Μία από τις πιο αξιοσημείωτες τάσεις στην παγκόσμια [size=20pt]
βιομηχανία τουρισμού[/size] σήμερα έχει να κάνει με τον ολοένα και πιο ισχυρό αντίκτυπο στις δαπάνες και τις επενδύσεις από εύπορους τουρίστες, οι οποίοι προέρχονται από αναδυόμενες οικονομίες. Συνολικά, αυτές οι χώρες αρχίζουν τώρα να υπερσκελίζουν τις ανεπτυγμένες, όταν αναφέρεται κανείς στη δημιουργία νοικοκυριών με υψηλά εισοδήματα. Στην πραγματικότητα μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια ο αριθμός των νοικοκυριών με ετήσιο εισόδημα τουλάχιστον 100.000 δολαρίων θα αυξηθεί κατά 30 εκατομμύρια. Το ένα στα τρία από αυτά θα βρίσκεται σε κάποια αναδυόμενη οικονομία. Προβλέπεται ότι από το 2012 έως το 2020 οι δαπάνες των μετακινήσεων θα αυξηθούν 1,3 δισ. δολάρια.
Το αποτύπωμα των ταξιδιωτών αυτών μπορεί ήδη να φανεί στον τουρισμό των ΗΠΑ. Το 2014, άνω του 50% των ξένων επισκεπτών της χώρας (εξαιρουμένων εκείνων από τον Καναδά και το Μεξικό) προερχόταν από τις αναδυόμενες αγορές. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 μόνο το ένα τρίτο από αυτούς ερχόταν από τις χώρες αυτές. Επιπλέον, μπορεί κανείς να παρατηρήσει πρώιμες διαφορές στο μοντέλο ταξιδιωτικών δαπανών που ακολουθούν οι νεότευκτοι τουρίστες με τους πιο παραδοσιακούς εύπορους τουρίστες. Ειδικότερα, όσοι εύποροι από τις αναδυόμενες ταξιδεύουν στον κόσμο φαίνεται πως ξοδεύουν κατά μέσον όρο περισσότερα χρήματα σε καταστήματα λιανικής από τους υπόλοιπους. Συνεπώς οι όμιλοι λιανικής με είδη πολυτελείας είναι και οι περισσότερο ωφελημένοι από τις τάση αυτή. Επιπροσθέτως, οι πλούσιοι των νέων αγορών τείνουν να επιδεικνύουν εκπληκτική οικονομική αντοχή και ανθεκτικότητα όσον αφορά τις δαπάνες τους, ακόμα και σε περιόδους οικονομικής δυσπραγίας. Αυτό αποδεικνύεται από τη μικρή κάμψη στον όγκο των αγορών τους, όταν ο μέσος όρος των χρημάτων, που δαπανούν, παραμένει υψηλός.
Εκτός των ΗΠΑ, τώρα, οι νεότευκτοι εύποροι τουρίστες επηρεάζουν το τοπίο των προορισμών και των επενδύσεων στις υποδομές. Συνιστούν τη σημαντικότερη κινητήρια δύναμη στις αεροπορικές μεταφορές. Η αεροπορική κίνηση των επιβατών στις ΗΠΑ αυξάνεται ετησίως 2% έναντι του 6% - 7% στην περιφέρεια Ασίας -Ειρηνικού και στην Αφρική, ενώ το ποσοστό στη Μ. Ανατολή είναι διψήφιο. Οι κορυφαίες ξενοδοχειακές αλυσίδες αναγνωρίζουν τη νέα τάση και στρέφουν τις επενδύσεις τους στην Ασία και ειδικά σε μονάδες εμπορικών σημάτων πολυτελείας. Οι τουρίστες από τις αναδυόμενες αγορές, επιπλέον, χρησιμοποιούν εκτενώς φορητές συσκευές και κοινωνικά δίκτυα. Οσες επιχειρήσεις μπορούν να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους σε αυτά τα δεδομένα, έχουν μοναδικές ευκαιρίες ανάπτυξης.
Καποια τσακαλια του ΤΣΙΡΚΟ εχουν βαλει στο ματι την καταστροφη ΚΑΙ του τουριστικου προιοντος της χωρας.