Και οινοπνεύματα... ;)
Βlade, μου είπε ο Chuck Norris πως θα κάνεις πλάκα πριν την κάνεις.
( )
Respect!
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.
You should upgrade or use an alternative browser.
Ιστορία:Μια αναδρομή στους αιώνες
- Μέλος που άνοιξε το νήμα DARKSIDEOFTHEMOON
- Ημερομηνία ανοίγματος
- Απαντήσεις 6K
- Εμφανίσεις 246K
- Tagged users Καμία
- Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)
Επισκέπτης
Μακεδονική φάλαγγα
Η Μακεδονική Φάλαγγα αποτελούσε τον χαρακτηριστικό τρόπο παράταξης μάχης, αρχικά των Μακεδόνων και στη συνέχεια όλων των κρατών των Επιγόνων, επί 2 αιώνες (μέσα 4ου - μέσα 2ου αιώνα π.Χ.)Τη φάλαγγα συγκροτούσαν ελεύθεροι επαγγελματίες της Μακεδονίας, είτε μικροϊδιοκτήτες αγρότες, είτε αστοί των πόλεων. Σύμφωνα με την διαίρεση από τον Φίλιππο, η επικράτεια διαιρέθηκε σε 12 στρατολογικές περιφέρειες, από τις οποίες αντίστοιχα προέρχονταν οι τάξεις της φάλαγγας. Για να δείξει τη σημασία που προσέδιδε ο βασιλιάς στους πεζούς, τους ονόμασε πεζέταιρους, σε αντιστοιχία με τους εταίρους, έφιππους αριστοκρατικής καταγωγής.
Η βασική μονάδα κατά τον 4ο αιώνα ήταν η Τάξη (1500 άνδρες), υπό τον ταξίαρχο.
Υπομονάδα της, το σύνταγμα (256) υπό τον συνταγματάρχη, οι άνδρες του οποίου τάσσονταν σε βάθος 16 ζυγών, σχηματίζοντας των Λόχο, με μέτωπο άλλων 16, σχηματίζοντας το τετράγωνο του συντάγματος. Πρώτος σε κάθε λόχο ήταν ο διοικητής του, ο Λοχαγός και τελευταίος ο υποδιοικητής του, ο Ουραγός.
Άλλοι αξιωματικοί ήταν ο Ημιλοχίτης (διοικητής 8 ανδρών) και ο Ενωμοτάρχης (4).
Κάθε τάξη συγκροτούνταν από 5-6 Συντάγματα, ενώ 32 τάξεις συγκροτούσαν ένα Κέρας.
Όλη η παράταξη αποτελόυνταν από τα δύο Κέρατα (αριστερό – δεξιό, συνολικά 64 τάξεις).
Μετά την εποχή του Αλεξάνδρου, τόσο στη Μακεδονία όσο και στα κράτη των Διαδόχων, η βασική διαίρεση της φάλαγγας ήταν σε δύο κέρατα, τους Χαλκάσπιδες και τους Αργυράσπιδες, ενώ η διαίρεση σε τάξεις ατόνησε.
Η προέλευση κάθε τάξης από συγκεκριμένη περιοχή συνέβαλλε στο να σφυρηλατείται καλύτερα το πνεύμα της ομάδας και να εξασφαλίζεται καλύτερη απόδοση της φάλαγγας.
Στην φάλαγγα, εκτός από τους φαλαγγίτες πεζέταιρους, ήταν δυνατον, ανάλογα με τις απαιτήσεις της μάχης να συμμετέχουν και οι Υπασπιστές.
Οι σχηματισμοί στη μακεδονική φάλαγγα περιελάμβαναν:
* Πύκνωση: βάθος 16 ανδρών
* Συνασπισμός: 8 (όπως η νοτιοελληνική φάλαγγα)
* Βάθος: 32 (σπάνια)
Η φάλαγγα μπορούσε να ταχθεί με ευθύ μέτωπο, λοξά ή σε άλλο σχηματισμό (τοξωτά, σφηνοειδώς, τετράγωνα) κατά τον 4ο και 3ο αιώνα π.Χ. Τον 2ο αιώνα ήταν δυνατή μόνο η ευθεία παράταξη.
Κύρια αποστολή της Μακεδονικής Φάλαγγας στο πεδίο της μάχης, ήταν να καθηλώσει τα αντίπαλα στρατεύματα, να τα αγκιστρώσει, παίζοντας έτσι αμυντικό ρόλο, ή να τα πιέσει δημιουργώντας μια τακτική βάση ανάπτυξης επιχειρησιακών κινήσεων για το υπόλοιπο στράτευμα. Στην επίτευξη αυτού του στόχου, ασφαλώς συνέβαλλε και η καθίζηση του ηθικού που προκαλούσε στους αντιπάλους.
Ο πρώτος σχηματισμός βαρέως πεζικού στη Μακεδονία, αποδίδεται στο βασιλιά Αλέξανδρο. Είναι ασαφές αν πρόκειται στον Αλέξανδρο τον Α’ (498-454 π.Χ) ή στον Αλέξανδρο τον Β’ (περίπου 368 π.Χ). Η μεταρρύθμιση πάντως και μεταλλαγή αυτής της οπλιτικής φάλαγγας, στη μακεδονική, συντελέστηκε από τον Φίλιππο Β' (359-336 π.Χ), ο οποίος επηρεάστηκε από τους Θεσσαλούς και κυρίως τους Θηβαίους υπό τον Επαμεινώνδα.
Η χρήση της συνεχίστηκε στη Μακεδονία εώς την κατάληψή της από τους Ρωμαίους, καθώς και στα κράτη των διαδόχων (βασίλειο Σελευκιδών, Αίγυπτος των Πτολεμαίων, Πέργαμος κ.ά). Πρώτη φορά χρησιμοποιείται από μη Μακεδόνες, από τον Πύρρο της Ηπείρου, ενώ γενικεύεται η χρήση της τόσο από τους Νότιους Έλληνες (Φιλοποίμην στην Αχαϊκή Συμπολιτεία, Κλεομένης Γ' στη Σπάρτη), όσο και από τα βάρβαρα ελληνίζοντα βασίλεια της ανατολής. Αποτέλεσμα ήταν να αποτελεί πλέον όχι «εθνικό» σχηματισμό των Μακεδόνων, αλλά κοινό τρόπο παράταξης σε όλο τον ελληνιστικό κόσμο, από την Ιταλία ως τον Ινδό.
Σημαντικές μάχες με συμμετοχή της φάλαγγας:
* Χαιρώνεια ( Αυγ. 338 π.Χ): Μακεδόνες – νότιοι Έλληνες
* Γρανικός (334 π.Χ): Έλληνες – Πέρσες
* Ισσός (333 π.Χ): Έλληνες – Πέρσες
* Γαυγάμηλα (φθιν. 331 π.Χ): Μακεδόνες – Πέρσες
* Υδάσπης (326 π.Χ): Μακεδόνες – Ινδοί
* Κραννώνας (322 π.Χ): Μακεδόνες – νότιοι Έλληνες
* Γάζα (312 π.Χ): Δημήτριος - Πτολεμαίος
* Ιψός (301 π.Χ): Σέλευκος, Πτολεμαίος, Λυσίμαχος, Κάσσανδρος – Αντίοχος
* Ηράκλεια(280π.Χ), Άσκλο(279π.Χ): Ηπειρώτες – Ρωμαίοι
* Βενεβέντο (275π.Χ): Ηπειρώτες – Ρωμαίοι
* Σελασσία (222π.Χ): Μακεδόνες – Σπαρτιάτες
* Ραφία (217π.Χ): Πτολεμαίοι – Σελευκίδες
* Κυνός Κεφαλές (197π.Χ): Μακεδόνες – Ρωμαίοι
* Πύδνα (168π.Χ): Μακεδόνες – Ρωμαίοι
* Λευκόπετρα (146π.Χ): Αχαϊκή Συμπολιτεία – Ρωμαίοι
Η μάχη στον Γρανικό ποταμό
Η μάχη στα Γαυγάμηλα
Η Μακεδονική Φάλαγγα αποτελούσε τον χαρακτηριστικό τρόπο παράταξης μάχης, αρχικά των Μακεδόνων και στη συνέχεια όλων των κρατών των Επιγόνων, επί 2 αιώνες (μέσα 4ου - μέσα 2ου αιώνα π.Χ.)Τη φάλαγγα συγκροτούσαν ελεύθεροι επαγγελματίες της Μακεδονίας, είτε μικροϊδιοκτήτες αγρότες, είτε αστοί των πόλεων. Σύμφωνα με την διαίρεση από τον Φίλιππο, η επικράτεια διαιρέθηκε σε 12 στρατολογικές περιφέρειες, από τις οποίες αντίστοιχα προέρχονταν οι τάξεις της φάλαγγας. Για να δείξει τη σημασία που προσέδιδε ο βασιλιάς στους πεζούς, τους ονόμασε πεζέταιρους, σε αντιστοιχία με τους εταίρους, έφιππους αριστοκρατικής καταγωγής.
Η βασική μονάδα κατά τον 4ο αιώνα ήταν η Τάξη (1500 άνδρες), υπό τον ταξίαρχο.
Υπομονάδα της, το σύνταγμα (256) υπό τον συνταγματάρχη, οι άνδρες του οποίου τάσσονταν σε βάθος 16 ζυγών, σχηματίζοντας των Λόχο, με μέτωπο άλλων 16, σχηματίζοντας το τετράγωνο του συντάγματος. Πρώτος σε κάθε λόχο ήταν ο διοικητής του, ο Λοχαγός και τελευταίος ο υποδιοικητής του, ο Ουραγός.
Άλλοι αξιωματικοί ήταν ο Ημιλοχίτης (διοικητής 8 ανδρών) και ο Ενωμοτάρχης (4).
Κάθε τάξη συγκροτούνταν από 5-6 Συντάγματα, ενώ 32 τάξεις συγκροτούσαν ένα Κέρας.
Όλη η παράταξη αποτελόυνταν από τα δύο Κέρατα (αριστερό – δεξιό, συνολικά 64 τάξεις).
Μετά την εποχή του Αλεξάνδρου, τόσο στη Μακεδονία όσο και στα κράτη των Διαδόχων, η βασική διαίρεση της φάλαγγας ήταν σε δύο κέρατα, τους Χαλκάσπιδες και τους Αργυράσπιδες, ενώ η διαίρεση σε τάξεις ατόνησε.
Η προέλευση κάθε τάξης από συγκεκριμένη περιοχή συνέβαλλε στο να σφυρηλατείται καλύτερα το πνεύμα της ομάδας και να εξασφαλίζεται καλύτερη απόδοση της φάλαγγας.
Στην φάλαγγα, εκτός από τους φαλαγγίτες πεζέταιρους, ήταν δυνατον, ανάλογα με τις απαιτήσεις της μάχης να συμμετέχουν και οι Υπασπιστές.
Οι σχηματισμοί στη μακεδονική φάλαγγα περιελάμβαναν:
* Πύκνωση: βάθος 16 ανδρών
* Συνασπισμός: 8 (όπως η νοτιοελληνική φάλαγγα)
* Βάθος: 32 (σπάνια)
Η φάλαγγα μπορούσε να ταχθεί με ευθύ μέτωπο, λοξά ή σε άλλο σχηματισμό (τοξωτά, σφηνοειδώς, τετράγωνα) κατά τον 4ο και 3ο αιώνα π.Χ. Τον 2ο αιώνα ήταν δυνατή μόνο η ευθεία παράταξη.
Κύρια αποστολή της Μακεδονικής Φάλαγγας στο πεδίο της μάχης, ήταν να καθηλώσει τα αντίπαλα στρατεύματα, να τα αγκιστρώσει, παίζοντας έτσι αμυντικό ρόλο, ή να τα πιέσει δημιουργώντας μια τακτική βάση ανάπτυξης επιχειρησιακών κινήσεων για το υπόλοιπο στράτευμα. Στην επίτευξη αυτού του στόχου, ασφαλώς συνέβαλλε και η καθίζηση του ηθικού που προκαλούσε στους αντιπάλους.
Ο πρώτος σχηματισμός βαρέως πεζικού στη Μακεδονία, αποδίδεται στο βασιλιά Αλέξανδρο. Είναι ασαφές αν πρόκειται στον Αλέξανδρο τον Α’ (498-454 π.Χ) ή στον Αλέξανδρο τον Β’ (περίπου 368 π.Χ). Η μεταρρύθμιση πάντως και μεταλλαγή αυτής της οπλιτικής φάλαγγας, στη μακεδονική, συντελέστηκε από τον Φίλιππο Β' (359-336 π.Χ), ο οποίος επηρεάστηκε από τους Θεσσαλούς και κυρίως τους Θηβαίους υπό τον Επαμεινώνδα.
Η χρήση της συνεχίστηκε στη Μακεδονία εώς την κατάληψή της από τους Ρωμαίους, καθώς και στα κράτη των διαδόχων (βασίλειο Σελευκιδών, Αίγυπτος των Πτολεμαίων, Πέργαμος κ.ά). Πρώτη φορά χρησιμοποιείται από μη Μακεδόνες, από τον Πύρρο της Ηπείρου, ενώ γενικεύεται η χρήση της τόσο από τους Νότιους Έλληνες (Φιλοποίμην στην Αχαϊκή Συμπολιτεία, Κλεομένης Γ' στη Σπάρτη), όσο και από τα βάρβαρα ελληνίζοντα βασίλεια της ανατολής. Αποτέλεσμα ήταν να αποτελεί πλέον όχι «εθνικό» σχηματισμό των Μακεδόνων, αλλά κοινό τρόπο παράταξης σε όλο τον ελληνιστικό κόσμο, από την Ιταλία ως τον Ινδό.
Σημαντικές μάχες με συμμετοχή της φάλαγγας:
* Χαιρώνεια ( Αυγ. 338 π.Χ): Μακεδόνες – νότιοι Έλληνες
* Γρανικός (334 π.Χ): Έλληνες – Πέρσες
* Ισσός (333 π.Χ): Έλληνες – Πέρσες
* Γαυγάμηλα (φθιν. 331 π.Χ): Μακεδόνες – Πέρσες
* Υδάσπης (326 π.Χ): Μακεδόνες – Ινδοί
* Κραννώνας (322 π.Χ): Μακεδόνες – νότιοι Έλληνες
* Γάζα (312 π.Χ): Δημήτριος - Πτολεμαίος
* Ιψός (301 π.Χ): Σέλευκος, Πτολεμαίος, Λυσίμαχος, Κάσσανδρος – Αντίοχος
* Ηράκλεια(280π.Χ), Άσκλο(279π.Χ): Ηπειρώτες – Ρωμαίοι
* Βενεβέντο (275π.Χ): Ηπειρώτες – Ρωμαίοι
* Σελασσία (222π.Χ): Μακεδόνες – Σπαρτιάτες
* Ραφία (217π.Χ): Πτολεμαίοι – Σελευκίδες
* Κυνός Κεφαλές (197π.Χ): Μακεδόνες – Ρωμαίοι
* Πύδνα (168π.Χ): Μακεδόνες – Ρωμαίοι
* Λευκόπετρα (146π.Χ): Αχαϊκή Συμπολιτεία – Ρωμαίοι
Η μάχη στον Γρανικό ποταμό
Η μάχη στα Γαυγάμηλα
Ιπταμενος_2
Μέλος
- Εγγρ.
- 7 Νοε 2007
- Μηνύματα
- 1.768
- Κριτικές
- 4
- Like
- 3
- Πόντοι
- 16
Καλημερούδια φιλοι.
Πως λεγόταν το πρώτο ατμοκίνητο πλοίο της χωρας μας που πήρε μερος στον Αγώνα του 1821?
Πως λεγόταν το πρώτο ατμοκίνητο πλοίο της χωρας μας που πήρε μερος στον Αγώνα του 1821?
Φρεγάτα "Ελλάς"Καλημερούδια φιλοι.
Πως λεγόταν το πρώτο ατμοκίνητο πλοίο της χωρας μας που πήρε μερος στον Αγώνα του 1821?
Επισκέπτης
"Καρτερία" με πλοίαρχο τον Άγγλο Φιλέλληνα Άστιγξ, ο οποίος είχε συνεισφέρει 5.000 λίρες για τη ναυπήγησή του.
Έχεις δίκιο φίλε η "Καρτερία" ήταν."Καρτερία" με πλοίαρχο τον Άγγλο Φιλέλληνα Άστιγξ, ο οποίος είχε συνεισφέρει 5.000 λίρες για τη ναυπήγησή του.
Η "Ελλάς" ήταν το ισχυρότερο πλοίο μετά την απελευθέρωση.
Ιπταμενος_2
Μέλος
- Εγγρ.
- 7 Νοε 2007
- Μηνύματα
- 1.768
- Κριτικές
- 4
- Like
- 3
- Πόντοι
- 16
Σωστος ο ταρατσας!!!
Ατμοκορβέτα.
Τροχήλατη με 4 ιστούς και ημιολική ιστιοφορία. Υπήρξε το πρώτο ατμοκίνητο πολεμικό σκάφος της Ελλάδος.
Εναυπηγήθη στην Αγγλία το 1825 στα Ναυπηγεία Brent του Deptford.
Πρώτος πλοίαρχος ο Frank Abney Hastings ο οποίος ανέλαβε μέρος των εξόδων και επιμελήθηκε της κατασκευής της.
Κατά την διάρκεια του ταξειδίου στην Ελλάδα τον Ιούλιο του 1826 εξερράγη πυρκαϊά η οποία αχρήστευσε τις μηχανές. Εσυνέχισε με ιστία.
Ελαβε μέρος σε πολλές επιχειρήσεις του Αγώνα. Στις 11 Μαϊου 1827 απέθανε ο κυβερνήτης Hastings στο Βασιλάδι Μεσολογγίου.
Παρωπλίσθη το 1830.
Η Τροχήλατη Ατμοκορβέτα ΚΑΡΤΕΡΙΑ είναι το τρίτο του Πολεμικού Ναυτικού που φέρει την ονομασία αυτή.
Η Ατμοκορβέτα ΚΑΡΤΕΡΙΑ είναι το 1o κατα σειρά από τα 3 πλοία που έχουν αυτό το όνομα
Πηγη: hellasarmy.gr
Ατμοκορβέτα.
Τροχήλατη με 4 ιστούς και ημιολική ιστιοφορία. Υπήρξε το πρώτο ατμοκίνητο πολεμικό σκάφος της Ελλάδος.
Εναυπηγήθη στην Αγγλία το 1825 στα Ναυπηγεία Brent του Deptford.
Πρώτος πλοίαρχος ο Frank Abney Hastings ο οποίος ανέλαβε μέρος των εξόδων και επιμελήθηκε της κατασκευής της.
Κατά την διάρκεια του ταξειδίου στην Ελλάδα τον Ιούλιο του 1826 εξερράγη πυρκαϊά η οποία αχρήστευσε τις μηχανές. Εσυνέχισε με ιστία.
Ελαβε μέρος σε πολλές επιχειρήσεις του Αγώνα. Στις 11 Μαϊου 1827 απέθανε ο κυβερνήτης Hastings στο Βασιλάδι Μεσολογγίου.
Παρωπλίσθη το 1830.
Η Τροχήλατη Ατμοκορβέτα ΚΑΡΤΕΡΙΑ είναι το τρίτο του Πολεμικού Ναυτικού που φέρει την ονομασία αυτή.
Η Ατμοκορβέτα ΚΑΡΤΕΡΙΑ είναι το 1o κατα σειρά από τα 3 πλοία που έχουν αυτό το όνομα
Πηγη: hellasarmy.gr
Επισκέπτης
Οχήματα του Ελληνικού στρατού εως το 1944
http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/truck.jpg[/img[/URL]]
Τύπος: Φορτηγό όχημα 1 1/2t
Προέλευση: Ιταλία
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κίνηση: 4x2, Κινητήρας: Fiat 53A 4κυλινδρος 4.398cc, Ιπποδύναμη: 40hp/1800rpm, Ταχύτητα: 47km/h Διαστάσεις: μήκος 4,55μ. πλάτος 1,74μ. ύψος 2,65μ.
Ιστορικά στοιχεία: Η παραγωγή του οχήματος διήρκησε από το 1913 έως το 1922 και έμεινε σε υπηρεσία έως και το 1940. Ο Ελληνικός στρατός χρησιμοποιούσε άγνωστο αριθμό από αυτά, μάλλον από την περίοδο της Μικρασιατικής εκστρατείας. Πιθανός μερικά να υπήρχαν σε υπηρεσία έως τα τέλη της δεκαετίας του '30. Πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν σε δύο διαφορετικούς τύπους, φορτηγό και ασθενοφόρο.
Διασωθέντα οχήματα: Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιο όχημα!
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/somua.jpg[/img[/URL]]
Somua MCG5
Τύπος: Ημιερπυστριοφόρο όχημα.
Προέλευση: Γαλλία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Ιπποδύναμη: 60hp.
Ιστορικά στοιχεία: Ο Ελληνικός στρατός παρέλαβε 48 οχήματα που αγοράστηκαν από την Γαλλία στα μέσα της δεκαετίας του '30. Χρησιμοποιήθηκαν σαν ελκυστήρες για τα 48 δισκελή μακρά πυροβόλα Schneider 85mm/25.
Διασωθέντα οχήματα: Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιο όχημα!
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/cv33.jpg[/img[/URL]]
L.3 CV.33 Carro Veloce (Fast tank)
Τύπος: Ελαφρό άρμα
Προέλευση: Ιταλία
Οπλισμός: 2 Πολυβόλα των 8mm FIAT 18/35
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Πλήρωμα: 2 ανδρών, Κινητήρας: 4κύλινδρος υδρόψυκτος FIAT SPA CV3-005, Καύσιμο: Βενζίνη, Ιπποδύναμη: 43hp/2400rpm, Ταχύτητα: 42km/h, Αυτονομία: 125km, Διαστάσεις: Μήκος 3.17μ Πλάτος 1.4μ Υψος 1.3μ, Θωράκιση: 7-14mm, Βάρος: 3,35t.
Ιστορικά στοιχεία: Ο Ελληνικός στρατός χρησιμοποίησε 40 περίπου οχήματα λάφυρα από την μάχη στο Καλπάκι (Νοέμβριος 1940) κυρίως κατά την διάρκεια της Γερμανικής εισβολής.
Διασωθέντα οχήματα: Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιο όχημα!
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/spa35.jpg[/img[/URL]]
Autocarro Spa Dovunque 35
Τύπος: Φορτηγό όχημα 2-3t
Προέλευση: Ιταλία
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κίνηση: 6x4, Κινητήρας: Spa 18D 57 CV με 4κυλίνδρους σε σειρά 4053cc, Καύσιμο: Βενζίνη, Ταχύτητα: 63km/h, Βάρος: 6.5t.
Ιστορικά στοιχεία: Το όχημα μπήκε σε υπηρεσία το 1938 και έμεινε έως το 1948. Κατά την διάρκεια του πολέμου στην Αλβανία (1940) οι Βρετανοί παρεχώρησαν 32 οχήματα στον Ελληνικό στρατό, λάφυρα από την Β.Αφρική.
Διασωθέντα οχήματα: Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιο όχημα!
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/spa38R.jpg[/img[/URL]]
Autocarro Spa 38 R
Τύπος: Φορτηγό όχημα 2 1/2 t
Προέλευση: Ιταλία
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κίνηση: 4x2, Κινητήρας: 4κυλίνδρος σε σειρά 4053cc, Καύσιμο: Βενζίνη, Ταχύτητα: 52km/h, Βάρος: 5.2t.
Ιστορικά στοιχεία: Το όχημα μπήκε σε υπηρεσία το 1938 και έμεινε έως το 1956. Κατά την διάρκεια του πολέμου στην Αλβανία (1940) οι Βρετανοί παρεχώρησαν 25 οχήματα στον Ελληνικό στρατό, λάφυρα από την Β.Αφρική.
Διασωθέντα οχήματα: Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιο όχημα!
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/F15_15cwt.jpg[/img[/URL]]
Ford F15 15cwt
Τύπος: Φορτηγό όχημα 15cwt (3/4t)
Προέλευση: Καναδάς
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κίνηση: 4x2, Κινητήρας: V-8 κύλ. Carburetter 239cu in, Ιπποδύναμη: 95hp/3600rpm, Διαστάσεις: Μήκος 170in Πλάτος 86in Υψος 93in, Βάρος: 6060lb.
Ιστορικά στοιχεία: Κατά την διάρκεια του πολέμου στην Αλβανία (1940) οι Βρετανοί παρεχώρησαν 44 οχήματα στον Ελληνικό στρατό. Με καμπίνα Νο11.
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/mh_mkiv.jpg[/img[/URL]]
Marmon-Herrington Mk IV
Τύπος: Τεθωρακισμένο όχημα αναγνώρισης
Προέλευση: Πολυεθνικής κατασκευής
Οπλισμός: Πυροβόλο 2 pdr (40mm) + δύο πολυβόλα 0.30 in
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Πλήρωμα: 4 ανδρών, Κινητήρας: 8κύλινδρος υδρόψυκτος Ford V90, Ιπποδύναμη: 95hp/3600rpm, Ταχύτητα: 80 km/h, Αυτονομία: 322 km(σε δρόμο) - 193km (εκτός δρόμου), Διαστάσεις: Μήκος 5.51μ Πλάτος 2.13μ Υψος 2.28μ, Βάρος: 6,7t (μάχης)- 5.7t (κενό), Θωράκιση: 12 mm.
Ιστορικά στοιχεία: Σύμφωνα με πληροφορίες η ΧΙ Ελληνική ταξιαρχία εφοδιάστηκε με αριθμό οχημάτων στα μέσα του 1944.
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/c15ta.jpg[/img[/URL]]
Chevrolet C15A, CMP (Canadian Military Pattern)
Τύπος: Φορτηγό όχημα 15cwt (3/4t)
Προέλευση: Καναδάς
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κίνηση: 4x4, Κινητήρας: 6κυλινδρος Carburetter 216cu in, Ιπποδύναμη: 85hp/3400rpm, Διαστάσεις: Μήκος 170in Πλάτος 86in Υψος 93in, Βάρος: 6060lb,.
Ιστορικά στοιχεία: Κατά την διάρκεια των επιχειρήσεων στην Β.Αφρική χρησιμοποιήθηκε άγνωστος αριθμός από τις Ελληνικές δυνάμεις.
http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/truck.jpg[/img[/URL]]
Τύπος: Φορτηγό όχημα 1 1/2t
Προέλευση: Ιταλία
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κίνηση: 4x2, Κινητήρας: Fiat 53A 4κυλινδρος 4.398cc, Ιπποδύναμη: 40hp/1800rpm, Ταχύτητα: 47km/h Διαστάσεις: μήκος 4,55μ. πλάτος 1,74μ. ύψος 2,65μ.
Ιστορικά στοιχεία: Η παραγωγή του οχήματος διήρκησε από το 1913 έως το 1922 και έμεινε σε υπηρεσία έως και το 1940. Ο Ελληνικός στρατός χρησιμοποιούσε άγνωστο αριθμό από αυτά, μάλλον από την περίοδο της Μικρασιατικής εκστρατείας. Πιθανός μερικά να υπήρχαν σε υπηρεσία έως τα τέλη της δεκαετίας του '30. Πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν σε δύο διαφορετικούς τύπους, φορτηγό και ασθενοφόρο.
Διασωθέντα οχήματα: Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιο όχημα!
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/somua.jpg[/img[/URL]]
Somua MCG5
Τύπος: Ημιερπυστριοφόρο όχημα.
Προέλευση: Γαλλία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Ιπποδύναμη: 60hp.
Ιστορικά στοιχεία: Ο Ελληνικός στρατός παρέλαβε 48 οχήματα που αγοράστηκαν από την Γαλλία στα μέσα της δεκαετίας του '30. Χρησιμοποιήθηκαν σαν ελκυστήρες για τα 48 δισκελή μακρά πυροβόλα Schneider 85mm/25.
Διασωθέντα οχήματα: Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιο όχημα!
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/cv33.jpg[/img[/URL]]
L.3 CV.33 Carro Veloce (Fast tank)
Τύπος: Ελαφρό άρμα
Προέλευση: Ιταλία
Οπλισμός: 2 Πολυβόλα των 8mm FIAT 18/35
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Πλήρωμα: 2 ανδρών, Κινητήρας: 4κύλινδρος υδρόψυκτος FIAT SPA CV3-005, Καύσιμο: Βενζίνη, Ιπποδύναμη: 43hp/2400rpm, Ταχύτητα: 42km/h, Αυτονομία: 125km, Διαστάσεις: Μήκος 3.17μ Πλάτος 1.4μ Υψος 1.3μ, Θωράκιση: 7-14mm, Βάρος: 3,35t.
Ιστορικά στοιχεία: Ο Ελληνικός στρατός χρησιμοποίησε 40 περίπου οχήματα λάφυρα από την μάχη στο Καλπάκι (Νοέμβριος 1940) κυρίως κατά την διάρκεια της Γερμανικής εισβολής.
Διασωθέντα οχήματα: Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιο όχημα!
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/spa35.jpg[/img[/URL]]
Autocarro Spa Dovunque 35
Τύπος: Φορτηγό όχημα 2-3t
Προέλευση: Ιταλία
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κίνηση: 6x4, Κινητήρας: Spa 18D 57 CV με 4κυλίνδρους σε σειρά 4053cc, Καύσιμο: Βενζίνη, Ταχύτητα: 63km/h, Βάρος: 6.5t.
Ιστορικά στοιχεία: Το όχημα μπήκε σε υπηρεσία το 1938 και έμεινε έως το 1948. Κατά την διάρκεια του πολέμου στην Αλβανία (1940) οι Βρετανοί παρεχώρησαν 32 οχήματα στον Ελληνικό στρατό, λάφυρα από την Β.Αφρική.
Διασωθέντα οχήματα: Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιο όχημα!
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/spa38R.jpg[/img[/URL]]
Autocarro Spa 38 R
Τύπος: Φορτηγό όχημα 2 1/2 t
Προέλευση: Ιταλία
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κίνηση: 4x2, Κινητήρας: 4κυλίνδρος σε σειρά 4053cc, Καύσιμο: Βενζίνη, Ταχύτητα: 52km/h, Βάρος: 5.2t.
Ιστορικά στοιχεία: Το όχημα μπήκε σε υπηρεσία το 1938 και έμεινε έως το 1956. Κατά την διάρκεια του πολέμου στην Αλβανία (1940) οι Βρετανοί παρεχώρησαν 25 οχήματα στον Ελληνικό στρατό, λάφυρα από την Β.Αφρική.
Διασωθέντα οχήματα: Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιο όχημα!
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/F15_15cwt.jpg[/img[/URL]]
Ford F15 15cwt
Τύπος: Φορτηγό όχημα 15cwt (3/4t)
Προέλευση: Καναδάς
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κίνηση: 4x2, Κινητήρας: V-8 κύλ. Carburetter 239cu in, Ιπποδύναμη: 95hp/3600rpm, Διαστάσεις: Μήκος 170in Πλάτος 86in Υψος 93in, Βάρος: 6060lb.
Ιστορικά στοιχεία: Κατά την διάρκεια του πολέμου στην Αλβανία (1940) οι Βρετανοί παρεχώρησαν 44 οχήματα στον Ελληνικό στρατό. Με καμπίνα Νο11.
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/mh_mkiv.jpg[/img[/URL]]
Marmon-Herrington Mk IV
Τύπος: Τεθωρακισμένο όχημα αναγνώρισης
Προέλευση: Πολυεθνικής κατασκευής
Οπλισμός: Πυροβόλο 2 pdr (40mm) + δύο πολυβόλα 0.30 in
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Πλήρωμα: 4 ανδρών, Κινητήρας: 8κύλινδρος υδρόψυκτος Ford V90, Ιπποδύναμη: 95hp/3600rpm, Ταχύτητα: 80 km/h, Αυτονομία: 322 km(σε δρόμο) - 193km (εκτός δρόμου), Διαστάσεις: Μήκος 5.51μ Πλάτος 2.13μ Υψος 2.28μ, Βάρος: 6,7t (μάχης)- 5.7t (κενό), Θωράκιση: 12 mm.
Ιστορικά στοιχεία: Σύμφωνα με πληροφορίες η ΧΙ Ελληνική ταξιαρχία εφοδιάστηκε με αριθμό οχημάτων στα μέσα του 1944.
[hr]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/c15ta.jpg[/img[/URL]]
Chevrolet C15A, CMP (Canadian Military Pattern)
Τύπος: Φορτηγό όχημα 15cwt (3/4t)
Προέλευση: Καναδάς
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κίνηση: 4x4, Κινητήρας: 6κυλινδρος Carburetter 216cu in, Ιπποδύναμη: 85hp/3400rpm, Διαστάσεις: Μήκος 170in Πλάτος 86in Υψος 93in, Βάρος: 6060lb,.
Ιστορικά στοιχεία: Κατά την διάρκεια των επιχειρήσεων στην Β.Αφρική χρησιμοποιήθηκε άγνωστος αριθμός από τις Ελληνικές δυνάμεις.
Ιπταμενος_2
Μέλος
- Εγγρ.
- 7 Νοε 2007
- Μηνύματα
- 1.768
- Κριτικές
- 4
- Like
- 3
- Πόντοι
- 16
Ταρατσα θενκς, πολυ ενδιαφερον. Ποιο ηταν το πρώτο αρμα μαχης του Ελληνικού στρατου, αγνωοντας τα Carro Veloce που αιχμαλωτισαμε απο τους Ιταλους και 8 Αγγλικα ιδιας κατηγορίας που ειχαμε αγορασει πριν τον πολεμο? Μ-24 chaffee ισως, ή M-4 Sherman? Κλασικα ο,τι περισεψε απο τον πόλεμο?
Επισκέπτης
Vickers 6t Μκ.Ε
Type A
Τύπος: Ελαφρύ άρμα μάχης
Προέλευση: Βρετανία
Οπλισμός: Type A: 2 πολυβόλα των 7.7mm, σε δύο πυργίσκους, Type B: Ενα πυροβόλο 47mm QFSA και ένα πολυβόλο των 7.7mm (Vickers .303cal), σε ένα πυργίσκο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Πλήρωμα: 3 ανδρών, Κινητήρας: 4κύλινδρος Armstrong-Siddeley, Ιπποδύναμη: 80hp, Ταχύτητα: 35km/h, Αυτονομία: 165km, Διαστάσεις: μήκος 4.57μ πλάτος 2.41μ ύψος 2.08μ (type A)- 2.16μ (type B), Βάρος: 7,1t, Θωράκιση: 5-14mm.
Ιστορικά στοιχεία: Η παραγωγή του οχήματος ξεκίνησε το 1929 και τελείωσε το 1939. Το 1935 ο Ελληνικός στρατός παρέλαβε 2 οχήματα που αγοράστηκαν από την Βρετανία για δοκιμές. Υπάρχουν φωτογραφίες και με τους δύο τύπους του οχήματος (Type.A & Type.B) σε Ελληνικά χέρια.
http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/vickersA.jpg[/img[/URL]]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/vickersB.jpg[/img[/URL]]
Type A
Τύπος: Ελαφρύ άρμα μάχης
Προέλευση: Βρετανία
Οπλισμός: Type A: 2 πολυβόλα των 7.7mm, σε δύο πυργίσκους, Type B: Ενα πυροβόλο 47mm QFSA και ένα πολυβόλο των 7.7mm (Vickers .303cal), σε ένα πυργίσκο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Πλήρωμα: 3 ανδρών, Κινητήρας: 4κύλινδρος Armstrong-Siddeley, Ιπποδύναμη: 80hp, Ταχύτητα: 35km/h, Αυτονομία: 165km, Διαστάσεις: μήκος 4.57μ πλάτος 2.41μ ύψος 2.08μ (type A)- 2.16μ (type B), Βάρος: 7,1t, Θωράκιση: 5-14mm.
Ιστορικά στοιχεία: Η παραγωγή του οχήματος ξεκίνησε το 1929 και τελείωσε το 1939. Το 1935 ο Ελληνικός στρατός παρέλαβε 2 οχήματα που αγοράστηκαν από την Βρετανία για δοκιμές. Υπάρχουν φωτογραφίες και με τους δύο τύπους του οχήματος (Type.A & Type.B) σε Ελληνικά χέρια.
http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/vickersA.jpg[/img[/URL]]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.wargamer.gr/images/history/vickersB.jpg[/img[/URL]]
DARKSIDEOFTHEMOON
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 17 Φεβ 2006
- Μηνύματα
- 15.458
- Like
- 31
- Πόντοι
- 166
Τρία γερμανικά υποβρύχια που βυθίστηκαν επίτηδες στη Μαύρη Θάλασσα λίγο πριν το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου εντοπίστηκαν έξω από τις ακτές της Τουρκίας περισσότερα από 60 χρόνια μετά.
Τα τρία σκάφη ανήκαν στον γερμανικό 30ό Στολίσκο, ο οποίος περιλάμβανε τρία ακόμα υποβρύχια, και είχε αποστολή να εξουδετερώνει τα ρωσικά πλοία στη Μαύρη Θάλασσα, έπειτα από την εισβολή των Γερμανών στη Ρωσία το 1941.
Δεδομένου ότι η Τουρκία διατηρούσε ουδέτερη στάση στον πόλεμο, τα έξι υποβρύχια δεν μπορούσαν να περάσουν στη Μαύρη Θάλασσα μέσω του Βοσπόρου. Αναγκαστικά, ο στολίσκος έπρεπε να μεταφερθεί μέσω ξηράς.
Τα υποβρύχια, ορισμένα από τα οποία επιχειρούσαν ως τότε στη Βαλτική, αποσυναρμολογήθηκαν το 1941 στο Κίελο, γερμανικό λιμάνι στη Βαλτική, και έφτασαν στη Κονστάντζα, λιμάνι της Ρουμανίας στη Μαύρη Θάλασσα, το 1942. Τα επόμενα δύο χρόνια, τα υποβρύχια εξουδετέρωσαν δεκάδες πλοία, ωστόσο τα τρία από τα έξι βυθίστηκαν.
Όταν η Ρουμανία άλλαξε στάση τον Αύγουστο του 1944 και κήρυξε τον πόλεμο στη Γερμανία, τα τρία εναπομείναντα υποβρύχια αποκλείστηκαν και οι κυβερνήτες τους έλαβαν εντολή να τα βυθίσουν, ώστε να μην πέσουν τα χέρια του εχθρού.
«Είναι μια απίστευτη ιστορία» δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα Telegraph ο Σελτσούκ Κολάι, ο Τούρκος ναυπηγός μηχανικός που εντόπισε τα ναυάγια. «Για να φτάσουν στη Μαύρη Θάλασσα, τα σκάφη έπρεπε να μεταφερθούν από την ξηρά, και από τη στιγμή που έφτασαν εκεί δεν υπήρχε οδός διαφυγής».
Ο Κολάι κατάφερε να προσδιορίσει τη θέση των υποβρυχίων μελετώντας γερμανικά αρχεία, παίρνοντας συνεντεύξεις από το πλήρωμα και εξετάζοντας το βυθό με σόναρ.
Ο ερευνητής έχει ήδη καταδυθεί στο ναυάγιο του U-20, δύο μίλια από τις τουρκικές ακτές, σε βάθος 25 μέτρων. Έχει επίσης εντοπίσει το σκαρί του U-23, σε βάθος 50 μέτρων, και εκτιμά ότι βρίσκεται κοντά στον εντοπισμό του τρίτου υποβρυχίου, U-19, σε βάθος περίπου 500 μέτρων.
Στην περίπτωση του U-23, ο Κολάι είχε τη βοήθεια του πρώην κυβερνήτη, ο οποίος του έδειξε στο χάρτη σε ποιο σημείο βγήκε στην ακτή το πλήρωμα μετά την προγραμματισμένη βύθιση.
Η έρευνα θα παρουσιαστεί αυτή την εβδομάδα σε συνέδριο για ναυάγια που πραγματοποιείται στο Πλίμουθ
Τα τρία σκάφη ανήκαν στον γερμανικό 30ό Στολίσκο, ο οποίος περιλάμβανε τρία ακόμα υποβρύχια, και είχε αποστολή να εξουδετερώνει τα ρωσικά πλοία στη Μαύρη Θάλασσα, έπειτα από την εισβολή των Γερμανών στη Ρωσία το 1941.
Δεδομένου ότι η Τουρκία διατηρούσε ουδέτερη στάση στον πόλεμο, τα έξι υποβρύχια δεν μπορούσαν να περάσουν στη Μαύρη Θάλασσα μέσω του Βοσπόρου. Αναγκαστικά, ο στολίσκος έπρεπε να μεταφερθεί μέσω ξηράς.
Τα υποβρύχια, ορισμένα από τα οποία επιχειρούσαν ως τότε στη Βαλτική, αποσυναρμολογήθηκαν το 1941 στο Κίελο, γερμανικό λιμάνι στη Βαλτική, και έφτασαν στη Κονστάντζα, λιμάνι της Ρουμανίας στη Μαύρη Θάλασσα, το 1942. Τα επόμενα δύο χρόνια, τα υποβρύχια εξουδετέρωσαν δεκάδες πλοία, ωστόσο τα τρία από τα έξι βυθίστηκαν.
Όταν η Ρουμανία άλλαξε στάση τον Αύγουστο του 1944 και κήρυξε τον πόλεμο στη Γερμανία, τα τρία εναπομείναντα υποβρύχια αποκλείστηκαν και οι κυβερνήτες τους έλαβαν εντολή να τα βυθίσουν, ώστε να μην πέσουν τα χέρια του εχθρού.
«Είναι μια απίστευτη ιστορία» δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα Telegraph ο Σελτσούκ Κολάι, ο Τούρκος ναυπηγός μηχανικός που εντόπισε τα ναυάγια. «Για να φτάσουν στη Μαύρη Θάλασσα, τα σκάφη έπρεπε να μεταφερθούν από την ξηρά, και από τη στιγμή που έφτασαν εκεί δεν υπήρχε οδός διαφυγής».
Ο Κολάι κατάφερε να προσδιορίσει τη θέση των υποβρυχίων μελετώντας γερμανικά αρχεία, παίρνοντας συνεντεύξεις από το πλήρωμα και εξετάζοντας το βυθό με σόναρ.
Ο ερευνητής έχει ήδη καταδυθεί στο ναυάγιο του U-20, δύο μίλια από τις τουρκικές ακτές, σε βάθος 25 μέτρων. Έχει επίσης εντοπίσει το σκαρί του U-23, σε βάθος 50 μέτρων, και εκτιμά ότι βρίσκεται κοντά στον εντοπισμό του τρίτου υποβρυχίου, U-19, σε βάθος περίπου 500 μέτρων.
Στην περίπτωση του U-23, ο Κολάι είχε τη βοήθεια του πρώην κυβερνήτη, ο οποίος του έδειξε στο χάρτη σε ποιο σημείο βγήκε στην ακτή το πλήρωμα μετά την προγραμματισμένη βύθιση.
Η έρευνα θα παρουσιαστεί αυτή την εβδομάδα σε συνέδριο για ναυάγια που πραγματοποιείται στο Πλίμουθ
Ιπταμενος_2
Μέλος
- Εγγρ.
- 7 Νοε 2007
- Μηνύματα
- 1.768
- Κριτικές
- 4
- Like
- 3
- Πόντοι
- 16
Καλημερα δάσκαλε, τρομερα ενδιαφέρουσα ιστορία και αγνωστη πτυχή. Ομως αφου περνούσαν απο το Γιβραλταρ τα Γερμανικα υποβρύχια γιατι να εχουν προβλημα με τα Δαρδανέλια?
DARKSIDEOFTHEMOON
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 17 Φεβ 2006
- Μηνύματα
- 15.458
- Like
- 31
- Πόντοι
- 166
Γιατί η Τουρκία δεν ήταν υπέρ τους.Ήταν σαν να πέρναγες από την Ελβετία που ήταν ουδέτερη.Το Γιβραλτάρ είναι πιο ανοιχτό σημείο κ πιο δύσκολο να ελεγχτει νομίζω.Τα Δαρδανέλαι είναι πολύ πιο κλειστά.
Ιπταμενος_2
Μέλος
- Εγγρ.
- 7 Νοε 2007
- Μηνύματα
- 1.768
- Κριτικές
- 4
- Like
- 3
- Πόντοι
- 16
Οντως το Γιβραλταρ ειναι ενα περασμα-σημειο, ενω τα Δαρδανέλια ειναι επίμηκες περασμα. Ομως το ήλεγχαν οι Αγγλοι το Γιβραλταρ και οι Γερμανοι περνουσαν νυχτα και σε καταδυση απο κει. μαλιστα συνήθως κατω απο καποιο εμπορικό πλοίο για ηχητική καλυψη.
Επισκέπτης
Και στο πορτο κουφο στην χαλκιδική στο 2ο πόδι ήταν βάση υποβρυχίων
Ιπταμενος_2
Μέλος
- Εγγρ.
- 7 Νοε 2007
- Μηνύματα
- 1.768
- Κριτικές
- 4
- Like
- 3
- Πόντοι
- 16
Και στο πορτο κουφο στην χαλκιδική στο 2ο πόδι ήταν βάση υποβρυχίων
Δε το ειχα ξανακουσει αυτο. Για το Σκαραμαγκα ηταν γνωστο και για τη Μήλο οτι ειχαν τις βάσεις τους.
Επισκέπτης
Το Πόρτο-Κουφό είναι το μεγαλύτερο και ασφαλέστερο φυσικό λιμάνι της Ελλάδας. Το όνομά του <Κωφός λιμήν>-το αναφέρει και ο Θουκυδίδης. Οι διαστάσεις του είναι : μέγιστο μήκος 1.600μ., μέγιστο πλάτος 550 μ., μέγιστο βάθος 8-830 μ., άνοιγμα εισόδου 300μ., βάθος εισόδου 10-33μ. και 5,5-27 μ. Στις βραχώδεις και απόκρημνες ακτές του ανοίγονται σπηλιές.
Επισκέπτης
To πόρτο κουφό είναι στο τέρμα του 2ου ποδιού στην χαλκιδική, εκεί μπροστά είναι και ένα απο τα πιό βαθιά σημεία του Αιγαίου 2.800 μέτρα αν θυμάμαι καλά!
Τρία γερμανικά υποβρύχια που βυθίστηκαν επίτηδες στη Μαύρη Θάλασσα λίγο πριν το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου εντοπίστηκαν έξω από τις ακτές της Τουρκίας περισσότερα από 60 χρόνια μετά.
Τα τρία σκάφη ανήκαν στον γερμανικό 30ό Στολίσκο, ο οποίος περιλάμβανε τρία ακόμα υποβρύχια, και είχε αποστολή να εξουδετερώνει τα ρωσικά πλοία στη Μαύρη Θάλασσα, έπειτα από την εισβολή των Γερμανών στη Ρωσία το 1941.
Δεδομένου ότι η Τουρκία διατηρούσε ουδέτερη στάση στον πόλεμο, τα έξι υποβρύχια δεν μπορούσαν να περάσουν στη Μαύρη Θάλασσα μέσω του Βοσπόρου. Αναγκαστικά, ο στολίσκος έπρεπε να μεταφερθεί μέσω ξηράς.
Λοιπόν αυτή την ιστορία δεν την ήξερα, αν κι έχω διαβάσει πάρα πολλά πράματα σε σχέση με τον ΒΠΠ.
Μου κάνει όμως εντύπωση αυτό το περί αποσυναρμολόγησης και επανασυναρμολόγησης. Θα θεωρούσα πιο πιθανό ίσως το "η Τουρκία διατηρούσε ουδέτερη στάση στον πόλεμο" να είναι πιο χαλαρό (διάφορες κομπίνες γινόντουσαν απο την πρεσβεία των ναζί στην Άγκυρα σε πολλά επίπεδα) και τα 6 (μικρά και σκούρα) σκάφη να την έκαναν μέσω Δαρδανελίων και Βοσπόρου κάποια σκοτεινή και βροχερή νύχτα...
Στην Τουρκία βλέπετε δεν υπάρχει ο θεσμός (που υπάρχει στην Αγγλία και τις ΗΠΑ) του ότι "μετά από 50 χρόνια ανοίγουμε τα απόρρητα αρχεία στο κοινό", και έτσι αν δόθηκε τότε κάποια εντολή στους τούρκους λιμενοφύλακες του Βοσπόρου να μην κοιτάνε πολύ προσεκτικά κάποιο βράδυ, δε θα υπάρχουν στοιχεία να τα βρεί κανείς έστω και σήμερα.
Για την διέλευση απο το στενό του Γιβραλτάρ περίπου τα είπατε όλα. Το πλάτος του στενού είναι 8,5 μίλια (14 χιλιόμετρα) και ΗΤΑΝ δυνατή η διέλευση υποβρυχίων από εκεί.
Όσοι έχουν δει το έργο Das Boot θα θυμούνται το περιστατικό (βέβαια οι ήρωες του έργου δεν κατάφεραν να περάσουν στην συγκεκριμένη περίπτωση).
Υπάρχει κάποια πηγή για τη δράση των U-boot στη Μαύρη θάλασσα?
Εξαιρετικο εργο.Για την διέλευση απο το στενό του Γιβραλτάρ περίπου τα είπατε όλα. Το πλάτος του στενού είναι 8,5 μίλια (14 χιλιόμετρα) και ΗΤΑΝ δυνατή η διέλευση υποβρυχίων από εκεί.
Όσοι έχουν δει το έργο Das Boot θα θυμούνται το περιστατικό (βέβαια οι ήρωες του έργου δεν κατάφεραν να περάσουν στην συγκεκριμένη περίπτωση).
Ξερει καποιος τι ακριβως ηταν το σχεδιο ΝΑΥΤΙΛΟΣ και τι ακριβως επρεπε να κανουν τα Γερμανικα υποβρυχια? Ρωταω γιατι δεν το εχω πολυ ξεκαθαρο στο μυαλο μου.