streetwalker
Μέλος
- Εγγρ.
- 16 Μαρ 2007
- Μηνύματα
- 8.757
- Κριτικές
- 3
- Like
- 201
- Πόντοι
- 66
Είναι όντως απώλεια ο εκλιπών, αν και φανατικός σιμητάνθρωπος.
Είναι όντως απώλεια ο εκλιπών, αν και φανατικός σιμητάνθρωπος.
Κολλητός του κινέζου ήταν και στο επιτελείο του "εξαπανέκαθεν" αλλά προς τιμήν του, ούτε το έκρυψε ούτε και έκανε κωλοτούμπες για να μείνει στα πράγματα...
Και εξ όσων γνωρίζω δεν επωφελήθηκε από τη θέση του πλάι στον κινέζο όπως οι τσουκατοπανταγιάδες...
Εστιάζω στο συγγραφικό του έργο γιατί αυτό είναι πιο γνωστό σε εμάς...
Από κει και πέρα, ο μακαρίτης έκανε τις επιλογές του και από τη στιγμή που δεν προσπάθησε να τις επιβάλει βιαίως, είναι καθόλα σεβαστές.
από κάποια αποσπάσματα που διάβασα,δεν μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση
γενικότερα,δύσκολα να ξεχωρίσεις κάποιον από τους σύγχρονους συγγραφείς....
οι περισσότεροι λες και γράφουν βιβλία εργολαβικά,κάθε έξάμηνο και νέο βιβλίο!!!!
εννοώ και θέμελη και καρυστιάνη και τριανταφύλλου και όλους αυτούς "της μόδας"....
ΥΓ Αυτός ο Τατσόπουλος,τί ακριβώς είναι και παριστάνει τον συγγραφέα????????
Υπάρχει Ελληνας-και ο πιο φανατικός βιβλιόφιλος-που γνωρίζει έστω και έναν τίτλο βιβλίου του Τατσόπουλου???????
κάθε συγγραφέας έχει τουλάχιστον έναν τίτλο που ο κόσμος τον έχει συνδέσει με αυτόν....αυτός τί απάτη είναι????
φυσικά τα ίδια και ο Χωμενίδης,που μάλλον οφείλει την ύπαρξή του στις εκπομπές του Γιάννη Πρετεντέρη....
και ο Ξανθούλης....αμέτρητα μέτρια βιβλία
ΥΓ2 τελευταία καλή πένα σύγχρονη θα έλεγα τον Θανάση Βαλτινό,το ΟΡΘΟΚΩΣΤΑ πραγνατικά συγκλονιστικό βιβλίο...
και Μίσσιο φυσικά(κορυφαίος!!!!) και Ζωγράφου....
ειναι δυνατον να κανω συγκριση με τον Ντοστογεβσκι ?Η ιστορική λογοτεχνία και γενικά ο συνδυασμός πραγματικών γεγονότων με φανταστικά πρόσωπα (η το αντίστροφο) είναι ένα δύσκολο είδος γιατί πολύ εύκολα μπορεί να μετατραπεί σε ανιστόρητο παραλήρημα ή σε ψευδοεπιστημονική μαλακιούλα (βλέπε και νταν μπράουν)...
Ο Θέμελης δεν πέφτει σε αυτήν την παγίδα κατά την άποψή μου πάντοτε...Σκοπό δεν έχει να διδάξει ιστορία (τουλάχιστον στα αναλαμπή, ανατροπή, αναζήτηση που έχω διαβάσει) ΄- το πλαίσιο στο οποίο λαμβανουν χώρα τα γεγονότα που εξιστορεί είναι κατά το δυνατό ακριβές και δεν προχωρά σε αυθαίρετες συλλήψεις...
Αυτό που κάνει ο θέμελης είναι να τοποθετεί τον άνθρωπο στο ιστορικο του πλαίσιο και διαπιστώνεις ότι οι ανησυχίες των πρωταγωνιστών είναι διαχρονικές...
Αν και τα βιβλία του έχουν ιδεολογική χροια (αλλά όχι τοποθέτηση ή συγκαλυμένη έστω προπαγάνδα) σε καμια περίπτωση δεν κάνει στρατευμένη- ιδεοληπτική λογοτεχνία και αυτόν τον καθιστά πολύ διαφορετικό και άρα ενδιαφέροντα από αρκετούς "επαγγελματίες" λογοτεχνες....
Η σύγκριση που κάνεις με τον νοστογιέφσκι είναι άδικη και για τον ίδιο και για το θέμελη...Τα μεγέθη είναι δυσανάλογα και δεν νομίζω ότι ο θέμελης είχε φιλοδοξία να συγκριθεί με τέτοια ονόματα...
Σίγουρα όμως είναι από τις πιο αξιόλογες πένες της τελευταίας εικοσαετίας στην ελληνική λογοτεχνία, αποφεύγοντας την σκύλλα της στράτευσης (ντάξει, όχι 100% αλλά είπαμε, άλλο ιδεολογική χροια άλλο ταλιμπαν) και τη χάρυβδη του κλαψομουνιάσματος...
από κάποια αποσπάσματα που διάβασα,δεν μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση
γενικότερα,δύσκολα να ξεχωρίσεις κάποιον από τους σύγχρονους συγγραφείς....
οι περισσότεροι λες και γράφουν βιβλία εργολαβικά,κάθε έξάμηνο και νέο βιβλίο!!!!
εννοώ και θέμελη και καρυστιάνη και τριανταφύλλου και όλους αυτούς "της μόδας"....
ΥΓ Αυτός ο Τατσόπουλος,τί ακριβώς είναι και παριστάνει τον συγγραφέα????????
Υπάρχει Ελληνας-και ο πιο φανατικός βιβλιόφιλος-που γνωρίζει έστω και έναν τίτλο βιβλίου του Τατσόπουλου???????
κάθε συγγραφέας έχει τουλάχιστον έναν τίτλο που ο κόσμος τον έχει συνδέσει με αυτόν....αυτός τί απάτη είναι????
φυσικά τα ίδια και ο Χωμενίδης,που μάλλον οφείλει την ύπαρξή του στις εκπομπές του Γιάννη Πρετεντέρη....
και ο Ξανθούλης....αμέτρητα μέτρια βιβλία
ΥΓ2 τελευταία καλή πένα σύγχρονη θα έλεγα τον Θανάση Βαλτινό,το ΟΡΘΟΚΩΣΤΑ πραγνατικά συγκλονιστικό βιβλίο...
και Μίσσιο φυσικά(κορυφαίος!!!!) και Ζωγράφου....
Εξάλλου, από την αγία τετράδα των σιμητοφρουρών (τσουκάτος, πανταγιάς, μαντέλης και Θέμελης) ήταν ο μόνο που δεν ενεπλάκη σε χοντρό σκάνδαλο.