Νέα

Ποιοί είναι οι σημερινοί βάρβαροι και γιατί;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα pornopapos
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 14
  • Εμφανίσεις 850
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Να μετριάσουμε τη βαρβαρότητα

Βάρβαρος μπορεί να χαρακτηριστεί εκείνος που δεν αναγνωρίζει την πλήρη ανθρώπινη υπόσταση των άλλων
Κανένας λαός ή άτομο δεν έχει ανοσία στην πιθανότητα να επιτελέσει βάρβαρες πράξεις. Μάλιστα ο εικοστός αιώνας μας δίδαξε ότι οι πράξεις βαρβαρότητας δεν συντελέστηκαν από αμόρφωτους. Rousseau: «Η τελειοποίηση των επιστημών και των τεχνών όχι μόνο δεν συμβάλλει στην προαγωγή της ηθικής και της καλοσύνης προς τους άλλους, αλλά βλάπτει κιόλας την ηθική πρόοδο... Μπορούμε να είμαστε άνθρωποι χωρίς να είμαστε λόγιοι».

Το ανθρώπινο ον για να στρέψει να νώτα του στη βαρβαρότητα έχει ανάγκη μια στοιχειώδη υλική επάρκεια, μια πνευματική ζωή και ένα άνοιγμα στην υπόλοιπη ανθρωπότητα. Βάρβαρος μπορεί να χαρακτηριστεί εκείνος που δεν αναγνωρίζει την πλήρη ανθρώπινη υπόσταση των άλλων (Τ. Τodorov, «Ο φόβος των βαρβάρων», 2009).

Κάθε ανθρώπινο ον έχει ανάγκη μιας κουλτούρας που να παροτρύνει τους κοινωνούς της να έχουν συνείδηση των παραδόσεών της, αλλά και να μπορούν να αποστασιοποιούνται από αυτές. Ο πολιτισμός αντιτίθεται στη βαρβαρότητα, αλλά δεν αντιτίθεται στην κουλτούρα. Το να έχεις κουλτούρα σημαίνει να έχεις στη διάθεσή σου μια εκ των προτέρων οργάνωση της βιωμένης εμπειρίας. Αυτή στηρίζεται σε κοινή μνήμη και σε κοινούς κανόνες ζωής, είναι στραμμένη ταυτόχρονα στο παρελθόν και στο παρόν. Καμιά κουλτούρα δεν μπορεί να αναχθεί στη βαρβαρότητα. Μάλιστα, το να ευνοούμε την αμοιβαία τους γνωριμία είναι ένας τρόπος για να κάνουμε τη βαρβαρότητα να υποχωρήσει. Καμιά κουλτούρα δεν είναι βάρβαρη, κανένας λαός δεν είναι οριστικά πολιτισμένος. Ολες και όλοι μπορούν να γίνουν τόσο το ένα όσο και το άλλο. Αυτό είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ανθρώπινου όντος.

O κάθε άνθρωπος δεν γεννιέται μόνος μέσα στη φύση, πάντοτε και αναγκαστικά μέσα σε μια κουλτούρα που του επιβάλλεται από την παιδική ηλικία. Αποκτά έτσι μια συλλογική ταυτότητα, η οποία είναι ήδη έτοιμη όταν την ανακαλύπτει και γίνεται το αόρατο θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζει την ταυτότητά του. Η ατομική ταυτότητα πρέπει να προέρχεται από τη συνάντηση πολλών ταυτοτήτων. Ολες οι κουλτούρες (κοινή μνήμη, κοινοί κανόνες ζωής) σχηματίζονται με συγκόλληση και πρόσθεση. Η αμυντική στάση στον μετασχηματισμό μιας κουλτούρας οδηγεί στον φανατισμό και στη βαρβαρότητα. Στις σημερινές, ιδιαίτερα, συνθήκες κάθε ανθρώπινο ον έχει ανάγκη ένα σύνολο κανόνων και κανονισμών, παραδόσεων και εθίμων. Χωρίς αυτά το άτομο δεν ολοκληρώνεται ως άνθρωπος. Το έλλειμμα αυτό το βιώνουν στην πλειονότητα τα παιδιά των μεταναστών. Οι γηραιότεροι δεν τους μεταφέρουν τη συλλογική ταυτότητα και οι νέοι δεν κατανοούν την κουλτούρα της νέας πατρίδας. Για αυτούς, «τα συμφωνηθέντα υπονοούμενα» κατά τον Σεφέρη δεν έχουν νόημα. Και η κατάσταση του ανθρώπινου όντος που έχει απολέσει την αρχική του κουλτούρα χωρίς να αποκτήσει άλλη, κινδυνεύει να τον οδηγήσει, παρά τη θέλησή του, στην αδυναμία επικοινωνίας και άρα στη βαρβαρότητα. Η πατρίδα μας έχει να αντιμετωπίσει ένα σοβαρό πρόβλημα. Τη διαχείριση ανθρώπων που έχουν εγκαταλείψει τη συλλογική τους ταυτότητα και έχουν αδυναμία να αποκτήσουν μια νέα κουλτούρα. Και είναι γνωστό ότι η απώλεια της αρχικής κουλτούρας χωρίς απόκτηση άλλης οδηγεί στη βαρβαρότητα.

Το μίσος και η περιφρόνηση για τον εαυτό του θα οδηγήσει τον μετανάστη στην απόρριψη της κοινωνίας που τον περιβάλλει και στην οποία δεν αναγνωρίζεται. Το αποτέλεσμα θα είναι ολέθριο, τόσο για τους μετανάστες όσο και για την κοινωνία μας. Η οργή και η ταπείνωση οδηγούν στη δράση. Τα παιδιά των μεταναστών χωρίς προγενέστερη ταυτότητα και κοινωνική αναγνώριση θα στραφούν στη βία και στην καταστροφή του κοινωνικού πλαισίου στο οποίο ζουν. Τα πρότυπά τους είναι εκείνα της οθόνης και της κατανάλωσης που γεννούν μια άθλια πραγματικότητα και το μίσος για φυσική βία.

Το μόνο μέτρο είναι η Παιδεία και ο έμπρακτος σεβασμός στην ετερότητα.

Η οργάνωση πολυπολιτισμικών σχολείων και η διαδικασία ένταξης με αναφορά στην κουλτούρα των κοινωνιών από τις οποίες προέρχονται οι μετανάστες είναι μια διαδικασία που θα τονώσει το κύρος της χώρας μας και θα προστατέψει τις δομές της. Είναι ανάγκη οι μετανάστες να μην έρθουν σε σύγκρουση με τις αξίες της νέας τους πατρίδας.

Αλλωστε, κανείς δεν μπορεί να επικαλείται την πολιτισμική διαφορετικότητα για να προσβάλει τις αξίες της κοινωνίας μας, που βρίσκουν την έκφρασή τους στο Σύνταγμα, στους νόμους και στην ίδια τη δομή του κράτους. Αρκεί η κρατική μας οντότητα να αντιμετωπίζει ισότιμα όλους τους κατοίκους της, διαφορετικά υποθάλπει τη βαρβαρότητα...

Χρήστος Β. Μασσαλάς BHMA Σάββατο 1 Αυγούστου 2009
Ο κ. Χρ. Β. Μασσαλάς είναι πρόεδρος της ΔΕ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Συμβουλίου Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.


 

analprison

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
8 Μαΐ 2008
Μηνύματα
2.220
Κριτικές
15
Like
3
Πόντοι
616
βρήκες ενα άρθρο το έκανες κοπυ παστε και κατι εγινε.... :jerking:
 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Είπα να μη κωδικοποιήσω τα ζητήματα που θέτει αυτό το καλό και επίκαιρο (κατά τη γνώμη μου) κείμενο αλλά μάλλον έπρεπε.
Κάνω λοιπόν μια κωδικοποίηση (όπως εγώ την καταλαβαίνω) για ν' ανοίξει η κουβέντα (με το γνωστό πολιτισμένο και διαλεκτικό μας τρόπο)
(1) Είναι κάποιος βάρβαρος  ή  μη βάρβαρος a priori; Κανένας λαός ή άτομο δεν έχει ανοσία στην πιθανότητα να επιτελέσει βάρβαρες πράξεις. Καμιά κουλτούρα δεν είναι βάρβαρη, κανένας λαός δεν είναι οριστικά πολιτισμένος. Ολες και όλοι μπορούν να γίνουν τόσο το ένα όσο και το άλλο. Αυτό είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ανθρώπινου όντος.
Το ανθρώπινο ον για να στρέψει να νώτα του στη βαρβαρότητα έχει ανάγκη μια στοιχειώδη υλική επάρκεια, μια πνευματική ζωή και ένα άνοιγμα στην υπόλοιπη ανθρωπότητα.
(2) Ατομική  ταυτότητα: O κάθε άνθρωπος δεν γεννιέται μόνος μέσα στη φύση, αλλά πάντοτε και αναγκαστικά μέσα σε μια κουλτούρα που του επιβάλλεται από την παιδική ηλικία. Αποκτά έτσι μια συλλογική ταυτότητα, η οποία είναι ήδη έτοιμη όταν την ανακαλύπτει και γίνεται το αόρατο θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζει την ταυτότητά του. Η ατομική ταυτότητα πρέπει να προέρχεται από τη συνάντηση πολλών ταυτοτήτων. Ολες οι κουλτούρες (κοινή μνήμη, κοινοί κανόνες ζωής) σχηματίζονται με συγκόλληση και πρόσθεση. Η αμυντική στάση στον μετασχηματισμό μιας κουλτούρας οδηγεί στον φανατισμό και στη βαρβαρότητα.
(3) Ταυτότητα του μετανάστη: Στις σημερινές, ιδιαίτερα, συνθήκες κάθε ανθρώπινο ον έχει ανάγκη ένα σύνολο κανόνων και κανονισμών, παραδόσεων και εθίμων. Χωρίς αυτά το άτομο δεν ολοκληρώνεται ως άνθρωπος. Το έλλειμμα αυτό το βιώνουν στην πλειονότητα τα παιδιά των μεταναστών. Οι γηραιότεροι δεν τους μεταφέρουν τη συλλογική ταυτότητα και οι νέοι δεν κατανοούν την κουλτούρα της νέας πατρίδας. Για αυτούς, «τα συμφωνηθέντα υπονοούμενα» κατά τον Σεφέρη δεν έχουν νόημα. Και η κατάσταση του ανθρώπινου όντος που έχει απολέσει την αρχική του κουλτούρα χωρίς να αποκτήσει άλλη, κινδυνεύει να τον οδηγήσει, παρά τη θέλησή του, στην αδυναμία επικοινωνίας και άρα στη βαρβαρότητα. Η πατρίδα μας έχει να αντιμετωπίσει ένα σοβαρό πρόβλημα. Τη διαχείριση ανθρώπων που έχουν εγκαταλείψει τη συλλογική τους ταυτότητα και έχουν αδυναμία να αποκτήσουν μια νέα κουλτούρα. Και είναι γνωστό ότι η απώλεια της αρχικής κουλτούρας χωρίς απόκτηση άλλης οδηγεί στη βαρβαρότητα. Η οργάνωση πολυπολιτισμικών σχολείων και η διαδικασία ένταξης με αναφορά στην κουλτούρα των κοινωνιών από τις οποίες προέρχονται οι μετανάστες είναι μια διαδικασία που θα τονώσει το κύρος της χώρας μας και θα προστατέψει τις δομές της. Είναι ανάγκη οι μετανάστες να μην έρθουν σε σύγκρουση με τις αξίες της νέας τους πατρίδας.

(4) Τελικά ποιος είναι βάρβαρος σήμερα; Βάρβαρος μπορεί να χαρακτηριστεί εκείνος που δεν αναγνωρίζει την πλήρη ανθρώπινη υπόσταση των άλλων

(5) «Συνταγματικός πατριωτισμός»  κανείς δεν μπορεί να επικαλείται την πολιτισμική διαφορετικότητα για να προσβάλει τις αξίες της κοινωνίας μας, που βρίσκουν την έκφρασή τους στο Σύνταγμα, στους νόμους και στην ίδια τη δομή του κράτους. Αρκεί η κρατική μας οντότητα να αντιμετωπίζει ισότιμα όλους τους κατοίκους της, διαφορετικά υποθάλπει τη βαρβαρότητα...

Ποιά η γνώμη σας;
 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
αναλ και απόλυτε κουίζ:
Μπορείτε να γράψετε πέντε (όχι παραπάνω) γραμμές επί της ουσίας του θέματος; Αν όχι σταματήστε τα παράσιτα και παίξτε παραδίπλα!

 

apolyto_arseniko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2008
Μηνύματα
77.469
Like
200
Πόντοι
866
αναλ και απόλυτε κουίζ:
Μπορείτε να γράψετε πέντε (όχι παραπάνω) γραμμές επί της ουσίας του θέματος; Αν όχι σταματήστε τα παράσιτα και παίξτε παραδίπλα!
να η απαντηση στην ερωτηση του θρεντ σου
ντροπη σου βαρβαρε
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

leopard

Μέλος
Εγγρ.
1 Ιουν 2009
Μηνύματα
374
Like
0
Πόντοι
1
Οι Μογγόλοι τί έχουν αλήθεια προσφέρει? Ανοιξε  καμιά εγκυκλοπαίδεια, όχι wikip. και μαλακίες και δες πώς συνέτριβαν και τσακίζαν τα πάντα στο πέρασμα τους οι μογγολικές ορδές και πώς χτίσαν με τρόμο την απέραντη αυτοκρατορία τους. Νομίζω ότι σε έκταση υπήρξε η μεγαλύτερη, μόνο σε έκταση όμως όχι σε μεγαλείο. Κατέστρεψαν μάλιστα και τη Βαγδάτη με τους θυσαυρούς της.
Δεν θα το δεις όμως θεωρητικά το θέμα, θα διαβάσεις για τους αγώνες που κάναν οι Κινέζοι αυτοκράτορες και οι Τσάροι της Ρωσίας για να τους διώξουν. Προσοχή : δεν εννοώ την σημερινή κατοχή της Κίνας εδάφους της Μογγολίας, μην το πας εκεί. Ούτε με τον όρο Μογγόλο εννοώ τους Τούρκους. Μιλάω για την ιστορία του Μογγολικού έθνους μέσα στους αιώνες.
 

Επισκέπτης
Οι Μογγόλοι τί έχουν αλήθεια προσφέρει? Ανοιξε  καμιά εγκυκλοπαίδεια, όχι wikip. και μαλακίες και δες πώς συνέτριβαν και τσακίζαν τα πάντα στο πέρασμα τους οι μογγολικές ορδές και πώς χτίσαν με τρόμο την απέραντη αυτοκρατορία τους. Νομίζω ότι σε έκταση υπήρξε η μεγαλύτερη, μόνο σε έκταση όμως όχι σε μεγαλείο. Κατέστρεψαν μάλιστα και τη Βαγδάτη με τους θυσαυρούς της.
Δεν θα το δεις όμως θεωρητικά το θέμα, θα διαβάσεις για τους αγώνες που κάναν οι Κινέζοι αυτοκράτορες και οι Τσάροι της Ρωσίας για να τους διώξουν. Προσοχή : δεν εννοώ την σημερινή κατοχή της Κίνας εδάφους της Μογγολίας, μην το πας εκεί. Ούτε με τον όρο Μογγόλο εννοώ τους Τούρκους. Μιλάω για την ιστορία του Μογγολικού έθνους μέσα στους αιώνες.


Εχω την αισθηση οτι αυτο ήταν ένα μέρος της΄αλήθειας
Δεν εχω τα γυαλια μου και δεν μπορω να γραψω κατεβατα για την πολυπολιτισμικοτητα.
Αν εχεις διαβασει το "Φυλή και Ιστορια" του Λεβι Στρως μπορουμε να μιλήσουμε σε αλλη βαση
 

giorgospapa

Τιμημένος
Εγγρ.
6 Ιουλ 2006
Μηνύματα
15.922
Κριτικές
10
Like
39
Πόντοι
2.157
αναλ και απόλυτε κουίζ:
Μπορείτε να γράψετε πέντε (όχι παραπάνω) γραμμές επί της ουσίας του θέματος; Αν όχι σταματήστε τα παράσιτα και παίξτε παραδίπλα!
ρε φιλε, οχι τις 3 το πρωι που εκανες αυτο το ποστ..

ακομη και ολονυχτιες να βαρας επι 5 χρονια, ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να αναδειχτεις πρωταθλητης της μαλακιας..
 

leopard

Μέλος
Εγγρ.
1 Ιουν 2009
Μηνύματα
374
Like
0
Πόντοι
1
Εχω την αισθηση οτι αυτο ήταν ένα μέρος της΄αλήθειας
Δεν εχω τα γυαλια μου και δεν μπορω να γραψω κατεβατα για την πολυπολιτισμικοτητα.
Αν εχεις διαβασει το "Φυλή και Ιστορια" του Λεβι Στρως μπορουμε να μιλήσουμε σε αλλη βαση
Τί σχέση έχει η πολυπολιτισμικ. με το δικό μου ποστ???????  :think:
Μη χειρότερα....
Πάντως να τονίσω ότι είμαι κατά αυτού που έχει ονομάσει μερίδα αριστερών "πολυπολιτισμικότητα". Τις ταραχές στη Γαλλία τις είδες. Θα'ρθουν και'δω κάποτε.
 

Επισκέπτης
Τί σχέση έχει η πολυπολιτισμικ. με το δικό μου ποστ???????  :think:
Μη χειρότερα....
Πάντως να τονίσω ότι είμαι κατά αυτού που έχει ονομάσει μερίδα αριστερών "πολυπολιτισμικότητα". Τις ταραχές στη Γαλλία τις είδες. Θα'ρθουν και'δω κάποτε.


Νομιζα ότί αναφερθηκες στο τι έχει ο προσφερει ο κάθε πολιτισμος.
Για τους Μογγολους π.χ.
ουτε εγω ήξερα για τον πολιτισμο τους, μεχρι που διάβασα τη "Μαρια των Μογγόλων"
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom