Φιλαράκι τα ξέρω από πρώτο χέρι. Ναι είχαμε 22 και τα 21 ήταν εν ενεργεία, τα είχε παραλάβει η 338 και είχε ξεκινήσει να παραλαμβάνει και η 339 στην 117. Παρόλο που ήταν ακόμα στη φάση παραλαβής στην 117 και δεν υπήρχαν σχέδια χρησιμοποίησής τους διέθεσαν δυο ζευγάρια, ένα για αναχαίτιση και το άλλο για Δ/Β (δίωξη βομβαρδισμό αν δεν ξέρεις γιατί εγώ γεννήθηκα φιλαράκι σε διασπορά γιός πιλότου που πήγε στην Κύπρο τη νύχτα της 21ης προς 22α). Τα ζευγάρια ήταν Κοντομάρης-Λιγακουρίδης για Δ/Β και Σπηλιοτόπουλος (ο μετέπειτα Υπουργός ΥΕΘΑ) με τον Κύπριο Ράλλη και τους δόθηκε scramble να πάνε πάνω από τη Λάρισα. Νόμιζαν ότι ήταν τουρκικό και ετοιάστηκαν να τους ρίξουν και στη συνέχεια τους ενημέρωσαν ότι ήταν δικό μας RF-84F (χειριστής Μπανιάς) και το συνόδεψαν προς Σκύρο να φωτογραφίσει κάτι καράβια.
Στις 7:55 της 22ας διέταξαν να μετασταθμεύσει μια τετράδα από Ανδραβίδα στο Ηράκλειο με τους Σκρέκα-Μουρελάτο, Σαμπάνη-Βέλλο, Κολοβό-Σίσσα, Κουκούλα-Σκουριά και τα 2 από την Τανάγρα να πάνε επίσης στο Ηράκλειο με τους Κοντομάρη-Λιαγκουρίδη, Σπηλιοτόπουλο-Ράλλη. Μάλιστα επειδή χτύπησε συναγερμός στην Ανδραβίδα για προσβολή τους έκλεισαν τα shelter και τελικά λόγω τεχνικού θέματος απογειώθηκαν ανα ζεύγος. Προσγειώθηκαν στο Ηράκλειο στις 10:50-11:10.
Στις 13:00 της 22ας διατάχθηκε να μετασταθμεύσει στην 126 ΣΜ (Ηράκλειο) και άλλη τετράδα με τους Μπαλέ-Βιδάκη, Πουλάκο-Σχορτσιανίτη, Παπαδόπουλο-Παπαδούδη, Σκαρλάτο-Κωστάκο, απογειώθηκαν χωρίς να προλάβουν να αφαιρέσουν τις βόμβες από τα αεροπλάνα και τις έριξαν στη θάλασσα στη διαδρομή. Δυστυχώς όμως ένας στην προσγείωση έκανε βαριά προσγείωση και έσκασε λάστιχο και έπιασε φωτιά, ο τελευταίος που ήταν στον αέρα όταν έκλεισε το αεροδρόμιο προσγειώθηκε στη Σούδα.
Έπρεπε να είχαν απογειωθεί μέχρι 15:40 για να είναι 16:30 πάνω από την νηοπομπή εν τω μεταξύ η κατάπαυαση πυρός ήταν για 16:00. Η πρώτη τετράδα ήταν έτοιμη στις 15:10. Στη συνέχεια τους άλλαξαν στόχους από την νηοπομπή στον οδικό άξονα Πεντεμίλι-Κυρήνεια και ο δεύτερος στόχος στον Αγ. Γεώργιο (τα όπλα ήταν 6 βόμβες των 500 λιβρών) αλλά δεν πρόλαβαν. Το ατύχημα του μεγάλου αεροποράκλα ίσως να συνέβαλε σε αυτό.
Για τα F-84F που λες ανακρίβειες λεβέντη μου. H 115( Σούδα) τέθηκε σε γενική επιφυλακή στις 12:55 της 18ης Ιουλίου που είχε τότε την 340 Μοίρα με 73 διαθέσιμα από τα 74 αεροπλάνα (είχαν πάρει τα αεροπλάνα της 338 και 339 που εφοδιάζονταν με F-4) και μεταστάθμευσαν αρχικά 12 και στη συνέχεια άλλα 8 με χειριστές τους: 1. Επισμηναγός Αθαν. Μπουρολιάς Α.Ε της Μοίρας - πατέρας του σημερινού Α/ΓΕΑ, 2. Σμηναγός Νικόλαος Δουρβετάκης, 3. Υποσμηναγός Ανδρέας Πολυράκης, 4. Υποσμηναγός Ευάγγελος Λαγουβάρδος, 5. Υποσμηναγός Νικόλαος Δασκαλάκης, 6. Υποσμηναγός Γεώργιος Δρυμούσης, 7. Υποσμηναγός Κωνσταντίνος Χαϊντούτης, 8. Υπσγός Θεόδωρος Βλησσίδης, 9. Ανθυποσμηναγός Αντώνιος Παττακός -νομίζω γιός του δικτάτορα, 10. Ανθυποσμηναγός Θωμάς Βρακάς, 11. Ανθυποσμηναγός Ανδρέας Γιούλης, 12. Ανθυποσμηναγός Ευάγγελος Παναγής, 13. Ανθυποσμηναγός Κωνσταντίνος Λώνης, 14. Ανθυποσμηναγός Γεώργιος Κολοφούσης, 15. Ανθυποσμηναγός Ευστάθιος Πλατιάς, 16. Ανθυποσμηναγός Γεώργιος Κοστός, 17. Ανθυποσμηναγός Στυλιανός Καλπάκης, 18. Ανθυποσμηναγός Κωνσταντίνος Κόντης, 19. Ανθυποσμηναγός Εμμανουήλ Βασιλάκης, 20.Ανθυποσμηναγός Κωνσταντίνος Γιαννακάκης. Το βράδυ της 19ης ανέλαβε τη διοίκηση του κλιμακίου ο μοίραχος Κωνσταντίνος Βούτσας και ο Μπουρολιάς επέστρεψε στη Σούδα.
Στις 02:55 της 19ης τους έθεσαν σε readiness των 30 λεπτών, όπως επίσης ένα ζευγάρι από κάθε Δ/Β μοίρα και ένα ζευγάρι από κάθε μοίρα αναχαίτισης σε readiness των 5 λεπτών. Το πρωί της 22ας έδοσαν εντολή αποδέσμευσης (απογείωσης και εκτέλεσης της αποστολής τους) και ττην ακύρωσαν δυό φορές στις 11:07 και 12:24.
Διάβασε και αυτά να μαθαίνεις τέκνον
Όταν τα F-84F θα χτυπούσαν τους Τούρκους στην Κερύνεια - Η αποστολή που ματαιώθηκε την τελευταία στιγμή...
Προφανώς και έχω διαβάσει περισσότερα από ένα βιβλίο για την περίοδο αυτή και έχω ακούσει για την αποστολή ΝΙΚΗ από πρωταγωνιστές