Νέα

Μεγάλα Ναυάγια

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα since1991
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 40
  • Εμφανίσεις 3K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
OP
OP
since1991

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.531
Πόντοι
736
MV Le Joola, Σενεγάλη, 2002: 1.863 νεκροί

2.joola


Ένα μικρό φέρι μποτ, σχεδιασμένο για να μεταφέρει 580 επιβάτες και πλήρωμα, ξεκίνησε στις 26 Σεπτεμβρίου του 2002 από το Ζιγκανσώ με κατεύθυνση το Ντακάρ, με 2.000 ανθρώπους επάνω του! Δεν έφθανε όμως ότι ήταν τρεις φορές υπερφορτωμένο, αλλά ο καπετάνιος προτίμησε να ακολουθήσει την πιο σύντομη διαδρομή, την απόλυτη ευθεία ανάμεσα στις δύο σενεγαλικές πόλεις, βγαίνοντας στα ανοικτά, αντί να κινηθεί κοντά στην ακτογραμμή. Εκεί πέτυχε φουρτούνα, με αποτέλεσμα το πλοίο να αναποδογυρίσει, μέσα σε πέντε μόλις λεπτά. Ήταν μετά τα μεσάνυκτα και οι ελάχιστοι τυχεροί που βρίσκονταν στο κατάστρωμα έπεσαν στην θάλασσα και στη συνέχεια σκαρφάλωσαν στην κοιλιά του πλοίου, ακούγοντας τους συνανθρώπους τους να πνίγονται από κάτω τους. Το Le Joola έμεινε έτσι για 12 ώρες, ωστόσο σωστικά πλοία κατέφθασαν μόλις το πρωί, λίγο πριν βουλιάξει τελικά. Και δεν μπόρεσαν να διασώσουν κανέναν απ’ όσους βρίσκονταν μέσα του...
 
OP
OP
since1991

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.531
Πόντοι
736
Χειμάρρα , Νότιος Ευβοϊκός, 1947 : Τουλάχιστον 383 νεκροί

Υπήρξε το χειρότερο και πιο πολύνεκρο δυστύχημα στην ιστορία της χώρας μας. Απέπλευσε στις 8:30 το πρωί της 18ης Ιανουαρίου 1947, από τη Θεσσαλονίκη για τον Πειραιά, με 544 επιβάτες και 86 άνδρες πλήρωμα.
Στις 4:10 τα ξημερώματα της 19ης Ιανουαρίου έπλεε στον Νότιο Ευβοϊκό προσέκρουσε λόγω της πυκνής ομίχλης στις βραχονησίδες Βερδούγια, μεταξύ Νέων Στύρων και Αγίας Μαρίνας.
Η σφοδρή πρόσκρουση προκάλεσε εισροή υδάτων και σοβαρό πρόβλημα στο πηδάλιο του πλοίου, με αποτέλεσμα να παραμείνει ακυβέρνητο. Το πλήρωμα του Χειμάρρα δεν φρόντισε να διατηρήσει την τάξη κατά την εγκατάλειψη του σκάφους, που έγινε τελείως ανεξέλεγκτα.
Αν και το επιβατηγό βυθίστηκε μιάμιση ώρα αργότερα και σε απόσταση μόλις ενός μιλίου από την Αγία Μαρίνα, ο πανικός που επικράτησε κατά την εγκατάλειψη του πλοίου, το φοβερό ψύχος και τα ισχυρά θαλάσσια ρεύματα της περιοχής, είχαν ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 383 άνθρωποι. Ανάμεσά τους πολλά γυναικόπαιδα, πολιτικοί κρατούμενοι και χωροφύλακες συνοδοί.
Στη δίκη που ακολούθησε, ο δεύτερος πλοίαρχος Μπέρτολς, που ήταν βάρδια την ώρα του ναυαγίου, καταδικάστηκε σε φυλάκιση 20 μηνών και ο πλοίαρχος Μπελέσης σε φυλάκιση 15 μηνών με αναστολή.
Υπάρχουν και άλλες εκδοχές για το ναυάγιο, όπως ότι προσέκρουσε σε μαγνητική θαλάσσια νάρκη ή ότι έγινε σαμποτάζ.

Τα ναυάγια που συγκλόνισαν την Ελλάδα


Τα ναυάγια που συγκλόνισαν την Ελλάδα
 

Nubic

Μέγας
Εγγρ.
28 Οκτ 2019
Μηνύματα
5.085
Κριτικές
10
Like
13.154
Πόντοι
3.846
και εδώ ένα ναυάγιο που έχει το δικό του μουσείο. Αν σας βγάλει η βόλτα σας στο κέντρο της Στοκχόλμης αξίζει μια επισκεψη https://el.wikipedia.org/wiki/Βάσα_(πλοίο)
 

asteroskoni

Μέλος
Εγγρ.
26 Οκτ 2005
Μηνύματα
135
Like
135
Πόντοι
1
Χειμάρρα , Νότιος Ευβοϊκός, 1947 : Τουλάχιστον 383 νεκροί

Υπήρξε το χειρότερο και πιο πολύνεκρο δυστύχημα στην ιστορία της χώρας μας. Απέπλευσε στις 8:30 το πρωί της 18ης Ιανουαρίου 1947, από τη Θεσσαλονίκη για τον Πειραιά, με 544 επιβάτες και 86 άνδρες πλήρωμα.
Στις 4:10 τα ξημερώματα της 19ης Ιανουαρίου έπλεε στον Νότιο Ευβοϊκό προσέκρουσε λόγω της πυκνής ομίχλης στις βραχονησίδες Βερδούγια, μεταξύ Νέων Στύρων και Αγίας Μαρίνας.
Η σφοδρή πρόσκρουση προκάλεσε εισροή υδάτων και σοβαρό πρόβλημα στο πηδάλιο του πλοίου, με αποτέλεσμα να παραμείνει ακυβέρνητο. Το πλήρωμα του Χειμάρρα δεν φρόντισε να διατηρήσει την τάξη κατά την εγκατάλειψη του σκάφους, που έγινε τελείως ανεξέλεγκτα.
Αν και το επιβατηγό βυθίστηκε μιάμιση ώρα αργότερα και σε απόσταση μόλις ενός μιλίου από την Αγία Μαρίνα, ο πανικός που επικράτησε κατά την εγκατάλειψη του πλοίου, το φοβερό ψύχος και τα ισχυρά θαλάσσια ρεύματα της περιοχής, είχαν ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 383 άνθρωποι. Ανάμεσά τους πολλά γυναικόπαιδα, πολιτικοί κρατούμενοι και χωροφύλακες συνοδοί.
Στη δίκη που ακολούθησε, ο δεύτερος πλοίαρχος Μπέρτολς, που ήταν βάρδια την ώρα του ναυαγίου, καταδικάστηκε σε φυλάκιση 20 μηνών και ο πλοίαρχος Μπελέσης σε φυλάκιση 15 μηνών με αναστολή.
Υπάρχουν και άλλες εκδοχές για το ναυάγιο, όπως ότι προσέκρουσε σε μαγνητική θαλάσσια νάρκη ή ότι έγινε σαμποτάζ.

Τα ναυάγια που συγκλόνισαν την Ελλάδα


Τα ναυάγια που συγκλόνισαν την Ελλάδα
Μεσα στο εμφυλιακο κλιμα της εποχης οι μεν κατηγορησαν τους δε.
 
OP
OP
since1991

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.531
Πόντοι
736

To ναυάγιο του Salcombe (η αξία του δεν έχει αποτιµηθεί ακόµα)​


salcombe.jpg


Ηταν µεταξύ τους 1200 και 900 π.Χ. όταν ένα πλοίο βυθίστηκε ανοιχτά των ακτών του Devon στην Αγγλία, πιθανώς πέφτοντας πάνω σε ξέρες. Είναι το αρχαιότερο ναυάγιο σε Βρεττανικά ύδατα. Οι ερευνητές δεν έχουν ακόµα ανακαλύψει την καταγωγή του πλοίου, καθώς κανένα κοµµάτι του δεν έχει παραµείνει άθικτο, αν και εικάζεται ότι επρόκειτο για ένα 12µετρο ξύλινο σκαρί µε 15µελές ίσως πλήρωµα. Ανακαλύφθηκε τυχαία από ερασιτέχνες αρχαιολόγους το 2010 και µέχρι στιγµής έχουν έρθει στην επιφάνεια περί τα 300 πολύτιµα ευρήµατα, όπως ράβδοι κασσίτερου και χαλκού, κοσµήµατα και όπλα. Αν και δεν είναι τεράστια η ποσότητα των ευρηµάτων, η ηλικία τους είναι εντυπωσιακή και η ανακάλυψη τους αποδεικνύει ότι υπήρχε εµπορική δραστηριότητα την εποχή του Χαλκού στην Ευρώπη.
 
OP
OP
since1991

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.531
Πόντοι
736
και εδώ ένα ναυάγιο που έχει το δικό του μουσείο. Αν σας βγάλει η βόλτα σας στο κέντρο της Στοκχόλμης αξίζει μια επισκεψη https://el.wikipedia.org/wiki/Βάσα_(πλοίο)
Έχει πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία:

Το Βάσα ανατράπηκε και βυθίστηκε στο παρθενικό του ταξίδι στη Στοκχόλμη στο 1628. Μετά από 333 χρόνια στον βυθό της θάλασσας, το τρομερό πολεμικό πλοίο ανασύρθηκε. Σήμερα, το Βάσα είναι το πιο όμορφα διατηρημένο πλοίο του 17ου αιώνα στον κόσμο και μπορείτε να το θαυμάσετε σε ένα ειδικά διαμορφωμένο μουσείο στη Στοκχόλμη. Το Βάσα αποτελεί έναν μοναδικό θησαυρό τέχνης. Το 98 τοις εκατό του πλοίου είναι κατασκευασμένο από αυθεντικά κομμάτια και εκατοντάδες σκαλιστά γλυπτά.

Στις 10 Αυγούστου 1628, το Βάσα απέπλευσε από το αγκυροβόλιό του κάτω από το κάστρο Tre Kronor. Ανοίχτηκαν οι καταπακτές των κανονιών, όλα τα κανόνια στόχευαν προς τα έξω και ρίχτηκε ένα πυροβολισμός προς χαιρετισμό. Αργά, το τεράστιο πλοίο άφησε το λιμάνι. Αλλά μετά από μερικές ριπές ανέμου, το πλοίο έγειρε προς τα πλάγια. Το νερό άρχισε να πλημμυρίζει το εσωτερικό του μπαίνοντας από τις καταπακτές των κανονιών και το Βάσα βυθίστηκε. Από τα 150 άτομα του πληρώματος, τουλάχιστον 30 πέθαναν. Πέρασαν 333 χρόνια μέχρι που το Βάσα είδε και πάλι το φως της ημέρας.

Ο λόγος που βυθίστηκε:
Τον 17ο αιώνα, οι άνθρωποι δεν γνώριζαν τους θεωρητικούς υπολογισμούς οι οποίοι θα βοηθούσαν το πλοίο να παραμείνει σταθερό —απλώς κατασκεύαζαν πλοία σύμφωνα με τις προηγούμενες εμπειρίες τους. Η υλοποίηση τεχνικών καινοτομιών —στην περίπτωση του Βάσα, βαρύ πυροβολικό σε δυο καταστρώματα οπλισμού— απαιτούσε δοκιμή και λάθη. Το Βάσα ήταν πολύ βαρύ επάνω από το σημείο της στάθμης της θάλασσας και δεν μπορούσε να ισορροπήσει ξανά καθώς έγερνε στα πλάγια από τον αέρα.


Screen Shot 2021-04-19 at 20.28.24.png
 

troubaman

Σπουδαίος
Εγγρ.
28 Οκτ 2019
Μηνύματα
3.493
Κριτικές
28
Like
10.413
Πόντοι
3.296
Tek Sing, Θάλασσα της Νότιας Κίνας, 1822: 1.600 νεκροί

4.teksing


Ένα μεγάλο κινεζικό ιστοπλοϊκό, περίπου σαν αυτό της φωτογραφίας, υπερφορτωμένο από κόσμο, ταξίδευε τον Φεβρουάριο του 1822 νοτιοανατολικά της κορεατικής χερσονήσου. Ο καπετάνιος προσπάθησε να κόψει δρόμο, περνώντας από αχαρτογράφητα νερά κοντά στο Βόρνεο, κτύπησε έναν ύφαλο και το πλοίο βούλιαξε. Οι επιβάτες βούτηξαν στο νερό, αλλά εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχε SOS και η περιοχή δεν ήταν πολυσύχναστη. Το πρώτο πλοίο που πέρασε ήταν ένα αγγλικό, μόλις την επόμενη ημέρα, και κατάφερε να περισυλλέξει 400 ναυαγούς. Οι υπόλοιποι πνίγηκαν, πέθαναν από υποθερμία ή κατασπαράχτηκαν από τους καρχαρίες.
Χμμμ το πλεούμενο δε μου γεμίζει το μάτι για χωρητικότητα 1600 νεκρων συν 400 ζωντανων φιλτατε since

Υποθετω πως ανεβασες μια συγχρονη φωτο που δινει μια ιδεα πως ηταν το κινέζικο ιστιοπλο ικο στην πραγματικοτητα το 19ο αιωνα

Ωραια θεμα by the way

Να βαλω κι εγω ενα λιθαράκι με το τραγικό ναυάγιο του Σαμίνα Εξπρές που συγκλόνισε με την ταχύτητα βύθισης του πλοίου και τον αριθμό τον νεκρων.Το ναυάγιο έλαβε χώρα σε αβαθή σχετικά νερά κοντά στην Πάρο την 26-9-2000 με τραγικό απολογισμό 81 νεκρούς
Το καράβι εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς-Πάρος-Ικαρία-Σάμος-Φούρνοι.
 

Συνημμένα

  • Screenshot_20210419-203410_Gallery.jpg
    Screenshot_20210419-203410_Gallery.jpg
    1,4 MB · Εμφανίσεις: 71
OP
OP
since1991

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.531
Πόντοι
736
Χμμμ το πλεούμενο δε μου γεμίζει το μάτι για χωρητικότητα 1600 νεκρων συν 400 ζωντανων φιλτατε since

Υποθετω πως ανεβασες μια συγχρονη φωτο που δινει μια ιδεα πως ηταν το κινέζικο ιστιοπλο ικο στην πραγματικοτητα το 19ο αιωνα

Ωραια θεμα by the way

Να βαλω κι εγω ενα λιθαράκι με το τραγικό ναυάγιο του Σαμίνα Εξπρές που συγκλόνισε με την ταχύτητα βύθισης του πλοίου και τον αριθμό τον νεκρων.Το ναυάγιο έλαβε χώρα σε αβαθή σχετικά νερά κοντά στην Πάρο την 26-9-2000 με τραγικό απολογισμό 81 νεκρούς
Το καράβι εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς-Πάρος-Ικαρία-Σάμος-Φούρνοι.
Αγαπητέ μου, το κείμενο και η φώτο είναι από άλλη πηγή, και το κείμενο αναφέρει ότι στη φώτο απεικονίζεται παρόμοιο αλλά πολύ μικρότερο πλοίο.
 

pipinia luv

Μέλος
Εγγρ.
5 Οκτ 2017
Μηνύματα
1.642
Like
309
Πόντοι
36
ακριβως ,πιστεψα οτι θα χει και καμια ψηφοφορια για τα τιτατνοτεραστια ναυαγια τυπου τραμουντανα ,βολτερου45,τζωνυ64,αλεξη71,ζαντκλωντ....φευ...

ξεχασες το μεγαλυτερο ναυαγιο,τον ντοπα τυπε :confused: :confused: :confused:
 

troubaman

Σπουδαίος
Εγγρ.
28 Οκτ 2019
Μηνύματα
3.493
Κριτικές
28
Like
10.413
Πόντοι
3.296
Αγαπητέ μου, το κείμενο και η φώτο είναι από άλλη πηγή, και το κείμενο αναφέρει ότι στη φώτο απεικονίζεται παρόμοιο αλλά πολύ μικρότερο πλοίο.
Παραπλανήθηκα από τη λέξη "περίπου" που αναφέρει στην αρχή το κείμενο.
Προφανώς δεν εννοεί περίπου στις διαστάσεις αλλά στο σχέδιο και την τεχνοτροπία του ιστιοπλο ι κού
Σ ευχαριστώ για την επεξήγηση man
 

Manimal

Ανώτατος
Εγγρ.
9 Φεβ 2020
Μηνύματα
21.528
Κριτικές
7
Like
38.671
Πόντοι
10.411
MV Dona Paz, Φιλιππίνες, 1987: 4.375 νεκροί :new_shocked:

1.donapaz.jpg


Για να συμβεί το τραγικότερο δυστύχημα όλων των εποχών, έπρεπε να ισχύσει ο νόμος του Μέρφι σε όλο του το μεγαλείο. Ό,τι μπορούσε να πάει στραβά, πήγε στην περίπτωση του φέρι μποτ Dona Paz, στις 20 Δεκεμβρίου του 1987. Ο αριθμός των νεκρών είναι πραγματικά εξωπραγματικός, κάνοντας την τραγωδία αυτή όχι μόνο το μεγαλύτερο ναυτικό δυστύχημα στην Ιστορία, αλλά ένα από τα μεγαλύτερα γενικώς. Μόνο σεισμοί και τσουνάμι το έχουν ξεπεράσει. Κι όμως, παρά το απίστευτο αυτό γεγονός, συνέβησαν κι άλλα μεγάλα δυστυχήματα στην θάλασσα μετά από αυτό, αποδεικνύοντας ότι ο άνθρωπος δεν μαθαίνει από τα λάθη του. Παίζει, βέβαια, ρόλο πως το συμβάν δεν πήρε ποτέ την δημοσιότητα του ναυαγίου του Τιτανικού –είναι άλλο να πεθαίνουν πλούσιοι Βρετανοί και Αμερικανοί και άλλο φτωχοί Φιλιππινέζοι. Ας δούμε όμως τα τραγικά λάθη που οδήγησαν στην συγκλονιστική αυτή τραγωδία:

Κατ’ αρχάς οι επιβάτες, όπως καταλαβαίνει κανείς από τον αριθμό των νεκρών, ήταν υπεράριθμοι σε τεράστιο βαθμό. Το πλοίο μπορουσε να μεταφέρει 1.424 ανθρώπους και πλήρωμα, αλλά εκείνη την ημέρα είχε πάνω του περισσότερους από 4.400! Δεν έφθανε αυτό, αλλά το πλοίο συγκρούσθηκε κιόλας, στην διαδρομή από το Τακλομπάν στη Μανίλα, με ένα μικρό τάνκερ, στο οποίο ξέσπασε αμέσως φωτιά που σύντομα μεταδόθηκε και στο φέρι. Ήταν νύχτα, οπότε οι περισσότεροι επιβάτες κοιμόντουσαν. Ακόμη όμως κι αυτοί που ήταν ξύπνιοι, δεν είχαν περισσότερες ελπίδες. Το πλοίο βυθίστηκε σε δύο ώρες από τη ώρα που ξέσπασε η φωτιά και οι περισσότεροι βούτηξαν στο νερό.
Η θάλασσα μπορεί να μην ήταν πολύ κρύα παρ’ ότι βρισκόμασταν στην καρδιά του Δεκέμβρη, λόγω του γεωγραφικού πλάτους της, αλλά φιλοξενούσε έναν ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο: τους καρχαρίες. Οι φιλιππινέζικες αρχές έμαθαν για το συμβάν οκτώ ολόκληρες ώρες μετά και... άργησαν άλλες οκτώ ώρες μέχρι να οργανώσουν μια σωστική αποστολή! Τελικά σώθηκαν μόλις 21 επιβάτες του Dona Paz και οι 13 που αποτελούσαν το προσωπικό του Vector. Από τα πτώματα που περισυνελέγησαν, μόνο 21 μπόρεσαν να ταυτοποιηθούν και από αυτά μόνο ο ένας είχε εισιτήριο για το πλοίο, κάνοντας τις αρχές να πιστεύουν ότι είναι πιθανόν το πραγματικό νούμερο των υπεράριθμων επιβατών και άρα και των νεκρών να είναι ακόμη μεγαλύτερο!


 

Sokol.Ndreu

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2021
Μηνύματα
1.640
Like
1.419
Πόντοι
216
MS Estonia, Βαλτική Θάλασσα, 1994: 852 νεκροί

9.estonia


Ένα μεγάλο φέρι μποτ που ναυπηγήθηκε το 1979 στην Γερμανία, ήταν το 1994 το μεγαλύτερο του εσθονικού στόλου και έφερε περήφανο το όνομα της χώρας. Εξυπηρετούσε τη γραμμή Ταλίν – Στοκχόλμη και το βράδυ της 27ης Σεπτεμβρίου έφυγε με 989 ανθρώπους (πλήρωμα και επιβάτες) από την εσθονική πρωτεύουσα με προγραμματισμό να φθάσει στην Σουηδία στις 9 το επόμενο πρωί. Κατά τα μεσάνυχτα πέτυχε καταιγίδα στη μέση της Βαλτικής Θάλασσας, αλλά την ξεπέρασε χωρίς πρόβλημα και συνέχισε το ταξίδι του. Στη 1:15, όμως, ο καταπέλτης του φέρι που προφανώς είχε υποστεί ζημιά κατά την διάρκεια της καταιγίδας, χωρίς να το αντιληφθεί το πλήρωμα, αποκολλήθηκε και το πλοίο άρχισε να βάζει νερά σε τεράστιες ποσότητες. Επτά λεπτά αργότερα στάλθηκε SOS και στη 1:50 το MS Estonia χάθηκε από τα ραντάρ! Είκοσι λεπτά αργότερα έφθασε στον τόπο του συμβάντος το πρώτο πλοίο που έλαβε το SOS, αλλά κατάφερε να περισυλλέξει μόνο 137 ανθρώπους. Οι υπόλοιποι 852 πιάστηκαν στον ύπνο και βούλιαξαν μαζί με το φέρι.
Αξιζει να σημειωθει οτι αυτο ηταν ελαττωμα των φερι με την πορτα μπροστα και οτι απο τοτε μειωθηκε κατακορυφα η κατασκευη τους
 

awdl0re

Σεβαστός
Εγγρ.
4 Απρ 2021
Μηνύματα
2.769
Like
5.255
Πόντοι
1.056

το πλοίο που ναυάγησε χωρίς ιδιαίτερο λόγο :headbang2: :headbang2: :headbang2:
 

Sapakias

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
17 Σεπ 2016
Μηνύματα
2.832
Like
1.284
Πόντοι
216
Ο Βρετανικός ήταν αδελφικό πλοίο του Τιτανικού
 
Εγγρ.
6 Οκτ 2018
Μηνύματα
9.502
Like
6.655
Πόντοι
1.106
Να βάλω αυτό το ναυάγιο όχι λόγω του μεγέθους του αλλά της σπανιότητάς του. Έγινε σε λίμνη και όχι στη θάλασσα, στο γνωστό φράγμα του Ταυρωπού και της ΄λίμνης Πλαστήρα.
20 νεκροί εργάτες πνιγμένοι στα νερά της λίμνης, όταν ανατράπηκε η βάρκα που ταξίδευαν.
 

jojolie56

Μέλος
Εγγρ.
8 Σεπ 2021
Μηνύματα
175
Like
283
Πόντοι
21
popi1.jpg

Παρ' όλο που το νήμα αναφέρεται σε πολύνεκρα ναυάγια ας δούμε ένα ναυάγιο που είχε μόνο 11 νεκρούς αλλά άφησε ιστορία και άφησε μία φράση που λέγεται ακόμα και σήμερα.
ΕΓΙΝΕ ΤΗΣ ΠΟΠΗΣ
Η Πόπη ήταν ένα μετασκευασμένο επιβατικό που είχε ναυπηγηθεί το 1880. Ήλθε στην ιδιοκτησία της Ηπειρωτικής Ακτοπλοίας (Αφοί Ποταμιάνου) το 1920. Στις 27 Νοεμβρίου 1934 το πλοίο αναχώρησε από το Πειραιά με 140 επιβάτες γιά Σύρο. Πάρο, Νάουσα Πάρου, Νάξο, Φολέγανδρο, Σίκινο, Οία, Ίο, Θήρα, Ανάφη, Αμοργό, Αιγιάλη, Σχοινούσα, Ηρακλειά και Κουφονήσια πριν πάρει το ταξίδι της επιστροφής. Το ίδιο βράδυ εξώκειλε στη νησίδα "Κασίδι" που απέχει 300 μέτρα από τις βραχονησίδες Φλέβες και μόλις ένα μίλι από το ακρωτήρι Μικρό Καβούρι Βουλιαγμένης. Επικράτησε μεγάλος πανικός γιατί το πλήρωμα, προεξάρχοντος του πλοιάρχου, ασχολήθηκε αποκλειστικά με τη διάσωση των τυριών που ήταν φορτωμένα στο πλοίο αγνοώντας τελείως τους επιβάτες. Το πλοίο πήρε κλίση αλλά δεν βυθίστηκε. Οι δε επιβάτες θα μπορούσαν να είχαν σωθεί όλοι, αν υπήρχε καθοδήγηση από το πλήρωμα και δεν υπήρχε πανικός από τις φωνές "Βυθιζόμαστε, σωθείτε όπως μπορείτε". Σημειωτέον ότι οι επιβαίνοντες θα μπορούσαν να βγούν περπατώντας στη νησίδα, όπως και έγινε με τη βοήθεια 3 χωροφυλάκων, που συνόδευαν κρατούμενους στην Ανάφη και άναψαν τα κλεφτοφάναρά τους. Τα 11 θύματα έμειναν εγκλωβισμένα κάτω από το κατάστρωμα και δεν μπόρεσαν να βγούν. Το πλοίο ρυμουλκήθηκε στο Πειραιά και μετά από μιά μικροεπισκευή δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα- Ζάκυνθος- Ληξούρι- Αργοστόλι όπου κατάφερε και προσάραξε πάλι. Το πλοίο λόγω του υψηλού κέντρου βάρους ήταν ευάλωτο στους πλευρικούς ανέμους και έκανε το ταξίδι των επιβατών κόλαση. Παρ' όλο που άλλαξε όνομα και μετονομάστηκε σε "Ηπειρος" ο κόσμος εξακολουθούσε να το αποκαλεί ¨Πόπη", να το αποφεύγει, και η δε φράση "Έγινε της Πόπης" ακούγεται μέχρι σήμερα.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom