Πληγώθηκες που πόσταρες άκυρη μαλακια; ωχουτο. Μην ψάχνεις το ίνστα μου σε παρακαλώ, δεν θέλω να γίνεις ο πρώτος μου follower.
Πόσα κερδίζουν ανά ποστάρισμα οι Ελληνες celebrities - O παγκόσμιος νέος και πολύ επικερδής τρόπος διαφήμισης στα social media κάνει θρaύση και στη χώρα μας - Εως και 8.000 ευρώ η αμοιβή για μία μόνο ανάρτηση - Tανιμανίδης και Μπόμπα στην κορυφή της λίστας - Σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται οι...
www.protothema.gr
Από τους Ελληνες διάσημους που αξιοποιούν επικερδώς τη δραστηριότητά τους στα
social media στη θέση του πρωταθλητή φιγουράρει ο
Σάκης Τανιμανίδης. Βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, ο τηλεπαρουσιαστής φέρεται να χρεώνει από 5.000 έως 8.000 ευρώ για κάθε ανάρτησή του στο Instagram. Πιο αναλυτικά, το προφίλ του ακολουθούν τακτικά 961.000 followers. Επικαλούμενος αυτή την ογκώδη και άμεσα μετρήσιμη δημοφιλία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Τανιμανίδης δικαιούται να ανεβάζει το κασέ του, το οποίο διαμορφώνεται ως εξής: ένα Insta story μερικών δευτερολέπτων τιμάται προς
1.500 ευρώ και ένα απλό post προς
5.000 ευρώ. Το ποσό αυξάνεται στα
8.000 για μια ανάρτηση με βίντεο. Το ίδιο κοστίζει στον εκάστοτε διαφημιζόμενο μέσω του @sakiswp ένα giveaway, όπως ονομάζεται ο διαγωνισμός στη διάλεκτο του Instagram.
Πίσω από τον Τανιμανίδη κατατάσσεται η σύζυγός του
Χριστίνα Μπόμπα με τον ακόλουθο τιμοκατάλογο: ένα story
1.000 ευρώ, κάθε ανάρτηση
5.000 ευρώ, post που συνοδεύεται από βίντεο
6.000 ευρώ, διαγωνισμός
7.000 ευρώ.
Το ζεύγος Τανιμανίδη - Μπόμπα είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ανθρώπων που ασκούν το επάγγελμα του influencer - και προφανώς δεν αποτελεί ελληνική ιδιαιτερότητα, από τη στιγμή που χιλιάδες σελέμπριτι σε όλο τον πλανήτη κάνουν το ίδιο, με κορυφαίο παράδειγμα τις αδελφές Καρντάσιαν. Στην πράξη, η αναγνωρισιμότητα που κατακτά πλέον κάποιος από την εργασία του σε ένα παραδοσιακό μέσο μαζικής ενημέρωσης, όπως η τηλεόραση, δεν είναι χρήσιμη μόνο για να διατηρήσει τη θέση του στη συγκεκριμένη αγορά και ενδεχομένως να αυξάνει τις απολαβές του.
Η διασημότητα, φέρ’ ειπείν του Σάκη Τανιμανίδη και σε δεύτερη φάση, κάπως εξ αντανακλάσεως, της
Χριστίνας Μπόμπα πλέον θεωρείται απαραίτητη επειδή προσελκύει followers στο Instagram. Και χάρη στο λεγόμενο «
influencer marketing» ένας σύγχρονος σελέμπριτι έχει τη δυνατότητα να έχει μια παράλληλη, σταθερή και ενίοτε εξαιρετικά γενναιόδωρη πηγή εσόδων.
Αναλογικά με τους αλλοδαπούς συναδέλφους τους, οι οποίοι απευθύνονται στην παγκόσμια αγορά κερδίζοντας εκατομμύρια, οι Ελληνες διάσημοι αμείβονται ελάχιστα μέσω του Instagram. Ωστόσο, η γενικότερη φιλοσοφία είναι πολύ απλή, του τύπου
«αν το κάνει ο Κριστιάνο Ρονάλντο και η Κάιλι Τζένερ, γιατί να μην το κάνω κι εγώ;». Βέβαια, ο Πορτογάλος ποδοσφαιριστής έχει 350 εκατομμύρια followers, οι οποίοι του αποφέρουν 1,6 εκατ. δολάρια ανά post, ενώ η νεαρή Αμερικανίδα επιχειρηματίας με 272 εκατομμύρια followers αυγατίζει τα ήδη αμύθητα πλούτη της χρεώνοντας πάνω από 1 εκατ. δολάρια για κάθε ανάρτησή της. Παρ’ όλα αυτά, το Instagram είναι αχανές και χωρά τους πάντες, από τους διεθνείς αστέρες έως τους τοπικούς ήρωες. Εξάλλου, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία, τίποτα στα social media των διασήμων δεν προσφέρεται δωρεάν και όλοι έχουν το κασέ τους. Οι εξαιρέσεις σε αυτόν τον κανόνα είναι ελάχιστες - και γι’ αυτό ακριβώς προκαλούν εντύπωση. Οπως η τεράστια προβολή της Ελλάδας εκ μέρους του
Τζάστιν Μπίμπερ, την οποία το φετινό καλοκαίρι ο Καναδός ποπ σταρ προσέφερε αφειδώς μέσω του Instagram - και εντελώς αφιλοκερδώς!
Μαλέσκου, Σκορδά και Σία
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο τοπίο των Ελλήνων influencers, πίσω από το ζεύγος Τανιμανίδη - Μπόμπα βρίσκεται η Ιωάννα Μαλέσκου, μια μάχιμη τηλεπαρουσιάστρια, στο προφίλ της οποίας συχνάζουν πολύ λιγότεροι απ’ όσους απολαμβάνουν το υλικό που μοιράζεται η Χριστίνα Μπόμπα. Κι όμως, ενώ θεωρητικά απευθύνεται σε μόλις 271.000 followers, η τιμολογιακή πολιτική της Μαλέσκου επιβεβαιώνει το στάτους της ως σταρ: το απλό post κοστίζει 4.000-7.000 ευρώ, το post με βίντεο 6.000 ευρώ, το story είναι σχετικά φθηνό, 1.000 ευρώ, και ο διαγωνισμός 7.000 ευρώ.
Επόμενη στη λίστα είναι η Ελένη Τσολάκη, ενώ την ακολουθεί ένα από τα βαριά ονόματα της πρωινής ψυχαγωγικής ζώνης, η
Φαίη Σκορδά. Βάσει του ύψους των αμοιβών της από το Instagram, η ξανθιά παρουσιάστρια του ΑΝΤ1 έχει περισσότερους followers από κάθε προηγούμενο τηλεστάρ, ο αριθμός των οποίων αγγίζει το 1 εκατομμύριο. Μάλιστα προσφέρει... πακέτο προς
22.000 ευρώ για έξι posts, δηλαδή περίπου
3.600 ευρώ ανά ανάρτηση. Πίσω από την οικοδέσποινα του «Πρωινού» φιγουράρει η Κατερίνα Καινούργιου, η οποία χρεώνει 3.000 ανά post και 4.500 ευρώ για κάθε διαγωνισμό. Απευθύνεται σε 807.000 εγγεγραμμένους followers και το όνομά της πρωταγωνίστησε εσχάτως στη δημόσια αρένα, ειδικά για το ζήτημα των εσόδων της από το Instagram εξαιτίας της Ιωάννας Τούνη.