Εχεις ποτε σου αναρωτηθει γιατι χωρα, οπως η Ελλαδα με πολυτεχνια περισσοτερα σε αριθμο απο τη Γερμανια δεν εχει καμια προοδο στο τομεα των επιστημων και της τεχνολογιας; νταξυ καλλητερα τα παμε απο την Αλβανια. οχι, ε;
Εχεις αναρωτηθει γιατι μια χωρα με τοσους πολλους επιστημονες και μηχανικους με διδακτορικα δεν μπορει να κατασκευασει βιδες; φυσικα και δεν..
Ακομη και οταν ο ιδιωτικος τομεας παιρνει την ερευνα των οποιων δημοσιων πανεπιστημιων, ακομη και τοτε η κινητιριος δυναμη ειναι ο ιδιωτικος τομεας. Πραγματα ομως πενιχρα η καλλητερα συμπληρωματικα. Τα πανεπιστημια ειναι πηγη φθινης ερευνας.
Οι τυπαδες που μαζευτικαν ειναι απλα γυαλιστερα βιογραφικα, δεν μπορουν να προτεινουν παραγωγη επειδη απλα δεν δουλεψαν ποτε για να βγαλουν ενα τελικο προιον. Ηταν ενα μικρο απομονωμενο γραναζακι.
Αληθεια τι μπορει να προτεινει ο αστροφυσικος, ο αρχιτεκτονας, ο νευροεπιστημονας, ο μαρκατος που εβριζε τη ανωτερη τεχνικη εκπαιδευση, τα ΤΕΙ, καραγκιοζιλικια...
Σκεφτεσαι να στηλεις κατασκευασεις κανα δορυφορο; α μηπως να ανακαληψεις νεους πλανητας; οσο για την υπαρχουσα αρχιτεκτονικη στην Ελλαδα, ειναι υποδειγμα. Μετα ο νευροεπιστημον...μαλιστα, θα ξερει αρκετα για θεματα ΤΕχν. νοημοσυνης, ωστε να συμβαλει στην εκδοση εκθεσης ιδεων της τσιριζοτεχνολογιας.
Οι παραπανω συνεβαλαν αρκετα στις χωρες που τους φιλοξενισαν ωστε να ερθει χρημα και να δουλεψει η υπαρχουσα παραγωγικη δομη της χωρας. Στην Ελλαδα λειπει η παραγωγικη δομη, ετσι πες τους.
Μου κανει εντυπωση, πραγματικα, η εμμονη σε παλιες συνταγες, τυπου καθηγητων μπαρουφακη τσακαλωτου κ.α φωστηρων
- Η πρώην ΕΣΣΔ έχοντας κρατικοποιήσει ΤΑ ΠΑΝΤΑ ανέπτυξε επιστήμες, γνώση, τεχνολογία. Προσοχή ΔΕΝ είμαι υμνητής, πολλώ δε μάλλον νοσταλγός! Άπαγε! Απλώς, το αναφέρω ως επιχείρημα/σκέψη για το αν η γνώση και η εξ αυτής τεχνολογική πρόοδος εξαρτάται αποκλειστικώς από τον ιδιωτικό τομέα ή/και την εμπλοκή του.
Εδώ, θέλω να σε προλάβω. Διευκρινίζω, για να μη παρεξηγηθούμε: τα τεχνολογικά προϊόντα που παρήγαγε το σοβιετικό ΚΡΑΤΟΣ για τον απλό καταναλωτή ήσαν στο επίπεδο του ανεκτώς (πολύ ανεκτώς...) χρηστικού και συγκρινόμενα με τα αντίστοιχα του δυτικού κόσμου κατά πολύ κατώτερα σε ΠΟΙΟΤΗΤΑ. Τούτο, όμως, ΔΕΝ έχει να κάνει με την ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ και την ΕΡΕΥΝΑ καθ' εαυτά, αλλά με τον προσανατολισμό του ίδιου του κράτους. Ως καθεστώς ανελεύθερο, διοικούμενο από δικτατορική νομενκλατούρα, ήσαν τόσο ΦΟΒΙΚΟΙ για εσωτερικούς και εξωτερικούς εχθρούς, που κατάντησαν εμμονικοί με την ασφάλειά τους και έδωσαν έμφαση στην παραγωγή γνώσης και τεχνολογίας για ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ σκοπούς, υποβαθμίζοντας την καθημερινότητα των πολιτών. Αποτέλεσμα: πυρηνική τεχνολογία, διαστημική τεχνολογία, στρατιωτική τεχνολογία εφάμιλλη των δυτικών.
- Εξ όσων γνωρίζω ο Βαρουφάκης, ο Τσακαλώτος, ο ίδιος ο Κασσελάκης (για να περιοριστώ σε αυτούς), ΟΛΟΙ με εμπειρία και γνώση ξένων – ΔΗΜΟΣΙΩΝ - πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ΔΕΝ είναι κομμουνιστές (= κατάργηση του ιδιωτικού τομέα και κρατικοποίηση των πάντων). Είναι οπαδοί μικτής οικονομίας και εκείνο που τους καθιστά αριστερούς (ή “αριστερούς” για να καλύψω, τυχόν, αμφισβητήσεις) είναι μια άλλη αντίληψη για το τί ορίζεται ως ΔΗΜΟΣΙΟ και τί ως ΙΔΙΩΤΙΚΟ συμφέρον. Δίνουν έμφαση στον κρατικό παρεμβατικό χαρακτήρα υπέρ του δημοσίου συμφέροντος ΧΩΡΙΣ, όμως, κατάργηση του ιδιωτικού. Οι παραπάνω, παρά τις σημαντικές επιμέρους διαφορές μεταξύ τους, και επειδή, ακριβώς, έχουν εμπειρία των ξένων ιδρυμάτων, συμφωνούν ότι πρέπει να υπάρχουν ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ των δημόσιων πανεπιστημίων με άλλους κρατικούς ή ιδιωτικούς φορείς για την προαγωγή της γνώσης και, συνεπώς, και της τεχνολογίας. Αυτά για να μη τρίζουν και τα κόκκαλα του Κουτσούμπα.
- Τώρα, τίθεται το ερώτημα: ο Μητσοτάκης, ο Ανδρουλάκης, ο Κασσελάκης, ο Βαρουφάκης και όποιος άλλος, τέλος πάντων, πρέπει να προσλαμβάνει συμβούλους για θέματα γνώσης και τεχνολογίας; Νομίζω ότι εδώ συμφωνούμε, πως πρέπει.
Η δική σου διαφωνία είναι ότι οι σύμβουλοι (think tank), που προσέλαβε ειδικώς ο Κασσελάκης, δεν είναι οι κατάλληλοι, είναι “παιδική χαρά” διότι είναι καθηγητές μόνο και μάλιστα σε δημόσιο, δεν έχουν εργαστεί ποτέ σε ιδιωτικό τομέα εφαρμοσμένης τεχνολογίας κλπ.
Η άποψή σου, για να στηριχτεί, προϋποθέτει – σιωπηρώς - ότι οι συγκεκριμένοι σύμβουλοι του Κασσελάκη είναι ένα είδος θεωρητικών, κλεισμένων μέσα στην καθηγητική τους γυάλα και χωρίς καμία επαφή με τη γνώση και την τεχνολογία που εξελίσσεται γύρω τους. Απορώ, αλήθεια, σε ποιο χρονικό σημείο γνώσης και τεχνολογίας υπολογίζεις, με βάση την συλλογιστική σου, να έχουν απολιθωθεί και πώς διάολο τους αφήνουν και διδάσκουν με τέτοια κατάντια;
Αλλά, δεν θέλω να σταθώ σε αυτό.
Θα ήθελα με την ίδια αυστηρότητα να κρίνεις/συγκρίνεις τους αντίστοιχους συμβούλους του νυν πρωθυπουργού και των υπολοίπων αρχηγών, δηλ. την προέλευση και επάρκειά τους.
Με ενδιαφέρον θα άκουγα, επίσης, την δική σου πρόταση για το ποιους συμβούλους χρειάζεται και πού ένας αρχηγός ελληνικού πολιτικού κόμματος, για να επιτύχει την πρωτογενή παραγωγή με αιχμή την τεχνολογία και γιατί αυτό ΔΕΝ συμβαίνει στην χώρα, ανέκαθεν.
- Καταλήγοντας:
Έχεις αναρωτηθεί γιατί χώρα, όπως η Ελλάδα, υπερήφανη και για το ένδοξο αρχαίο παρελθόν όπως και για το ορθόδοξο παρελθόν και παρόν της (μπλα μπλα μπλα...), ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΓΑΓΕΙ κανένα ΕΠΙΔΡΑΣΤΙΚΟ έργο στους αντίστοιχους τομείς των ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ επιστημών (π.χ. φιλολογία, ιστορία, φιλοσοφία); Ούτε καν ένα λεξικό δεν κατόρθωσε να εκδώσει πλήρες η εδώ Ακαδημία μας (είχε σταματήσει στον τόμο... Γ2, αν θυμάμαι καλά, μισό αιώνα και βάλε πίσω). Σύγκρινε την παραγωγή των αντίστοιχων – ΚΡΑΤΙΚΩΝ – Ακαδημιών, όχι μόνο της χώρας, όπου βιοπορίζεσαι, αλλά και άλλων. Θα μελαγχολήσης εξίσου...
Και σε μάραναν οι ΘΕΤΙΚΕΣ επιστήμες και η εξ αυτών ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ;
Αναρωτήσου, λοιπόν, με τη σειρά σου και εσύ: ΤΙ και ΤΙΣ πταίει;
Αν η απάντησή σου είναι το ότι δεν υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια ή οι κατάλληλοι σύμβουλοι (από τον ιδιωτικό τομέα), τότε ΟΚ.
Μακάρι να ήταν τόσο απλό...