχή εκείνη, σαφέστατο διαχωρισμό ανάμεσα στους δωσίλογους Τσάμηδες και στον υπόλοιπο πληθυσμό της μειονότητας. Οι αγριότητες σε βάρος του τελευταίου, από τη μεριά του ΕΔΕΣ, καταγγέλθηκαν με κατηγορηματικό τρόπο, ενώ στάλθηκε κάθε δυνατή βοήθεια από το ΕΑΜ και την ΕΤΑ (Επιμελητεία του Αντάρτη) στους καταυλισμούς των προσφύγων ακόμα και πέρα από τα σύνορα.
Ήταν σαφές ότι οι αντιλήψεις και οι πρακτικές απέναντι στη μειονότητα ήταν διαμετρικά αντίθετες, εκείνα τα χρόνια και δεν συμμερίζονταν όλοι την ιδέα για «εγκληματική φύση» των Τουρκαλβανών.
Ίσως αυτοί να γνώριζαν καλύτερα, από διάφορους μεταγενέστερους απολογητές των διωγμών, τι συνέβη στη Θεσπρωτία…

Ποια είναι τα ποσοτικά στοιχεία αυτής της υπόθεσης (άνθρωποι και περιουσίες); Ωφελήθηκαν κάποιοι και ποιοι από την εκδίωξη των Τσάμηδων;

Τα ποσοτικά στοιχεία δύσκολα μπορούν να προσδιοριστούν, καθώς όλες οι καταγραφές έγιναν κάτω από «μη ομαλές συνθήκες». Στα 1940, ο εντός των συνόρων πληθυσμός των μουσουλμάνων Τσάμηδων ήταν γύρω στις 20.000, ενώ θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι προσφυγικές εγκαταστάσεις, εκείθεν των συνόρων, όπου κατέφυγαν αρκετοί Τσάμηδες, από το 1913 και μετά. Ο αριθμός εκείνων που θανατώθηκαν, από το καλοκαίρι του 1944, στη διάρκεια των διωγμών του ΕΔΕΣ, εναντίον τους, είναι επίσης απροσδιόριστος. Οι πιο «μετριοπαθείς» αλβανικές πηγές τον τοποθετούν γύρω στα δύο χιλιάδες θύματα –10% του προπολεμικού πληθυσμού– ενώ από την ελληνική πλευρά δεν υπάρχει καμία επίσημη ή ημιεπίσημη εκτίμηση (πως είναι δυνατό να υπάρξει τέτοια για «ανύπαρκτο» θέμα;)
Ως προς τις περιουσίες τα πράγματα είναι ακόμη λιγότερο μετρήσιμα. Προφανώς, η «μαύρη τρύπα» που δημιουργήθηκε από την αναχώρηση 30.000 –ίσως– ανθρώπων, ανάμεσα στα 1913 και 1945, απέφερε οφέλη σε όσους επωφελήθηκαν από το κενό. Με νόμιμους ή μη τρόπους σπίτια, κτήματα, περιβόλια, άλλαξαν ιδιοκτήτες. Μα και ανάμεσα στο «νόμιμο» και το «μη νόμιμο» υπάρχει πρόβλημα. Οι τσάμικες ιδιοκτησίες, λόγου χάρη, που απαλλοτριώθηκαν υποχρεωτικά στο πλαίσιο του αναδασμού, τον καιρό του Μεταξά, χωρίς ποτέ να λάβουν τη νόμιμη αποζημίωση οι ιδιοκτήτες τους, που θα πρέπει να τοποθετηθούν;
Οι δε περιουσίες που δημεύθηκαν με απόφαση δικαστηρίων και θεωρούνται «εχθρικές λείες» αποτελούν μια, ακόμα, ενοχλητική ιδιαιτερότητα για την περιοχή.

Πώς αντιμετωπίζουν η ελληνική και η αλβανική πλευρά το ζήτημα των Τσάμηδων σήμερα;

Για την ελληνική πλευρά δεν υπάρχει ζήτημα – ότι και αν σημαίνει αυτό. Για την αλβανική αποτελεί προσφιλές θέμα της «εθνικής» ρητορείας. Η αλβανική βουλή έχει δεχθεί τη «γενοκτονία» των Τσάμηδων από τους «Έλληνες σωβινιστές» και οι οργανώσεις των Τσάμηδων είναι εξαιρετικά δραστήριες. Τα αιτήματά τους επικεντρώνονται τον τελευταίο καιρό στη διεκδίκηση αποζημιώσεων για τις περιουσίες που άφησαν πίσω.
Υπάρχουν ομοιότητες και διαφορές της ιστορίας των Τσάμηδων με την αντιμετώπιση άλλων μειονοτικών ζητημάτων στα Βαλκάνια;
Νομίζω ότι μόνο στην περίπτωση των συγκρούσεων μεταξύ Κροατών και Σέρβων, στη Γιουγκοσλαβία, μπορούμε να συναντήσουμε καταστάσεις συγκρίσιμες με όσα συνέβησαν στη Θεσπρωτία στα 1944. Στη γειτονική Αλβανία, παρά τις δεδηλωμένες προθέσεις του «Μπαλλί Κομπετάρ» (αλβανική οργάνωση αντίστοιχη του ΕΔΕΣ) η ελληνική μειονότητα δεν θίχθηκε –ούτε στα πλαίσια κάποιων «αντιποίνων»– εκείνα τα χρόνια, χάρη στην πολιτική του ισχυρού Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου της Αλβανίας (αντίστοιχου του ελληνικού ΕΑΜ).

Ο αρχιεπίσκοπος χαρακτήρισε «ελληνοπρεπή» την στάση του προέδρου της Δημοκρατίας. Θα θέλατε να το σχολιάσετε;

Ο συγκεκριμένος αρχιεπίσκοπος βρίσκεται σαφώς πέρα από κάθε δυνατότητα ευπρεπούς σχολιασμού…

Ποια θα μπορούσε να είναι μια εναλλακτική / αριστερή προσέγγιση του συγκεκριμένου ζητήματος;

Ως πολίτης, θα προτιμούσα, στη θέση των συνθημάτων, να αναζητηθούν με πολιτικό τρόπο λύσεις για τα όποια υπαρκτά και όχι φανταστικά προβλήματα προκύπτουν. Κάτω από αυτή τη σκοπιά και πέρα από φανατισμούς, που υποκρύπτουν άλλες προθέσεις, το πρόβλημα παρουσιάζεται εξαιρετικά απλό. Σε τίποτα δεν θα έθιγε την ελληνική πολιτεία και κοινωνία η αναφορά στα γεγονότα του 1944, δεδομένου ότι τα όσα θλιβερά συνέβησαν –όπως και όσα διέπραξαν οι Τσάμηδες– ήταν έργο περιορισμένου κύκλου ατόμων που ανήκαν σε συγκεκριμένη οργάνωση (πολλοί ΕΔΕΣίτες αποδοκίμασαν τα έκτροπα και τότε και μεταγενέστερα). Από την άλλη, τα χρόνια πέρασαν, η ιστορία δεν γυρίζει πίσω, δεν είναι δυνατό να διανεμηθεί εκ νέου η γη της Θεσπρωτίας στους προ εξηκονταετίας ιδιοκτήτες της. Μετά δε από εξήντα χρόνια, δεν είναι δυνατό ούτε να προσδιοριστούν και να αποτιμηθούν οι εν λόγω περιουσίες, ούτε να διευκρινιστούν οι δικαιούχοι.
Στην ουσία, λοιπόν, το πρόβλημα είναι ηθικό και έμμεσα πολιτικό. Μία συμβολική κίνηση από την ελληνική πλευρά θα αρκούσε για να εκτονώσει το κλίμα και να αφοπλίσει τους εκείθεν των συνόρων ακτιβιστές. Δεν θα ήταν άσχημο να υπάρχει ένα αγκάθι λιγότερο στα Βαλκάνια και στις σχέσεις δύο λαών που τόσο στενά έχει συνδέσει η ιστορία!
 

giorgospapa

Τιμημένος
Εγγρ.
6 Ιουλ 2006
Μηνύματα
15.922
Κριτικές
10
Like
39
Πόντοι
2.157
παπακι, ποσο καιρο εχεις να τραβηξεις μαλακια ????

(για γαμησι δεν το συζηταω..)
 

vlachodeutsch

Μέλος
Εγγρ.
27 Δεκ 2008
Μηνύματα
6.218
Like
4
Πόντοι
66
παντως παπο(μηπως εισαι ευβοιωτης;)τυχεροι ειμαστε που τους διωξαμε.Εαν σημερα υπηρχε μια αλβανικη μειονοτητα 100000 ατομων στην Ηπειρο θα ειχαμε τρομερα προβληματα.Εδω για μια αστεια μειονοτητα 2-3 χιλιαδων ατομων στην δυτικη Μακεδονια και πανε οι συμμαχοι μας να δημιουργησουν προβλημα
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom