κωλο-γερος
Ανώτατος
- Εγγρ.
- 7 Οκτ 2008
- Μηνύματα
- 32.667
- Κριτικές
- 36
- Like
- 38.852
- Πόντοι
- 19.795
Δεν είναι τής παρούσης ώρας αλλά αξίζει να το διαβάσουμε, μιας και αφορά μια από τις μελωδικοτερες συνθέσεις του Γιοβάν Τσαους, και του Ελληνικού ρεμπέτικου.
Πέμπτη, 12/08/2021 12:00
427 TWEET
Τραγούδι του Γιοβάν Τσαούς από τα επιφανέστερα του αυθεντικού ρεμπέτικου αναδεικνύει το φαινόμενο της μαγκιάς και της παλικαροσύνης στον προπολεμικό Πειραιά.
Είναι η εποχή που το υποπρολεταριάτο ζει και βασιλεύει στην Πειραιώτικη πραγματικότητα του μεσοπολέμου γεμάτη από τεκέδες, πορνεία, επικίνδυνους δρόμους και γειτονιές. Από τους πέντε αυτούς μάγκες (στην ουσία έξι) οι οποίοι ήταν πραγματικά πρόσωπα και όχι αποκύημα της φαντασίας του Γιοβάν Τσαούς ξέρουμε με βεβαιότητα τι απέγιναν οι τρεις.
Ο Νίκος Μάθεσης ή Τρελάκιας ήταν ένας σημαντικός στιχουργός της Ρεμπέτικης εποποιίας με γνωστότερα τραγούδια του την θρυλική "Γάτα" που τραγούδησε ο Στελάκης Περπινιάδης και τόσοι άλλοι αλλά και το "Σε διώξαν απ' την Κοκκινιά" σε μουσική Βασίλη Τσιτσάνη.
Για τον Μάθεση γνωρίζουμε ότι είναι αυτός που πυροβόλησε και σκότωσε ένα διάσημο νταή του μεσοπολέμου με το παρατσούκλι Στρίγκλα ευρισκόμενος εν αμύνη. Επίσης είναι γνωστός ο τσαμπουκάς του με το Μάρκο Βαμβακάρη για μια γυναίκα στην οποία ο Μάρκος είχε αφιερώσει το τραγούδι "Μαύρα μάτια, μαύρα φρύδια". Ο Μάρκος δεν ήθελε ούτε να ακούει για αυτόν.Ο Μάθεσης πέθανε σε ηλικία 68 χρονών το 1975.
Οι άλλοι δύο για τους οποίους γνωρίζουμε επίσης αρκετά είναι οι αδερφοί Περιβόλα. Ο Κώστας και ο Σωτήρης, τα δύο αδέρφια, πρωτοστάτησαν στις γιγαντομαχίες των νταήδων στον προπολεμικό Πειραιά.
Μεταπολεμικά άνοιξαν κέντρο με μπουζούκια στην Κοκκινιά, την περίφημη ταβέρνα Περιβόλα από όπου πέρασαν τα μεγαλύτερα ονόματα του λαϊκού τραγουδιού -Διονυσίου, Περπινιάδης, Γαβαλάς, Καίτη Γκρέι, Μανώλης Αγγελόπουλος- και διεθνείς διασημότητες όπως ο Λέοναρντ Μπερνστάιν, ο Σόμερσετ Μομ και ο Τένεσι Γουίλιαμς.
Αντίθετα για τον Αργύρη Τζώρτζη, τον Βαγγέλη Βετούλα και τον Μαρίνο Βογιατζή δεν γνωρίζουμε παρά τα έργα και τις ημέρες τους στα χρόνια του μεσοπολέμου. Στη συνέχεια τα ίχνη τους χάνονται από τα ρεμπέτικα κατάστιχα.
Τι απέγιναν οι πέντε μάγκες στον Περαία
ΦΩΣ TEAMΠέμπτη, 12/08/2021 12:00
427 TWEET
Τραγούδι του Γιοβάν Τσαούς από τα επιφανέστερα του αυθεντικού ρεμπέτικου αναδεικνύει το φαινόμενο της μαγκιάς και της παλικαροσύνης στον προπολεμικό Πειραιά.
Είναι η εποχή που το υποπρολεταριάτο ζει και βασιλεύει στην Πειραιώτικη πραγματικότητα του μεσοπολέμου γεμάτη από τεκέδες, πορνεία, επικίνδυνους δρόμους και γειτονιές. Από τους πέντε αυτούς μάγκες (στην ουσία έξι) οι οποίοι ήταν πραγματικά πρόσωπα και όχι αποκύημα της φαντασίας του Γιοβάν Τσαούς ξέρουμε με βεβαιότητα τι απέγιναν οι τρεις.
Ο Νίκος Μάθεσης ή Τρελάκιας ήταν ένας σημαντικός στιχουργός της Ρεμπέτικης εποποιίας με γνωστότερα τραγούδια του την θρυλική "Γάτα" που τραγούδησε ο Στελάκης Περπινιάδης και τόσοι άλλοι αλλά και το "Σε διώξαν απ' την Κοκκινιά" σε μουσική Βασίλη Τσιτσάνη.
Για τον Μάθεση γνωρίζουμε ότι είναι αυτός που πυροβόλησε και σκότωσε ένα διάσημο νταή του μεσοπολέμου με το παρατσούκλι Στρίγκλα ευρισκόμενος εν αμύνη. Επίσης είναι γνωστός ο τσαμπουκάς του με το Μάρκο Βαμβακάρη για μια γυναίκα στην οποία ο Μάρκος είχε αφιερώσει το τραγούδι "Μαύρα μάτια, μαύρα φρύδια". Ο Μάρκος δεν ήθελε ούτε να ακούει για αυτόν.Ο Μάθεσης πέθανε σε ηλικία 68 χρονών το 1975.
Οι άλλοι δύο για τους οποίους γνωρίζουμε επίσης αρκετά είναι οι αδερφοί Περιβόλα. Ο Κώστας και ο Σωτήρης, τα δύο αδέρφια, πρωτοστάτησαν στις γιγαντομαχίες των νταήδων στον προπολεμικό Πειραιά.
Μεταπολεμικά άνοιξαν κέντρο με μπουζούκια στην Κοκκινιά, την περίφημη ταβέρνα Περιβόλα από όπου πέρασαν τα μεγαλύτερα ονόματα του λαϊκού τραγουδιού -Διονυσίου, Περπινιάδης, Γαβαλάς, Καίτη Γκρέι, Μανώλης Αγγελόπουλος- και διεθνείς διασημότητες όπως ο Λέοναρντ Μπερνστάιν, ο Σόμερσετ Μομ και ο Τένεσι Γουίλιαμς.
Αντίθετα για τον Αργύρη Τζώρτζη, τον Βαγγέλη Βετούλα και τον Μαρίνο Βογιατζή δεν γνωρίζουμε παρά τα έργα και τις ημέρες τους στα χρόνια του μεσοπολέμου. Στη συνέχεια τα ίχνη τους χάνονται από τα ρεμπέτικα κατάστιχα.