Νέα

Ρεμπέτ ασκέρ

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα !blis
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 733
  • Εμφανίσεις 26K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Alexis_cool

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Φεβ 2008
Μηνύματα
2.564
Like
5.017
Πόντοι
456

Μαρκος - Ψευτικος ειναι ο ντουνιας
 

Alexis_cool

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Φεβ 2008
Μηνύματα
2.564
Like
5.017
Πόντοι
456

ο Μαρκος υπουργος


επικαιρο οσο ποτε...
 

Alexis_cool

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Φεβ 2008
Μηνύματα
2.564
Like
5.017
Πόντοι
456

Μαρκος - μπουζουκι μου διπλοχορδο
 

Alexis_cool

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Φεβ 2008
Μηνύματα
2.564
Like
5.017
Πόντοι
456

Μαρκος - Καραβοτσακισματα
 

Womanaholic

Ανώτερος
Εγγρ.
21 Φεβ 2008
Μηνύματα
9.239
Κριτικές
86
Like
4.234
Πόντοι
5.015
Παιδιά δεν ξέρω αν το έχετε πάρει χαμπάρι, αλλά απ' τα τέλη Οκτώβρη & κάθε Δευτέρα βράδυ στις 21:30 στον 902 TV ο Άρης Νικολαΐδης έχει στήσει μια ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ εκπομπή για το ρεμπέτικο. Μια εκπομπή που παρουσιάζει το ρεμπέτικο όπως του αξίζει, ιστορική αναφορά, ντοκουμέντα, φωτογραφικό υλικό & βίντεο εποχής, ηχογραφήσεις από δίσκους γραμμοφώνου & φυσικά ...ζωντανές εκτελέσεις από σύγχρονους μουσικούς που πονούν το ρεμπέτικο & συνεχίζουν να το υπηρετούν με μεράκι όπως οι Μανώλης Δημητριανάκης, Γιάννης Μωραΐτης, Θύμιος Στουραΐτης, Κώστας Δουμουλιάγκας, Δημήτρης Μυστακίδης κ.ά. Και κάτι πολύ βασικό, σκηνοθεσία λιτή & καθόλου δραματοποιημένη. Σας παρουσιάζω & την επίσημη περιγραφή της εκπομπής απ' τον 902:

"Αναδρομή στο λαϊκό αστικό τραγούδι, ξεκινώντας από την εμφάνισή του στη δισκογραφία, γύρω στα 1900, για να φτάσει μέχρι το 1960, περιλαμβάνοντας έτσι τη λαϊκή μουσική που καταγράφηκε στους δίσκους 78 στροφών πραγματοποιεί η εκπομπή της τηλεόρασης του «902» «Στις 78 στροφές». Η αναφορά στην περίοδο των συγκεκριμένων δίσκων δεν είναι σημειολογική. Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες περιόδους του λαϊκού μας τραγουδιού, καθώς σ' αυτά τα χρόνια καθορίστηκε η σύγχρονη μορφή του, κάτι που επηρέασε γενικότερα την ελληνική μουσική.
Οι ρίζες του λαϊκού μας τραγουδιού χάνονται στα βάθη του χρόνου. Για να φτάσει στη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα, διέγραψε μία μεγάλη πορεία, άμεσα συνυφασμένη με την πορεία της λαϊκής παράδοσης των λαών του ευρύτερου χώρου της Ανατολικής Μεσογείου. Απ' όλες αυτές τις διεργασίες, η περίοδος που γνωρίζουμε πολύ καλά είναι του 20ού αιώνα.
Οι κουβέντες συνεπικουρούνται και τεκμηριώνονται από ζωντανές εκτελέσεις λαϊκών τραγουδιών, που καταγράφηκαν στον «902 ΤV» με τη συμμετοχή των εξαιρετικών μουσικών και ερμηνευτών. Ο Άρης Νικολαΐδης επιμελείται και παρουσιάζει την εκπομπή, σε σκηνοθεσία της Βρισηίδας Δανάλη. Κάθε Δευτέρα στις 21.30 και επανάληψη κάθε Κυριακή στις 22.30 στον «902 TV»"

Και ένας σύνδεσμος ενδεικτικός των live που παίζουν στην εκπομπή:


Τέλος να σας πω ότι με δική μου πρωτοβουλία έχω φτιάξει ένα γκρουπάκι στο Facebook για την εκπομπή που προσπαθώ να ενημερώνω όσο μπορώ τα μέλη. Αν κάποιος είναι fan της εκπομπής & έχει σελίδα στο Facebook & ενδιαφέρεται ας μου στείλει pm. Πραγματικά μιλάμε για εκπομπή - διαμάντι, όσοι δεν την έχετε πετύχει δείτε τη από 'δω & πέρα, αυτήν την περίοδο εξετάζει ιστορικά το προπολεμικό ρεμπέτικο!
 

Επισκέπτης
Σαν σήμερα, το 1972, έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος μουσικός και συνθέτης Μάρκος Βαμβακάρης, κατά πολλούς ο στυλοβάτης του ρεμπέτικου τραγουδιού. Γεννημένος στη Σύρο το 1905, ο Βαμβακάρης άφησε πίσω του τη χιλιοτραγουδισμένη «Φραγκοσυριανή» αλλά και περίπου άλλα 200 τραγούδια που αποτελούν θεμελιώδες κεφάλαιο στην ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού.

Παιδί πολύτεκνης και φτωχής οικογένειας καθολικών, ο Μάρκος Βαμβακάρης γεννήθηκε στις 10 Μαΐου του 1905 στην Άνω Χώρα της Σύρου. Από παιδί αναγκάζεται να εργαστεί για να συνεισφέρει στην επιβίωση της οικογένειάς του ενώ γύρω στα 13 του μπάρκαρε ως λαθρεπιβάτης για την Αθήνα. Έκανε ότι δουλειά βρέθηκε στο δρόμο του προκειμένου να επιβιώσει: γαιανθρακεργάτης, χαμάλης, εκδορέας στα σφαγεία. Έρχεται σε επαφή με τους τεκέδες και τον κόσμο τους, όπου και ακούει έναν φημισμένο οργανοπαίχτη να παίζει μπουζούκι, κάτι που θα αλλάξει την πορεία της ζωής του.

«...άκουσα κατά τύχη τον μπάρμπα Νίκο τον Αϊβαλιώτη να παίζει το μπουζούκι, το οποίον τόσο πολύ μου άρεσε, ώστε έκανα όρκο ότι αν δεν μάθω μπουζούκι θα κόψω τα χέρια μου με την τσατίρα που σπάνε τα κόκαλα στο μαγαζί…» έγραψε ο ίδιος στην αυτοβιογραφία του. Και έτσι έγινε, μέσα σε διάστημα έξι μηνών έμαθε μπουζούκι μόνος του και σύντομα γράφει τραγούδια δικά του. Την ίδια εποχή παντρεύεται για α’ φορά αλλά ο γάμος δεν θα έχει μεγάλη ζωή.

Το 1933 είναι ο πρώτος που ηχογραφεί τραγούδι με μπουζούκι, το Καραντουζένι στην ODEON. To 1934 δημιουργεί μαζί με τους φίλους του, Γιώργο Μπάτη, Ανέστη Δελιά και Στράτο Παγιουμτζή το πρώτο συγκρότημα με μπουζούκια. Η ξακουστή τετράς του Πειραιά προσελκύει πλήθος κόσμου και η φήμη του Βαμβακάρη έχει ήδη εδραιωθεί. Μετά από μια επίσκεψη στην Σύρο γράφει την Φραγκοσυριανή, το διασημότερο τραγούδι του, το οποίο όμως έγινε γνωστό 25 χρόνια αργότερα, όταν το τραγούδησε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης.

«Όλος ο κόσμος της Σύρου μ' αγαπούσε πολύ, διότι κι εγώ ήμουν Συριανός και το είχαν καμάρι οι Συριανοί. Κάθε καλοκαιράκι με περίμεναν να πάω στη Σύρα να παίξω και να γλεντήσει όλη η Σύρα μαζί μου. Το 1935 πήρα μαζί μου τον Μπάτη, τον αδερφό μου τον μικρό και τον πιανίστα Ροβερτάκη και πήγα για πρώτη φορά στη Σύρο, σχεδόν είκοσι χρόνια αφ' ότου έφυγα από το νησί. Πρωτόπαιξα, λοιπόν, σ' ένα μαγαζί στην παραλία, μαζεύτηκε όλος ο κόσμος. Κάθε βράδυ γέμιζε ο κόσμος το μαγαζί κι έκατσα περίπου δύο μήνες. Εγώ, όταν έπαιζα και τραγουδούσα, κοίταζα πάντα κάτω, αδύνατο να κοιτάξω τον κόσμο, τα έχανα. Εκεί όμως που έπαιζα, σηκώνω μια στιγμή το κεφάλι και βλέπω μια ωραία κοπέλα. Τα μάτια της ήταν μαύρα. Δεν ξανασήκωσα το κεφάλι, μόνο το βράδυ την σκεφτόμουν, την σκεφτόμουν..... Πήρα, λοιπόν, μολύβι κι έγραψα πρόχειρα:

Μία φούντωση, μια φλόγα
έχω μέσα στην καρδιά
Λες και μάγια μου΄χεις κάνει
Φραγκοσυριανή γλυκιά...

Ούτε και ξέρω πως την λέγανε ούτε κι εκείνη ξέρει πως γι ' αυτήν μιλάει το τραγούδι. Όταν γύρισα στον Πειραιά, έγραψα τη Φραγκοσυριανή», έγραψε ο ίδιος για τη Φραγκοσυριανή.

Με την δικτατορία Μεταξά, πρέπει να προσαρμόσει τα τραγούδια του για να αποφύγει τη λογοκρισία και ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα για να βγάλει με το μπουζούκι του τα προς το ζην. Η φήμη του προηγείται του ιδίου και υπάρχει αναφορά για 50.000 θεατές σε συναυλία του στην Θεσσαλονίκη. Κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ερμηνεύει τραγούδια προσαρμοσμένα για την περίσταση. Το φοβερό 1942 με τη γερμανική Κατοχή, ο Βαμβακάρης παντρεύεται για β’ φορά και αποκτά 5 παιδιά, από τα οποία θα επιζήσουν τα τρία.

Η δεκαετία του 1950 είναι σκληρή για τον Μάρκο Βαμβακάρη, ο οποίος εκτός από τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει, βρίσκεται στο περιθώριο της ελληνικής μουσικής βιομηχανίας ως προϊόν ξεπερασμένο. Την ίδια εποχή αφορίζεται από την Καθολική Εκκλησία για τον β’ γάμο του (ο αφορισμός ακυρώθηκε το 1966). Μπορεί στην Αθήνα να μην υπάρχει ενδιαφέρον από τις δισκογραφικές και τα κέντρα, στην Σύρο όμως, όπου εμφανίζεται ο Βαμβακάρης γίνεται το αδιαχώρητο.

Στα μέσα της δεκαετίας, με πρωτοβουλία του Βασίλη Τσιτσάνη, η δισκογραφική Columbia προχωρά στην κυκλοφορία των τραγουδιών του Βαμβακάρη τραγουδισμένα τόσο από τον ίδιο όσο και από καλλιτέχνες όπως ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, η Καίτη Γκρέι, η Άντζελα Γκρέκα, Στράτος Διονυσίου κ.α. Το 1960, ξεκινά η «δεύτερη» καριέρα του όπως είπε ο ίδιος. Του δίνεται εκ νέου η ευκαιρία να δουλέψει και πάλι σε λαϊκά πάλκα, και να δώσει συναυλίες. Η συναυλία του στο θέατρο «Κεντρικό» είναι το αποκορύφωμα και η βιωματική στιχουργική του Μάρκου παραδίδει τη στιγμή στην ιστορία: «Μπουζούκι μου ποιός τόλπιζε στα τόσα μεγαλεία, στο θέατρο το κεντρικό να δώσεις συναυλία».

Ο Μάρκος Βαμβακάρης έφυγε από τη ζωή στις 8 του Φλεβάρη του 1972, σε ηλικία 66 ετών, στο σπίτι του στην Κοκκινιά. Σήμερα θεωρείται αν όχι η σημαντικότερη, μία από τις κορυφαίες μορφές του ρεμπέτικου τραγουδιού.
 
Εγγρ.
17 Αυγ 2009
Μηνύματα
406
Like
0
Πόντοι
1
Σαν σήμερα, το 1972, έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος μουσικός και συνθέτης Μάρκος Βαμβακάρης, κατά πολλούς ο στυλοβάτης του ρεμπέτικου τραγουδιού. Γεννημένος στη Σύρο το 1905, ο Βαμβακάρης άφησε πίσω του τη χιλιοτραγουδισμένη «Φραγκοσυριανή» αλλά και περίπου άλλα 200 τραγούδια που αποτελούν θεμελιώδες κεφάλαιο στην ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού.

Παιδί πολύτεκνης και φτωχής οικογένειας καθολικών, ο Μάρκος Βαμβακάρης γεννήθηκε στις 10 Μαΐου του 1905 στην Άνω Χώρα της Σύρου. Από παιδί αναγκάζεται να εργαστεί για να συνεισφέρει στην επιβίωση της οικογένειάς του ενώ γύρω στα 13 του μπάρκαρε ως λαθρεπιβάτης για την Αθήνα. Έκανε ότι δουλειά βρέθηκε στο δρόμο του προκειμένου να επιβιώσει: γαιανθρακεργάτης, χαμάλης, εκδορέας στα σφαγεία. Έρχεται σε επαφή με τους τεκέδες και τον κόσμο τους, όπου και ακούει έναν φημισμένο οργανοπαίχτη να παίζει μπουζούκι, κάτι που θα αλλάξει την πορεία της ζωής του.

«...άκουσα κατά τύχη τον μπάρμπα Νίκο τον Αϊβαλιώτη να παίζει το μπουζούκι, το οποίον τόσο πολύ μου άρεσε, ώστε έκανα όρκο ότι αν δεν μάθω μπουζούκι θα κόψω τα χέρια μου με την τσατίρα που σπάνε τα κόκαλα στο μαγαζί…» έγραψε ο ίδιος στην αυτοβιογραφία του. Και έτσι έγινε, μέσα σε διάστημα έξι μηνών έμαθε μπουζούκι μόνος του και σύντομα γράφει τραγούδια δικά του. Την ίδια εποχή παντρεύεται για α’ φορά αλλά ο γάμος δεν θα έχει μεγάλη ζωή.

Το 1933 είναι ο πρώτος που ηχογραφεί τραγούδι με μπουζούκι, το Καραντουζένι στην ODEON. To 1934 δημιουργεί μαζί με τους φίλους του, Γιώργο Μπάτη, Ανέστη Δελιά και Στράτο Παγιουμτζή το πρώτο συγκρότημα με μπουζούκια. Η ξακουστή τετράς του Πειραιά προσελκύει πλήθος κόσμου και η φήμη του Βαμβακάρη έχει ήδη εδραιωθεί. Μετά από μια επίσκεψη στην Σύρο γράφει την Φραγκοσυριανή, το διασημότερο τραγούδι του, το οποίο όμως έγινε γνωστό 25 χρόνια αργότερα, όταν το τραγούδησε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης.

«Όλος ο κόσμος της Σύρου μ' αγαπούσε πολύ, διότι κι εγώ ήμουν Συριανός και το είχαν καμάρι οι Συριανοί. Κάθε καλοκαιράκι με περίμεναν να πάω στη Σύρα να παίξω και να γλεντήσει όλη η Σύρα μαζί μου. Το 1935 πήρα μαζί μου τον Μπάτη, τον αδερφό μου τον μικρό και τον πιανίστα Ροβερτάκη και πήγα για πρώτη φορά στη Σύρο, σχεδόν είκοσι χρόνια αφ' ότου έφυγα από το νησί. Πρωτόπαιξα, λοιπόν, σ' ένα μαγαζί στην παραλία, μαζεύτηκε όλος ο κόσμος. Κάθε βράδυ γέμιζε ο κόσμος το μαγαζί κι έκατσα περίπου δύο μήνες. Εγώ, όταν έπαιζα και τραγουδούσα, κοίταζα πάντα κάτω, αδύνατο να κοιτάξω τον κόσμο, τα έχανα. Εκεί όμως που έπαιζα, σηκώνω μια στιγμή το κεφάλι και βλέπω μια ωραία κοπέλα. Τα μάτια της ήταν μαύρα. Δεν ξανασήκωσα το κεφάλι, μόνο το βράδυ την σκεφτόμουν, την σκεφτόμουν..... Πήρα, λοιπόν, μολύβι κι έγραψα πρόχειρα:

Μία φούντωση, μια φλόγα
έχω μέσα στην καρδιά
Λες και μάγια μου΄χεις κάνει
Φραγκοσυριανή γλυκιά...

Ούτε και ξέρω πως την λέγανε ούτε κι εκείνη ξέρει πως γι ' αυτήν μιλάει το τραγούδι. Όταν γύρισα στον Πειραιά, έγραψα τη Φραγκοσυριανή», έγραψε ο ίδιος για τη Φραγκοσυριανή.

Με την δικτατορία Μεταξά, πρέπει να προσαρμόσει τα τραγούδια του για να αποφύγει τη λογοκρισία και ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα για να βγάλει με το μπουζούκι του τα προς το ζην. Η φήμη του προηγείται του ιδίου και υπάρχει αναφορά για 50.000 θεατές σε συναυλία του στην Θεσσαλονίκη. Κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ερμηνεύει τραγούδια προσαρμοσμένα για την περίσταση. Το φοβερό 1942 με τη γερμανική Κατοχή, ο Βαμβακάρης παντρεύεται για β’ φορά και αποκτά 5 παιδιά, από τα οποία θα επιζήσουν τα τρία.

Η δεκαετία του 1950 είναι σκληρή για τον Μάρκο Βαμβακάρη, ο οποίος εκτός από τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει, βρίσκεται στο περιθώριο της ελληνικής μουσικής βιομηχανίας ως προϊόν ξεπερασμένο. Την ίδια εποχή αφορίζεται από την Καθολική Εκκλησία για τον β’ γάμο του (ο αφορισμός ακυρώθηκε το 1966). Μπορεί στην Αθήνα να μην υπάρχει ενδιαφέρον από τις δισκογραφικές και τα κέντρα, στην Σύρο όμως, όπου εμφανίζεται ο Βαμβακάρης γίνεται το αδιαχώρητο.

Στα μέσα της δεκαετίας, με πρωτοβουλία του Βασίλη Τσιτσάνη, η δισκογραφική Columbia προχωρά στην κυκλοφορία των τραγουδιών του Βαμβακάρη τραγουδισμένα τόσο από τον ίδιο όσο και από καλλιτέχνες όπως ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, η Καίτη Γκρέι, η Άντζελα Γκρέκα, Στράτος Διονυσίου κ.α. Το 1960, ξεκινά η «δεύτερη» καριέρα του όπως είπε ο ίδιος. Του δίνεται εκ νέου η ευκαιρία να δουλέψει και πάλι σε λαϊκά πάλκα, και να δώσει συναυλίες. Η συναυλία του στο θέατρο «Κεντρικό» είναι το αποκορύφωμα και η βιωματική στιχουργική του Μάρκου παραδίδει τη στιγμή στην ιστορία: «Μπουζούκι μου ποιός τόλπιζε στα τόσα μεγαλεία, στο θέατρο το κεντρικό να δώσεις συναυλία».

Ο Μάρκος Βαμβακάρης έφυγε από τη ζωή στις 8 του Φλεβάρη του 1972, σε ηλικία 66 ετών, στο σπίτι του στην Κοκκινιά. Σήμερα θεωρείται αν όχι η σημαντικότερη, μία από τις κορυφαίες μορφές του ρεμπέτικου τραγουδιού.
Μπραβο ρε μαγκα ωραια αναφορα εκανες.Για να μαθαινουν και δυο πραγματακια οι νεοτεροι.
 
Εγγρ.
17 Αυγ 2009
Μηνύματα
406
Like
0
Πόντοι
1
Και μια που ανεφερες για τα χερια του ο Μαρκος επασχε απο παραμορφωτικη αρθριτιδα γεγονος που τον δυσκολευε να παιξει το μπουζουκι.
 

Alexis_cool

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Φεβ 2008
Μηνύματα
2.564
Like
5.017
Πόντοι
456

Μπαγιαντερας - καπνουλου μου ομορφη
 

Alexis_cool

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Φεβ 2008
Μηνύματα
2.564
Like
5.017
Πόντοι
456

τα μανταλα - Νινου, Τσιτσανης
 

Alexis_cool

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Φεβ 2008
Μηνύματα
2.564
Like
5.017
Πόντοι
456

πριν το χαραμα - Οδυσσεας Μοσχονας (Γιαννη Παπαιωαννου)
 

Alexis_cool

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Φεβ 2008
Μηνύματα
2.564
Like
5.017
Πόντοι
456

τα νιατα τα μπερμπαντικα - Αθαν.Ευγενικος, Στελλα Χασκιλ (Τσιτσανη)
 
OP
OP
!blis

!blis

Μέγας
Εγγρ.
27 Νοε 2009
Μηνύματα
9.761
Κριτικές
41
Like
3.044
Πόντοι
4.415
OP
OP
!blis

!blis

Μέγας
Εγγρ.
27 Νοε 2009
Μηνύματα
9.761
Κριτικές
41
Like
3.044
Πόντοι
4.415
OP
OP
!blis

!blis

Μέγας
Εγγρ.
27 Νοε 2009
Μηνύματα
9.761
Κριτικές
41
Like
3.044
Πόντοι
4.415

Mortismortis

Σεβαστός
Εγγρ.
20 Μαΐ 2010
Μηνύματα
444
Κριτικές
13
Like
12
Πόντοι
1.992
Νομίζω βρήκα το στέκι μου  :grin:

 
OP
OP
!blis

!blis

Μέγας
Εγγρ.
27 Νοε 2009
Μηνύματα
9.761
Κριτικές
41
Like
3.044
Πόντοι
4.415
β αλε ρε τσιφτη λιγο μπαγιαντερα να ουμε
 

Alexis_cool

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Φεβ 2008
Μηνύματα
2.564
Like
5.017
Πόντοι
456

τετοια ζωη με βασανα - Μαρκος 1948
 

Alexis_cool

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Φεβ 2008
Μηνύματα
2.564
Like
5.017
Πόντοι
456

αντιλαλουν οι φυλακες - Μαρκος
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom