Νέα

Περί ΟΛΠ, COSCO και της απεργίας στο Λιμάνι...

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα ElftexTP
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 27
  • Εμφανίσεις 2K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

ElftexTP

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
23 Ιουλ 2008
Μηνύματα
3.663
Κριτικές
22
Like
25
Πόντοι
616
5.000.000 – 7.000.000 € την ημέρα χάνονται επειδή 180 ανθρωποειδή αποφάσισαν και έκλεισαν πάλι το λιμάνι του Πειραιά. Σε μια εποχή που το εμπόριο καταρρέει, οι ακάλυπτες είναι στα 3 δις και ο κόσμος έρχεται σε απόγνωση, 180 ανθρωποειδή δεν γουστάρουν να να χάσουν τα κεκτημένα (100.000€ μισθό κατα μεσο όρο). 180 ανθρωποειδή αποφάσισαν να βάλουν την οριστική ταφόπλακα στο Ελληνικό εμπόριο και ΚΑΝΕΙΣ, μα ΚΑΝΕΙΣ, δεν μιλάει.

Μια χώρα που 180 ανθρωποειδή βάζουν ταφόπλακα σε εκατομμύρια ανθρώπους με το έτσι θέλω, δεν αξίζει να υπάρχει. Έτσι απλά


edit_Duracell: Διόρθωση τίτλου για να είναι κατανοητό το θέμα...
 

geon1

Μέλος
Εγγρ.
11 Φεβ 2009
Μηνύματα
193
Κριτικές
2
Like
0
Πόντοι
1
πληρωμενα εμπορευματα και ηδη πουλημενα ειναι κατω και κανουνε διακοπες φθινοπωρινες ...γιατι δεν υπαρχει κρατος!να παει και να πιασει τον κυριο που κανει απεργια και να τον χωσει μεσα!
 

blueeyes

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουν 2007
Μηνύματα
136
Like
0
Πόντοι
1
Στο κατάστημα που εργάζομαι δεν πατάει ανθρωπος, δεν εχουμε εμπορευματα , ο αφεντικος ειναι να τον κλαινε οι ρεγγεσ
ακομα και το μασαζ εχω κόψει , με βλέπω να περνω πούλο
κι αφεντικος να εξαφανιστεί λογ ο κανονιας που τηα βαρέσει
 

supersafe2005

Μέλος
Εγγρ.
28 Ιαν 2009
Μηνύματα
243
Like
0
Πόντοι
1
Και επιτέλους και μία σωστά τοποθετημένη άποψη από το ΕΒΕΠ

Πέμπτη, 15 Οκτώβριος 2009
Οι απεργίες στο λιμάνι έχουν παραλύσει την αγορά

«Αδιαπραγμάτευτες τακτικές και ανυποχώρητες στάσεις» καταδικάζει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, ζητώντας να ανοίξει το λιμάνι του Πειραιά...

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ζητά από τους απεργούς «να δώσουν χρόνο στη νέα κυβέρνηση για πραγματοποίηση του διαλόγου και διασφάλιση των συμφερόντων τους» και μεταφέρει «την απαίτηση όλων των επιχειρηματιών – μελών μας για ομαλοποίηση της λειτουργίας της αγοράς με ανοικτό λιμάνι και απεγκλωβισμό των εμπορευμάτων».

Σημειώνει ακόμη πως οι επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις στον Ο.Λ.Π. «πλήττουν άμεσα τον ήδη δοκιμαζόμενο από την οικονομική κρίση επιχειρηματικό κόσμο και οδηγούν σε πλήρες αδιέξοδο τις ελληνικές επιχειρήσεις ενώ θέτουν σε σοβαρή δοκιμασία χιλιάδες θέσεις εργαζομένων σε αυτές». Κάνει μάλιστα λόγο για πάγωμα και παράλυση της αγοράς.

Επισημαίνει επίσης ότι «επαναδιαπραγμάτευση ή αναστολή εφαρμογής της ήδη κυρωθείσας από τη Βουλή σύμβασης, είναι ανέφικτη» και τονίζει «ότι οι απεργιακές αυτές κινητοποιήσεις έχουν θέσει σε καθεστώς ομηρίας το σύνολο σχεδόν της επιχειρηματικής κοινότητας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της εύρυθμης λειτουργίας του πρώτου λιμανιού της χώρας».



Προσέξτε τι λέει: «επαναδιαπραγμάτευση ή αναστολή εφαρμογής της ήδη κυρωθείσας από τη Βουλή σύμβασης, είναι ανέφικτη». Πολλές ανοησίες ακούσαμε προεκλογικά και τώρα επί του θέματος.




 

blueeyes

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουν 2007
Μηνύματα
136
Like
0
Πόντοι
1
ρε παιδια 100.000 περνουν τον μήνα , σε καθε εισαγωγη δινουμε μαυρα 200-300ευρο για 'παραβολο αυξημενης κίνησης λιμένος''
χα χα χα χα

εναν σαρανταρη εμπορουπαληλο πιος θέλει?
 

pepe_le_pew

Μέλος
Εγγρ.
28 Μαΐ 2008
Μηνύματα
1.709
Like
0
Πόντοι
16
[size=14pt]希腊是妓院[/size]

  μτφ η Ελλαδα ειναι μπουρδελο (greece ia a a brothel)


[size=14pt]住在希腊的神话[/size]

μτφσ Ζησε το μυθο σου στην Ελλαδα (live your mythin  grecce )

μεταφραση απο google

YΓ Γαμησε τα εδω ο κοσμος χανεται και ασχολουμαστε με τα υβριδικα αυτοκινητα , τις γραβατες και τα πρετ  πορτε τρουα πιες !!!

καλα εκανε οι Ζημενς και τους μιζωσε ολους και το βουλωσαν
 

mabillon

Μέλος
Εγγρ.
17 Φεβ 2007
Μηνύματα
330
Like
8
Πόντοι
1
το μισθο και τις υπερωρίες των 100.000 ευρώ δεν τον χάνουν έτσι και αλλιώς.
αλλα ανησυχούν μήπως χάσουν το λάδωμα που παίρνουν για το καθέ container που κατεβάζουν που είναι πολυ περισσοτερα.

Και το λάδωμα κεκτημενο δικαιωμα τους είναι αφου το έχουν καθιερώσει όπως και η οικογενειοκρατία στο λιμανι και αυτό κεκτημένο δικαιώμα τους δηλαδή λιμενεργάτης μπορει να προσληφθείς μόνο αν ο πατερα σου είναι και αυτος λιμενεργάτης.

Είναι κεκτημενα και προσκυνται στο εθιμικο δίκαιο δεν μπορω να καταλάβω γιατι κάποιοι διαμαρτύρονται. 
Τα κόμματα τις αριστερας που προασπίζουν τα δικαιώματα και τα κεκτημενα της εργατικής τάξης
υπεραστίζονται αυτά τα δικαιώματα των λιμενεργατων
 
 

rokoss

Μέλος
Εγγρ.
9 Αυγ 2006
Μηνύματα
1.282
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
16
τα ιδια κανανε και περισυ και πολλοι χονδρεμποροι ξεφορτωναν τα χριστουγενιατικα ειδη το γεναρη. τι να πει κανεις, ο καθενας κανει οτι θελει σε αυτη τη χωρα.
 

pdorison

Μέλος
Εγγρ.
18 Ιουλ 2006
Μηνύματα
1.326
Like
0
Πόντοι
16
συγκεκκριμενα τα χριστουγενιατικα ειδη ειναι περιτο να υπαρχουν εξυπηρετουν μονο το αισθημα καταναλωτισμου του ελληνα και με λιγα λογια οι μονοι που θα χασουν απο την απουσια τους ειναι αυτοι που τα εμπορευονται. οι οιπολοιποι μπορουμε να συνθησουμε χωρις τιγκα αγιοβασιλιδες και φωτακια
 

soisix

Μέλος
Εγγρ.
29 Ιουν 2009
Μηνύματα
2.399
Like
0
Πόντοι
16
Aπο troktiko.blogspot.com

Έτσι θα φύγει από τον ΟΛΠ και η Cosco; Νύχτα; Όπως φεύγει η ThyssenKrupp από την Eλλάδα ανακοινώνοντας το κλείσιμο των Nαυπηγείων Σκαραμαγκά, σύμφωνα με την προαναγγελία του γενικού διευθυντή των ναυπηγείων Aκιο Iτο;...

Ο ίδιος δήλωσε ότι η Eλλάδα έπαψε να αποτελεί προτεραιότητα για την ThyssenKrupp, τον γερμανικό όμιλο στον οποίο ανήκουν τα ναυπηγεία, και ότι η μητρική περικόπτει δραστηριότητες και σε άλλες χώρες. Tα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά απασχολούν περί τους 1.300 εργαζόμενους.

Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ συνεχίζουν την απεργία τους, στα πλαίσια ενός κύκλου κινητοποιήσεων που μετράει σχεδόν 14 μήνες όταν ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Βουλγαράκης ξεκίνησε επιθετικά τη διαδικασία πώλησης των λιμανιών.
ΟΛΠ: Μύθοι και αλήθειες για τη σύμβαση με την Coscο

Η απεργία στον ΟΛΠ βρίσκεται στο πιο κρίσιμο σημείο με την κυβέρνηση να προσπαθεί να βρει συμβιβαστική φόρμουλα. Εδώ και 14 μήνες έχουν ξεδιπλωθεί μια σειρά μύθοι από την κυβέρνηση Καραμανλή που επέμενε σε αυτή την ιδιωτικοποίηση.

Πρώτος μύθος: Το ποιόν της σύμβασης

Τα σωματεία των εργαζομένων από την περασμένη άνοιξη καταγγέλλουν ότι πρόκειται για ένα μεγάλο ξεπούλημα.

Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος τόνισε:. «Ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας είχε πει ότι μέσα σε έξι μήνες θα έχει καθαρίσει με το Λιμάνι. Μετά από 14 μήνες εμείς είμαστε εδώ -εκείνος είναι κάπου αλλού και είμαστε αποφασισμένοι να κερδίσουμε όπως κερδίσαμε στη Θεσσαλονίκη».

Εξηγεί ότι «όταν άνοιξαν οι προσφορές ο Βουλγαράκης έτρεξε να πανηγυρίσει και να πει ότι το ελληνικό δημόσιο θα κερδίσει 4 δισ ευρώ. Από το Χονγκ Κόνγκ μάθαμε την αλήθεια. Παραχωρούν για 35-40 χρόνια την προβλήτα 2 και 3 με ετήσιο ενοίκιο την πρώτη χρονιά 17,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2007 μόνο από την προβλήτα 2 ο ΟΛΠ είχε έσοδα 110 εκατομμύρια ευρώ, συμμετοχή στα συνολικά έσοδα 70% και κέρδη 35 εκατομμύρια ευρώ».

Και σα να μην έφταναν όλα αυτά στο τελικό κείμενο που κατατέθηκε στη βουλή προστέθηκαν πρωτοφανή φορολογικά και άλλα προνόμια κάτω από τις διατάξεις «αποικιακού» νόμου του 1953, του Μαρκεζίνη, «περί προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού», που δίνει τεράστια προνόμια στην Cosco.

Για παράδειγμα προβλέπεται ότι η Cosco θα έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει επιστροφή ΦΠΑ από το ελληνικό δημόσιο μέσα σε 60 ημέρες από την υποβολή αίτησής της εταιρείας.

Σύμφωνα με τη σύμβαση η Cosco θα έχει την προβλήτα 2 και θα κατασκευάσει, την προβλήτα 3, ενώ ο ΟΛΠ κατασκευάζει και θα διαχειρίζεται τον προβλήτα 1.

«Η Cosco μέσα στην επόμενη πενταετία προβλέπεται ότι θα κάνει επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ στους προβλήτες του νέου Σ.ΕΜΠΟ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι υπολογίζοντας το ΦΠΑ στο 20% θα λάβει πίσω άμεσα (επιστροφή) η ακόμα και με τόκους υπερημερίας το ποσό των 60 εκατ. ευρώ», αναφέρει άρθρο της εφημερίδας Ναυτεμπορική.

Δεύτερος μύθος: Το «κόλπο» με το τίμημα

Η ειρωνεία είναι ότι ακόμα κανείς δεν είναι σίγουρος για το μέλλον, καθώς οι οικονομίες χάνουν λάδια. Αυτό φάνηκε από την «τρίπλα» της κυβέρνησης Καραμανλή με το τίμημα για τον έλεγχο του ΟΛΠ που έκανε ο Βουλγαράκης με τον Καραμανλή και τον Αλογοσκούφη.

Αρχικά διέδιδαν με κομπασμό ότι η κινέζικη εταιρεία Cosco πληρώνει 4,3 δισ. δολ., αλλά η τελευταία δυο μέρες μετά είπε ότι δίνει 8 φορές λιγότερα δηλαδή 500 εκατ. ευρώ. Τόμπολα!

Το «τρίο στούτζες» έβγαλε πληθωρισμένο τίμημα 35ετίας και το εμφάνιζε ως άμεση καταβολή. Είναι σαν να νοικιάζεις κάποιος ένα σπίτι και να λέει ότι θα πάρει 50.000 ευρώ σε βάθος ετών.

Αυτή η κοροϊδία δείχνει ότι κανείς δεν είναι σίγουρος για το μέλλον, το οποίο μάλλον βλέπουν και οι ίδιοι χλωμό. Η «θεωρία του Χάους»: Το πέταγμα της πεταλούδας στην Κίνα φέρνει τρικυμία στον Πειραιά...

Σε συνθήκες ύφεσης το πρώτο που δέχεται χτυπήματα είναι το εμπόριο. Κι όταν η κατανάλωση συρρικνώνεται, που θα πουληθούν όλα αυτά που παράγονται -βάσει των προηγούμενων προβλέψεων όταν τα πράγματα έδειχναν ρόδινα, με την ανάπτυξη των BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα).

Τρίτος μύθος: Διασφάλιση εργασιακών σχέσεων και φθηνότερες υπηρεσίες;

Επίσης εδώ και 14 μήνες οι εκπρόσωποι των εργαζομένων λένε πόσο ψεύτικοι είναι οι ισχυρισμοί περί προστασίας των εργασιακών δικαιωμάτων και φθηνότερες υπηρεσίες λόγω του ανταγωνισμού.

Τόνισαν ότι στην πράξη θα δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, πράγμα που θα έχει επιπτώσεις σε όλη την κοινωνία, γιατί η κινέζικη Cosco θα έχει τη δυνατότητα να εφαρμόζει τη δικιά της τιμολογιακή πολιτική. Επιπλέον θα επιβάλει μείωση των θέσεων εργασίας και κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων και των κανονισμών εργασίας.

Τα σωματεία εργαζόμενων στο Λιμάνι καταγγέλλουν ότι η Διοίκηση του ΟΛΠ προχωρά στην κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων με το μισθολογικό διαχωρισμό νέων και παλιών εργαζόμενων, ώστε ο μελλοντικός εργοδότης να βρει πρόσφορο έδαφος για την πλήρη διάλυση των εργασιακών σχέσεων.

«Όλους αυτούς τους μήνες αγώνα φάγαμε λάσπη ότι πληρωνόμασταν υπερβολικά 90 χιλ. ευρώ το χρόνο και κάτι τέτοια, ενώ δεν είναι έτσι», λέει ο Παναγιώτης, Λιμενεργάτης στον ΟΛΠ. «Όταν αναγκάζεσαι να δουλεύεις διπλοβάρδιες και σαββατοκύριακα και ο μισθός σου κυμαίνεται γύρω στα 1200-1400 ευρώ, λογικό είναι να έχει μεγαλύτερες απολαβές. Είναι σα να κάνεις δύο δουλειές. Βέβαια κανείς δεν βγαίνει να πει πόσα λεφτά παίρνουμε.

Το ξεπούλημα του λιμανιού δεν θα έχει επιπτώσεις μόνο στις εργασιακές μας σχέσεις αλλά σε όλο τον κόσμο, λέει ο ίδιος. Θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι εργαζόμενοι ότι εξ αιτίας της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα κύμα ανατιμήσεων. Κάθε ιδιώτης που παίρνει μία δημόσια επιχείρηση θέλει να βγάλει λεφτά. Αυτό θα το κερδίσει από τη μείωση του προσωπικού, από τους χαμηλούς μισθούς και από την αύξηση των τιμολογίων.

Οι κυβερνήσεις που έχουν περάσει έχουν δώσει δείγματα ότι στο όνομα του ανταγωνισμού αφήνουν ελεύθερες τις τιμές και αφήνουν τα καρτέλ να δρουν ελεύθερα. Έτσι αν περάσει η ιδιοκτησία του ΟΛΠ στους κινέζους θα έχουμε ένα κύμα ανατιμήσεων που θα έχει επιπτώσεις στα τιμολόγια με αποτέλεσμα οι φτωχοί να γίνονται φτωχότεροι», σημειώνει.

Οι «ειδικοί» περί της εκμετάλλευσης των λιμανιών τα λένε πιο ωμά:

«Σημαντικό χαρακτηριστικό είναι οι συνεργασίες των διαχειριστών των λιμένων και επιχειρήσεων που διακινούν εμπορευματοκιβώτια. Μεγάλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις και εταιρίες διαχείρισης εγκαθίστανται σε λιμένες-κλειδιά ώστε να πάρουν θέσεις για το μέλλον. Επιπλέον, οι εταιρίες αυτές λόγω του μεγέθους τους προσδιορίζουν τον όγκο των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων αλλά και τα λιμάνια που θα επιλέξουν, προσδιορίζοντας ουσιαστικά και τη μελλοντική πορεία τους», γράφει ο Ν. Φίλιππας (19/1/08) επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά και μέλος του ΔΣ του ΟΛΠ.

Το 70% των προϊόντων που διακινούνται στην Ελληνική αγορά είναι εισαγόμενα, συνεπώς η παράδοση του λιμανιού στην Cosco την χρίζει αυτόματα μονοπώλιο και βασικό ρυθμιστή των τιμών της Ελληνικής αγοράς!

Πώς μπορεί, λοιπόν, κάποιος να εμπιστευτεί αυτό το "κύκλωμα", που βλέπουμε τι κάνει με τις τιμές στα σουπερμάρκετ;

Είναι λύση οι εργαζόμενοι να κυνηγούν την ουρά τους και να θυσιάζουν εργασιακές σχέσεις, μεροκάματα και δικαιώματα, για να βλέπουν «μεγάλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις και εταιρίες διαχείρισης να εγκαθίστανται σε λιμένες-κλειδιά ώστε να πάρουν θέσεις για το μέλλον» των κερδών και των μετοχών τους, όπως λένε οι «ειδικοί».

Η Cosco έχει εκδιωχτεί από άλλα λιμάνια

«Εμείς παλεύουμε εδώ και δύο χρόνια για να κρατήσουμε το λιμάνι και δεν παραδίδουμε τα όπλα. Βλέπουμε να κρατικοποιούνε τις τράπεζες διεθνώς για να τις σώσουν από τα χρέη και εμείς που έχουμε ένα κερδοφόρο λιμάνι πάνε να το ξεπουλήσουν», λέει ο Βασίλης υπάλληλος στον ΟΛΠ.
«Η COSCO έχει εκδιωχτεί από άλλα λιμάνια όπως της Μελβούρνης, του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και της Σμύρνης, όπου οι εργαζόμενοι ξεσηκώθηκαν, συσπειρώθηκαν μαχητικά και αδιάλλακτα, απέκρουσαν τους εκβιασμούς και ματαίωσαν τις συμβάσεις», λένε οι εργαζόμενοι.

«Αν υποχωρήσουμε στις κάθε λογής ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και παραβλέψουμε το θέμα της παραχώρησης ένα είναι το σίγουρο: Ότι σε δυο το πολύ χρόνια θα είμαστε απολυμένοι μιας χρεοκοπημένης εταιρείας που θα λέγεται ΟΛΠ και δεν θα χει ποτέ καταφέρει να ανταγωνιστεί την COSCO. Εξάλλου, εκ των πραγμάτων είναι αδύνατον να μπορέσεις ν΄ ανταγωνιστείς 13 γερανογέφυρες έχοντας μόνον 4. Έτσι τίθεται το δίλημμα στο να αποφασίσουμε να σταματήσουμε τις κινητοποιήσεις ή όχι».
 

mabillon

Μέλος
Εγγρ.
17 Φεβ 2007
Μηνύματα
330
Like
8
Πόντοι
1
Aπο troktiko.blogspot.com

Έτσι θα φύγει από τον ΟΛΠ και η Cosco; Νύχτα; Όπως φεύγει η ThyssenKrupp από την Eλλάδα ανακοινώνοντας το κλείσιμο των Nαυπηγείων Σκαραμαγκά, σύμφωνα με την προαναγγελία του γενικού διευθυντή των ναυπηγείων Aκιο Iτο;...

Ο ίδιος δήλωσε ότι η Eλλάδα έπαψε να αποτελεί προτεραιότητα για την ThyssenKrupp, τον γερμανικό όμιλο στον οποίο ανήκουν τα ναυπηγεία, και ότι η μητρική περικόπτει δραστηριότητες και σε άλλες χώρες. Tα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά απασχολούν περί τους 1.300 εργαζόμενους.

Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ συνεχίζουν την απεργία τους, στα πλαίσια ενός κύκλου κινητοποιήσεων που μετράει σχεδόν 14 μήνες όταν ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Βουλγαράκης ξεκίνησε επιθετικά τη διαδικασία πώλησης των λιμανιών.
ΟΛΠ: Μύθοι και αλήθειες για τη σύμβαση με την Coscο

Η απεργία στον ΟΛΠ βρίσκεται στο πιο κρίσιμο σημείο με την κυβέρνηση να προσπαθεί να βρει συμβιβαστική φόρμουλα. Εδώ και 14 μήνες έχουν ξεδιπλωθεί μια σειρά μύθοι από την κυβέρνηση Καραμανλή που επέμενε σε αυτή την ιδιωτικοποίηση.

Πρώτος μύθος: Το ποιόν της σύμβασης

Τα σωματεία των εργαζομένων από την περασμένη άνοιξη καταγγέλλουν ότι πρόκειται για ένα μεγάλο ξεπούλημα.

Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος τόνισε:. «Ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας είχε πει ότι μέσα σε έξι μήνες θα έχει καθαρίσει με το Λιμάνι. Μετά από 14 μήνες εμείς είμαστε εδώ -εκείνος είναι κάπου αλλού και είμαστε αποφασισμένοι να κερδίσουμε όπως κερδίσαμε στη Θεσσαλονίκη».

Εξηγεί ότι «όταν άνοιξαν οι προσφορές ο Βουλγαράκης έτρεξε να πανηγυρίσει και να πει ότι το ελληνικό δημόσιο θα κερδίσει 4 δισ ευρώ. Από το Χονγκ Κόνγκ μάθαμε την αλήθεια. Παραχωρούν για 35-40 χρόνια την προβλήτα 2 και 3 με ετήσιο ενοίκιο την πρώτη χρονιά 17,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2007 μόνο από την προβλήτα 2 ο ΟΛΠ είχε έσοδα 110 εκατομμύρια ευρώ, συμμετοχή στα συνολικά έσοδα 70% και κέρδη 35 εκατομμύρια ευρώ».

Και σα να μην έφταναν όλα αυτά στο τελικό κείμενο που κατατέθηκε στη βουλή προστέθηκαν πρωτοφανή φορολογικά και άλλα προνόμια κάτω από τις διατάξεις «αποικιακού» νόμου του 1953, του Μαρκεζίνη, «περί προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού», που δίνει τεράστια προνόμια στην Cosco.

Για παράδειγμα προβλέπεται ότι η Cosco θα έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει επιστροφή ΦΠΑ από το ελληνικό δημόσιο μέσα σε 60 ημέρες από την υποβολή αίτησής της εταιρείας.

Σύμφωνα με τη σύμβαση η Cosco θα έχει την προβλήτα 2 και θα κατασκευάσει, την προβλήτα 3, ενώ ο ΟΛΠ κατασκευάζει και θα διαχειρίζεται τον προβλήτα 1.

«Η Cosco μέσα στην επόμενη πενταετία προβλέπεται ότι θα κάνει επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ στους προβλήτες του νέου Σ.ΕΜΠΟ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι υπολογίζοντας το ΦΠΑ στο 20% θα λάβει πίσω άμεσα (επιστροφή) η ακόμα και με τόκους υπερημερίας το ποσό των 60 εκατ. ευρώ», αναφέρει άρθρο της εφημερίδας Ναυτεμπορική.

Δεύτερος μύθος: Το «κόλπο» με το τίμημα

Η ειρωνεία είναι ότι ακόμα κανείς δεν είναι σίγουρος για το μέλλον, καθώς οι οικονομίες χάνουν λάδια. Αυτό φάνηκε από την «τρίπλα» της κυβέρνησης Καραμανλή με το τίμημα για τον έλεγχο του ΟΛΠ που έκανε ο Βουλγαράκης με τον Καραμανλή και τον Αλογοσκούφη.

Αρχικά διέδιδαν με κομπασμό ότι η κινέζικη εταιρεία Cosco πληρώνει 4,3 δισ. δολ., αλλά η τελευταία δυο μέρες μετά είπε ότι δίνει 8 φορές λιγότερα δηλαδή 500 εκατ. ευρώ. Τόμπολα!

Το «τρίο στούτζες» έβγαλε πληθωρισμένο τίμημα 35ετίας και το εμφάνιζε ως άμεση καταβολή. Είναι σαν να νοικιάζεις κάποιος ένα σπίτι και να λέει ότι θα πάρει 50.000 ευρώ σε βάθος ετών.

Αυτή η κοροϊδία δείχνει ότι κανείς δεν είναι σίγουρος για το μέλλον, το οποίο μάλλον βλέπουν και οι ίδιοι χλωμό. Η «θεωρία του Χάους»: Το πέταγμα της πεταλούδας στην Κίνα φέρνει τρικυμία στον Πειραιά...

Σε συνθήκες ύφεσης το πρώτο που δέχεται χτυπήματα είναι το εμπόριο. Κι όταν η κατανάλωση συρρικνώνεται, που θα πουληθούν όλα αυτά που παράγονται -βάσει των προηγούμενων προβλέψεων όταν τα πράγματα έδειχναν ρόδινα, με την ανάπτυξη των BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα).

Τρίτος μύθος: Διασφάλιση εργασιακών σχέσεων και φθηνότερες υπηρεσίες;

Επίσης εδώ και 14 μήνες οι εκπρόσωποι των εργαζομένων λένε πόσο ψεύτικοι είναι οι ισχυρισμοί περί προστασίας των εργασιακών δικαιωμάτων και φθηνότερες υπηρεσίες λόγω του ανταγωνισμού.

Τόνισαν ότι στην πράξη θα δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, πράγμα που θα έχει επιπτώσεις σε όλη την κοινωνία, γιατί η κινέζικη Cosco θα έχει τη δυνατότητα να εφαρμόζει τη δικιά της τιμολογιακή πολιτική. Επιπλέον θα επιβάλει μείωση των θέσεων εργασίας και κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων και των κανονισμών εργασίας.

Τα σωματεία εργαζόμενων στο Λιμάνι καταγγέλλουν ότι η Διοίκηση του ΟΛΠ προχωρά στην κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων με το μισθολογικό διαχωρισμό νέων και παλιών εργαζόμενων, ώστε ο μελλοντικός εργοδότης να βρει πρόσφορο έδαφος για την πλήρη διάλυση των εργασιακών σχέσεων.

«Όλους αυτούς τους μήνες αγώνα φάγαμε λάσπη ότι πληρωνόμασταν υπερβολικά 90 χιλ. ευρώ το χρόνο και κάτι τέτοια, ενώ δεν είναι έτσι», λέει ο Παναγιώτης, Λιμενεργάτης στον ΟΛΠ. «Όταν αναγκάζεσαι να δουλεύεις διπλοβάρδιες και σαββατοκύριακα και ο μισθός σου κυμαίνεται γύρω στα 1200-1400 ευρώ, λογικό είναι να έχει μεγαλύτερες απολαβές. Είναι σα να κάνεις δύο δουλειές. Βέβαια κανείς δεν βγαίνει να πει πόσα λεφτά παίρνουμε.

Το ξεπούλημα του λιμανιού δεν θα έχει επιπτώσεις μόνο στις εργασιακές μας σχέσεις αλλά σε όλο τον κόσμο, λέει ο ίδιος. Θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι εργαζόμενοι ότι εξ αιτίας της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα κύμα ανατιμήσεων. Κάθε ιδιώτης που παίρνει μία δημόσια επιχείρηση θέλει να βγάλει λεφτά. Αυτό θα το κερδίσει από τη μείωση του προσωπικού, από τους χαμηλούς μισθούς και από την αύξηση των τιμολογίων.

Οι κυβερνήσεις που έχουν περάσει έχουν δώσει δείγματα ότι στο όνομα του ανταγωνισμού αφήνουν ελεύθερες τις τιμές και αφήνουν τα καρτέλ να δρουν ελεύθερα. Έτσι αν περάσει η ιδιοκτησία του ΟΛΠ στους κινέζους θα έχουμε ένα κύμα ανατιμήσεων που θα έχει επιπτώσεις στα τιμολόγια με αποτέλεσμα οι φτωχοί να γίνονται φτωχότεροι», σημειώνει.

Οι «ειδικοί» περί της εκμετάλλευσης των λιμανιών τα λένε πιο ωμά:

«Σημαντικό χαρακτηριστικό είναι οι συνεργασίες των διαχειριστών των λιμένων και επιχειρήσεων που διακινούν εμπορευματοκιβώτια. Μεγάλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις και εταιρίες διαχείρισης εγκαθίστανται σε λιμένες-κλειδιά ώστε να πάρουν θέσεις για το μέλλον. Επιπλέον, οι εταιρίες αυτές λόγω του μεγέθους τους προσδιορίζουν τον όγκο των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων αλλά και τα λιμάνια που θα επιλέξουν, προσδιορίζοντας ουσιαστικά και τη μελλοντική πορεία τους», γράφει ο Ν. Φίλιππας (19/1/08) επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά και μέλος του ΔΣ του ΟΛΠ.

Το 70% των προϊόντων που διακινούνται στην Ελληνική αγορά είναι εισαγόμενα, συνεπώς η παράδοση του λιμανιού στην Cosco την χρίζει αυτόματα μονοπώλιο και βασικό ρυθμιστή των τιμών της Ελληνικής αγοράς!

Πώς μπορεί, λοιπόν, κάποιος να εμπιστευτεί αυτό το "κύκλωμα", που βλέπουμε τι κάνει με τις τιμές στα σουπερμάρκετ;

Είναι λύση οι εργαζόμενοι να κυνηγούν την ουρά τους και να θυσιάζουν εργασιακές σχέσεις, μεροκάματα και δικαιώματα, για να βλέπουν «μεγάλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις και εταιρίες διαχείρισης να εγκαθίστανται σε λιμένες-κλειδιά ώστε να πάρουν θέσεις για το μέλλον» των κερδών και των μετοχών τους, όπως λένε οι «ειδικοί».

Η Cosco έχει εκδιωχτεί από άλλα λιμάνια

«Εμείς παλεύουμε εδώ και δύο χρόνια για να κρατήσουμε το λιμάνι και δεν παραδίδουμε τα όπλα. Βλέπουμε να κρατικοποιούνε τις τράπεζες διεθνώς για να τις σώσουν από τα χρέη και εμείς που έχουμε ένα κερδοφόρο λιμάνι πάνε να το ξεπουλήσουν», λέει ο Βασίλης υπάλληλος στον ΟΛΠ.
«Η COSCO έχει εκδιωχτεί από άλλα λιμάνια όπως της Μελβούρνης, του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και της Σμύρνης, όπου οι εργαζόμενοι ξεσηκώθηκαν, συσπειρώθηκαν μαχητικά και αδιάλλακτα, απέκρουσαν τους εκβιασμούς και ματαίωσαν τις συμβάσεις», λένε οι εργαζόμενοι.

«Αν υποχωρήσουμε στις κάθε λογής ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και παραβλέψουμε το θέμα της παραχώρησης ένα είναι το σίγουρο: Ότι σε δυο το πολύ χρόνια θα είμαστε απολυμένοι μιας χρεοκοπημένης εταιρείας που θα λέγεται ΟΛΠ και δεν θα χει ποτέ καταφέρει να ανταγωνιστεί την COSCO. Εξάλλου, εκ των πραγμάτων είναι αδύνατον να μπορέσεις ν΄ ανταγωνιστείς 13 γερανογέφυρες έχοντας μόνον 4. Έτσι τίθεται το δίλημμα στο να αποφασίσουμε να σταματήσουμε τις κινητοποιήσεις ή όχι».

βασικά δεν εχώ καταλάβει γιατι διαμαρτύρονται οι λιμενεργατες
ενα ντοκο νοικίαζουν οι κινέζοι και εναν δευτέρο που θα επισκευασουν
για να ξεφορτώνουν τα δικά τους εμπορεύματα.

Το υπολοιπο λιμάνι θα λειτουργει όπως και τώρα.

Επίσης σε όλο το κόσμο το λιμάνι αποτελει πηγή εσόδων της χώρας στην οποία ανηκει...
εδώ στην Ελλάδα γιατι πρέπει να αποτελει πηγη εσόδων των 200 οικογενειών που το λυμαίνονται

που βρίσκουν ηθικό ερισμα για να ξεσηκώνονται? 
 

mabillon

Μέλος
Εγγρ.
17 Φεβ 2007
Μηνύματα
330
Like
8
Πόντοι
1
και ενταξει ... και μπορώ να το πώ αυτό σαν παλιος ψηφοφόρος του συνασπισμού...
τα κόμματα τις αριστερας ξεσηκωνονται γιατι είχει αποδειχθει οτι αποτελουν τα πιο βρώμικα
εργαλεία του συστήματος που λέγεται ελληνική πραγματικότητα.

Σε όποιο χωρο τις κοινώνιας ,π.χ. εκπαίδευση, πανεπιστήμια, υπάρχει μια μικρή μαφία που λυμαινεται τον χώρο με καταστροφικές συνέπειες για την χώρα οποτεδήποτε επιχειρηθηκε κάποια
αλλάγη που 8α εθετε εν αμφιβολω τα συμφέροντα αυτον τον ομάδων
τα κόμματα της αριστερας ηταν εκει να διακυρήξουν οτι πρέπει να διαφυλάξουμε τα κεκτημένα
των λίγων, της τοπικής μαφίας, εις βάρος των πολλών 
 

kauliarogatos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Απρ 2008
Μηνύματα
799
Κριτικές
8
Like
1
Πόντοι
606
Αυτή τη μπουρδελοκατάσταση μετράνε σε μεγάλο βαθμό οι ξένοι και κάνουν μπραφ από επενδύσεις. Αν όμως πάνε και καταστείλουν την απεργία και ανοίξουν το λιμάνι χρησιμοποιώντας αστυνομικές δυνάμεις θα ξεσηκωθούν διάφοροι και θα μιλήσουν για καταστολή της δημοκρατίας και άλλα τέτοια. Κατάσταση ότι ναναι. Οι έμποροι βέβαια που είναι χρεωμένοι και τους έχει μπει το αγγούρι στο κώλο δεν έχουν δικαιώματα να ψοφήσουν. Γαμήστε τα.  Εδώ σε πολλά σχολεία άρχισαν καταλήψεις έτσι για πλάκα. Πόυτσα που θέλουνε
 

easyrider77

Μέλος
Εγγρ.
6 Ιαν 2007
Μηνύματα
5.860
Κριτικές
6
Like
242
Πόντοι
86
Λιγο ειναι εκει που βγαζεις 10 χιλιαρικα το μηνα να πεσεις στα 2-3 ρε φιλε..?

Το δικιο του "εργατη" λεμε..  ;)
 

supersafe2005

Μέλος
Εγγρ.
28 Ιαν 2009
Μηνύματα
243
Like
0
Πόντοι
1
το μισθο και τις υπερωρίες των 100.000 ευρώ δεν τον χάνουν έτσι και αλλιώς.
αλλα ανησυχούν μήπως χάσουν το λάδωμα που παίρνουν για το καθέ container που κατεβάζουν που είναι πολυ περισσοτερα.

Και το λάδωμα κεκτημενο δικαιωμα τους είναι αφου το έχουν καθιερώσει όπως και η οικογενειοκρατία στο λιμανι και αυτό κεκτημένο δικαιώμα τους δηλαδή λιμενεργάτης μπορει να προσληφθείς μόνο αν ο πατερα σου είναι και αυτος λιμενεργάτης.

Είναι κεκτημενα και προσκυνται στο εθιμικο δίκαιο δεν μπορω να καταλάβω γιατι κάποιοι διαμαρτύρονται. 
Τα κόμματα τις αριστερας που προασπίζουν τα δικαιώματα και τα κεκτημενα της εργατικής τάξης
υπεραστίζονται αυτά τα δικαιώματα των λιμενεργατων
   

Φαντάσου μίζα που έχει να πέσει μόλις λήξει η απεργία, για να προχωρήσουν τα κοντεινερ....
 

stevestar

Μέλος
Εγγρ.
2 Νοε 2006
Μηνύματα
451
Κριτικές
1
Like
6
Πόντοι
1
Λιγο ειναι εκει που βγαζεις 10 χιλιαρικα το μηνα να πεσεις στα 2-3 ρε φιλε..?

Το δικιο του "εργατη" λεμε..  ;)

μια χαρα τα λετε παιδες αλλα εχετε πεσει λιγουλακι εξω στα ποσα.
οι συγκεκριμενοι λιμενεργατες οι οποιοι εχουν κανει αποικια τους τον ΟΛΠ δεν βγαζουν 8 χιλιαρικα το μηνα αλλα 60 (για οσους τους φαινεται λαΘος αριθμητικα το γραφω και ολογραφως: εξηντα χιλιαρικα το μηνα). Συνολο 700-800 χιλιαρικακια ετησιως εκαστος. Δεν ειναι λιγα τα λεφτα και για αυτο εχουν φαγωθει να μην αλλαξει το υπαρχον καθεστως.
Εμενα η γνωμη μου ειναι να πανε να γαμηθουν τα μουνοσκυλα, αρκει με οσα φαγανε μεχρι τωρα....
 

BOBIE

Μέλος
Εγγρ.
30 Ιαν 2009
Μηνύματα
12
Like
0
Πόντοι
0
τελικα , θα ειναι καλο να γινονται τετοιες απεργιες απο καιρο σε καιρο, γιατι καποιοι απο εμας τους εμπορους καθαριζουν τα στοκ τους.Και εξηγουμαι... οταν δεν εχεις εμπορευμα , ο πελατης αγοραζει οτι εχεις, ετσι καθαριζεις το στοκ σου. καλο θα ηταν εαν ειχες εκτελωνισει πριν την απεργια - εγω οχι δυστυχως- τοτε θα ειχες και εμπορευμα καινουριο και θα πουλαγες και το παλιο. Τωρα η Ελλαδα ειναι σε ερμαιο στις ορεξεις ορισμενων που δεν θελουν να χασουν τα προνομια που ηδη εχουν και τους καταλαβαινω, αλλα... πρεπει να σκεφθουν οτι αυτο που κανουν εχει μεγαλη επιπτωση σε χιλιαδες αλλους.Με διακοπτομενες απεργιες θα μπορουσαν αν βολευθουμε νομιζω αρκετοι απο εμας.Πρεπει τελικα να κοιταξουμε και το καλο και το μελλον αυτης της χωρας,στην διεθνη σκακιερα, και να γινουμε και λιγο Πατριωτες,αλλα αυτο σημερα εχει παραξηγηθει.Ο καθενας κοιταει την παρτη του,κανενας την Ελλαδα.
 

cretan335

Μέλος
Εγγρ.
30 Ιαν 2007
Μηνύματα
5.488
Like
1
Πόντοι
66
τελικα , θα ειναι καλο να γινονται τετοιες απεργιες απο καιρο σε καιρο, γιατι καποιοι απο εμας τους εμπορους καθαριζουν τα στοκ τους.Και εξηγουμαι... οταν δεν εχεις εμπορευμα , ο πελατης αγοραζει οτι εχεις, ετσι καθαριζεις το στοκ σου. καλο θα ηταν εαν ειχες εκτελωνισει πριν την απεργια - εγω οχι δυστυχως- τοτε θα ειχες και εμπορευμα καινουριο και θα πουλαγες και το παλιο. Τωρα η Ελλαδα ειναι σε ερμαιο στις ορεξεις ορισμενων που δεν θελουν να χασουν τα προνομια που ηδη εχουν και τους καταλαβαινω, αλλα... πρεπει να σκεφθουν οτι αυτο που κανουν εχει μεγαλη επιπτωση σε χιλιαδες αλλους.Με διακοπτομενες απεργιες θα μπορουσαν αν βολευθουμε νομιζω αρκετοι απο εμας.Πρεπει τελικα να κοιταξουμε και το καλο και το μελλον αυτης της χωρας,στην διεθνη σκακιερα, και να γινουμε και λιγο Πατριωτες,αλλα αυτο σημερα εχει παραξηγηθει.Ο καθενας κοιταει την παρτη του,κανενας την Ελλαδα.
Ώρα να προσφέρεις κάτι στην χώρα σου.
Αυτοκτόνα
 

aigaios

Μέλος
Εγγρ.
2 Οκτ 2005
Μηνύματα
17
Like
0
Πόντοι
0
Αυτη την στιγμη εχω εδω και 2 εβδομαδες μισο conteiner  με τα προιοντα μου στο λιμανι
για taiwan .λογω οτι ειναι δυσαρεστμενοι μ αυτη την καθυστεριση ισως δεν παραγγελουνε ξανα
δεν μπορει 20 30 καφροι να δυμιουργουνε συνεχεια προβληματα
οχι τιποτε αλλο κατεβαινω αθηνα για δουλειες και δεν θ εχω να τ ακουμπησω στον michel
φιλικα
 

enallaktikos

Μέλος
Εγγρ.
23 Οκτ 2007
Μηνύματα
5.490
Like
281
Πόντοι
86
μια χαρα τα λετε παιδες αλλα εχετε πεσει λιγουλακι εξω στα ποσα.
οι συγκεκριμενοι λιμενεργατες οι οποιοι εχουν κανει αποικια τους τον ΟΛΠ δεν βγαζουν 8 χιλιαρικα το μηνα αλλα 60 (για οσους τους φαινεται λαΘος αριθμητικα το γραφω και ολογραφως: εξηντα χιλιαρικα το μηνα). Συνολο 700-800 χιλιαρικακια ετησιως εκαστος. Δεν ειναι λιγα τα λεφτα και για αυτο εχουν φαγωθει να μην αλλαξει το υπαρχον καθεστως.
Εμενα η γνωμη μου ειναι να πανε να γαμηθουν τα μουνοσκυλα, αρκει με οσα φαγανε μεχρι τωρα....
Kαι γιατί να μην συνεχίσουν να τα παίρνουν. Μήπως οι πονόψυχοι κινέζοι θα συνεχίσουν να δίνουν τέτοιους μισθούς; 700 ευρουλάκια θα δίνουν και τα υπόλοιπα στα κίτρινα γκόλντεν μπόυ τους.
Ή μήπως έχω άδικο;
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom