Νέα

Πολιτικές Εξελίξεις

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα pornopapos
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 308K
  • Εμφανίσεις 6M
  • Ετικέτες
    bou classics
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 12 άτομα (0 μέλη και 12 επισκέπτες)

Ποιό κόμμα θα ψηφίζατε αν προκηρύσσονταν ΣΗΜΕΡΑ εκλογές (Οκτώβριος 2020)?

  • ΣΥΡΙΖΑ

    Ψήφοι: 244 14,0%
  • ΝΔ

    Ψήφοι: 464 26,6%
  • ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ

    Ψήφοι: 269 15,4%
  • ΠΟΤΑΜΙ

    Ψήφοι: 15 0,9%
  • ΚΚΕ

    Ψήφοι: 67 3,8%
  • ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ

    Ψήφοι: 42 2,4%
  • ΑΝΕΛ

    Ψήφοι: 6 0,3%
  • ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ

    Ψήφοι: 52 3,0%
  • ΛΑΪΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

    Ψήφοι: 14 0,8%
  • ΑΝΤΑΡΣΥΑ

    Ψήφοι: 29 1,7%
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ

    Ψήφοι: 82 4,7%
  • ΚΚΕ (μλ) - ΜΛ ΚΚΕ

    Ψήφοι: 16 0,9%
  • Αυτό το νέο της ΖΩΗΣ

    Ψήφοι: 35 2,0%
  • ΑΛΛΟ ΚΟΜΜΑ που δεν υπάρχει εδώ

    Ψήφοι: 159 9,1%
  • Είμαι ακόμα ΑΝΑΠΟΦΑΣΙΣΤΟΣ

    Ψήφοι: 130 7,4%
  • ΛΕΥΚΟ-ΑΚΥΡΟ

    Ψήφοι: 122 7,0%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    1.746

netsome

Μέλος
Εγγρ.
13 Σεπ 2006
Μηνύματα
2.658
Like
528
Πόντοι
36


Βγήκε ο άλλος και αποφάνθηκε με ύφος χιλίων καρδιναλίων: «Η αριστερά θέλει τη γυναίκα να είναι με σαγιονάρες, ταγάρι και αραλίκι στον καναπέ».
Και φαντάζομαι ότι θα έλεγε και περισσότερα, αλλά συγκρατήθηκε.
Και βέβαια το μόνο που κατάφερε ήταν να βγάλει το μισογυνισμό και την αγραμματοσύνη που δυστυχώς χαρακτηρίζει ένα κομμάτι της δεξιάς.
Που δεν ξέρει το παραμικρό για το πώς η αριστερά στον τόπο μας, η πραγματική αριστερά, είδε τη γυναίκα.
Που δεν ξέρει ότι πρώτο το ΕΑΜ έδωσε ψήφο στις γυναίκες στις εκλογές στην Ελεύθερη Ελλάδα.
Που αγνοεί ότι το ΚΚΕ είχε στελέχη γυναίκες, σε πολύ υψηλές θέσεις από της δεκαετία του 1930.
Που αγνοεί ονόματα όπως Χρύσα Χατζηβασιλείου, Ρόζα Ιμβριώτη, Ηλέκτρα Αποστόλου.
Που ξεχνάει ότι από την αριστερά ήρθαν μορφές όπως η Έλλη Αλεξίου και η Διδώ Σωτηρίου, η Εύα Κοταμανίδου αλλά ακόμη και η Τζένη Καρέζη.
Που κάνει πώς δεν βλέπει χιλιάδες γυναίκες επιστήμονες, καθηγήτριες αλλά και αγωνίστριες που πέρασαν από την αριστερά.
Και όλα αυτά για να φτιάξει ένα στερεότυπο. Που μας πάει δεκαετίες πίσω.
Στην εποχή που τις γυναίκες τις έκριναν από την εμφάνιση και τις ήθελαν μόνο για σκηνικό.
Και αναρωτιέται κανείς: θα μίλαγε ποτέ έτσι η Ελένη Βλάχου; Ο Μάνος Χατζηδάκις; Ο Σταύρος Ξαρχάκος;
Η απάντηση ήταν όχι. Γιατί μπορεί να μην ήταν αριστεροί, αλλά ήταν δημοκράτες.
Και αυτό είναι σήμερα το επίδικο.
Δεν έχει να κάνει με τις πολιτικές παρατάξεις.
Έχει να κάνει με τη δημοκρατία.
Γιατί η ισότητα, η απαλλαγή από το σεξισμό και τα στερεότυπα, το δικαίωμα όλων να επιλέγουν ταυτότητα φύλου, είναι κομμάτι της δημοκρατίας.
Είναι κομμάτι της προόδου.
Δεν μπορούμε να γυρίσουμε στην εποχή που η πολιτική αντιπαράθεση γινόταν με τέτοια στερεότυπα που απαξιώνουν τις γυναίκες και προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Γιατί μέτρο της προόδου της κοινωνίας μας είναι το πόσες γυναίκες αρνούνται τα στερεότυπα, σταδιοδρομούν, δημιουργούν.
Ο συγκεκριμένος πρόσβαλλε με αυτό που έγραψε και την Δόμνα Μιχαηλίδου, την οποία υποτίθεται ότι τρομάρα του πήγε να εξυμνήσει. Που μπορεί να είπε μια άστοχη ατάκα (που δεν ήταν καν δική της), αλλά δεν παύει να είναι μια νέα γυναίκα με σπουδές και έργο που δεν έχει καμιά σχέση με τα στερεότυπα προηγούμενων δεκαετιών.
Ο μισογυνισμός, ο σεξισμός, ο ρατσισμός θα είναι πάντα οι ιδεολογίες όσων κοιτάζουν προς τα πίσω και αρνούνται την πρόοδο.



[size=9pt]]


 

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.511
Like
2.738
Πόντοι
1.306
Ο γιος του Αλογοσκούφη σύμβουλος στην Goldman Sachs


Σύμφωνα με την εφημερίδα «Παραπολιτικά», ο Σπύρος Αλογοσκούφης εργάζεται στην Goldman Sachs η οποία στο παρελθόν είχε αναλάβει επικίνδυνες αποστολές για το ελληνικό χρέος.

Ο γιος του γαλάζιου πρώην Τσάρου τελείωσε το Κολέγιο Αθηνών ασχολήθηκε με τους Ολυμπιακούς αγώνες στο πλευρό της Γιάννας Αγγελοπούλου και αμέσως μετά έφυγε για την Αμερική όπου και ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία τις σπουδές του στο φημισμένο Πανεπιστήμιο Yale. Τώρα εργάζεται ως χρηματοπιστωτικός σύμβουλος για τις αγορές της Ασίας και φέρεται να ειδικεύεται στις αγοραπωλησίες (dealings) και σε συμβόλαια futures.



 

tnick

Μέλος
Εγγρ.
19 Νοε 2013
Μηνύματα
418
Like
242
Πόντοι
21
Εχει καποιο νοημα να κανεις αντιπολιτευση σε προηγουμενες κυβερνησεις της ΝΔ?
Το 2013 η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου είχε επιχειρήσει να καταργήσει τον θεσμό της ανεξάρτητης αρχής του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης διά της συγχώνευσης του ΓΕΔΔ με το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τον τότε επιθεωρητή Λέανδρο Ρακιντζή, σε συνδυασμό με τις φιλικές σχέσεις που ο ίδιος είχε με τη συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ, ανάγκασαν εκείνη την εποχή τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκο Μητσοτάκη, να βάλει στο συρτάρι το σχέδιο κατάργησης του θεσμού. Ενός θεσμού που στη χώρα μας λειτουργούσε από το 2002 και σε τακτική βάση μέσω των ετήσιων εκθέσεων που έδινε στη δημοσιότητα, εκτός της νομικής πλευράς των αποκαλύψεών του, οι πολίτες είχαν την ευκαιρία να πληροφορούνται πλήθος ατασθαλιών στο ευρύτερο πλέγμα του Δημοσίου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σήμερα έξι χρόνια μετά την πρώτη προσπάθεια κατάργησης του ΓΕΔΔ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δείχνει πως δεν ξεχνά. Αν, μάλιστα, συνυπολογιστεί πως η διάδοχος του Λ. Ρακιντζή έγινε ιδιαιτέρως ενοχλητική στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, καθώς αποφάσισε να ξεσκονίσει κάποιες σκανδαλώδεις υποθέσεις «γαλάζιων» αποχρώσεων, καταλαβαίνει κανείς πως ο θεσμός επί κυβέρνησης Μητσοτάκη δεν θα είχε μέλλον.

Έτσι λοιπόν ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με το παρθενικό του πολυνομοσχέδιο και την «υπερκυβέρνηση» που δημιουργεί στο Μέγαρο Μαξίμου για να ελέγχει τους υπουργούς του, θεσμοθέτησε ένα όργανο-ομπρέλα για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του Δημοσίου, με βασικό στόχο την κατάργηση της ανεξάρτητης Αρχής του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, ώστε κάποιοι να μπορούν στο επόμενο «ΚΕΕΛΠΝΟ» να κοστολογούν τις φακές για 12 και 15 ευρώ τη μερίδα. Η αλήθεια είναι πως η Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης κ. Παπασπύρου είχε μπει για τα καλά στο μάτι της Νέας Δημοκρατίας τα τελευταία χρόνια και μια σειρά από «γαλάζια» ΜΜΕ είχαν αναλάβει το έργο της συκοφάντησής της με σειρά δήθεν αποκαλύψεων και fake news που δεν είχαν στόχο μόνο την ίδια προσωπικά αλλά και τον θεσμό που εκπροσωπούσε, τον οποίο το κόμμα του Κυρ. Μητσοτάκη είχε προγράψει εδώ και χρόνια.

Η κατάργηση του ΓΕΔΔ, η υποβάθμιση των επιθεωρητών Υγείας, Περιβάλλοντος κ.λπ., σε συνδυασμό με τη διάλυση του ΣΔΟΕ και την ουσιαστική διάλυση του ΣΕΠΕ, οδηγούν σε ένα κράτος χωρίς ελεγκτικούς μηχανισμούς που προσφέρει άπλετο χώρο σε κάθε μορφή επιχειρηματικής ανομίας. Γιατί με αυτή την ανομία η Ν.Δ. δεν έχει το παραμικρό πρόβλημα.
 

tnick

Μέλος
Εγγρ.
19 Νοε 2013
Μηνύματα
418
Like
242
Πόντοι
21
1.Τι είναι το ασφαλιστικός "Πινοσέτ":

Πρόκειται για μοντέλο ατομικών λογαριασμών (ατομικές μερίδες) στην κοινωνική ασφάλιση, εμπνευσμένο από τις ιδέες των Φρίντμαν - Σβαρτς (Σχολή του Σικάγου).

Το μοντέλο αυτό μετατοπίζει το κέντρο βάρους ενός διανεμητικού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και αλληλεγγύης σε ένα εξατομικευμένο σύστημα (κεφαλαιοποιητικό ή υπερ-κεφαλαιοποιητικό) των τριών πυλώνων.

2. Τι σημαίνει πρακτικά η πρόταση της Ν.Δ.

Η πρόταση της Ν.Δ. συνιστά ένα αμιγώς κεφαλαιοποιητικό σύστημα για την επικούρηση, γεγονός που σημαίνει ότι η δημόσια επικουρική ασφάλιση θα είναι αντικείμενο διαχείρισης από τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.

Ουσιαστικά προτείνει την απόσπαση της επικουρικής ασφάλισης από τον δημόσιο πυλώνα. Αυτό ωστόσο προσκρούει στο άρθρο 22 παρ. 5 του συντάγματος, το οποίο ορίζει ρητά ότι «το κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων».

3. Τι σημαίνει ειδικότερα για την επικουρική ασφάλιση

Η πρόταση της Ν.Δ. για επικουρική ασφάλιση σε ασφαλιστικές εταιρείες αφαιρεί σταδιακά εισφορές από το δημόσιο σύστημα επικουρικής ασφάλισης, με τις οποίες αναμένουν να χρηματοδοτηθούν όχι μόνο οι σημερινοί, αλλά και μελλοντικοί συνταξιούχοι επικουρικής ασφάλισης του δημόσιου συστήματος.

4. Ποιο είναι το κόστος μετάβασης στο σύστημα της Ν.Δ.

Σήμερα οι ασφαλισμένοι για επικούρηση στην Ελλάδα είναι 2,8 εκατομμύρια άτομα. Με την πρόταση της Ν.Δ. προκύπτει ένα συνολικό κόστος μετάβασης στο σύστημα των τριών πυλώνων που υπολογίζεται στα 55 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, η χρηματοδότηση των επικουρικών συντάξεων των σημερινών ασφαλισμένων εκτιμάται τουλάχιστον στο επίπεδο των 25 δισ. ευρώ, γεγονός που διαμορφώνει μακροχρόνια το συνολικό κόστος μετάβασης των σημερινών συνταξιούχων και των σημερινών ασφαλισμένων σε επίπεδο μέχρι των 55 δισ. ευρώ.

5. Τι θα γίνει με τους σημερινούς συνταξιούχους

Δημιουργεί δραματικό πρόβλημα με την πληρωμή των σημερινών (1,2 εκατ.) επικουρικών συνταξιούχων που θα κληθεί να καλύψει ο κρατικός προϋπολογισμός. Συγκεκριμένα, το κόστος μετάβασης, δηλαδή το ποσό που θα πρέπει να καταβληθεί προκειμένου να πληρωθούν οι επικουρικές συντάξεις που δικαιούται το σύνολο των σημερινών επικουρικών συνταξιούχων, είναι τουλάχιστον 30 δισ. ευρώ.

6. Θα μειωθούν και οι κύριες συντάξεις;

Η πρόταση της Ν.Δ. διατηρεί ως έχει την εθνική σύνταξη, που θα είναι χρηματοδοτούμενη από τον κρατικό προϋπολογισμό και την κύρια ως ανταποδοτική σύνταξη χρηματοδοτούμενη από τις ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών.

Ωστόσο, εάν τεθεί ζήτημα μετατροπής του μοντέλου της κύριας σύνταξης σε αμιγώς ανταποδοτικό υιοθετώντας είτε το σύστημα νοητής κεφαλαιοποίησης είτε το κεφαλαιοποιητικό, τότε:

Α. Θα δημιουργηθεί ένα κόστος μετάβασης που προσεγγίζει το επίπεδο των 120 δισ. ευρώ.

Β. Θα οδηγήσει τους πολίτες που δεν είχαν σταθερό και συνεχόμενο εργασιακό βίο και αξιοπρεπείς αμοιβές σε συντάξεις που θα απειλούν το βιοτικό τους επίπεδο.

Γ. Η πρόταση της Ν.Δ. για απόσπαση της επικουρικής ασφάλισης από τον δημόσιο πυλώνα και την παραχώρησή της στις ιδιωτικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις οδηγεί σε ακρωτηριασμό τα διανεμητικά - κοινωνικά στοιχεία του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, σε σημαντική συρρίκνωση (30% των συνταξιοδοτικών παροχών) και σε αύξηση την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα του συστήματος με την αναβάθμιση των κεφαλαιοποιητικών στοιχείων στο επίπεδο του 70% των συνταξιοδοτικών παροχών.

7. Τι θα γίνει με τους νέους ασφαλισμένους

Οι νέοι ασφαλισμένοι που θα επιλέξουν το ιδιωτικό κερδοσκοπικό σύστημα των ατομικών μερίδων θα αντιμετωπίσουν την διαρκή αβεβαιότητα του επενδυτικού κινδύνου, τις μεταβολές και τις διακυμάνσεις των αγορών. Το πλέον πιθανό, αν όχι βέβαιο, σενάριο είναι οι μειωμένες συντάξιμες αποδοχές σε σχέση με αυτές που δίνει το σημερινό σύστημα, παρά τις μειώσεις της τελευταίας δεκαετίας.

8. Ποιοι θα κερδίσουν από το ασφαλιστικό Πινοσέτ

Κερδισμένες θα είναι οι ιδιωτικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις, που αποκομίζουν σημαντικά κέρδη από την εκμετάλλευση των εισφορών των ασφαλισμένων πελατών τους.

Το κόστος διαχείρισης του αποθεματικού κεφαλαίου και η κερδοφορία των ιδιωτικών επιχειρήσεων αποτελούν το «άγος» που η ελάφρυνσή του συντελείται με τη συρρίκνωση του ποσοστού αναπλήρωσης των καταβαλλόμενων συνταξιοδοτικών παροχών, δηλαδή με μεγάλη μείωση των συντάξιμων αποδοχών.

9. Υπάρχουν παραδείγματα πτώχευσης ασφαλιστικών εταιρειών σε διεθνές ή εθνικό επίπεδο;

Χαρακτηριστικότερο όλων είναι το παράδειγμα της μετοχής της AIG, της μεγαλύτερης ασφαλιστικής των ΗΠΑ, που τον Σεπτέμβριο του 2008, μέσα σε λίγες μέρες, έπεσε από τα 70 δολάρια στα 5,5, με αποτέλεσμα οι ΗΠΑ να αναλάβουν το κόστος ασφαλιστικών συμβολαίων ύψους 85 δισ. ευρώ.

Το ίδιο χαρακτηριστικό παράδειγμα πτώχευσης ασφαλιστικής εταιρείας στην Ελλάδα αποτελεί η Ασπίς Πρόνοια, που υποσχόταν στα συνταξιοδοτικά και επενδυτικά της προγράμματα εγγυημένη απόδοση 7,5%!

10. Πώς έχει καταγραφεί ιστορικά η πρακτική λειτουργία αυτού του μοντέλου;

Ο Χ. Πινέρα, ως υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων της δικτατορίας Πινοσέτ, επέλεξε την 1.5.1981 ως «ημέρα κατάργησης της δημόσιας κύριας και επικουρικής ασφάλισης, κατάργησης του εορτασμού της Εργατικής Πρωτομαγιάς και ελεύθερης επιλογής κύριας και επικουρικής ασφάλισης στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες".

Τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου συστήματος των ατομικών μερίδων έγιναν οικονομικά και κοινωνικά οδυνηρά. Η Αργεντινή κρατικοποίησε ατομικούς λογαριασμούς 28 δισ. δολαρίων και στη συνέχεια (όπως και η Χιλή) αναγκάστηκε το 2008 να προσφύγει στο διανεμητικό σύστημα και στα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία.

Στην Ευρώπη επίσης κατέγραψε αρνητικά αποτελέσματα (Ουγγαρία 1998, Πολωνία 1999, Λετονία 2001, Βουλγαρία 2002, Εσθονία 2002, Λιθουανία 2004, Σλοβακία 2005, Ρουμανία 2008). Όπως και στη Λατινική Αμερική, τα οδυνηρά αποτελέσματα της πρακτικής εφαρμογής της οδήγησαν μετά το 2008 στο αναδιανεμητικό σύστημα και στα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία.
 

lefteris38

Μέλος
Εγγρ.
14 Νοε 2005
Μηνύματα
3.677
Like
843
Πόντοι
96
Ο γιος του Αλογοσκούφη σύμβουλος στην Goldman Sachs


Σύμφωνα με την εφημερίδα «Παραπολιτικά», ο Σπύρος Αλογοσκούφης εργάζεται στην Goldman Sachs η οποία στο παρελθόν είχε αναλάβει επικίνδυνες αποστολές για το ελληνικό χρέος.

Ο γιος του γαλάζιου πρώην Τσάρου τελείωσε το Κολέγιο Αθηνών ασχολήθηκε με τους Ολυμπιακούς αγώνες στο πλευρό της Γιάννας Αγγελοπούλου και αμέσως μετά έφυγε για την Αμερική όπου και ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία τις σπουδές του στο φημισμένο Πανεπιστήμιο Yale. Τώρα εργάζεται ως χρηματοπιστωτικός σύμβουλος για τις αγορές της Ασίας και φέρεται να ειδικεύεται στις αγοραπωλησίες (dealings) και σε συμβόλαια futures.

Χρησιμοποιηται κατα κορον και λανθασμενα η λεξη "Τσαρος" για προσωνυμιο του εκαστοτε υπουργού εθνικης οικονομιας.
Ο "τιτλος" αυτος ανηκει αποκλειστικα και μονο στον Γερασιμο Αρσένη και οχι στον Εκαστοτε υπουργο Εθνικης οικονομιας.  Ο Γ.Α. οταν ανέλαβε το υπουργειο Εθνικής Οικονομιας το 1982, διατηρησε και τη θεση του διοικητη της Τραπεζας της Ελλαδος, γεγονος που του εδωσε το προσωνυμιο «τσαρος της οικονομιας».
 
Εγγρ.
21 Δεκ 2017
Μηνύματα
1.913
Κριτικές
103
Like
13.512
Πόντοι
7.666
Γεια χαρά συγχαρητήρια για τις πολύ σοβαρές και αντικειμενικές παραθέσεις σου με τεκμηριωμένες απόψεις και πραγματικα στοιχεία φυσικά μην περιμένεις αντίστοιχες απαντήσεις για κάποιους αυτή είναι η κατάλληλη κυβέρνηση για κάποιους άλλους όμως όσο περνάει ο καιρός διαπιστώνουν ότι πρόκειται για άλλη μια συνηθισμένη κακη κυβέρνηση της Ν.Δ σαν αυτές του παρελθόντος με τα ίδια πρόσωπα και τις ίδιες τακτικές
 

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.320
Κριτικές
1
Like
32.279
Πόντοι
8.006
Γεια χαρά συγχαρητήρια για τις πολύ σοβαρές και αντικειμενικές παραθέσεις σου με τεκμηριωμένες απόψεις και πραγματικα στοιχεία φυσικά μην περιμένεις αντίστοιχες απαντήσεις για κάποιους αυτή είναι η κατάλληλη κυβέρνηση για κάποιους άλλους όμως όσο περνάει ο καιρός διαπιστώνουν ότι πρόκειται για άλλη μια συνηθισμένη κακη κυβέρνηση της Ν.Δ σαν αυτές του παρελθόντος με τα ίδια πρόσωπα και τις ίδιες τακτικές
Oι "τεκμηριωμενες αποψεις" ειναι βεβαια αρθρο της Αυγης

Μιλαμε δηλαδη για φουλ αντικειμενικοτητα
Αρθρο εφημεριδας οργανο του κομματος

Αυτα μονο στην αριστερα.
Να υπαρχει "εφημεριδα-οργανο του κομματος" (στην δεξια φυσικα δεν εχουμε τετοια καραγκιοζιλικια, ακου "οργανο του κομματος") και να σπευδουν και καποιοι να θαυμασουν τα γραφομενα της ως "τεκμηριωμενες αποψεις".
 

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.511
Like
2.738
Πόντοι
1.306
ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ… 3.000.000 ευρώ για την Προεδρία της κυβέρνησης

27-07-2019 - 11:29πμ


Στην Προεδρία της Κυβέρνησης που δημιουργείται και στην οποία μεταβιβάζεται η ευθύνη για τον έλεγχο του κυβερνητικού έργου. Θα απασχολεί δε 470 υπαλλήλους (!), εκ των οποίων οι 100 μετακλητοί, οι 30 αποσπασμένοι και οι 340 οργανικές θέσεις μόνιμων υπαλλήλων ή δημοσιογράφων.

Μάλιστα, η πλήρωση των παραπάνω θέσεων θα γίνεται με απόφαση πρωθυπουργού, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης.
Σε κάθε περίπτωση, το νέο κράτος δεν είναι και ιδιαιτέρως… φθηνό, καθώς, σύμφωνα με την ειδική έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο, προκαλείται πάνω από 3.000.000 ευρώ δημόσια δαπάνη από τις νέες θέσεις.

Για τις 80 μόνο θέσεις στην Προεδρία το ετήσιο κόστος θα ανέλθει σε 2.000.000 ευρώ, 128.000 ευρώ θα κοστίσουν οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς στην Προεδρία και 77.000 ευρώ οι προϊστάμενοι γραφείων στην Προεδρία. Οι υπηρεσιακοί γραμματείς θα κοστίσουν 500.000 ευρώ, οι διευθυντές υπηρεσιών συντονισμού υπουργείων 115.000 ευρώ, άλλα 178.000 ευρώ θα κατευθυνθούν στις 32 θέσεις διευθυντών και τμηματαρχών μονάδων ελέγχου υπουργείων, ενώ 66.000 ευρώ θα κοστίσει το επίδομα θέσης ευθύνης προϊσταμένων της διοικητικής και οικονομικής υποστήριξης πάλι στην Προεδρία.

Και στα παραπάνω δεν συμπεριλαμβάνονται άλλες δαπάνες, όπως τα bonus και τα επιδόματα προϊσταμένων γενικής διεύθυνσης κ.ά. Την ίδια ώρα, στα πολιτικά γραφεία των υπουργών προβλέπονται τέσσερις μετακλητοί και τρεις ειδικοί συνεργάτες, στα γραφεία των υφυπουργών τρεις μετακλητοί και δύο ειδικοί σύμβουλοι, ενώ στα ιδιαίτερα γραφεία υπουργών προβλέπονται 18 θέσεις, εκ των οποίων οι οκτώ μετακλητοί.




Αρχισε η μασαμπουκα
 

Sad_man

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
7 Αυγ 2017
Μηνύματα
10.065
Like
3.712
Πόντοι
606
Πάντως Θεσσαλονίκη καμία 'κανονικότητα' δεν έχει έρθει.Λάθρο σφάζονται μεταξύ τους κάθε μέρα στους δρόμους,οι μαύροι στην Τσιμισκή συνεχίζουν κανονικά να πουλάνε τσάντες έξω απ'τα μαγαζιά,ο οασθ παραμένει μπουρδέλο κλπ
 

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.511
Like
2.738
Πόντοι
1.306
Oι "τεκμηριωμενες αποψεις" ειναι βεβαια αρθρο της Αυγης

Μιλαμε δηλαδη για φουλ αντικειμενικοτητα
Αρθρο εφημεριδας οργανο του κομματος

Αυτα μονο στην αριστερα.
Να υπαρχει "εφημεριδα-οργανο του κομματος" (στην δεξια φυσικα δεν εχουμε τετοια καραγκιοζιλικια, ακου "οργανο του κομματος") και να σπευδουν και καποιοι να θαυμασουν τα γραφομενα της ως "τεκμηριωμενες αποψεις".

Η νουδου ποσα φερεφωνα εχει;
 

Pinoklis

Μέλος
Εγγρ.
20 Ιαν 2018
Μηνύματα
2.058
Like
617
Πόντοι
96
Πάντως Θεσσαλονίκη καμία 'κανονικότητα' δεν έχει έρθει.Λάθρο σφάζονται μεταξύ τους κάθε μέρα στους δρόμους,οι μαύροι στην Τσιμισκή συνεχίζουν κανονικά να πουλάνε τσάντες έξω απ'τα μαγαζιά,ο οασθ παραμένει μπουρδέλο κλπ

Σε ενα χρονο ερχεται το μετρο τυπε  :rockon:
Ολα θα αλλαξουν

Θεσσαλονικη ζεις;
 

tnick

Μέλος
Εγγρ.
19 Νοε 2013
Μηνύματα
418
Like
242
Πόντοι
21
Oι "τεκμηριωμενες αποψεις" ειναι βεβαια αρθρο της Αυγης

Μιλαμε δηλαδη για φουλ αντικειμενικοτητα
Αρθρο εφημεριδας οργανο του κομματος

Αυτα μονο στην αριστερα.
Να υπαρχει "εφημεριδα-οργανο του κομματος" (στην δεξια φυσικα δεν εχουμε τετοια καραγκιοζιλικια, ακου "οργανο του κομματος") και να σπευδουν και καποιοι να θαυμασουν τα γραφομενα της ως "τεκμηριωμενες αποψεις".
δν μιλαμε για αποψεις απλα για εξηγηση ενος συστηματος που εχει εφαρμοστει με απολυτη αποτυχια στις αντιστοιχες χωρες,αυτο ειναι ενα γεγονος που δν μπορεις να το αγνοεις,την αποτυχια του συγκεκριμενου συστηματος εννοω
 

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.320
Κριτικές
1
Like
32.279
Πόντοι
8.006
Η νουδου ποσα φερεφωνα εχει;
Γνωριζεις τι σημαινει "εφημεριδα-οργανο του κομματος"?
Η καθε εφημεριδα δικαιουται να εχει πολιτικη αποψη

"οργανο του κομματος" σημαινει οτι όσα γραφονται, περνουν απο την εγκριση του κομματικου μηχανισμου

Το περιμενα οτι θα πεταχτει καποιος να πει "ποσες εφημεριδες στηριζουν τη ΝΔ". Τοσο αναμενομενο. Αλλά και τοσο ασχετο.
 

tnick

Μέλος
Εγγρ.
19 Νοε 2013
Μηνύματα
418
Like
242
Πόντοι
21
δν μιλαμε για αποψεις απλα για εξηγηση ενος συστηματος που εχει εφαρμοστει με απολυτη αποτυχια στις αντιστοιχες χωρες,αυτο ειναι ενα γεγονος που δν μπορεις να το αγνοεις,την αποτυχια του συγκεκριμενου συστηματος εννοω
 

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.320
Κριτικές
1
Like
32.279
Πόντοι
8.006
δν μιλαμε για αποψεις απλα για εξηγηση ενος συστηματος που εχει εφαρμοστει με απολυτη αποτυχια στις αντιστοιχες χωρες,αυτο ειναι ενα γεγονος που δν μπορεις να το αγνοεις,την αποτυχια του συγκεκριμενου συστηματος εννοω
Γνωριζω πολυ καλα το συγκεκριμενο ζητημα, ολα οσα γραφονται παραπανω ειναι διαστρεβλωμενα και ανευ σημασιας
 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.724
Πόντοι
1.306
1.Τι είναι το ασφαλιστικός "Πινοσέτ":

Πρόκειται για μοντέλο ατομικών λογαριασμών (ατομικές μερίδες) στην κοινωνική ασφάλιση, εμπνευσμένο από τις ιδέες των Φρίντμαν - Σβαρτς (Σχολή του Σικάγου).

Το μοντέλο αυτό μετατοπίζει το κέντρο βάρους ενός διανεμητικού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και αλληλεγγύης σε ένα εξατομικευμένο σύστημα (κεφαλαιοποιητικό ή υπερ-κεφαλαιοποιητικό) των τριών πυλώνων.

2. Τι σημαίνει πρακτικά η πρόταση της Ν.Δ.

Η πρόταση της Ν.Δ. συνιστά ένα αμιγώς κεφαλαιοποιητικό σύστημα για την επικούρηση, γεγονός που σημαίνει ότι η δημόσια επικουρική ασφάλιση θα είναι αντικείμενο διαχείρισης από τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.

Ουσιαστικά προτείνει την απόσπαση της επικουρικής ασφάλισης από τον δημόσιο πυλώνα. Αυτό ωστόσο προσκρούει στο άρθρο 22 παρ. 5 του συντάγματος, το οποίο ορίζει ρητά ότι «το κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων».

3. Τι σημαίνει ειδικότερα για την επικουρική ασφάλιση

Η πρόταση της Ν.Δ. για επικουρική ασφάλιση σε ασφαλιστικές εταιρείες αφαιρεί σταδιακά εισφορές από το δημόσιο σύστημα επικουρικής ασφάλισης, με τις οποίες αναμένουν να χρηματοδοτηθούν όχι μόνο οι σημερινοί, αλλά και μελλοντικοί συνταξιούχοι επικουρικής ασφάλισης του δημόσιου συστήματος.

4. Ποιο είναι το κόστος μετάβασης στο σύστημα της Ν.Δ.

Σήμερα οι ασφαλισμένοι για επικούρηση στην Ελλάδα είναι 2,8 εκατομμύρια άτομα. Με την πρόταση της Ν.Δ. προκύπτει ένα συνολικό κόστος μετάβασης στο σύστημα των τριών πυλώνων που υπολογίζεται στα 55 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, η χρηματοδότηση των επικουρικών συντάξεων των σημερινών ασφαλισμένων εκτιμάται τουλάχιστον στο επίπεδο των 25 δισ. ευρώ, γεγονός που διαμορφώνει μακροχρόνια το συνολικό κόστος μετάβασης των σημερινών συνταξιούχων και των σημερινών ασφαλισμένων σε επίπεδο μέχρι των 55 δισ. ευρώ.

5. Τι θα γίνει με τους σημερινούς συνταξιούχους

Δημιουργεί δραματικό πρόβλημα με την πληρωμή των σημερινών (1,2 εκατ.) επικουρικών συνταξιούχων που θα κληθεί να καλύψει ο κρατικός προϋπολογισμός. Συγκεκριμένα, το κόστος μετάβασης, δηλαδή το ποσό που θα πρέπει να καταβληθεί προκειμένου να πληρωθούν οι επικουρικές συντάξεις που δικαιούται το σύνολο των σημερινών επικουρικών συνταξιούχων, είναι τουλάχιστον 30 δισ. ευρώ.

6. Θα μειωθούν και οι κύριες συντάξεις;

Η πρόταση της Ν.Δ. διατηρεί ως έχει την εθνική σύνταξη, που θα είναι χρηματοδοτούμενη από τον κρατικό προϋπολογισμό και την κύρια ως ανταποδοτική σύνταξη χρηματοδοτούμενη από τις ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών.

Ωστόσο, εάν τεθεί ζήτημα μετατροπής του μοντέλου της κύριας σύνταξης σε αμιγώς ανταποδοτικό υιοθετώντας είτε το σύστημα νοητής κεφαλαιοποίησης είτε το κεφαλαιοποιητικό, τότε:

Α. Θα δημιουργηθεί ένα κόστος μετάβασης που προσεγγίζει το επίπεδο των 120 δισ. ευρώ.

Β. Θα οδηγήσει τους πολίτες που δεν είχαν σταθερό και συνεχόμενο εργασιακό βίο και αξιοπρεπείς αμοιβές σε συντάξεις που θα απειλούν το βιοτικό τους επίπεδο.

Γ. Η πρόταση της Ν.Δ. για απόσπαση της επικουρικής ασφάλισης από τον δημόσιο πυλώνα και την παραχώρησή της στις ιδιωτικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις οδηγεί σε ακρωτηριασμό τα διανεμητικά - κοινωνικά στοιχεία του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, σε σημαντική συρρίκνωση (30% των συνταξιοδοτικών παροχών) και σε αύξηση την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα του συστήματος με την αναβάθμιση των κεφαλαιοποιητικών στοιχείων στο επίπεδο του 70% των συνταξιοδοτικών παροχών.

7. Τι θα γίνει με τους νέους ασφαλισμένους

Οι νέοι ασφαλισμένοι που θα επιλέξουν το ιδιωτικό κερδοσκοπικό σύστημα των ατομικών μερίδων θα αντιμετωπίσουν την διαρκή αβεβαιότητα του επενδυτικού κινδύνου, τις μεταβολές και τις διακυμάνσεις των αγορών. Το πλέον πιθανό, αν όχι βέβαιο, σενάριο είναι οι μειωμένες συντάξιμες αποδοχές σε σχέση με αυτές που δίνει το σημερινό σύστημα, παρά τις μειώσεις της τελευταίας δεκαετίας.

8. Ποιοι θα κερδίσουν από το ασφαλιστικό Πινοσέτ

Κερδισμένες θα είναι οι ιδιωτικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις, που αποκομίζουν σημαντικά κέρδη από την εκμετάλλευση των εισφορών των ασφαλισμένων πελατών τους.

Το κόστος διαχείρισης του αποθεματικού κεφαλαίου και η κερδοφορία των ιδιωτικών επιχειρήσεων αποτελούν το «άγος» που η ελάφρυνσή του συντελείται με τη συρρίκνωση του ποσοστού αναπλήρωσης των καταβαλλόμενων συνταξιοδοτικών παροχών, δηλαδή με μεγάλη μείωση των συντάξιμων αποδοχών.

9. Υπάρχουν παραδείγματα πτώχευσης ασφαλιστικών εταιρειών σε διεθνές ή εθνικό επίπεδο;

Χαρακτηριστικότερο όλων είναι το παράδειγμα της μετοχής της AIG, της μεγαλύτερης ασφαλιστικής των ΗΠΑ, που τον Σεπτέμβριο του 2008, μέσα σε λίγες μέρες, έπεσε από τα 70 δολάρια στα 5,5, με αποτέλεσμα οι ΗΠΑ να αναλάβουν το κόστος ασφαλιστικών συμβολαίων ύψους 85 δισ. ευρώ.

Το ίδιο χαρακτηριστικό παράδειγμα πτώχευσης ασφαλιστικής εταιρείας στην Ελλάδα αποτελεί η Ασπίς Πρόνοια, που υποσχόταν στα συνταξιοδοτικά και επενδυτικά της προγράμματα εγγυημένη απόδοση 7,5%!

10. Πώς έχει καταγραφεί ιστορικά η πρακτική λειτουργία αυτού του μοντέλου;

Ο Χ. Πινέρα, ως υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων της δικτατορίας Πινοσέτ, επέλεξε την 1.5.1981 ως «ημέρα κατάργησης της δημόσιας κύριας και επικουρικής ασφάλισης, κατάργησης του εορτασμού της Εργατικής Πρωτομαγιάς και ελεύθερης επιλογής κύριας και επικουρικής ασφάλισης στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες".

Τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου συστήματος των ατομικών μερίδων έγιναν οικονομικά και κοινωνικά οδυνηρά. Η Αργεντινή κρατικοποίησε ατομικούς λογαριασμούς 28 δισ. δολαρίων και στη συνέχεια (όπως και η Χιλή) αναγκάστηκε το 2008 να προσφύγει στο διανεμητικό σύστημα και στα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία.

Στην Ευρώπη επίσης κατέγραψε αρνητικά αποτελέσματα (Ουγγαρία 1998, Πολωνία 1999, Λετονία 2001, Βουλγαρία 2002, Εσθονία 2002, Λιθουανία 2004, Σλοβακία 2005, Ρουμανία 2008). Όπως και στη Λατινική Αμερική, τα οδυνηρά αποτελέσματα της πρακτικής εφαρμογής της οδήγησαν μετά το 2008 στο αναδιανεμητικό σύστημα και στα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία.

άρθρο ΑΥΓΗΣ.... να βάζεις τις πηγές σου...

βαριέμαι να γράψω τον αντίλογο αλλά σε πληροφορώ ότι σε καμμιά χώρα από αυτές που αναφέρεις (ειδικά τις ευρωπαικές) δεν ξαναγύρισε το διανεμητικό σύστημα... όλες έχουν τον συνδυασμό βασικής κρατικής σύνταξης και επικούρησης κεφαλαιοποιητικής είτε μέσω ιδιωτικών ασφαλιστικών είτε μέσω κρατικών κεφαλαιοποιητικών ταμείων... μα ΟΛΕΣ

και το σύστημα λειτουργεί ρολόι ... για παράδειγμα στην Αγγλία που είμαι η εισαγωγή στο νέο σύστημα έγινε το 1987 επί Μέιτζορ και από τότε παρόλα τα σκαμπανεβάσματα της οικονομίας αλλά και τις δύο διεθνείς οικονομικές κρίσεις τα πάντα λειτουργούν ρολόι και τα κεφάλαια των εισφορών είναι ΕΓΓΥΗΜΕΝΑ... και πως το πετύχαν αυτό ?

πολύ απλά με στενό έλεγχο των ασφαλιστικών εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες συνταξιδότησης αλλά και με ένα κρατικά ελεγχόμενο αντασφαλιστικό κεφάλαιο στο οποίο εισφέρουν οι εργαζόμενοι το 3% των εισφορών τους και οι εταιρείες το 7% των ασφαλίστρων που μαζεύουν και το οποίο λειτουργεί σαν αντασφαλιστής αναλαμβάνοντας τον κίνδυνο του κεφαλαίου...

Ετσι για κάθε 100 λίρες που πληρώνει ο εργαζόμενος (και ο εργοδότης) στην ασφαλιστική οι 10 λίρες πανε στον αντασφαλιστή ενώ στον κουμπαρά του μπαίνουν 97 λίρες...

φυσικά αποδόσεις δεν είναι εγγυημένες και το κεφάλαιο είναι εγγυημένο μόνο στο μέρος του που ο εργαζόμενος τοποθετεί (με δικιά του επιλογή) σε τοποθετήσεις χαμηλού κινδύνου (κρατικά ομόλογα κλπ) οι οποίες έχουν και πολύ μικρές αποδόσεις (περίπου 1-1.5% τον χρόνο)... αν ο εργαζόμενος επιλέξει τοποθετήσεις υψηλού κινδύνου τότε το κεφάλαιο δεν είναι εγγυημένο φυσικά αλλά οι αποδόσεις μπορούν να φτάσουν και το 8-10% ...

έτσι σε ένα μείγμα 40-40-20 (μικρης-μεσαίας-υψηλής επικινδυνότητας) τοποθέτηση πρακτικά οι τόκοι και ο αντασφαλιστής εξασφαλίζουν το κεφάλαιο.. ευνόητο είναι ότι το μίγμα μπορεί να το αλλάξει ο εργαζόμενος 2 φορές τον χρόνο χωρίς καμμιά επιβάρυνση ενώ από κει και πέρα αν θέλει να κάνει παιχνίδια έχει κάποιο κόστος το οποίο το ορίζει η ασφαλιστική...

η ΑΥΓΗ γράφει ως συνήθως ΜΑΛΑΚΙΕΣ 
 

AntonisAnt2

Μέλος
Εγγρ.
19 Αυγ 2017
Μηνύματα
2.447
Κριτικές
1
Like
531
Πόντοι
96
1.Τι είναι το ασφαλιστικός "Πινοσέτ":

Πρόκειται για μοντέλο ατομικών λογαριασμών (ατομικές μερίδες) στην κοινωνική ασφάλιση, εμπνευσμένο από τις ιδέες των Φρίντμαν - Σβαρτς (Σχολή του Σικάγου).

Το μοντέλο αυτό μετατοπίζει το κέντρο βάρους ενός διανεμητικού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και αλληλεγγύης σε ένα εξατομικευμένο σύστημα (κεφαλαιοποιητικό ή υπερ-κεφαλαιοποιητικό) των τριών πυλώνων.

2. Τι σημαίνει πρακτικά η πρόταση της Ν.Δ.

Η πρόταση της Ν.Δ. συνιστά ένα αμιγώς κεφαλαιοποιητικό σύστημα για την επικούρηση, γεγονός που σημαίνει ότι η δημόσια επικουρική ασφάλιση θα είναι αντικείμενο διαχείρισης από τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.

Ουσιαστικά προτείνει την απόσπαση της επικουρικής ασφάλισης από τον δημόσιο πυλώνα. Αυτό ωστόσο προσκρούει στο άρθρο 22 παρ. 5 του συντάγματος, το οποίο ορίζει ρητά ότι «το κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων».

3. Τι σημαίνει ειδικότερα για την επικουρική ασφάλιση

Η πρόταση της Ν.Δ. για επικουρική ασφάλιση σε ασφαλιστικές εταιρείες αφαιρεί σταδιακά εισφορές από το δημόσιο σύστημα επικουρικής ασφάλισης, με τις οποίες αναμένουν να χρηματοδοτηθούν όχι μόνο οι σημερινοί, αλλά και μελλοντικοί συνταξιούχοι επικουρικής ασφάλισης του δημόσιου συστήματος.

4. Ποιο είναι το κόστος μετάβασης στο σύστημα της Ν.Δ.

Σήμερα οι ασφαλισμένοι για επικούρηση στην Ελλάδα είναι 2,8 εκατομμύρια άτομα. Με την πρόταση της Ν.Δ. προκύπτει ένα συνολικό κόστος μετάβασης στο σύστημα των τριών πυλώνων που υπολογίζεται στα 55 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, η χρηματοδότηση των επικουρικών συντάξεων των σημερινών ασφαλισμένων εκτιμάται τουλάχιστον στο επίπεδο των 25 δισ. ευρώ, γεγονός που διαμορφώνει μακροχρόνια το συνολικό κόστος μετάβασης των σημερινών συνταξιούχων και των σημερινών ασφαλισμένων σε επίπεδο μέχρι των 55 δισ. ευρώ.

5. Τι θα γίνει με τους σημερινούς συνταξιούχους

Δημιουργεί δραματικό πρόβλημα με την πληρωμή των σημερινών (1,2 εκατ.) επικουρικών συνταξιούχων που θα κληθεί να καλύψει ο κρατικός προϋπολογισμός. Συγκεκριμένα, το κόστος μετάβασης, δηλαδή το ποσό που θα πρέπει να καταβληθεί προκειμένου να πληρωθούν οι επικουρικές συντάξεις που δικαιούται το σύνολο των σημερινών επικουρικών συνταξιούχων, είναι τουλάχιστον 30 δισ. ευρώ.

6. Θα μειωθούν και οι κύριες συντάξεις;

Η πρόταση της Ν.Δ. διατηρεί ως έχει την εθνική σύνταξη, που θα είναι χρηματοδοτούμενη από τον κρατικό προϋπολογισμό και την κύρια ως ανταποδοτική σύνταξη χρηματοδοτούμενη από τις ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών.

Ωστόσο, εάν τεθεί ζήτημα μετατροπής του μοντέλου της κύριας σύνταξης σε αμιγώς ανταποδοτικό υιοθετώντας είτε το σύστημα νοητής κεφαλαιοποίησης είτε το κεφαλαιοποιητικό, τότε:

Α. Θα δημιουργηθεί ένα κόστος μετάβασης που προσεγγίζει το επίπεδο των 120 δισ. ευρώ.

Β. Θα οδηγήσει τους πολίτες που δεν είχαν σταθερό και συνεχόμενο εργασιακό βίο και αξιοπρεπείς αμοιβές σε συντάξεις που θα απειλούν το βιοτικό τους επίπεδο.

Γ. Η πρόταση της Ν.Δ. για απόσπαση της επικουρικής ασφάλισης από τον δημόσιο πυλώνα και την παραχώρησή της στις ιδιωτικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις οδηγεί σε ακρωτηριασμό τα διανεμητικά - κοινωνικά στοιχεία του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, σε σημαντική συρρίκνωση (30% των συνταξιοδοτικών παροχών) και σε αύξηση την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα του συστήματος με την αναβάθμιση των κεφαλαιοποιητικών στοιχείων στο επίπεδο του 70% των συνταξιοδοτικών παροχών.

7. Τι θα γίνει με τους νέους ασφαλισμένους

Οι νέοι ασφαλισμένοι που θα επιλέξουν το ιδιωτικό κερδοσκοπικό σύστημα των ατομικών μερίδων θα αντιμετωπίσουν την διαρκή αβεβαιότητα του επενδυτικού κινδύνου, τις μεταβολές και τις διακυμάνσεις των αγορών. Το πλέον πιθανό, αν όχι βέβαιο, σενάριο είναι οι μειωμένες συντάξιμες αποδοχές σε σχέση με αυτές που δίνει το σημερινό σύστημα, παρά τις μειώσεις της τελευταίας δεκαετίας.

8. Ποιοι θα κερδίσουν από το ασφαλιστικό Πινοσέτ

Κερδισμένες θα είναι οι ιδιωτικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις, που αποκομίζουν σημαντικά κέρδη από την εκμετάλλευση των εισφορών των ασφαλισμένων πελατών τους.

Το κόστος διαχείρισης του αποθεματικού κεφαλαίου και η κερδοφορία των ιδιωτικών επιχειρήσεων αποτελούν το «άγος» που η ελάφρυνσή του συντελείται με τη συρρίκνωση του ποσοστού αναπλήρωσης των καταβαλλόμενων συνταξιοδοτικών παροχών, δηλαδή με μεγάλη μείωση των συντάξιμων αποδοχών.

9. Υπάρχουν παραδείγματα πτώχευσης ασφαλιστικών εταιρειών σε διεθνές ή εθνικό επίπεδο;

Χαρακτηριστικότερο όλων είναι το παράδειγμα της μετοχής της AIG, της μεγαλύτερης ασφαλιστικής των ΗΠΑ, που τον Σεπτέμβριο του 2008, μέσα σε λίγες μέρες, έπεσε από τα 70 δολάρια στα 5,5, με αποτέλεσμα οι ΗΠΑ να αναλάβουν το κόστος ασφαλιστικών συμβολαίων ύψους 85 δισ. ευρώ.

Το ίδιο χαρακτηριστικό παράδειγμα πτώχευσης ασφαλιστικής εταιρείας στην Ελλάδα αποτελεί η Ασπίς Πρόνοια, που υποσχόταν στα συνταξιοδοτικά και επενδυτικά της προγράμματα εγγυημένη απόδοση 7,5%!

10. Πώς έχει καταγραφεί ιστορικά η πρακτική λειτουργία αυτού του μοντέλου;

Ο Χ. Πινέρα, ως υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων της δικτατορίας Πινοσέτ, επέλεξε την 1.5.1981 ως «ημέρα κατάργησης της δημόσιας κύριας και επικουρικής ασφάλισης, κατάργησης του εορτασμού της Εργατικής Πρωτομαγιάς και ελεύθερης επιλογής κύριας και επικουρικής ασφάλισης στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες".

Τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου συστήματος των ατομικών μερίδων έγιναν οικονομικά και κοινωνικά οδυνηρά. Η Αργεντινή κρατικοποίησε ατομικούς λογαριασμούς 28 δισ. δολαρίων και στη συνέχεια (όπως και η Χιλή) αναγκάστηκε το 2008 να προσφύγει στο διανεμητικό σύστημα και στα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία.

Στην Ευρώπη επίσης κατέγραψε αρνητικά αποτελέσματα (Ουγγαρία 1998, Πολωνία 1999, Λετονία 2001, Βουλγαρία 2002, Εσθονία 2002, Λιθουανία 2004, Σλοβακία 2005, Ρουμανία 2008). Όπως και στη Λατινική Αμερική, τα οδυνηρά αποτελέσματα της πρακτικής εφαρμογής της οδήγησαν μετά το 2008 στο αναδιανεμητικό σύστημα και στα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία.

ωραια ολα αυτα που γραφεις αλλα ...

στο 2 εισαι φαουλ : το συνταγμα δεν γραφει πουθενα οτι η ασφαλιση πρεπει να ειναι δημοσια, οπως εγραψες και μονος σου το κρατος μεριμνα (= φροντιζει να υπαρχει) ... οχι τσεπωνει απο καποιους και πληρωνει καποιους αλλους

στο 8 εισαι επισης φαουλ : κερδιζουν ολοι οι νεοι ασφαλισμενοι που δεν θα χρηματοδοτουν υποχρεωτικα την συνταξη των προηγουμενων


και ακου τωρα και τον αντιλογο

το αναδιανεμητικο συστημα (οι εργαζομενοι πληρωνουν εισφορες με τις οποιες πληρωνονται οι συνταξεις στους συνταξιουχους και ελπιζουν οι επομενοι να εχουν να πληρωσουν εισφορες ωστε να παρουν και αυτοι με τη σειρα τους καποια συνταξη - καθαρο συστημα πυραμιδας) για να λειτουργησει σωστα θελει αναλογια εργαζομενων προς συνταξιουχους πανω απο το 3 προς 1, ιδανικη ειναι οι 5 εργαζομενοι προς 1 συνταξιουχο (γενικα οι παροχες των ταμειων εχουν μεινει σε αυτην την αναλογια απο τη δεκαετια του 50 - κατω τα χερια απο τα κεκτημενα)

στην ελλαδα απο το 70 η αναλογια εχει πεσει κατω απο το 3 προς 1, οταν ο σημιτης προσπαθησε να περασει τη μεταρυθμιση γιαννιτση το 2000 ηταν στο 2 προς 1 και πλεον ειναι στο 1,3 προς 1 και λογω δημογραφικου πεφτει συνεχως

αυτο με απλη αριθμητικη σημαινει οτι για να παρει καποιος 1000 ευρω συνταξη πρεπει καποιος να πληρωσει 770 ευρω εισφορες  

ξερεις πολλες δουλειες που οι εισφορες να ειναι στα 770 ευρω ? (μιλαμε χοντρικα για 3000 μικτα)


για πες μας με απλα λογακια που θα βρεθουν τα χρηματα για να συνεχισουν να πληρωνονται οι παχουλες συνταξεις

(απο υπερφορολογηση στα χρηματα των αλλων ? δεν εχουμε ορεξη - και αλλη αυξηση εισφορων ? θα αυξηθει και η ανεργια)



 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.724
Πόντοι
1.306
1.Τι είναι το ασφαλιστικός "Πινοσέτ":

Πρόκειται για μοντέλο ατομικών λογαριασμών (ατομικές μερίδες) στην κοινωνική ασφάλιση, εμπνευσμένο από τις ιδέες των Φρίντμαν - Σβαρτς (Σχολή του Σικάγου).

Το μοντέλο αυτό μετατοπίζει το κέντρο βάρους ενός διανεμητικού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και αλληλεγγύης σε ένα εξατομικευμένο σύστημα (κεφαλαιοποιητικό ή υπερ-κεφαλαιοποιητικό) των τριών πυλώνων.

2. Τι σημαίνει πρακτικά η πρόταση της Ν.Δ.

Η πρόταση της Ν.Δ. συνιστά ένα αμιγώς κεφαλαιοποιητικό σύστημα για την επικούρηση, γεγονός που σημαίνει ότι η δημόσια επικουρική ασφάλιση θα είναι αντικείμενο διαχείρισης από τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.

Ουσιαστικά προτείνει την απόσπαση της επικουρικής ασφάλισης από τον δημόσιο πυλώνα. Αυτό ωστόσο προσκρούει στο άρθρο 22 παρ. 5 του συντάγματος, το οποίο ορίζει ρητά ότι «το κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων».

3. Τι σημαίνει ειδικότερα για την επικουρική ασφάλιση

Η πρόταση της Ν.Δ. για επικουρική ασφάλιση σε ασφαλιστικές εταιρείες αφαιρεί σταδιακά εισφορές από το δημόσιο σύστημα επικουρικής ασφάλισης, με τις οποίες αναμένουν να χρηματοδοτηθούν όχι μόνο οι σημερινοί, αλλά και μελλοντικοί συνταξιούχοι επικουρικής ασφάλισης του δημόσιου συστήματος.

4. Ποιο είναι το κόστος μετάβασης στο σύστημα της Ν.Δ.

Σήμερα οι ασφαλισμένοι για επικούρηση στην Ελλάδα είναι 2,8 εκατομμύρια άτομα. Με την πρόταση της Ν.Δ. προκύπτει ένα συνολικό κόστος μετάβασης στο σύστημα των τριών πυλώνων που υπολογίζεται στα 55 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, η χρηματοδότηση των επικουρικών συντάξεων των σημερινών ασφαλισμένων εκτιμάται τουλάχιστον στο επίπεδο των 25 δισ. ευρώ, γεγονός που διαμορφώνει μακροχρόνια το συνολικό κόστος μετάβασης των σημερινών συνταξιούχων και των σημερινών ασφαλισμένων σε επίπεδο μέχρι των 55 δισ. ευρώ.

5. Τι θα γίνει με τους σημερινούς συνταξιούχους

Δημιουργεί δραματικό πρόβλημα με την πληρωμή των σημερινών (1,2 εκατ.) επικουρικών συνταξιούχων που θα κληθεί να καλύψει ο κρατικός προϋπολογισμός. Συγκεκριμένα, το κόστος μετάβασης, δηλαδή το ποσό που θα πρέπει να καταβληθεί προκειμένου να πληρωθούν οι επικουρικές συντάξεις που δικαιούται το σύνολο των σημερινών επικουρικών συνταξιούχων, είναι τουλάχιστον 30 δισ. ευρώ.

6. Θα μειωθούν και οι κύριες συντάξεις;

Η πρόταση της Ν.Δ. διατηρεί ως έχει την εθνική σύνταξη, που θα είναι χρηματοδοτούμενη από τον κρατικό προϋπολογισμό και την κύρια ως ανταποδοτική σύνταξη χρηματοδοτούμενη από τις ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών.

Ωστόσο, εάν τεθεί ζήτημα μετατροπής του μοντέλου της κύριας σύνταξης σε αμιγώς ανταποδοτικό υιοθετώντας είτε το σύστημα νοητής κεφαλαιοποίησης είτε το κεφαλαιοποιητικό, τότε:

Α. Θα δημιουργηθεί ένα κόστος μετάβασης που προσεγγίζει το επίπεδο των 120 δισ. ευρώ.

Β. Θα οδηγήσει τους πολίτες που δεν είχαν σταθερό και συνεχόμενο εργασιακό βίο και αξιοπρεπείς αμοιβές σε συντάξεις που θα απειλούν το βιοτικό τους επίπεδο.

Γ. Η πρόταση της Ν.Δ. για απόσπαση της επικουρικής ασφάλισης από τον δημόσιο πυλώνα και την παραχώρησή της στις ιδιωτικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις οδηγεί σε ακρωτηριασμό τα διανεμητικά - κοινωνικά στοιχεία του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, σε σημαντική συρρίκνωση (30% των συνταξιοδοτικών παροχών) και σε αύξηση την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα του συστήματος με την αναβάθμιση των κεφαλαιοποιητικών στοιχείων στο επίπεδο του 70% των συνταξιοδοτικών παροχών.

7. Τι θα γίνει με τους νέους ασφαλισμένους

Οι νέοι ασφαλισμένοι που θα επιλέξουν το ιδιωτικό κερδοσκοπικό σύστημα των ατομικών μερίδων θα αντιμετωπίσουν την διαρκή αβεβαιότητα του επενδυτικού κινδύνου, τις μεταβολές και τις διακυμάνσεις των αγορών. Το πλέον πιθανό, αν όχι βέβαιο, σενάριο είναι οι μειωμένες συντάξιμες αποδοχές σε σχέση με αυτές που δίνει το σημερινό σύστημα, παρά τις μειώσεις της τελευταίας δεκαετίας.


8. Ποιοι θα κερδίσουν από το ασφαλιστικό Πινοσέτ

Κερδισμένες θα είναι οι ιδιωτικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις, που αποκομίζουν σημαντικά κέρδη από την εκμετάλλευση των εισφορών των ασφαλισμένων πελατών τους.

Το κόστος διαχείρισης του αποθεματικού κεφαλαίου και η κερδοφορία των ιδιωτικών επιχειρήσεων αποτελούν το «άγος» που η ελάφρυνσή του συντελείται με τη συρρίκνωση του ποσοστού αναπλήρωσης των καταβαλλόμενων συνταξιοδοτικών παροχών, δηλαδή με μεγάλη μείωση των συντάξιμων αποδοχών.

9. Υπάρχουν παραδείγματα πτώχευσης ασφαλιστικών εταιρειών σε διεθνές ή εθνικό επίπεδο;

Χαρακτηριστικότερο όλων είναι το παράδειγμα της μετοχής της AIG, της μεγαλύτερης ασφαλιστικής των ΗΠΑ, που τον Σεπτέμβριο του 2008, μέσα σε λίγες μέρες, έπεσε από τα 70 δολάρια στα 5,5, με αποτέλεσμα οι ΗΠΑ να αναλάβουν το κόστος ασφαλιστικών συμβολαίων ύψους 85 δισ. ευρώ.

Το ίδιο χαρακτηριστικό παράδειγμα πτώχευσης ασφαλιστικής εταιρείας στην Ελλάδα αποτελεί η Ασπίς Πρόνοια, που υποσχόταν στα συνταξιοδοτικά και επενδυτικά της προγράμματα εγγυημένη απόδοση 7,5%!

10. Πώς έχει καταγραφεί ιστορικά η πρακτική λειτουργία αυτού του μοντέλου;

Ο Χ. Πινέρα, ως υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων της δικτατορίας Πινοσέτ, επέλεξε την 1.5.1981 ως «ημέρα κατάργησης της δημόσιας κύριας και επικουρικής ασφάλισης, κατάργησης του εορτασμού της Εργατικής Πρωτομαγιάς και ελεύθερης επιλογής κύριας και επικουρικής ασφάλισης στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες".

Τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου συστήματος των ατομικών μερίδων έγιναν οικονομικά και κοινωνικά οδυνηρά. Η Αργεντινή κρατικοποίησε ατομικούς λογαριασμούς 28 δισ. δολαρίων και στη συνέχεια (όπως και η Χιλή) αναγκάστηκε το 2008 να προσφύγει στο διανεμητικό σύστημα και στα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία.

Στην Ευρώπη επίσης κατέγραψε αρνητικά αποτελέσματα (Ουγγαρία 1998, Πολωνία 1999, Λετονία 2001, Βουλγαρία 2002, Εσθονία 2002, Λιθουανία 2004, Σλοβακία 2005, Ρουμανία 2008). Όπως και στη Λατινική Αμερική, τα οδυνηρά αποτελέσματα της πρακτικής εφαρμογής της οδήγησαν μετά το 2008 στο αναδιανεμητικό σύστημα και στα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία.

και φυσικά η μεγαλύτερη ΜΑΛΑΚΙΑ και το μεγαλύτερο ΨΕΜΜΑ της ΑΥΓΗΣ είναι το τονισμένο
 

AntonisAnt2

Μέλος
Εγγρ.
19 Αυγ 2017
Μηνύματα
2.447
Κριτικές
1
Like
531
Πόντοι
96
δν μιλαμε για αποψεις απλα για εξηγηση ενος συστηματος που εχει εφαρμοστει με απολυτη αποτυχια στις αντιστοιχες χωρες,αυτο ειναι ενα γεγονος που δν μπορεις να το αγνοεις,την αποτυχια του συγκεκριμενου συστηματος εννοω

και εδω εισαι φαουλ - κανεις δεν ξαναγυρισε σε αναδιανεμητικο - ολοι οταν η αναλογια επεσε κατω απο το 2,5 εργαζομενοι προς ενα συνταξιουχο το γυρισαν αργα η γρηγορα σε κεφαλαιοποιητικο (ειτε δημοσιο ειτε ιδιωτικο) και τερμα

δεν βγαινουν πλεον τα νουμερα δημογραφικα για να ξαναγυρισουν στην πυραμιδα του αναδιανεμητικου
 

tnick

Μέλος
Εγγρ.
19 Νοε 2013
Μηνύματα
418
Like
242
Πόντοι
21
άρθρο ΑΥΓΗΣ.... να βάζεις τις πηγές σου...

βαριέμαι να γράψω τον αντίλογο αλλά σε πληροφορώ ότι σε καμμιά χώρα από αυτές που αναφέρεις (ειδικά τις ευρωπαικές) δεν ξαναγύρισε το διανεμητικό σύστημα... όλες έχουν τον συνδυασμό βασικής κρατικής σύνταξης και επικούρησης κεφαλαιοποιητικής είτε μέσω ιδιωτικών ασφαλιστικών είτε μέσω κρατικών κεφαλαιοποιητικών ταμείων... μα ΟΛΕΣ

και το σύστημα λειτουργεί ρολόι ... για παράδειγμα στην Αγγλία που είμαι η εισαγωγή στο νέο σύστημα έγινε το 1987 επί Μέιτζορ και από τότε παρόλα τα σκαμπανεβάσματα της οικονομίας αλλά και τις δύο διεθνείς οικονομικές κρίσεις τα πάντα λειτουργούν ρολόι και τα κεφάλαια των εισφορών είναι ΕΓΓΥΗΜΕΝΑ... και πως το πετύχαν αυτό ?

πολύ απλά με στενό έλεγχο των ασφαλιστικών εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες συνταξιδότησης αλλά και με ένα κρατικά ελεγχόμενο αντασφαλιστικό κεφάλαιο στο οποίο εισφέρουν οι εργαζόμενοι το 3% των εισφορών τους και οι εταιρείες το 7% των ασφαλίστρων που μαζεύουν και το οποίο λειτουργεί σαν αντασφαλιστής αναλαμβάνοντας τον κίνδυνο του κεφαλαίου...

Ετσι για κάθε 100 λίρες που πληρώνει ο εργαζόμενος (και ο εργοδότης) στην ασφαλιστική οι 10 λίρες πανε στον αντασφαλιστή ενώ στον κουμπαρά του μπαίνουν 97 λίρες...

φυσικά αποδόσεις δεν είναι εγγυημένες και το κεφάλαιο είναι εγγυημένο μόνο στο μέρος του που ο εργαζόμενος τοποθετεί (με δικιά του επιλογή) σε τοποθετήσεις χαμηλού κινδύνου (κρατικά ομόλογα κλπ) οι οποίες έχουν και πολύ μικρές αποδόσεις (περίπου 1-1.5% τον χρόνο)... αν ο εργαζόμενος επιλέξει τοποθετήσεις υψηλού κινδύνου τότε το κεφάλαιο δεν είναι εγγυημένο φυσικά αλλά οι αποδόσεις μπορούν να φτάσουν και το 8-10% ...

έτσι σε ένα μείγμα 40-40-20 (μικρης-μεσαίας-υψηλής επικινδυνότητας) τοποθέτηση πρακτικά οι τόκοι και ο αντασφαλιστής εξασφαλίζουν το κεφάλαιο.. ευνόητο είναι ότι το μίγμα μπορεί να το αλλάξει ο εργαζόμενος 2 φορές τον χρόνο χωρίς καμμιά επιβάρυνση ενώ από κει και πέρα αν θέλει να κάνει παιχνίδια έχει κάποιο κόστος το οποίο το ορίζει η ασφαλιστική...

η ΑΥΓΗ γράφει ως συνήθως ΜΑΛΑΚΙΕΣ  
δν εχω κανενα προβλημα να βαλω που το βρηκα απλα το ξεχασα,οστωσο δεχομαι την παρατηρηση σου αν και δν ηταν απο την αυγη μολις ξαναβρω το αρθηρο θα βαλω και το λινκ.Η αγγλια δν ειναι στις χωρες που αναφερονται και στις χωρες που αναφερονται οντως απετυχε.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom