Και? Το κακό εδώ που είναι? και δεν είναι καν αλήθεια αυτό, κάθε ταινία ελληνική είναι απλά μια εντελώς λυπητερή αντιγραφή ξένων ταινιών χωρίς καμία δημιουργικότητα. Χτίσε μια ειδική φωνή και η ξένοι θα έχουν ενδιαφέρον για να δουν μια άλλη πλευρά των πραγμάτων, όχι τα ίδια σκατα αλλά σε άλλη γλώσσα.
Φίλε, η ξένοι έχουν της δικές τους βιομηχανίες και δεν τους καεί καρφί τι έχει να πάει ένας Γιαννάκης η Παπακαλιάτης για το οποιοδήποτε θέμα. Ο ελληνικός κινηματογράφος αντιθέτως πρέπει να κόψει τις μαλακίες με το να προσπαθεί να ελκύσει ξένους γιατί για ένα Λάνθιμο υπάρχουν οι υπόλοιποι για τους οποίους χέστηκαν η ξένοι .
Ειλικρινά, δεν ξέρω σε ποιο σύμπαν ζεις με αυτά που λες. Μαλακίες του σήμερα είναι απλά αξιολυπητες αντιγραφές σε κάθε επίπεδο άλλων ταινιών από ξένες χώρες. καμία μοναδική φωνή η προσέγγιση. Ξέρω ότι δεν μπορεί και πολλά γιατί χρειάζονται τα λεφτά αλλά ρε φίλε υπάρχουν άλλες χώρες που έχουν βρει την φωνή τους με λιγότερη ιστορία στον χώρο όπως αυτή η χώρα. Μην συμβιβάζεσαι με σκουπίδια.
Μόνο το Μικρό Ψάρι είναι μια ταινία που εκπροσωπεί αυτά που λέω. Κοφτο με αυτην την ψύχωση με τους ξένους γιατί δεν τους νοιάζει. Η απόλυτη κατάντια αυτής της χώρας σε αυτήν την ροή σκέψης αρχίζει...
Τύπε, αν δεν απευθύνεσαι σε διεθνές κοινό, απλώς δεν μπορείς να έχεις κινηματογράφο. Τόσο απλά. Η ελληνική αγορά δε μπορεί να τον στηρίξει. Ακριβό σπορ.
Πόσες χώρες στον κόσμο μπορούν να στηρίξουν κινηματογραφική βιομηχανία με εσωτερική κατανάλωση μόνο? 20? Ίσως να λέω και πάρα πολλές!
Όσο για τις αντιγραφές? Το λες σαν να είναι ελληνικό φαινόμενο. Το 99% των αμερικάνικων και δυτικοευρωπαϊκών ταινιών τι είναι? Αναλογικά της παραγωγής μας παίζει να έχουμε και από το μεγαλύτερο ποσοστό πρωτότυπων ιδεών.
Με αυτή τη λογική αν έχεις δει Κουροσάβα δεν έχει νόημα να βλέπεις κινηματογράφο. Όλη η αισθητική του παγκόσμιου mainstream κινηματογράφου των τελευταίων 40 χρόνων βασίζεται πάνω του. Και στη συντριπτική πλειοψηφία τους είναι και χειρότερες.
Το έγραφα προχθές και σε άλλο θέμα. Έχουμε την τάση να απαξιώνουμε κάθε τι ελληνικό. Μόνο όταν κάποιος πάει καλά έξω τα γυρνάμε. Αν ο Λάνθιμος που αναφέρεις δεν είχε διακριθεί έξω, πόση χλεύη θα έτρωγε εδώ? Και εννοείται ότι όλοι περιμένουν στη γωνία για να τον ξεσκίσουν με την πρώτη στραβή.
Δες το digger που αναφέρω και πες μου αν μπορείς να βρεις 5 καλύτερες ταινίες παραγωγής Netflix (Παρόλο που έχουν 50 και 100 φορές μεγαλύτερο προυπολογισμό)
Επίσης καλό θα ήταν το "άλλες χώρες" να ήταν πιο συγκεκριμένο για να ξέρουμε για πόσες και ποιες μιλάμε. Κορέα? Μεξικό? Σουηδία? Ιράν? Είναι κάποια άλλη που να βγάζει με συνέπεια καλές και πρωτότυπες ταινίες την τελευταία 10ετία? Και αυτό είναι επειδή "βρήκαν τη φωνή τους" ή απλώς επειδή έτυχε να βγάλουν 3-4 καλούς σκηνοθέτες τα τελευταία χρόνια? Ο χρόνος θα το δείξει αν στις επόμενες γενιές θα βρούνε συνεχιστές.
Στην ουσία βέβαια δεν διαφωνούμε. Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο, Το 90% του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου είναι σκουπίδια. Η ένστασή μου είναι ότι δεν είμαστε η εξαίρεση. Αυτό ισχύει για το 90% των σύγχρονων ταινιών παγκοσμίως. Και αν υπάρχουν και 5 εξαιρέσεις σε όλο τον κόσμο, το να ήταν η χρεοκοπημένη, απαίδευτη Ελλάδα ανάμεσα τους μάλλον θα ήταν παράδοξο.
Το θέμα είναι αυτές τις 2-4 (τόσες είναι) καλές ταινίες που θα βγάλουμε κάθε χρόνο, μπορούμε να τους εξασφαλίσουμε διανομή και να τις στηρίξουμε με κάνα εισιτήριο?
Μια μέτρια προσπάθεια που θα στηριχτεί, μπορεί μελλοντικά να ευδοκιμήσει. Αν απαξιωθεί, η όποια προοπτική του δημιουργού θα χαθεί. Ισχύει για όλους τους τομείς σε αυτή τη χώρα. Αντί να κράζουμε κάθε τι ελληνικό , ας δοκιμάσουμε για αλλαγή να στηρίξουμε έστω μέτριες προσπάθειες. Μπορεί και να βγάλουν κάπου