τυπε ελπιζω να μην λενε μαλακιες και κανουν αυτα που ελεγαν για ζουρναδες και σκισιματα γιατι θα ειναι επιζημιο για ολους μας
Aν ξαναδείς ξένη επένδυση τα επόμενα 50 χρόνια στην Ελλάδα να μου τρυπήσεις την μύτη τύπε... :S :S :S
Στην ακύρωση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αερολιμένων προχωρεί η κυβέρνηση, σύμφωνα με τον νέο υπουργό Υποδομών, Ανάπτυξης, Τουρισμού και Ναυτιλίας κ. Γιώργο Σταθάκη.
Όπως δήλωσε, μιλώντας κατά την παραλαβή του υπουργείου Υποδομών από τον κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, «υπάρχει μία περιοχή στην οποία η νέα κυβέρνηση δεν θα δώσει συνέχεια, σε θέματα όπως οι ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων ή κάποια άλλα θέματα που θα δούμε υπό διαφορετικό πνεύμα», πάντα όμως μέσα από θεσμικούς κανόνες και στο διεθνές πλαίσιο, συμπλήρωσε.
Παράλληλα, ο κ. Σταθάκης αναγνώρισε ότι «ο κύκλος των έργων πρέπει να κλείσει με τον καλύτερο δυνατό και πιο γρήγορο τρόπο» ούτως ώστε η χώρα να αποκτήσει δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, κάτι που είναι «τεράστιας σημασίας».
Επίσης, συμπλήρωσε ότι «υπάρχουν πολλοί τομείς όπου θα υπάρξει πλήρης συνέχεια από τη νέα διοίκηση», όπως οι αστικές συγκοινωνίες, οι τηλεπικοινωνίες κτλ.
Υποσχέσεις Σταθάκη για συνέχεια του κράτους
Ο κ. Σταθάκης ευχαρίστησε τον κ. Χρυσοχοΐδη για τη συνεργασία που είχε μαζί του όλο αυτό το διάστημα, καθώς μέσα από διάλογο που γινόταν με βάση τα υπαρκτά δεδομένα παρείχε πλήρη ενημέρωση για όλες τις πλευρές και τις λεπτομέρειες των θεμάτων του υπουργείου.
Όπως τόνισε ο νέος υπουργός, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει διατυπώσει κριτικές απόψεις για μία σειρά από τα θέματα του υπουργείου Υποδομών, όπως οι παραχωρήσεις, τα ΣΔΙΤ και η έμφαση στον στρατηγικό σχεδιασμό σε μεγάλα έργα για πάνω από μία δεκαετία «και μία σειρά από άλλα θέματα στα οποία υπήρξε απολυτη κριτική από την αρχή», πρόσθεσε.
Ο κ. Σταθάκης υποσχέθηκε συνέχεια του κράτους στην προσπάθεια να στηριχθούν οι αστικές συγκοινωνίες, η επέκταση των υποδομών και η σταθερή πορεία για την βιωσιμότητα των συγκοινωνιακών δικτύων.
«Υπάρχει ένα τεράστιο ανοιχτό κεφάλαιο στο οποίο συμμεριζόμαστε την αναγκαιότητα να μπορέσει η Ελλάδα να μετατραπεί σε σημαντικό κόμβο διεθνούς εμβέλειας» είπε ο νέος υπουργός. «Μπορεί να υπάρχουν διαφωνίες, νομίζω όμως ότι μέσα από τη συνεργασία όλων μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη» συμπλήρωσε.
«Το υπουργείο δεν είναι κανενός τσιφλίκι»
Νωρίτερα, ο πρώην υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «το υπουργείο δεν είναι κανενός τσιφλίκι, είμαστε όλοι λειτουργοί της δημοκρατίας και προσωρινοί ένοικοι».
Ο κ. Χρυσοχοΐδης σημείωσε ότι παραδίδει το υπουργείο με υπερηφάνια για το έργο που συντελέστηκε κατά τη διάρκεια της θητείας του, αφήνοντας για πρώτη φορά αιχμές κατά των προκατόχων του. «Είμαι υπερήφανος γιατί όταν ήρθα, βρήκα τέσσερα κουφάρια-έργα, εγκαταλειμμένα, τα οποία σήμερα απασχολούν 20.000 εργαζομένους, εκατοντάδες επιχειρήσεις και συμβάλλουν στην ανάπτυξη του ΑΕΠ της χώρας» είπε.
