Χοντρικά από τα 3800 περίπου πλοία γύρω στα 800 είναι μ Ελληνική σημαία. Δηλαδή περίπου 1 στα 5. Επίσης οι Έλληνες ναυτικοί που απασχολούνται σ αυτά είναι περίπου στους 5000 (ο άλλος μου έγραψε 200χιλιάδες και γελάσαν και οι καρέκλες). Μιλάω πάντα για τη ποντοπόρο ναυτιλία για να μη παρεξηγούμε.
Λίγο χαμηλότερα είναι τα νούμερα αλλά αυτό δεν έχει σημασία.
Για αρχή μπορούν κάλιστα να σηκώσουν ξένες σημαίες και στα υπόλοιπα πλοία.
Κατά δεύτερον οι περισσότεροι από αυτούς άνετα μπορούν να μεταφέρουν τις ναυτιλιακές τους στο εξωτερικό. Δηλαδή πιστεύεις ότι ο Κούστας θα διστάσει να μεταφέρει το μαγαζί του στο Λονδίνο; Ή ο Τσάκος;
Και τα ανώτερα στελέχη τους μία χαρά θα πάνε. Δηλαδή εσύ πιστεύεις ότι ο Χ''γρηγόρης δεν θα ακολουθήσει; Οι αρχικαπετάνιοι;
Έλληνες λογιστές δεν χρειάζεται.
Και από εκεί και πέρα η ζωή έχει αποδείξει ότι "ουδείς αναντικατάστατος".
Το παράδειγμα ναυτιλιακής εταιρείας που έκανε 6 μήνες για να μετακομίσει από τον Πειραιάς στο Μαρούσι είναι εξωπραγματικό. Και εγώ μπορώ να σου πω για εταιρείες που μετακόμισαν μέσα σε ένα Σ/Κ.
Τέλος, εκτός από το Λονδίνο υπάρχει και η Κύπρος.