Νέα

Τα δικαιώματά μου στις διακοπές

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα !blis
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 3
  • Εμφανίσεις 710
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
OP
OP
!blis

!blis

Μέγας
Εγγρ.
27 Νοε 2009
Μηνύματα
9.761
Κριτικές
41
Like
3.059
Πόντοι
4.415
Γνωρίζατε ότι...

•Η κράτηση θέσεων (επιβατών και οχημάτων) σε πλοία γίνεται υποχρεωτικώς ηλεκτρονικά. Τα εισιτήρια και οι αποδείξεις μεταφοράς πρέπει να αναγράφουν τα ατομικά στοιχεία του επιβάτη και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός του.
•Απαγορεύεται αυστηρά η έκδοση χειρόγραφων εισιτηρίων προς επιβίβαση σε πλοίο. Σε περίπτωση που σας εκδώσουν τέτοιο εισιτήριο, αρνηθείτε και καταγγείλτε το γεγονός στην πλησιέστερη λιμενική αρχή.
• Σύμφωνα με την ΚΥΑ 3324.1/15/03, οι εκπτώσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων δεν ισχύουν για μετακινήσεις με ταχύπλοα πλοία κατά τις ημέρες Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, όταν οι συγκοινωνιακές ανάγκες καλύπτονται εντός της ίδιας ημέρας και από συμβατικό πλοίο.
• Η πλειονότητα των πλοίων διαθέτει ΑΤΜ, απ’ όπου μπορείτε να κάνετε ανάληψη χρημάτων. Επίσης, στα περισσότερα κρουαζιερόπλοια θα έχετε τη δυνατότητα να αλλάξετε συνάλλαγμα.
Με αεροπλάνο

Τι κάνω σε περίπτωση που ακυρωθεί ή ματαιωθεί η πτήση μου και η εταιρεία δεν με έχει ενημερώσει;

Στις περιπτώσεις που η πτήση ακυρώνεται/ματαιώνεται για άλλους λόγους που δεν θεωρούνται έκτακτοι ή ανωτέρα βία (π.χ. δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζομένων), ο αερομεταφορέας οφείλει να σας ενημερώσει τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν. Εφόσον το πράξει αυτό, δεν δικαιούστε καμία αποζημίωση. Εάν σας ενημερώσει σε διάστημα μικρότερο των δύο εβδομάδων, τότε οφείλει να σας προτείνει εναλλακτικές πτήσεις που είναι προγραμματισμένες σε πολύ κοντινές ώρες (1-2 ώρες) από την ακυρωθείσα/ματαιωθείσα πτήση. Εάν δεν κάνει τίποτε από τα παραπάνω, οφείλει να σας παρέχει δωρεάν διαμονή στον τόπο όπου ματαιώθηκε η πτήση, καθώς και δωρεάν μεταφορά στον προορισμό σας ή, εάν προτιμάτε, μπορείτε να ζητήσετε την επιστροφή ολόκληρης της αξίας του εισιτηρίου σας. Ό,τι κι αν επιλέξετε, η εταιρεία σε κάθε περίπτωση οφείλει να σας αποζημιώσει με 250, 400 ή 600 ευρώ για πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ., 1.500-3.000 χλμ. ή άνω των 3.000 χλμ. αντίστοιχα.

Σε προηγούμενο ταξίδι μου με γνωστή αεροπορική εταιρεία, η πτήση της επιστροφής μου για Αθήνα είχε καθυστέρηση τεσσάρων ωρών.Όταν τελικά έφθασα στον προορισμό μου, ανακάλυψα ότι η μία από τις δύο βαλίτσες είχε σπάσει κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να χαθούν ορισμένα αντικείμενα, ενώ η άλλη βαλίτσα είχε χαθεί εντελώς. Oι υπεύθυνοι της εταιρείας είπαν ότι δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα γι’ αυτό.

Κατ’ αρχάς, κατά τη διάρκεια της αναμονής τής καθυστερημένης πτήσης η εταιρεία όφειλε να σας προσφέρει δωρεάν φαγητό. Αυτό ισχύει για όλες τις πτήσεις που καθυστερούν τουλάχιστον 2 ώρες. Εφόσον μάλιστα καθυστερήσουν τόσο, ώστε να μετατεθούν για την επόμενη μέρα, η εταιρεία οφείλει να σας παρέχει και δωρεάν διαμονή. Όσον αφορά στις αποσκευές σας που εφθάρησαν και χάθηκαν, δεν έπρεπε να φύγετε χωρίς να κάνετε γραπτή καταγγελία. Εάν δεν έχει περάσει μία εβδομάδα από το ταξίδι, μπορείτε ακόμη να κάνετε την καταγγελία στην εταιρεία για τις αποσκευές που είχατε παραδώσει κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων. Επιπλέον, δικαιούστε αποζημίωση γι’ αυτές τις αποσκευές, η οποία όμως καθορίζεται με βάση το βάρος των αποσκευών και όχι σύμφωνα με την αξία του περιεχομένου τους. Γι’ αυτό, εφόσον οι αποσκευές σας περιέχουν είδη αξίας, πρέπει να το δηλώνετε πριν ταξιδέψετε.

Έχοντας κλείσει αεροπορική θέση ηλεκτρονικά για να ταξιδέψω με γνωστή ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία, προς έκπληξή μου, όταν έφθασα στο αεροδρόμιο, με εμπόδισαν να επιβιβαστώ στο αεροπλάνο, λέγοντάς μου ότι ο αριθμός των επιβατών είχε υπερβεί το όριο. Επίσης, μου είπαν ότι θα έπρεπε να έχω πάει νωρίτερα για check-in και ότι, τέλος πάντων, θα έπρεπε να περιμένω την επόμενη πτήση, που ήταν το επόμενο πρωί, όπως και αναγκάστηκα να κάνω τελικά, ξοδεύοντας παραπάνω από 12 ώρες στο αεροδρόμιο.

Εφόσον φθάσατε εγκαίρως για τον έλεγχο του εισιτηρίου στο αεροδρόμιο, δηλαδή ήταν ακόμη ανοιχτό το check-in, τότε αυτή η πρακτική της εταιρείας είναι σαφώς παράνομη. Όπως είναι φανερό, εκδόθηκαν υπεράριθμα εισιτήρια και έτσι οι θέσεις του αεροπλάνου δεν επαρκούσαν τελικά. Πρώτα από όλα, η εταιρεία όφειλε να επικοινωνήσει με επιβάτες, ώστε να διερευνήσει ποιοι ήταν πρόθυμοι να μην ταξιδέψουν, αλλά να παραχωρήσουν τη θέση τους έναντι χρηματικού ανταλλάγματος προσφερόμενου από την ίδια την εταιρεία. Μόνο σε περίπτωση που δεν έβρισκε αρκετούς εθελοντές μπορούσε να αρνηθεί σε εσάς και σε άλλους την επιβίβαση. Αφού λοιπόν αναγκαστήκατε να μην ταξιδέψετε λόγω άρνησης της εταιρείας, είχατε δικαίωμα να ζητήσετε την επιστροφή ολόκληρης της αξίας του εισιτηρίου ή να ζητήσετε να σας βρουν άμεσα εναλλακτική πτήση που να μην απέχει πολύ από αυτήν που χάσατε. Επιπλέον, δικαιούσασταν τα έξοδα για διατροφή και διαμονή μέχρι να πάρετε την αμέσως επόμενη πτήση. Είτε επιλέγατε να πετάξετε με την ίδια εταιρεία είτε με άλλη, σε κάθε περίπτωση δικαιούσασταν την ίδια αποζημίωση που αναφέραμε για τη ματαίωση/ακύρωση πτήσης (δηλαδή 250, 400, 600 ευρώ ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης σας).

Μπορεί το παιδί μου να ταξιδέψει μόνο του αεροπορικώς ή μήπως κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται;

Παιδιά από 5έως 12 ετών μπορούν να ταξιδέψουν μόνα τους, αρκεί να ζητήσετε να συνοδεύονται από υπάλληλο της αεροπορικής εταιρείας με την οποία ταξιδεύουν, πληρώνοντας και το εισιτήριο του υπαλλήλου που θα τα συνοδεύσει. Επίσης, όλα τα σημαντικά στοιχεία του παιδιού, όπως και τα δικά σας στοιχεία επικοινωνίας, καθώς και του ατόμου που παραλαμβάνει το παιδί πρέπει να αναφέρονται στο ειδικό έντυπο μέσα σε ειδική θήκη, το οποίο φέρει μαζί του σε εμφανές σημείο το παιδί σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Ακόμη, πρέπει να ενημερώνετε για τυχόν ιατροφαρμακευτική αγωγή που μπορεί να λαμβάνει το παιδί και ιδίως εάν αυτή σχετίζεται με τα αφτιά ή τη ρινική κοιλότητα. Τέλος, το παιδί θα παραδοθεί στο άτομο που το περιμένει στον προορισμό μόνο μετά από υπόδειξη της αστυνομικής του ταυτότητας. Σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης (π.χ. επιστρέφοντας από το εξωτερικό, όπου ταξίδεψε το παιδί, προς Ελλάδα), το παιδί σας διανυκτερεύει μαζί με τον συνοδό της αεροπορικής εταιρείας, εφόσον ενημερωθείτε πρώτα εσείς οι γονείς/κηδεμόνες.

Γνωρίζατε ότι...

•Όλα τα παραπάνω σχετικά με τις αεροπορικές μεταφορές ισχύουν σύμφωνα με κανονισμό της Ε.Ε. (261/2004) μόνο για τις κοινοτικές αεροπορικές εταιρείες, για πτήσεις προγραμματισμένες ή έκτακτες (charter) και μόνο για επιβάτες που αναχωρούν από κράτος-μέλος της Ε.Ε. προς τρίτη χώρα ή άλλο κράτος της Ε.Ε., καθώς και για επιβάτες που αναχωρούν από αεροδρόμιο τρίτης χώρας προς κράτος της Ε.Ε.
•Τα Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ) εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα σε όλες τις μετακινήσεις και στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» τους χορηγούνται χωρίς επιβάρυνση αναπηρικές πολυθρόνες για τη μεταφορά τους μέσα στο αεροδρόμιο και το αεροσκάφος. Επιπλέον, στο «Ελ. Βενιζέλος» λειτουργούν 20 συσκευές τηλεκειμενογράφων για τα άτομα με προβλήματα ακοής.
•Για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού, η Ε.Ε. τηρεί «μαύρη λίστα» αεροπορικών εταιρειών που δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας. Στις εταιρείες αυτές επιβάλλεται απαγόρευση πτήσεων εντός της Ε.Ε. Τη λίστα αυτή θα τη βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση http: //ec.europa.eu/transport/air-ban.

Με υπεραστικό λεωφορείο
Η μητέρα μου είχε κλείσει εισιτήριο ΚΤΕΛ για Θεσσαλονίκη, όμως τελικά το μετάνιωσε και είπε ότι θα μου δώσει το εισιτήριό της. Είμαι βέβαια φοιτήτρια και δικαιούμαι μειωμένη τιμή, ενώ το εισιτήριό της είναι κανονικό. Μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτό το εισιτήριο και να πάρω μέρος του ποσού πίσω;

Γενικά μπορεί να γίνει τροποποίηση εισιτηρίου, δηλαδή μπορεί η μητέρα σας να αλλάξει την ημερομηνία του ταξιδιού ή να το μεταβιβάσει σε κάποιον άλλο, εφόσον δεν επιθυμεί να το χρησιμοποιήσει. Αυτές οι τροποποιήσεις γίνονται χωρίς καμιά επιβάρυνση και ο υπεραστικός συγκοινωνιακός φορέας υποχρεούται να τις κάνει. Για την τροποποίηση χρειάζεται απλώς θεώρηση στο εισιτήριο από τον αρμόδιο υπάλληλο. Σε περίπτωση που το εισιτήριο μεταβιβαστεί σε πρόσωπο το οποίο δικαιούται εισιτήριο μειωμένης τιμής, όπως εσείς, ή ελευθέρας διακινήσεως, επιβάλλεται να επιστραφούν στη μητέρα σας τα αντίστοιχα χρήματα. Με άλλα λόγια, ο αρχικός δικαιούχος, δηλαδή αυτός που έβγαλε αρχικά το εισιτήριο, πρέπει να παίρνει όσα χρήματα του αναλογούν πίσω.

Είχα εισιτήριο λεωφορείου για Κέρκυρα, αλλά εξαιτίας προσωπικών προβλημάτων αποφάσισα να το ακυρώσω λίγες ώρες πριν από την αναχώρηση. Η εταιρεία δεν αναφέρθηκε σε επιστροφή χρημάτων και έτσι δεν θεώρησα ότι δικαιούμαι. Ισχύει ότι χάνεις τα λεφτά σου όταν ακυρώνεις εισιτήριο ΚΤΕΛ;

Όχι, αναλόγως με το πόσο έγκαιρα κάνατε την ακύρωση δικαιούστε και τα αντίστοιχα χρήματα. Όταν η ακύρωση σε δρομολόγιο υπεραστικής γραμμής γίνει τουλάχιστον οχτώ (8) ώρες πριν την ώρα αναχώρησης, δικαιούστε επιστροφή στο 70% της τιμής του εισιτηρίου. Ενώ όταν η ακύρωση σε δρομολόγιο υπεραστικής γραμμής γίνει εντός των τελευταίων οχτώ (8) ωρών πριν την ώρα αναχώρησης, δικαιούστε επιστροφή στο 50% της τιμής του εισιτηρίου.

Είμαι φοιτήτρια στην Αθήνα και περίμενα δέμα από τη μητέρα μου το Σάββατο με το λεωφορείο από Λάρισα. Το δέμα χάθηκε, όπως με ενημέρωσαν, και έτσι δεν το έλαβα ποτέ. Δεν θα έπρεπε να με αποζημιώσουν;

Πράγματι, μπορεί να φαίνεται ευτελές το ποσό, αλλά η μητέρα σας δικαιούται τουλάχιστον 15 ευρώ για την απώλεια του ασυνόδευτου δέματος που έστειλε. Ανάλογα και με το περιεχόμενο του δέματος, βέβαια, θα μπορούσε να λάβει και μεγαλύτερη αποζημίωση, διότι τα 15 ευρώ προβλέπονται για μικροδέματα χωρίς περιεχόμενο μεγάλης αξίας.

Γνωρίζατε ότι...

•Για τη μη παραλαβή σας από αφετηρία ή προκαθορισμένη στάση, που οφείλεται σε υπαιτιότητα του υπεραστικού συγκοινωνιακού φορέα (λεωφορείου), δικαιούστε το τριπλάσιο της αξίας του εισιτηρίου σας.
•Για απώλεια αποσκευής σας από υπεραστικό λεωφορείο δικαιούστε τουλάχιστον 30 ευρώ αποζημίωση.
Με τρένο

Τι δικαιώματα έχω σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης δρομολογίου του τρένου;

Στα ταξίδια με τρένο και σε περίπτωση που υπάρξει καθυστέρηση της αμαξοστοιχίας ή ακόμη και κατάργησή της (δηλαδή καθυστέρηση άνω των τριών ωρών), δικαιούστε να ζητήσετε επιστροφή της αξίας του εισιτηρίου σας για τη διαδρομή που δεν έγινε, διακόπτοντας το ταξίδι σας, ή να ταξιδέψετε με το επόμενο τρένο, ακόμη και ανώτερης κατηγορίας. Επίσης, εφόσον επιθυμείτε να μη συνεχίσετε το ταξίδι εξαιτίας αυτής της καθυστέρησης, δικαιούστε να επιστρέψετε στην αφετηρία ατελώς και να ζητήσετε επιστροφή της αξίας του εισιτηρίου σας.

Εάν λόγω ακύρωσης ή καθυστέρησης της αμαξοστοιχίας χάσω την ανταπόκριση, τι μπορώ να κάνω;

Εάν η καθυστέρηση υπερέβη τη μία ώρα και είχε ως αποτέλεσμα να χάσετε κάποιο άλλο δρομολόγιο (ανταπόκριση), δικαιούστε ολόκληρο το αντίτιμο του εισιτηρίου που χάσατε. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε από τη σιδηροδρομική εταιρεία, ανάλογα με τις περιστάσεις (ιδίως το χρόνο αναμονής που μεσολαβεί μέχρι το επόμενο δρομολόγιο), σίτιση, στέγαση, καθώς και εναλλακτικές μεταφορές σε περίπτωση που η αμαξοστοιχία έχει αποκλειστεί στην τροχιά.

Στο ταξίδι μου με το τρένο έχασα το λάπτοπ μου και ένα κόσμημα αξίας. Μπορώ να ζητήσω αποζημίωση από την εταιρεία του τρένου;

Για τα πολύτιμα αντικείμενα που φέρετε μαζί σας δεν έχει καμία ευθύνη η εταιρεία. Oφείλετε να τα έχετε υπό τη δική σας εποπτεία και να τα προσέχετε καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού σας. Αποζημίωση θα μπορούσατε να ζητήσετε μόνο για απώλεια ή καταστροφή των υπόλοιπων αποσκευών σας, αλλά όχι για το συγκεκριμένο περιεχόμενό τους, ειδικά αν αυτό είναι μεγάλης αξίας. Για αντικείμενα αξίας μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση μόνο για πιθανή καταστροφή τους από αποδεδειγμένη ευθύνη της εταιρείας.

Γνωρίζατε ότι...

•Στο πλαίσιο της εκστρατείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Τα δικαιώματα των επιβατών» δημιουργήθηκε ένας ιστοχώρος στη διεύθυνση passenger-rights, όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν ποια είναι τα δικαιώματά τους για κάθε μέσο μεταφοράς.
•Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση Α2-2207/07, είναι νόμιμη η είσπραξη προμήθειας από τα ταξιδιωτικά γραφεία κατά την έκδοση αεροπορικών, ακτοπλοϊκών κ.λπ. εισιτηρίων, εφόσον η αμοιβή αναγράφεται σε αναρτημένο τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο μέσα στα γραφεία και εφόσον εκδίδουν τη σχετική απόδειξη για την αμοιβή αυτή.
Με νοικιασμένο αυτοκίνητο

Υπάρχει ελάχιστο όριο ηλικίας προς ενοικίαση αυτοκινήτου και ποιος ο ελάχιστος χρόνος που μπορώ να νοικιάσω ένα αυτοκίνητο;

Το ελάχιστο ηλικιακό όριο κυμαίνεται από 21 έως 25 έτη, ανάλογα με την εταιρεία ενοικίασης. Η εξήγηση γι’ αυτά τα υψηλά όρια είναι ότι ο οδηγός πρέπει να κατέχει τουλάχιστον ένα χρόνο άδεια οδήγησης, ώστε να έχει εμπειρία οδήγησης. O ελάχιστος χρόνος μίσθωσης είναι μία ημέρα, δηλαδή ένα 24ωρο, και συνήθως η χρέωση γίνεται ανά ημέρα μίσθωσης.

Ποιες είναι οι βασικές υποχρεώσεις του γραφείου ενοικίασης απέναντί μου;

Κατ’ αρχάς, το γραφείο πρέπει να σας παραδώσει το αυτοκίνητο που επιλέξατε κατάλληλο προς χρήση και καθαρό και να φροντίζει να το διατηρεί κατάλληλο σε όλη τη διάρκεια της μίσθωσης. Πρέπει επίσης να σας δώσει, και χωρίς να το ζητήσετε, όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία του αυτοκινήτου, τη χρήση των διαφόρων συστημάτων και αξεσουάρ. Τέλος, οφείλει να καταβάλει τους φόρους, δασμούς και τέλη που αφορούν το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο καθώς και τα ασφάλιστρα.

Τι δικαιώματα έχω αν το γραφείο παραβιάσει τις υποχρεώσεις του ή παρουσιαστεί ελάττωμα στο αυτοκίνητο;

Έχετε το δικαίωμα να υπαναχωρήσετε από τη σύμβαση ή να ζητήσετε αντικατάσταση του αυτοκινήτου με άλλο της ίδιας κατηγορίας ή να ζητήσετε τη μείωση του συμφωνηθέντος τιμήματος. Σε περίπτωση που, εξαιτίας της βλάβης, υποχρεωθήκατε να διαμείνετε σε ξενοδοχείο ή να πληρώσετε για την επισκευή του αυτοκινήτου ή τη μεταφορά του σε συνεργείο, δικαιούστε αποζημίωση.

Ποιες είναι οι βασικές υποχρεώσεις μου απέναντι στο γραφείο;

Εκτός από την καταβολή του τιμήματος, όπως το συμφωνήσατε με το γραφείο, έχετε υποχρέωση να διατηρήσετε και να επιστρέψετε το αυτοκίνητο όπως το παραλάβατε. Επίσης, σε περίπτωση που προκύψουν βλάβες χωρίς υπαιτιότητά σας, οφείλετε να τις αναφέρετε αμέσως στο γραφείο. Εάν δεν τηρήσετε τις υποχρεώσεις σας, ενδέχεται και το γραφείο να ζητήσει αποζημίωση από εσάς.

Χρειάζεται να δηλώσω στο γραφείο ότι θα οδηγεί και κάποιο άλλο πρόσωπο το αυτοκίνητο εκτός από εμένα;

Ναι, είναι απαραίτητο να δηλώνετε τυχόν συνοδηγό, διότι μόνο έτσι καλύπτεται αυτός σε περίπτωση ατυχήματος ή άλλου προβλήματος που είναι δυνατόν να προκύψει. Στην περίπτωση αυτή χρεώνεστε ένα επιπλέον ποσό για κάθε οδηγό.

Μπορώ να νοικιάσω το αυτοκίνητο από την πόλη μου και να το παραδώσω σε άλλη πόλη ή ακόμη και εκτός Ελλάδος;

Πολλές εταιρείες επιτρέπουν να παραδώσετε το αυτοκίνητο σε άλλο κατάστημά τους σε διαφορετική πόλη από αυτή που το νοικιάσατε, αλλά σας χρεώνουν έξτρα. Όσον αφορά την παράδοση στο εξωτερικό, αυτό μπορεί να διαφέρει από εταιρεία σε εταιρεία. Oρισμένες το απαγορεύουν, ενώ κάποιες άλλες το επιτρέπουν, επιφυλασσόμενες να δώσουν έγκριση, αφού πρώτα το ζητήσετε.

Τέσσερα πράγματα που πρέπει να προσέξετε πριν νοικιάσετε αυτοκίνητο.

1) Το ειδικό σήμα του ΕOΤ πρέπει να υπάρχει και στα καταστήματα που ενοικιάζουν αυτοκίνητα, πράγμα που αποδεικνύει ότι λειτουργούν νόμιμα.

2) Βεβαιωθείτε ότι τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα είναι ασφαλισμένα, διαφορετικά, σε περίπτωση ατυχήματος, θα ευθύνεστε και προσωπικά.

3) Στις τιμές ενοικίασης, που καθορίζονται ελεύθερα από το κάθε κατάστημα, δεν περιλαμβάνεται το κόστος της βενζίνης.

4) Oι εταιρείες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων έχουν προδιατυπωμένους γενικούς όρους συναλλαγών που σας δεσμεύουν, χωρίς να μπορείτε να τους διαπραγματευτείτε, και αφορούν τον ελάχιστο χρόνο μίσθωσης, τη χρέωση, τον τρόπο πληρωμής, την ασφαλιστική κάλυψη και την παράδοση - παραλαβή του αυτοκινήτου, γι’ αυτό διαβάστε προσεκτικά τη σύμβαση πριν το ενοικιάσετε.

Γνωρίζατε ότι...

•Σε πολλές χώρες απαγορεύεται η κατανάλωση αλκοόλ σε εξωτερικούς χώρους, στο δρόμο και σε πάρκα και επιβάλλεται στους παραβάτες πρόστιμο ή κράτηση.
•Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μπορείτε να καλέσετε από το κινητό σας το 112, χωρίς χρέωση, από όλη την Ευρώπη.
•Η άδεια οδήγησής σας ισχύει σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.
Το διαβατήριο

Τι δικαιολογητικά χρειάζομαι για έκδοση διαβατηρίου εφόσον είμαι ενήλικος;

Κατ’ αρχάς, μία αίτηση έκδοσης διαβατηρίου, μαζί με την οποία πρέπει να καταθέσετε και υπεύθυνη δήλωση, όπου δηλώνετε, μεταξύ άλλων, αν διαμένετε μόνιμα στην αναγραφείσα διεύθυνση κατοικίας καθώς και εάν είχε εκδοθεί παλαιότερα στο όνομά σας διαβατήριο από την ΕΛ.ΑΣ., το οποίο χάθηκε, εκλάπη ή ζητείται η ανανέωση ή αντικατάστασή του. Τις αιτήσεις μπορείτε να βρείτε στα Γραφεία Υποδοχής Αιτημάτων. Μαζί με την αίτηση καταθέτετε και μία έγχρωμη πρόσφατη φωτογραφία και παράβολα που συνολικά ανέρχονται μέχρι 70 ευρώ περίπου. Τα παράβολα διατίθενται στις ΔOΥ (Δημόσιες Oικονομικές Υπηρεσίες), καθώς και σε εξουσιοδοτημένα καταστήματα. Τέλος, απαιτείται φωτοαντίγραφο δύο όψεων του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, αλλά, σε περίπτωση που είστε μόνιμος κάτοικος εξωτερικού και δεν έχετε ελληνικό δελτίο ταυτότητας, πρέπει να υποβάλετε πιστοποιητικό γέννησης ή οικογενειακής κατάστασης (τελευταίου εξαμήνου).

Ποια διαδικασία ακολουθώ αν έχασα το διαβατήριό μου, αν εκλάπη ή αν απλώς θέλω να το ανανεώσω επειδή έληξε;

Σε περίπτωση έκδοσης νέου διαβατηρίου λόγω κλοπής ή απώλειας, υποβάλλονται τα παραπάνω δικαιολογητικά και επιπλέον μία πρόσφατη βεβαίωση ελληνικής αρχής (αστυνομικής ή προξενικής), όπου δηλώθηκε η κλοπή ή η απώλεια, στην οποία αναφέρεται το αποτέλεσμα της διενεργηθείσας έρευνας. Τα ίδια δικαιολογητικά χρειάζονται και σε περίπτωση ανανέωσης ή αντικατάστασης, αλλά θυμηθείτε να κρατάτε μαζί σας και το παλιό διαβατήριο. Προσοχή, όμως, γιατί αυτή τη διαδικασία πρέπει να την κάνετε οχτώ μήνες πριν λήξει το παλιό διαβατήριό σας.

Τι δικαιολογητικά απαιτούνται για την έκδοση διαβατηρίου ενός ανηλίκου άνω των 12 ετών;

Όταν είναι άνω των 12 ετών και έχει εφοδιαστεί με ταυτότητα, τότε απαιτούνται τα ίδια δικαιολογητικά που θα κατέθετε και ένας ενήλικος, αλλά αυτά κατατίθενται υποχρεωτικά όχι από τον ανήλικο αλλά από τους γονείς του. Στην κατάθεση πρέπει να παρευρίσκεται και ο ανήλικος για να υπογράψει μαζί με τους γονείς του την αίτηση. Εάν παρίσταται μόνο ο ένας γονέας, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του άλλου, με θεωρημένο το ιδιόχειρο της υπογραφής του (π.χ. από το ΚΕΠ).

Τι δικαιολογητικά απαιτούνται για την έκδοση διαβατηρίου ενός ανηλίκου κάτω των 12 ετών;

Αν ο ανήλικος είναι κάτω των 12 ετών, αντί για φωτοαντίγραφο της ταυτότητάς του, απαιτείται πιστοποιητικό γέννησης ή οικογενειακής κατάστασης. Στο πιστοποιητικό επικολλάται πρόσφατη έγχρωμη φωτογραφία του ανήλικου. Τέλος, πρέπει να γίνει βεβαίωση ταυτοπροσωπίας από τη δημοτική αρχή που είναι εγγεγραμμένος ο ανήλικος, από οποιαδήποτε αστυνομική αρχή καθώς και από τα ΚΕΠ.

Τι γίνεται σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας ελληνικού διαβατηρίου;

Σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας ελληνικού διαβατηρίου δεν χορηγείται διαβατήριο πριν την ολοκλήρωση των ερευνών, οι οποίες διαρκούν μέχρι τρεις μήνες. Αν δηλωθεί νέα απώλεια - κλοπή μέσα σε πέντε χρόνια από τη δήλωση της προηγούμενης, οι έρευνες διαρκούν μέχρι ένα έτος.

Μπορούν τα ταξιδιωτικά γραφεία να υποβάλουν δικαιολογητικά για την έκδοση διαβατηρίων;

Αυτό απαγορεύεται. Τα δικαιολογητικά και η αίτηση πρέπει να κατατίθενται αυτοπροσώπως από εσάς τους ίδιους.

Πού καταθέτω τα δικαιολογητικά για την αίτηση διαβατηρίου; Μπορώ να τα καταθέσω σε ΚΕΠ ή OΤΑ;

Η υποβολή των δικαιολογητικών γίνεται αυτοπροσώπως από εσάς τους ίδιους αποκλειστικά στα Γραφεία Διαβατηρίων της ελληνικής αστυνομίας καθώς και σε συγκεκριμένες έμμισθες προξενικές αρχές στην Ελλάδα. Αναζήτηση αυτών των γραφείων μπορεί να γίνει ηλεκτρονικώς στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Διαβατηρίων ή τηλεφωνικώς στη Διεύθυνση Διαβατηρίων στο +30-210-7298000.

Σε ποιες περιπτώσεις μπορώ να βγάλω διαβατήριο μέσα σε μία εργάσιμη μέρα;

Σύμφωνα με το νόμο, μπορεί να γίνει έκδοση του διαβατηρίου κατά προτεραιότητα, δηλαδή εντός μίας (1) εργάσιμης ημέρας από την παραλαβή της αίτησης από τη Διεύθυνση Διαβατηρίων, εφόσον υπάρχει ένας από τους παρακάτω λόγους:
1) Προσωπικοί σοβαροί λόγοι υγείας που επιβάλλουν νοσηλεία στο εξωτερικό και αποδεικνύονται με ιατρικό πιστοποιητικό κρατικού νοσοκομείου. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και για τους συγγενείς του ασθενούς μέχρι β΄ βαθμού καθώς και για τον ιατρό ή νοσηλευτή που πρόκειται να συνοδεύσουν τον ασθενή στο εξωτερικό.
2) Θάνατος συγγενούς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι β΄ βαθμού.
3) Τραυματισμός ή σοβαρός λόγος υγείας, που αποδεικνύεται με ιατρικό πιστοποιητικό αλλοδαπού κρατικού νοσοκομείου, ή εξαφάνιση συγγενούς μέχρι β΄ βαθμού του ενδιαφερομένου που διαμένει στο εξωτερικό ή πρόκληση καταστροφής στην περιουσία του ενδιαφερομένου ως συνέπεια φυσικών καταστροφών ή άλλων γεγονότων ανωτέρας βίας.

Τι είναι το διαβατήριο νέου τύπου; Είναι ασφαλές;

Το διαβατήριο νέου τύπου είναι το διαβατήριο που άρχισε να εκδίδεται από το 2007 και ανταποκρίνεται στα διεθνή πρότυπα του ICAO (International Civil Aviation Organisation). Η βασική του διαφορά από το παλιό έγκειται στο γεγονός ότι είναι βιομετρικό, δηλαδή περιέχει χαρακτηριστικά που είναι μοναδικά, μετρήσιμα, φυσικά γνωρίσματα που χρησιμοποιούνται για την αναγνώριση της ταυτότητας ενός ατόμου (για παράδειγμα, το πρόσωπο και τα δακτυλικά αποτυπώματα) και έχει ένα chip που διασφαλίζει ότι το διαβατήριο είναι γνήσιο και βοηθά ώστε να συνδεθεί ο κάτοχος του διαβατηρίου με το έγγραφο αυτό. Τα αποθηκευμένα δεδομένα που βρίσκονται στο chip προστατεύονται με τη χρήση προηγμένων ψηφιακών τεχνικών κρυπτογράφησης. Πρακτικά, η βιομετρική εξακρίβωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα σύνορα για να ελεγχθεί και εξακριβωθεί η εικόνα που εμφαίνεται στο διαβατήριο με αυτή που κρατείται στο αρχείο της υπηρεσίας.

Εάν διαθέτω διαβατήριο που εκδόθηκε το 2006, πρέπει να το αντικαταστήσω με νέου τύπου διαβατήριο;

Ναι, από τον Ιανουάριο του 2007 ισχύουν μόνο τα διαβατήρια νέου τύπου και πρέπει να ακολουθήσετε τη διαδικασία αντικατάστασης του διαβατηρίου σας, όπως την περιγράψαμε παραπάνω. Διαφορετικά δεν θα έχετε έγκυρο διαβατήριο.

Πόσο διαρκεί το διαβατήριό μου;

Εφόσον είστε άνω των 14 ετών, το διαβατήριο ισχύει για 5 χρόνια από την ημέρα έκδοσής του. Για τους ανήλικους έως 14 ετών ισχύει για 3 χρόνια από την έκδοσή του.

Χρειάζομαι διαβατήριο για τις χώρες της Ευρωπαïκής Ένωσης;

Σε όλες τις χώρες της ΕυρωπαϊκήςΈνωσης που είναι μέλη του Σένγκεν μπορείτε να ταξιδεύετε ελεύθερα, χωρίς έλεγχο στα σύνορα (π.χ. εάν ταξιδεύετε με αυτοκίνητο). Απλώς χρειάζεται να έχετε μαζί σας, σε περίπτωση που σας ζητηθεί, την ταυτότητα ή το διαβατήριό σας. Βέβαια, όταν ταξιδεύετε με αεροπλάνο, είναι αυτονόητο ότι πρέπει να επιδεικνύετε ένα από τα δύο έγγραφα, δηλαδή ταυτότητα ή διαβατήριο.

Σε ποιες χώρες της Ε.Ε. ταξιδεύω χωρίς έλεγχο στα σύνορα;

Όλες οι χώρες της Ε.Ε. είναι μέλη του Σένγκεν, ακόμη και η Ελβετία, η Νορβηγία και η Ισλανδία, που δεν είναι μέλη της Ε.Ε. Όταν ταξιδεύετε σε Βουλγαρία, Κύπρο, Ιρλανδία, Ρουμανία και Ηνωμένο Βασίλειο, πρέπει οπωσδήποτε να επιδεικνύεται διαβατήριο (ή ταυτότητα) στα σύνορα, αφού γίνεται υποχρεωτικά έλεγχος.

Χρειάζομαι βίζα για να ταξιδέψω στις ΗΠΑ;

Όχι, πριν από λίγους μήνες η Ελλάδα εντάχθηκε στο πρόγραμμα απαλλαγής έκδοσης βίζας για την είσοδο των πολιτών της στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Το πρόγραμμα αυτό προβλέπει την επίσκεψη Ελλήνων πολιτών μεγίστης διάρκειας 90 ημερών στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής για οικογενειακούς, τουριστικούς, εκπαιδευτικούς ή επαγγελματικούς λόγους.

Τι απαιτείται για να ταξιδέψω στις ΗΠΑ μετά την κατάργηση της βίζας;

Τα δικαιολογητικά είναι τα εξής: 1. Διαβατήριο νέο τύπου (με το ενσωματωμένο chip). Όσοι όμως διαθέτετε παλαιότερα διαβατήρια που έχουν εκδοθεί πριν από τις 26 Αυγούστου 2006, θα πρέπει να εφοδιαστείτε υποχρεωτικά με το διαβατήριο νέου τύπου. 2. Έγκυρο εισιτήριο μετ’ επιστροφής ή που συνεχίζει σε άλλο προορισμό εκτός των ΗΠΑ και θα έχει εκδοθεί από αεροπορική εταιρεία που συμμετέχει στο Πρόγραμμα Απαλλαγής Βίζας (Visa Waiver Program). 3. Έγκριση ή άδεια από το ηλεκτρονικό σύστημα για την έγκριση ταξιδιού «ESTA» (Electronic System for Travel Authorization) τουλάχιστον 72 ώρες πριν την αναχώρησή σας.

Τι είναι το «ESTA»;

Είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα για την έγκριση ταξιδιού «ESTA» (Electronic System for Travel Authorization). Στην ηλεκτρονική διεύθυνση θα βρείτε έντυπο που συμπληρώνεται ηλεκτρονικά on-line πριν από το ταξίδι σας και πρόκειται για κάτι ανάλογο της φόρμας που συμπληρώνουν οι επισκέπτες στο αεροδρόμιο εισόδου των ΗΠΑ. Πλην εξαιρέσεων, η έγκριση ταξιδιού από το σύστημα αυτό γίνεται ταχύτατα και πρέπει να την εκτυπώσετε και να την προσκομίσετε στο αεροδρόμιο κατά των έλεγχο εισιτηρίων και διαβατηρίων. Η έγκριση ισχύει συνήθως για 2 χρόνια, αλλά, σε περίπτωση που το διαβατήριό σας λήγει μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια, θα πρέπει να επαναλάβετε τη διαδικασία στο ηλεκτρονικό σύστημα. Το «ESTA» είναι απαραίτητο για την είσοδό σας στις ΗΠΑ. Όμως, όσοι διαθέτουν ήδη έγκυρη βίζα τύπου Β1/Β2 μπορούν να επισκέπτονται τις ΗΠΑ χωρίς την έγκριση ταξιδιού «ESTA».

Πού μπορώ να βρω περισσότερες πληροφορίες για την απαλλαγή βίζας;

Για περισσότερες πληροφορίες για το Πρόγραμμα Απαλλαγής Βίζας (Visa Waiver Program) μπορείτε να επισκεφτείτε τα γραφεία της αμερικανικής πρεσβείας στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας 91 στην Αθήνα, την ιστοσελίδα της στο  ή, τέλος, να επικοινωνήσετε στο τηλέφωνο 30-210-7212951 ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο AthensAmEmb@state. gov.

Ασφαλίσεις

Η ταξιδιωτική ασφάλιση

Τι αφορά μια ταξιδιωτική ασφάλιση και τι μου παρέχει; Είναι ακριβή;

Η ταξιδιωτική ασφάλιση συνήθως αφορά τόσο μικροατυχήματα όσο και πιο σοβαρά θέματα. Oρισμένες από τις παροχές μπορεί να σχετίζονται με απώλεια ζωής από ατύχημα, μόνιμη ολική ή μερική ανικανότητα, ιατροφαρμακευτικές δαπάνες από ατύχημα ή ασθένεια, δαπάνες μεταφοράς λόγω ατυχήματος ή ασθένειας, πρόωρη επιστροφή λόγω απώλειας ζωής συγγενικού προσώπου ή ζημίας στην κατοικία, αποζημίωση λόγω διακοπής του ταξιδιού από ατύχημα ή ασθένεια, δαπάνες λόγω καθυστέρησης άφιξης αποσκευών, δαπάνες λόγω καθυστέρησης αναχώρησης, παροχή φροντίδας σε ανήλικα παιδιά και απώλεια αποσκευών. Το κόστος μιας ταξιδιωτικής ασφάλισης ποικίλλει, αλλά συνήθως είναι αρκετά χαμηλό.

Τι πρέπει να κάνω για να αγοράσω μια ταξιδιωτική ασφάλιση;

Η ταξιδιωτική ασφάλιση μπορεί να αποκτηθεί ποικιλοτρόπως, ανάλογα με τις ανάγκες σας. Εάν κλείσατε τα εισιτήρια μέσω τουριστικού γραφείου, είναι πιθανό να σας παρέχει και την απαραίτητη ταξιδιωτική ασφάλιση. Αυτό όμως θα πρέπει να σας διευκρινιστεί και να ενημερωθείτε για το τι ακριβώς σας παρέχει και αν σας δίνεται η δυνατότητα να βάλετε περισσότερες παροχές ή να αυξήσετε τα ποσά για τις καλύψεις. Σε περίπτωση που πληρώσετε το εισιτήριο μέσω πιστωτικής κάρτας, ενδεχομένως αυτή η ίδια η κάρτα να σας παρέχει και ταξιδιωτική ασφάλιση, κάτι που βέβαια πρέπει να μάθετε από την τράπεζά σας. Σε περίπτωση όμως που ταξιδεύετε μόνοι και κλείνετε τα εισιτήριά σας π.χ. ηλεκτρονικά, συνιστάται να καλύψετε το ταξίδι σας με ταξιδιωτική ασφάλιση από κάποια ασφαλιστική εταιρεία. Συχνά αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν τη δυνατότητα να αγοράσετε ασφάλιση κατά την αγορά αεροπορικού εισητηρίου, αλλάπρέπει να ελέγχετε τι μπορεί αυτή να καλύψει. Καλό είναι να επιλέγετε εσείς την ασφαλιστική εταιρεία που προτιμάτε καθώς και το είδος της προσωπικής ασφάλισής σας, που μπορεί να ισχύει μόνο για ένα ταξίδι ή για περισσότερα. Μπορείτε, επίσης, να φτιάξετε το δικό σας «πακέτο» ασφάλισης στο Διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας τις ιστοσελίδες γνωστών ασφαλιστικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται ηλεκτρονικά.

Σχετίζεται η ταξιδιωτική ασφάλιση με τη σύμβαση ταξιδιού που συνάπτω με το ταξιδιωτικό πρακτορείο;

Όχι, άλλο η σύμβαση ταξιδιού και άλλο η ταξιδιωτική ασφάλιση. Η σύμβαση ταξιδιού προβλέπεται από την Κοινοτική Oδηγία 90/314 (ΕΕL/59) και το Π.Δ. 339 περί οργανωμένων ταξιδιών, είναι υποχρεωτική όταν αγοράζετε «πακέτο διακοπών» και αφορά κατά κύριο λόγο την επαγγελματική και αστική ευθύνη των οργανωτών ενός ταξιδιού, καλύπτοντας, για παράδειγμα, έξοδα επαναπατρισμού σε περίπτωση πτώχευσης. Αντιθέτως, η ταξιδιωτική ασφάλιση δεν είναι υποχρεωτική και εναπόκειται σε εσάς τους ίδιους να την αγοράσετε για να καλυφθείτε από πιθανά ατυχήματα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας.

Ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης ασθένειας

Πώς μπορώ να αποκτήσω αυτή την κάρτα και ποια τα οφέλη;

Την κάρτα μπορεί να αποκτήσει κάθε Έλληνας εργαζόμενος που είναι ήδη ασφαλισμένος σε κάποιο ταμείο κοινωνικής ασφάλισης, κάνοντας απλώς μια αίτηση στο ταμείο του και χωρίς να καταβάλει κανένα αντίτιμο. Μέχρι να εκδοθεί η επίσημη κάρτα από το ταμείο, σας χορηγείται υποχρεωτικώς ένα έγγραφο πιστοποιητικό, το οποίο χρησιμοποιείτε προσωρινά αντί της κάρτας. Αυτή η κάρτα σας εξασφαλίζει ιατρική περίθαλψη σε οποιαδήποτε χώρα-μέλος της Ε.Ε. και αν ταξιδεύετε ακόμη και στην Ελβετία, τη Νορβηγία, το Λιχτεστάιν και την Ισλανδία. Τα μόνα στοιχεία που περιέχει είναι το ονοματεπώνυμο, η ημερομηνία γέννησης και ένας λογικός αριθμός – συνεπώς δεν περιέχει κανένα άλλο προσωπικό στοιχείο σχετικά με την υγεία σας.

Πόση είναι η χρονική ισχύς της κάρτας; Ποιοι μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν;

Η διάρκειά της συνήθως είναι ένας χρόνος, ισχύει για παραπάνω από ένα ταξίδια και πρέπει να ανανεώνεται, αλλά αυτό μπορεί να αλλάζει, γι’ αυτό ενημερώνεστε από τα ταμεία σας. Η κάρτα είναι αυστηρώς προσωπική και το κάθε μέλος μιας οικογένειας πρέπει να εφοδιάζεται με τη δική του.

Τι καλύπτει η ιατρική περίθαλψη της ευρωπαϊκής κάρτας; Είναι δωρεάν;

Καλύπτει κάθε ανάγκη που μπορεί να προκύψει, ακόμη και χρόνιες ασθένειες, εγκυμοσύνη ή επείγουσες καταστάσεις. Ανάλογα με τη χώρα, μπορεί η περίθαλψη να είναι δωρεάν ή, εάν χρειαστεί, να καταβάλετε κάποιο ποσό. Αυτό θα σας επιστραφεί είτε στην ίδια τη χώρα που βρίσκεστε για διακοπές ή με το γυρισμό σας στην Ελλάδα. Για λεπτομέρειες σχετικά με τα ποσά που καλύπτονται απευθυνθείτε στα ταμεία σας.

Διαμονή - φαγητό

Στο ξενοδοχείο

Τι ποσό μπορεί να είναι η νόμιμη προκαταβολή για την κράτηση δωματίων σε ξενοδοχεία;

Η προκαταβολή ορίζεται μέχρι του ποσοστού 25% του συνολικού ποσού, έτσι όπως καθορίζεται από το νόμο 1652/1986 και συγκεκριμένα το άρθρο 8 «περί κανονισμού σχέσεων ξενοδόχων και πελατών αυτών». Για παραβάσεις αυτών των διατάξεων από ξενοδοχεία, που σας ζητούν μεγαλύτερη προκαταβολή, απευθυνθείτε στον ΕOΤ ή στην τουριστική αστυνομία της περιοχής του ξενοδοχείου και, αν δεν υπάρχει τουριστική αστυνομία, στα αστυνομικά τμήματα. Η προκαταβολή επιστρέφεται ολόκληρη σε περίπτωση που ο ξενοδόχος αθετήσει τη συμφωνία.

Τι δικαιώματα έχω εάν, φτάνοντας στο ξενοδοχείο, το δωμάτιο που έχω κλείσει έχει δοθεί σε άλλον και δεν υπάρχει κανένα ελεύθερο για τη διαμονή μου;

Σε αυτή την περίπτωση ο ξενοδόχος υποχρεούται να εξασφαλίσει τη διαμονή των πελατών του σε άλλο ξενοδοχείο ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, καταβάλλοντας τα έξοδα μεταφοράς και τη διαφορά της τιμής. Διαφορετικά, υποχρεούται να αποζημιώσει τον πελάτη.

Είναι νόμιμο ένας ξενοδόχος να αρνείται την είσοδο και τη διαμονή σε πελάτες;

O ξενοδόχος κατ’ αρχήν οφείλει να μην αρνείται σε κανένα πελάτη τη διαμονή στο ξενοδοχείο και δεν μπορεί να κάνει κανενός είδους διάκριση με βάση το χρώμα, τη φυλή κ.λπ. Παρ’ όλα αυτά, προβλέπεται από το νόμο η άρνηση του ξενοδόχου σε περίπτωση που ο πελάτης είναι ολοφάνερα ασθενής, σε κατάσταση μέθης ή υπερβολικά ρυπαρός.

Σε περίπτωση ζημιάς ή κλοπής αντικειμένων μου από το δωμάτιο ευθύνεται ο ξενοδόχος;

Εκτός από χρήματα και τιμαλφή, ο ξενοδόχος ευθύνεται για τη βλάβη, την καταστροφή και την κλοπή όλων των υπόλοιπων αντικειμένων που φέρατε μαζί σας στο ξενοδοχείο. Αυτό δεν ισχύει βέβαια εάν η ζημιά οφείλεται σε εσάς τον ίδιο ή σε επισκέπτη φίλο σας ή άλλο πρόσωπο που ήρθε στο ξενοδοχείο μαζί σας, καθώς και εάν οφείλεται σε λόγους πέρα από τις ανθρώπινες δυνάμεις, π.χ. πυρκαγιά, σεισμό, πλημμύρα, δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Για τα χρήματα και τα πολύτιμα αντικείμενα πότε υπάρχει ευθύνη του ξενοδόχου;

Κατ’ αρχήν, για χρήματα, χρεόγραφα και πολύτιμα αντικείμενα ο ξενοδόχος ευθύνεται, ούτως ή άλλως, μέχρι 88 ευρώ για κάθε πελάτη. Μπορεί όμως να φέρει μεγαλύτερη ευθύνη και συνεπώς να υποχρεούται να σας αποζημιώσει με μεγαλύτερο ποσό, εφόσον του τα έχετε παραδώσει προς φύλαξη και τον έχετε ενημερώσει ότι πρόκειται για πράγματα αξίας. Επίσης, ευθύνεται όταν η ζημιά σε αυτά τα αντικείμενα προήλθε από πταίσμα (λάθος) του ίδιου του ξενοδόχου, του προσωπικού του ή της οικογένειάς του. Εάν ο ξενοδόχος έχει ενημερωθεί για την αξία των πραγμάτων και αποποιήθηκε κάθε ευθύνη ενώπιόν σας, τότε δεν ευθύνεται καθόλου.

Εάν ακυρώσω την κράτηση του δωματίου, μπορώ να πάρω πίσω τα χρήματά μου;

Ναι, αυτό είναι δυνατόν, εφόσον ειδοποιήσετε το ξενοδοχείο για την ακύρωση 21 ημέρες πριν από την έναρξη της ενοικίασης. Συχνά το κάθε ξενοδοχείο ακολουθεί τη δική του πολιτική. Με άλλα λόγια, είναι δυνατόν να ακυρώσετε την κράτηση και μία μέρα πριν την έναρξη της ενοικίασης, αρκεί αυτό να επιτρέπεται από το ίδιο το ξενοδοχείο. Oρισμένα ξενοδοχεία, μάλιστα, μπορεί να σας επιστρέψουν και ολόκληρο το ποσό που καταβάλατε. Αυτό όμως είναι κάτι που πρέπει να ελέγχετε κάθε φορά.

Τι ισχύει σχετικά με τις τιμές των δωματίων;

Oι τιμές στα ξενοδοχεία μπορούν να διαμορφώνονται ελεύθερα. Παρ’ όλα αυτά, οι ξενοδόχοι υποχρεούνται να αναρτούν θεωρημένους από τον ΕOΤ τιμοκαταλόγους σε κάθε δωμάτιο, στους οποίους πρέπει να αναγράφεται η τιμή του δωματίου με τις σχετικές προσαυξήσεις. Επίσης, η χρέωση των τηλεφωνημάτων στο ξενοδοχείο διαμορφώνεται ελεύθερα.

Τι πρέπει να προσέξω;

Το ξενοδοχείο πρέπει να φέρει το ειδικό σήμα του ΕOΤ, που σημαίνει ότι έχει λάβει άδεια επειδή πληροί τις προδιαγραφές που θέτει ο νόμος. Για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια δεν ισχύουν οι παραπάνω κανόνες, εκτός αν φέρουν και αυτά το σήμα του ΕOΤ.

Στο κάμπινγκ

Απαγορεύεται το ελεύθερο κάμπινγκ;

Η ελεύθερη κατασκήνωση, δηλαδή η εγκατάσταση σκηνών ή στάθμευση τροχόσπιτων σε εξωτερικούς χώρους, απαγορεύεται συγκεκριμένα σε αρχαιολογικούς χώρους, αιγιαλούς, παραλίες, παρυφές δημόσιων δασών και εν γένει κοινόχρηστους χώρους. Απαγορεύεται επίσης η φιλοξενία πέραν του ενός τροχόσπιτου από καταστηματάρχες ή ιδιώτες. Πάντως, ολοένα και περισσότεροι αμφισβητούν τη συνταγματικότητα του νόμου 2160/1993 με πειστικά επιχειρήματα.

Υπάρχουν κυρώσεις για παράνομο ελεύθερο κάμπινγκ;

Ναι, σύμφωνα με το νόμο 2160/1993, όσοι κατασκηνώνουν σε παραλίες και άλλους κοινόχρηστους χώρους καταβάλλουν διοικητικό πρόστιμο ύψους περίπου 150 ευρώ κατ’ άτομο, το οποίο, κατ’ εξαίρεση, επιβάλλεται και εισπράττεται από τον Oργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στα διοικητικά όρια του οποίου πραγματοποιείται η παράβαση. Επίσης, τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι τρεις (3) μήνες ή με χρηματική ποινή ή και με τις δύο ποινές, εφόσον δεν προβλέπεται βαρύτερη ποινή από άλλη διάταξη. Στην πράξη έχει καθιερωθεί η αστυνομία να αντιμετωπίζει τους παραβάτες πρώτα με απλές συστάσεις.

Τι προσφέρει το οργανωμένο κάμπινγκ και τι πρέπει να προσέξω;

Το οργανωμένο κάμπινγκ είναι εγκαταστάσεις που διαθέτουν σειρά από υπηρεσίες, προσφέροντας χώρους για τροχόσπιτα και σκηνές, αλλά και εξυπηρέτηση στον τομέα της εστίασης και των βασικών αναγκών καθαριότητας, π.χ. τουαλέτες και ντους. Oρισμένες κατασκηνώσεις παρέχουν και πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες, π.χ. χώρο στάθμευσης αυτοκινήτου ή και σκάφους, ταχυδρομείο, μίνι μάρκετ, εγκαταστάσεις αναψυχής και διασκέδασης, ακόμη και πισίνα. Oι νόμιμες εγκαταστάσεις έχουν άδεια του ΕOΤ, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι έχουν κοινά χαρακτηριστικά. Σε αντίθεση με το ελεύθερο κάμπινγκ, το οργανωμένο θεωρείται ασφαλέστερο.

Στην παιδική κατασκήνωση

Πώς θα ελέγξω εάν μια παιδική κατασκήνωση είναι ασφαλής για το παιδί μου;

Oι παιδικές κατασκηνώ
 

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
καλησπερα ιβλωφ δυναμικη ενημερωση θα λεγα!!!
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom