Και μια άλλη - συναφής - οπτική/κριτική, από έναν γνήσιο φιλελεύθερο με αφορμή την στάση της Εκκλησίας για το θέμα γενικότερα:
[...] Κατά έναν περίεργο τρόπο η «αφυλοφιλία» λογίζεται ως μέγιστη αρετή,
παρά την προτροπή του Θεού «αυξάνεστε και πληθύνεστε» (Γένεσις Α΄ 28). Το τελευταίο μπορεί να εκληφθεί ως θεϊκή εντολή για γάμο, ή γάμους, ή ακόμη και για πολυγαμία· οι Εβραίοι της Βίβλου ήταν πολύγαμοι. Από την άλλη πλευρά, ο Απόστολος Παύλος λέει «στους αγάμους και στις χήρες, ότι είναι καλόν και συμφέρον δι’ αυτούς, εάν μείνουν όπως εγώ, δηλαδή άγαμοι». Συμβουλεύει δε όσους πατεράδες έχουν κόρη: «Εκείνος που υπανδρεύει την παρθένον του, καλά κάνει. Εκείνος όμως που, σύμφωνα και με τη δική της θέληση, δεν την υπανδρεύει, κάνει καλύτερα» (Προς Κορινθίους Α΄ κεφ. 7).
Αν ακολουθήσουν όλοι τη συμβουλή του, πάει περίπατο το «αυξάνεστε και πληθύνεστε».
Δεν μπορούμε να μπούμε στη συζήτηση περί ορθών ερμηνειών των ιερών κειμένων. [...]
Αλλά είναι παράλογο να συζητάμε για τις σχέσεις των ανθρώπων με ανθρώπους που τις έχουν αρνηθεί. [...] Πάει πολύ [...] να ασχολούνται οι «αφυλόφιλοι» με τις «φυλοφιλίες» των άλλων.
[...] «Οποιος κάνει ομόφυλο γάμο, βγαίνει εκτός Εκκλησίας», είπε [...] ο Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος. Λογικό. Μπορούν να αποκλείσουν όποιον θέλουν από την Εκκλησία τους και ουχί «Του», αφού ο Ιησούς δεν έκανε τέτοιου είδους διακρίσεις. Ας το κάνουν. Ετσι κι αλλιώς, με μια νεότερη ερμηνεία των γραφών, η Εκκλησία έπαψε να είναι ο λαός της, όπως ήταν τα πρώτα χρόνια του χριστιανισμού. Εγινε ενός ανδρός – και δη επισκόπου – αρχή. Πρέπει να θυμούνται όμως ότι αντίστοιχους όρκους έκαναν και για όσους είχαν προγαμιαίες σχέσεις <σ.Σ.: δηλαδή, ότι όποιος έχει προγαμιαίες σχέσεις, βγαίνει εκτός Εκκλησίας>. Ασχέτως αν αυτοί ήταν ετεροφυλόφιλοι…
Πάσχος Μανδραβέλης, από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ:
Ο μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος ήταν κατηγορηματικός. «Η Εκκλησία δεν έχει ομοφυλόφιλους στις τάξεις της», είπε από τηλεοράσεως (Open, 22.12.2023). Το πρώτο ερώτημα είναι «πώς το ξέρει;». Ο σεξουαλικός προσανατολισμός των πιστών xριστιανών είναι άρρητος και ορθώς προστατεύεται από τη...
www.kathimerini.gr