Old Devil
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 5 Οκτ 2013
- Μηνύματα
- 8.794
- Κριτικές
- 11
- Like
- 610
- Πόντοι
- 596
να λοιπόν και μια χρήσιμη υπηρεσία μκο...
ελπίζω να δώσουμε κι άλλες ιδέες σε αυτό το νήμα για το πως να σταυρώνουμε κάποιον που εμπλέκεται σε υποθέσεις διαφθοράς κατά πολιτών.
...................................
Νέα υπηρεσία της Διεθνούς Διαφάνειας θα συλλέγει στοιχεία και περιστατικά
Από σήμερα, Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013, τίθεται σε λειτουργία η πρώτη Γραμμή Υποστήριξης στη χώρα μας για την καταγγελία περιστατικών διαφθοράς. Ο πενταψήφιος αριθμός «101 90» αποτελεί το βασικό «όπλο» της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Διεθνής Διαφάνεια - Ελλάς» για την αποτελεσματική λειτουργία της νέα της υπηρεσίας υποδοχής καταγγελιών του πολίτη για τη διαφθορά με τίτλο «Διαφάνεια Τώρα!». «Πρόκειται για ένα κέντρο υποστήριξης και καθοδήγησης των θυμάτων της διαφθοράς, μέσα από το οποίο η οργάνωσή μας θα συλλέγει στοιχεία ώστε να εξάγονται ασφαλή συμπεράσματα για τις εστίες όπου η διαφθορά ευδοκιμεί» τόνισε ο πρόεδρος της οργάνωσης, κ. Κώστας Μπακούρης.
Με το παράδειγμα ενός περιστατικού που έχει φτάσει στα γραφεία της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδος, ο νομικός σύμβουλος κ. Βασίλης Σωτηρόπουλος περιέγραψε τον τρόπο χειρισμού υποθέσεων διαφθοράς. «Ο κ. Γ. εργαζόταν σε υπηρεσία μεγάλης Περιφέρειας της χώρας. Από τη θέση ευθύνης του έπεσαν στην αντίληψή του στοιχεία για απόδοση παράνομων αγροτικών συντάξεων σε ανθρώπους που δεν τις δικαιούνταν. Στην υπόθεση αυτή, ύστερα από καταγγελία του εργαζόμενου, υπήρξε παρέμβαση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και ζητήθηκε η ανάκληση των συντάξεων από την Περιφέρεια».
Κι εδώ ξεκινά ο ρόλος της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλλάδος. «Καθώς είχε μεσολαβήσει μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να έχει προχωρήσει η υπόθεση, αφού ενημερώθηκε από τον καταγγέλλοντα, η Διεθνής Διαφάνεια - Ελλάς ζήτησε ενημέρωση για την πορεία της υπόθεσης, ώστε οι αρμόδιοι να μην εφησυχάζουν και να ξέρουν ότι είμαστε εδώ για να παρακολουθούμε την εξέλιξη της υπόθεσης». Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με υπολογισμούς του καταγγέλλοντος, η ανάκληση των συντάξεων θα οδηγήσει σε επιστροφή συνολικού ποσού 500.000 ευρώ.
«Πιστεύουμε ότι οι πολίτες δεν θα έμεναν απαθείς μπροστά στη διαφθορά εάν κάποιος τους προσέφερε έναν απλό και αξιόπιστο μηχανισμό για να την καταγγείλουν. Η μάχη κατά της διαφθοράς θα είναι πιο αποτελεσματική εάν οι πολίτες συμμετέχουν ενεργά» τόνισε η γενική γραμματέας κυρία Αναστασία Μάνου. Για την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τη νέα αυτή δυνατότητα, η Οργάνωση κάνει τη δική της πανελλαδική ενημερωτική καμπάνια με κεντρικό σύνθημα «Ώρα να ξυπνήσουμε!».
Χαρακτηρίζοντας πρωτοποριακό τον τρόπο που θα λειτουργεί η υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα!» στη χώρα μας, η κυρία Μάνου παρέθεσε στοιχεία για τη συμβολή και τον ρόλο της συγκεκριμένης υπηρεσίας στην αποκάλυψη και δημοσιοποίηση σημαντικών περιστατικών διαφθοράς σε 60 χώρες του κόσμου. Από το 2003 που λειτούργησαν οι πρώτες Υπηρεσίες υποδοχής και αναφοράς καταγγελιών διαφθοράς από την «Transparency International» στη Ρουμανία, στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και στην πΓΔΜ, μέχρι σήμερα λειτουργούν 90 ανάλογες υπηρεσίες παγκοσμίως. Περισσότεροι από 140.000 πολίτες έχουν απευθυνθεί σε κάποια από αυτές για να αναφέρουν τη δική τους εμπειρία.
Τηλεφωνική και online καταγγελία
Η υπηρεσία στη χώρα μας θα λειτουργεί χάρη στη συμβολή της ομάδας νομικών της Οργάνωσης, αλλά και εθελοντών νομικών, ειδικά εκπαιδευμένων, οι οποίοι θα απαντούν στους πολίτες στη Γραμμή 101 90 ή στις online καταγγελίες τους μέσω του microsite της υπηρεσίας . Στην ίδια σελίδα, όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν το ειδικό κουίζ που έχει προετοιμάσει η υπηρεσία για να μάθουν εάν το περιστατικό που τους απασχολεί συνιστά υπόθεση διαφθοράς.
Ο ρόλος της υπηρεσίας δεν είναι ούτε η άμεση παροχή νομικών συμβουλών, ούτε η νομική εκπροσώπηση. Η υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα:» παρέχει υποστήριξη και συμβουλές σε όσους επιθυμούν να καταγγείλουν περιστατικά που εμπεριέχουν διαφθορά, όπως κατάχρηση εξουσίας ή απάτη ή σπατάλη δημόσιων πόρων. Αρχικά, γνωστοποιεί στους ενδιαφερόμενους τον αρμόδιο φορέα στον οποίο πρέπει να προσφύγουν κι όταν δεν υπάρχει απάντηση σε εύλογο χρονικό διάστημα ζητεί επισήμως ενημέρωση από τον φορέα (όπως στο παραπάνω παράδειγμα). Επίσης, σε υποθέσεις που κατά τη διακριτική ευχέρεια της Υπηρεσίας κρίνονται σημαντικού ενδιαφέροντος, επικοινωνεί με τις καταγγελλόμενες πλευρές αναζητώντας περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με τα περιστατικά.
Πάγιο αίτημα της Οργάνωσης εδώ και χρόνια αποτελεί η προστασία των wistleblowers, όρος που χρησιμοποιείται παγκοσμίως για εκείνους που καταγγέλλουν περιστατικά διαφθοράς είτε στον δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Όπως μάλιστα επισήμανε ο κ. Σωτηρόπουλος, η Κυβέρνηση είχε δεσμευτεί στη Διεθνή Διαφάνεια Ελλάδος ότι μέσα στον Σεπτέμβριο θα έρθει στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, πράγμα που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα παρά το γεγονός ότι φτάνουμε στο τέλος του μήνα.
πηγή
ελπίζω να δώσουμε κι άλλες ιδέες σε αυτό το νήμα για το πως να σταυρώνουμε κάποιον που εμπλέκεται σε υποθέσεις διαφθοράς κατά πολιτών.
...................................
Νέα υπηρεσία της Διεθνούς Διαφάνειας θα συλλέγει στοιχεία και περιστατικά
Από σήμερα, Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013, τίθεται σε λειτουργία η πρώτη Γραμμή Υποστήριξης στη χώρα μας για την καταγγελία περιστατικών διαφθοράς. Ο πενταψήφιος αριθμός «101 90» αποτελεί το βασικό «όπλο» της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Διεθνής Διαφάνεια - Ελλάς» για την αποτελεσματική λειτουργία της νέα της υπηρεσίας υποδοχής καταγγελιών του πολίτη για τη διαφθορά με τίτλο «Διαφάνεια Τώρα!». «Πρόκειται για ένα κέντρο υποστήριξης και καθοδήγησης των θυμάτων της διαφθοράς, μέσα από το οποίο η οργάνωσή μας θα συλλέγει στοιχεία ώστε να εξάγονται ασφαλή συμπεράσματα για τις εστίες όπου η διαφθορά ευδοκιμεί» τόνισε ο πρόεδρος της οργάνωσης, κ. Κώστας Μπακούρης.
Με το παράδειγμα ενός περιστατικού που έχει φτάσει στα γραφεία της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδος, ο νομικός σύμβουλος κ. Βασίλης Σωτηρόπουλος περιέγραψε τον τρόπο χειρισμού υποθέσεων διαφθοράς. «Ο κ. Γ. εργαζόταν σε υπηρεσία μεγάλης Περιφέρειας της χώρας. Από τη θέση ευθύνης του έπεσαν στην αντίληψή του στοιχεία για απόδοση παράνομων αγροτικών συντάξεων σε ανθρώπους που δεν τις δικαιούνταν. Στην υπόθεση αυτή, ύστερα από καταγγελία του εργαζόμενου, υπήρξε παρέμβαση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και ζητήθηκε η ανάκληση των συντάξεων από την Περιφέρεια».
Κι εδώ ξεκινά ο ρόλος της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλλάδος. «Καθώς είχε μεσολαβήσει μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να έχει προχωρήσει η υπόθεση, αφού ενημερώθηκε από τον καταγγέλλοντα, η Διεθνής Διαφάνεια - Ελλάς ζήτησε ενημέρωση για την πορεία της υπόθεσης, ώστε οι αρμόδιοι να μην εφησυχάζουν και να ξέρουν ότι είμαστε εδώ για να παρακολουθούμε την εξέλιξη της υπόθεσης». Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με υπολογισμούς του καταγγέλλοντος, η ανάκληση των συντάξεων θα οδηγήσει σε επιστροφή συνολικού ποσού 500.000 ευρώ.
«Πιστεύουμε ότι οι πολίτες δεν θα έμεναν απαθείς μπροστά στη διαφθορά εάν κάποιος τους προσέφερε έναν απλό και αξιόπιστο μηχανισμό για να την καταγγείλουν. Η μάχη κατά της διαφθοράς θα είναι πιο αποτελεσματική εάν οι πολίτες συμμετέχουν ενεργά» τόνισε η γενική γραμματέας κυρία Αναστασία Μάνου. Για την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τη νέα αυτή δυνατότητα, η Οργάνωση κάνει τη δική της πανελλαδική ενημερωτική καμπάνια με κεντρικό σύνθημα «Ώρα να ξυπνήσουμε!».
Χαρακτηρίζοντας πρωτοποριακό τον τρόπο που θα λειτουργεί η υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα!» στη χώρα μας, η κυρία Μάνου παρέθεσε στοιχεία για τη συμβολή και τον ρόλο της συγκεκριμένης υπηρεσίας στην αποκάλυψη και δημοσιοποίηση σημαντικών περιστατικών διαφθοράς σε 60 χώρες του κόσμου. Από το 2003 που λειτούργησαν οι πρώτες Υπηρεσίες υποδοχής και αναφοράς καταγγελιών διαφθοράς από την «Transparency International» στη Ρουμανία, στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και στην πΓΔΜ, μέχρι σήμερα λειτουργούν 90 ανάλογες υπηρεσίες παγκοσμίως. Περισσότεροι από 140.000 πολίτες έχουν απευθυνθεί σε κάποια από αυτές για να αναφέρουν τη δική τους εμπειρία.
Τηλεφωνική και online καταγγελία
Η υπηρεσία στη χώρα μας θα λειτουργεί χάρη στη συμβολή της ομάδας νομικών της Οργάνωσης, αλλά και εθελοντών νομικών, ειδικά εκπαιδευμένων, οι οποίοι θα απαντούν στους πολίτες στη Γραμμή 101 90 ή στις online καταγγελίες τους μέσω του microsite της υπηρεσίας . Στην ίδια σελίδα, όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν το ειδικό κουίζ που έχει προετοιμάσει η υπηρεσία για να μάθουν εάν το περιστατικό που τους απασχολεί συνιστά υπόθεση διαφθοράς.
Ο ρόλος της υπηρεσίας δεν είναι ούτε η άμεση παροχή νομικών συμβουλών, ούτε η νομική εκπροσώπηση. Η υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα:» παρέχει υποστήριξη και συμβουλές σε όσους επιθυμούν να καταγγείλουν περιστατικά που εμπεριέχουν διαφθορά, όπως κατάχρηση εξουσίας ή απάτη ή σπατάλη δημόσιων πόρων. Αρχικά, γνωστοποιεί στους ενδιαφερόμενους τον αρμόδιο φορέα στον οποίο πρέπει να προσφύγουν κι όταν δεν υπάρχει απάντηση σε εύλογο χρονικό διάστημα ζητεί επισήμως ενημέρωση από τον φορέα (όπως στο παραπάνω παράδειγμα). Επίσης, σε υποθέσεις που κατά τη διακριτική ευχέρεια της Υπηρεσίας κρίνονται σημαντικού ενδιαφέροντος, επικοινωνεί με τις καταγγελλόμενες πλευρές αναζητώντας περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με τα περιστατικά.
Πάγιο αίτημα της Οργάνωσης εδώ και χρόνια αποτελεί η προστασία των wistleblowers, όρος που χρησιμοποιείται παγκοσμίως για εκείνους που καταγγέλλουν περιστατικά διαφθοράς είτε στον δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Όπως μάλιστα επισήμανε ο κ. Σωτηρόπουλος, η Κυβέρνηση είχε δεσμευτεί στη Διεθνή Διαφάνεια Ελλάδος ότι μέσα στον Σεπτέμβριο θα έρθει στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, πράγμα που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα παρά το γεγονός ότι φτάνουμε στο τέλος του μήνα.
πηγή