«Είμαστε υπερήφανοι γιατί όλο αυτό το χρονικό διάστημα δώσαμε μάχες για να υπερασπιστούμε τον χώρο των αστικών συγκοινωνιών» σημείωσε και υπογράμμισε το έργο που έγινε παράλληλα στον ΟΣΕ, στο μετρό της Αθήνας και στην προετοιμασία της γραμμής 4.
Παράλληλα, ο κ. Χρυσοχοΐδης άφησε για πρώτη φορά αιχμές για τον σχεδιασμό του μετρό Θεσσαλονίκης. «Καλώ τη νέα ηγεσία να ασχοληθεί συστηματικά με το μετρό Θεσσαλονίκης, ένα κακοσχεδιασμένο έργο που δυστυχώς ταλαιπώρησε την πόλη και τους πολίτες» δήλωσε, υπογραμμίζοντας ότι το έργο βρίσκεται σε κομβικό σημείο και χρειάζεται η λήψη αποφάσεων.
Ο πρώην υπουργός Υποδομών τόνισε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να προκηρύξει τον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, μίλησε για τα έργα τηλεπικοινωνιών όπως το σχέδιο του wi-fi και το rural broadband, ενώ σημείωσε ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του χειρίστηκε το δημόσιο χρήμα με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης μίλησε με καλά λόγια και για τον νέο αναπληρωτή υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη, σημειώνοντας ότι ως πρόεδρος του ΤΕΕ εκπροσωπεί 120 χιλιάδες μηχανικούς, τους οποίους χαρακτήρισε ως ευλογία για τη χώρα.
«Αγαπητέ Γιώργο, αγαπητέ Χρήστο, καλή επιτυχία» είπε, ευχαρίστησε θερμά τους εργαζομένους του υπουργείου και τις διοικήσεις των φορέων και δήλωσε ότι αφήνει το υπουργείο σε καλά χέρια.
Από την πλευρά του ο νέος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι το υπουργείο είναι το σπίτι των μηχανικών και συμπλήρωσε ότι η επιλογή του Πρωθυπουργού τιμά τον τεχνικό κόσμο και τον επιστημονικό του φορέα.
Χρ. Σπίρτζης: «Έμφαση στον στρατηγικό σχεδιασμό των δημοσίων έργων»
«Είναι προφανές ότι πρέπει να δώσουμε έμφαση στον στρατηγικό σχεδιασμό των δημοσίων έργων» είπε και συμπλήρωσε ότι ακόμη και σήμερα υπάρχει άγνοια για το ποιος εκτελεί ποια έργα, χαρακτηρίζοντας αναγκαιότητα μία πραγματική λειτουργία των μητρώων, των ενιαίων κανόνων σε δημόσια και ιδιωτικά έργα, των τιμολογίων, των προτύπων και των προδιαγραφών.
Ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος μίλησε για παθογένειες στα δημόσια έργα, σημείωσε ότι εφεξής η κατεύθυνση πρέπει να είναι άλλη από αυτήν των τελευταίων δεκαετιών. «Η χώρα πρέπει να έχει ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο» που θα συμβάλλει και θα υπηρετεί την ανάπτυξη, συμπλήρωσε. «Δεν μπορούμε να έχουμε σύνταξη προτύπων στις Βρυξέλλες χωρίς να συμμετέχει η χώρα και να προωθούνται ευρωπαϊκά προϊόντα και να αποκλείονται ελληνικά» σχολίασε ο κ. Σπίρτζης.
Όπως τόνισε, το υπουργείο θα προχωρήσει με το ανθρώπινο δυναμικό του βασιζόμενο στις αρχές της διαβούλευσης, της διαφάνειας και της υπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, με όραμα την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη χώρα. «Ο τεχνικός κόσμος της χώρας και οι εργαζόμενοι υποφέρουν και αυτό πρέπει να αλλάξει» σημείωσε.
Ο κ. Σπίρτζης μίλησε για ένα ενιαίο σχέδιο για την απλοποίηση των διαδικασιών και ενίσχυση των δημόσιων μηχανισμών ελέγχου, ενώ υπογράμμισε ότι ο κ. Χρυσοχοΐδης αποτέλεσε θετική εξαίρεση στην προηγούμενη κυβέρνηση.
Παράλληλα, ο πρώην υφυπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος καλωσόρισε τη νέα πολιτική ηγεσία, ευχήθηκε καλή δουλειά και καλή τύχη, κι εξέφρασε την ελπίδα ότι «όλο αυτό που έγινε σήμερα, θα είναι προς όφελος της χώρας».