Νέα

Τάσος Γιαννίτσης - ΠτΔ και Ασφαλιστικό

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Greek Socialist
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 5
  • Εμφανίσεις 83
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Greek Socialist

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
20 Νοε 2020
Μηνύματα
2.431
Κριτικές
4
Like
2.468
Πόντοι
456
ΠΕΡΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑΝΝΙΤΣΗ
Για να περάσει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο του Γιαννίτση του 2001, με σεβασμό στην οικονομία και τα συνδικάτα, θα έπρεπε να γίνουν ορισμένες σημαντικές προσαρμογές και ενέργειες που να αντιμετωπίζουν τις ανησυχίες των εργαζομένων και να διασφαλίζουν την κοινωνική δικαιοσύνη. Ακολουθούν προτάσεις για το πώς θα μπορούσε να γίνει μια τέτοια αναμόρφωση:

1. Εξισορρόπηση των Ορίων Συνταξιοδότησης

Ευελιξία στις ηλικίες συνταξιοδότησης: Αντί για αυστηρή αύξηση των ορίων ηλικίας για όλους, θα μπορούσαν να υπάρξουν διαφορετικά όρια ανάλογα με το είδος της εργασίας (π.χ. για βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα). Οι εργαζόμενοι σε τέτοιους τομείς θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να συνταξιοδοτηθούν νωρίτερα, αναγνωρίζοντας την επιβάρυνση που υφίστανται.

Δημιουργία κινήτρων για αργότερη συνταξιοδότηση: Παράλληλα, θα μπορούσαν να δοθούν κίνητρα (π.χ. αυξημένα ποσοστά σύνταξης) για τους εργαζομένους που επιθυμούν να παραμείνουν στην εργασία τους και μετά την ηλικία συνταξιοδότησης.

2. Αναλογικότητα στην Αύξηση των Ενσήμων

Σταδιακή αύξηση των ενσήμων: Αντί για απότομη αύξηση, θα έπρεπε να γίνει σταδιακή αναπροσαρμογή των ενσήμων, με προσαρμογές ανάλογα με το επαγγελματικό και ηλικιακό προφίλ των εργαζομένων.

Προστασία ευάλωτων ομάδων: Οι εργαζόμενοι με κενά στην ασφάλιση (π.χ. εποχικοί εργαζόμενοι ή αυτοαπασχολούμενοι) θα έπρεπε να έχουν την δυνατότητα να καλύπτουν τα κενά τους μέσω ευνοϊκών ρυθμίσεων ή με κρατική χρηματοδότηση, έτσι ώστε να μην αποκλείονται από την πλήρη σύνταξη.

3. Στρατηγική Προστασίας των Χαμηλών Συντάξεων

Αναθεώρηση του ποσοστού αναπλήρωσης: Θα μπορούσε να γίνει μια πιο ευνοϊκή προσέγγιση για τις χαμηλές συντάξεις. Αντί για ενιαία μείωση του ποσοστού αναπλήρωσης, μπορεί να θεσπιστεί ένα κλιμακωτό σύστημα που θα διασφαλίζει υψηλότερα ποσοστά για τους χαμηλοσυνταξιούχους.

Εγγύηση ελάχιστης σύνταξης: Μια εγγύηση για ελάχιστο όριο σύνταξης θα μπορούσε να προστατεύσει τους πιο αδύναμους εργαζομένους από την ακραία φτώχεια.

4. Αναγνώριση και Διατήρηση των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων

Διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων: Οι εργαζόμενοι σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα πρέπει να διατηρήσουν τα δικαιώματά τους σε μειωμένα όρια συνταξιοδότησης, με αποδεκτή αναγνώριση των ιδιαίτερων κινδύνων που αντιμετωπίζουν. Η αναθεώρηση των επαγγελμάτων αυτών θα πρέπει να γίνεται με πολύ προσοχή και βασιζόμενη σε συγκεκριμένα κριτήρια.

5. Συμμετοχή των Συνδικάτων στη Διαδικασία Διαμόρφωσης Πολιτικής

Διαρκής διάλογος με τα συνδικάτα: Εξαιρετικής σημασίας για την αποδοχή του νομοσχεδίου ήταν η ενσωμάτωση των απόψεων των συνδικάτων και των κοινωνικών εταίρων στη διαδικασία της διαμόρφωσης του νομοσχεδίου. Ένας διαρκής και θεσμικός διάλογος για την εξεύρεση κοινών λύσεων θα βοηθούσε στην κοινωνική αποδοχή.

Μεταβατικά μέτρα και παρακολούθηση της εφαρμογής: Η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων θα έπρεπε να συνοδευτεί από ένα μεταβατικό διάστημα, κατά το οποίο θα επανεκτιμώνταν οι επιπτώσεις των αλλαγών, δίνοντας τη δυνατότητα για διορθώσεις και προσαρμογές όπου χρειάζεται.

6. Πολιτική Προστασίας των Ταμείων και Χρηματοδότησης

Αναδιάρθρωση των πόρων των ασφαλιστικών ταμείων: Οι μεταρρυθμίσεις θα έπρεπε να περιλαμβάνουν σχέδια για τη βιωσιμότητα των ασφαλιστικών ταμείων, χωρίς να επηρεάζεται αρνητικά η ποιότητα των παρεχόμενων συντάξεων. Ίσως απαιτείτο μια καλύτερη κατανομή των πόρων, χωρίς να μειωθεί η κρατική συμμετοχή στο ασφαλιστικό σύστημα.

Ανάπτυξη νέων χρηματοδοτικών μηχανισμών: Δημιουργία νέων χρηματοδοτικών εργαλείων ή στρατηγικών (π.χ. εισφορές από κεφάλαια που αφορούν τις ασφαλιστικές υπηρεσίες) για την ενίσχυση του συστήματος.

7. Επικοινωνία και Πληροφόρηση

Διαφάνεια και ενημέρωση του κοινού: Ένα σωστά διαρθρωμένο πρόγραμμα επικοινωνίας για τις μεταρρυθμίσεις θα μπορούσε να βοηθήσει στην κατανόηση των λόγων πίσω από τις προτάσεις και να μειώσει τις αντιδράσεις. Η εξήγηση των οφελών για τα μελλοντικά γενεάς θα βοηθούσε στην αποδοχή των αλλαγών.

Συμπερασματικά

Η επιτυχής εφαρμογή ενός τέτοιου ασφαλιστικού νομοσχεδίου απαιτούσε ένα ισχυρό κοινωνικό συμβόλαιο μεταξύ κράτους, εργοδοτών και εργαζομένων. Μόνο μέσα από μια ισχυρή συνεργασία και διάλογο με τα συνδικάτα, με προσαρμοσμένα μέτρα προστασίας για τους πιο αδύναμους, και με ενίσχυση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος, το νομοσχέδιο θα μπορούσε να περάσει με σεβασμό και στην οικονομία και στα κοινωνικά συμφέροντα.
 
OP
OP
Greek Socialist

Greek Socialist

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
20 Νοε 2020
Μηνύματα
2.431
Κριτικές
4
Like
2.468
Πόντοι
456
Ο Τάσος Γιαννίτσης είναι ομότιμος Καθηγητής στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης.

Γεννήθηκε στην Αθήνα τον Μάιο του 1944. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και είναι κάτοχος πτυχίων Νομικής, Πολιτικής και Οικονομικής Επιστήμης καθώς και διδακτορικού από το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου.

Υπήρξε μέλος της Επιτροπής Αγγελόπουλου για τη σύνταξη έκθεσης για τη «Σταθεροποίηση και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας» (Δεκ. 1989-Μάρτιος 1990) και Πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων στην οικουμενική κυβέρνηση Ζολώτα, όπως και στην κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου με υπουργό τον Γιώργο Γεννηματά.

Ήταν επίσης εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Οικονομική Επιτροπή του ΟΟΣΑ και στην Επιτροπή Βιομηχανίας της ΕΟΚ.

Διετέλεσε οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου (Ιούλιος 1994-Ιανουάριος 1996) και του πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη (Ιανουάριος 1996-Μάρτιος 2000), ενώ είχε και μακρά κυβερνητική θητεία. Πέρασε από τις θέσεις του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών και Υπουργού Εξωτερικών.

Στην κυβέρνηση Λουκά Παπαδήμου διετέλεσε υπουργός Εσωτερικών.

Ο Τάσος Γιαννίτσης είναι συγγραφέας πολλών βιβλίων και άρθρων σε θέματα αναπτυξιακής και διεθνούς πολιτικής, βιομηχανικής ανάπτυξης, οικονομικών της τεχνολογίας, ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, κ.α.

Διακρίσεις:​

  • Μετάλλιο Χρυσής Δάφνης (Δημοκρατία της Βουλγαρίας, Υπουργείο Εξωτερικών, Οκτώβριος 2003).
  • Μεγαλόσταυρος του Τάγματος του Μακαρίου Γ΄ (Κυπριακή Δημοκρατία, Νοέμβριος 2003).
  • Ανώτερος Ταξιάρχης του Τάγματος της Αξίας (Δημοκρατία της Ρουμανίας, Νοέμβριος 2003).
  • Μεγαλόσταυρος του Τάγματος της Τιμής (Δημοκρατία της Χιλής, Απρίλιος 2004).
  • Μεγαλόσταυρος του Τάγματος της Τιμής (Ιταλική Δημοκρατία, Μάιος 2004).
  • Επίτιμος διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αιγαίου, Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών (Νοέμβριος 2017).
  • Επίτιμος διδάκτωρ Πανεπιστημίου Πατρών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Νοέμβριος 2022).
 

ΦΑΚΙΡΗΣ

Γλομπεάρχης
Εγγρ.
17 Ιουν 2012
Μηνύματα
17.847
Κριτικές
167
Like
29.511
Πόντοι
34.538
Και προς τι το νημα?
Δεν προκειται να βγει προεδρος.
Σαν μνημοσυνο μοιαζει..
 

nickpie2008

Σεβαστός
Εγγρ.
15 Ιουλ 2010
Μηνύματα
10.142
Like
7.322
Πόντοι
1.206
Τον πρότεινε το ΠΑΣΟΚ σε αντιδιαστολή με τον Τασούλα
Μαλακιες κανεις δεν ασχολειται με τον Πρόεδρο πχια παρα μόνο οι δημοσιογράφοι και τα κόμματα για εσωτερική κατανάλωση
Όταν απαιτούνταν 180 ασχολιονταν κάπως ο κόσμος με το ενδεχόμενο των εκλογών αμφότεροι (κυβέρνηση αξιωματική αντιπολιτευση)
Από τη στιγμή που οι ελάχιστοι φανατιζονται σε οποιοδήποτε πρόσωπο για έναν διακοσμητικό ρόλο περισσοτερο κι από την κυβέρνηση κτλ είναι να πορει κανεις
Τον Γιαννιτση εννοείται θα τον βρίσουν αρκετοί για το ασφαλιστικο στο γενικά και χωρίς κάτι συγκεκριμένο την ίδια στιγμή που 20νχρονια μετά παραμένει χεροκοπημενο
Η ανάρτηση συγχωνεύτηκε αυτόματα:

Και προς τι το νημα?
Δεν προκειται να βγει προεδρος.
Σαν μνημοσυνο μοιαζει..
10 κόμματα 10 υποψήφιοι
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom