Για να γίνω και εγώ λίγο σνομωσιολόγος, όποιος παρακολούθησε τα wikileaks μπορεί να καταλάβει πολλά για το συνέβαινε στην ελλάδα από το 2007 και μετά...
Και να σημειωθεί ότι τα wikileaks ήταν ουσιαστικά διπλωματικό "κουτσομπολιό"...
Και αν οι αμερικάνοι σε διπλωματικό επίπεδο έβγαζαν καντήλες για μπουργκάς και βέτο στα μακεντόνσκι, φαντάσου τί θα γινόταν σε πιο κλειστό κύκλο...
Υπάρχει Wikileak για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη;
Διότι μία από τις μεγαλύτερες ανοησίες που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο αφορούν τον αγωγό αυτό και την υποτιθέμενη Αμερικανική αντίδραση.
Αν υπήρχε αυτή η αντίδραση λόγω της οποίας έπεσε η Κυβέρνηση Καραμανλή και αναβλήθηκε το έργο διότι υποτίθεται ότι:
"Mε την άνοδο δύο νέων κυβερνήσεων σε Ελλάδα και Βουλγαρία,ο αγωγός Μπουργκάς Αλεξανδρούπολης εγκαταλείφθηκε για οικολογικούς λόγους"
ανώνυμος Αμερικανός αξιωματούχος
τότε γιατί υπογράφηκαν οι συμφωνίες για τον South Stream;
Συγκεκριμένα και η Ελληνική αλλά και η Βουλγαρική Κυβέρνηση υπέγραψαν τις συμφωνίες με τους Ρώσους για τον αγωγό φυσικού αερίού:
www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/614aa024-db83-4777-a822-bba34af8d868]«Έπεσαν» οι υπογραφές μεταξύ ΔΕΣΦΑ και Gazprom για τον South Stream[/url]
www.econews.gr/2010/11/10/news-south-stream-gazprom/]South Stream: πράσινο φώς από Βουλγαρία για συμφωνία με τη Gazprom[/url]
Δηλαδή μπλοκάρισαν τον Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και υπέγραψαν για τον South Stream; Πόσο λογικό είναι αυτό;
Όλα αυτά βέβαια όταν το φυσικό αέριο είναι δραματικά πιό σημαντικό ενεργειακά από έναν αγωγό που θα μετέφερε μερικά εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου (τα οποία αντιπροσωπεύουν τι στην παγκόσμια κατανάλωση; τι ποσοστό ακριβώς θα μεταφέρει ο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη;).
Ιδιαίτερα μάλιστα όταν ο South Stream είναι άμεσα ανταγωνιστικός με τον αγωγό Ναμπούκο που προωθεί η ΕΕ.
Έχω γράψει επανηλειμμένα για τους λόγους για τους οποίους δεν προχωρά ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη:
1) Το πετρέλαιο δεν είναι Ρώσσικο αλλά από το Καζακστάν
2) Δεν έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητες ποσότητες από το Καζακστάν
3) Είναι παράλογο από τεχνικοοικονομική άποψη να μεταφέρεις με αγωγό από την πετρελαιοπηγή στην Μαύρη θάλασσσα, να φορτώνεις σε δεξαμενόπλοιο, να ξεφορτώνεις στο Μπουργκάς, να μεταφέρεις με αγωγό στην Αλεξανδρούπολη, να φορτώνεις σε δεξαμενόπλοιο για να φθάσει το πετρέλαιο στον τελικό προορισμό του.
4) Ακόμη και από τα Δαρδανέλια και μικρότερο είναι το κόστος και μικρότερος ο χρόνος μεταφοράς
5) Αυξάνει ο οικολογικός κίνδυνος από το φόρτωμα - ξεφόρτωμα
6) Υπάρχει όντως οικολογικός κίνδυνος για τις ακτές της Βουλγαρίας
7) Η Βουλγαρία έχει ελάχιστα οικονομικά ανταλλάγματα από την λειτουργία του αγωγού.
και άλλοι ακόμη λόγοι.
Όπου δεν υπήρχαν τέτοιου είδους προβλήματα έπεσαν άμεσα οι υπογραφές από τις ίδιες κυβερνήσεις που υποτίθεται μπλόκαραν τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.