Βαριέμαι να επαναλαμβάνομαι, αλλά επί του θέματος, ο ίσιος έχει δίκιο.
Θέματα όπως η αναγνώριση και ο προσδιορισμός των μειονοτήτων είναι βασικά στοιχεία εθνικής κυριαρχίας, και αρμοδιότητα επ' αυτών έχουν μόνο κρατικές οντότητες και κανείς άλλος. Με άλλα λόγια, μια μειονότητα μπορεί να αναγνωριστεί από κάποιο κράτος μονομερώς ή στα πλαίσια διακρατικών συμφωνιών (όπως πχ. η μοναδική αναγνωρισμένη μειονότητα στην Ελλάδα, η μουσουλμανική της Δυτικής Θράκης στα πλαίσια της συνθήκης της Λωζάνης). Αντιθέτως δικαστικές αποφάσεις, έρευνες και πορίσματα αυτόκλητων προστατών όπως το ελσίνκι ή ακόμα και προσπάθειες "αυτοκαθορισμού" δεν συνιστούν αναγνώριση ή προσδιορισμό μειονότητας, όχι μόνο γιατί κανένα κράτος δεν έχει σκοπό να τους παραχωρήσει τέτοια αρμοδιότητα αλλά και για τον απλούστατο λόγο ότι ένα κυρίαρχο κράτος μπορεί εύκολα να τις γράψει στα παπάρια του.
Σημειώνω ότι τόσο η διακήρυξη της Βιέννης (άρθρο 2) όσο και το Διεθνές Σύμφωνο για τα αστικά και πολιτικά δικαιώματα (άρθρο 1) αναγνωρίζουν το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης, αλλά αναφέροντας ρητά ως υποκείμενα (φορείς) τους λαούς και όχι τις μειονότητες. Η δε διακήρυξη φροντίζει με την χρησιμοποίηση του όρου μειονότητα σε άλλο άρθρο (19), να δείξει, αφενός ότι πρόκειται για διαφορετική πρόβλεψη από το άρθρο 2 (εξού και η διαφορετική ορολογία για τον καθορισμό του υποκειμένου - peoples έναντι persons belonging to minorities), αφετέρου να παραλείψει εμφανώς οποιαδήποτε αναφορά σε αυτοκαθορισμό στο άρθρο αυτό. Για αυτοκαθορισμό δεν κάνει λόγο ούτε η Τελική Πράξη του Ελσίνκι.
Ειδικότερα για την "μακεδονική" μειονότητα, θα μπω στον κόπο να επαναλάβω, ότι δεν υπάρχουν αντικειμενικές αποδείξεις από τρίτες πηγές που να κάνουν λόγο για την ύπαρξη της, προ του 1945 που ξεκίνησε η φάμπρικα των γιουγκοσλάβων (την οποία συνεχίζουν σήμερα οι σκοπιανοί). Οι απογραφές επί Οθωμανικής αυτοκρατορίας (γνωστές από τον Χιλμή - αν δεν κάνω λάθος - πασά) γίνονταν στην βάση του θρησκεύματος και της γλώσσας και όχι εθνολογικών διακρίσεων (πχ. ελληνόφωνοι πατριαρχικοί, βουλγαρόφωνοι εξαρχικοί, μουσουλμάνοι κτλ). Παράλληλα και σε χάρτες τρίτων της περιοχής (ΚτΕ, Αυστροουγγαρία) γίνεται λόγος για άλλες μειονότητες (πχ εβραίοι, βούλγαροι, βλάχοι) πουθενά όμως δεν αναφέρονται "μακεδόνες".