Νέα

Ευνουχισμός. Ένα περίεργο φαινόμενο.

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα -
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 67
  • Εμφανίσεις 5K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

kronos

Μέγας
Εγγρ.
28 Δεκ 2006
Μηνύματα
4.478
Κριτικές
3
Like
12.579
Πόντοι
3.506
05_d____________________.jpg



Απο την Ιστορια ξερουμε οτι κατα την Αναγεννηση και κυριως αμεσως μετα, στην εποχη "Μπαροκ",ο ευνουχισμος ειχε γινει κοινωνικο φαινομενο.!!Πολλα νεαρα αγορια ευνουχιζονταν μονον και μονον για να αποκτησουν φωνη υψιφωνου και να σταδιοδρομησουν στην Οπερα.!Ηταν οι λεγομενοι "Καστρατι"
Συμφωνα με την wikipedia
"Καστράτος ονομαζόταν κατά το παρελθόν ο άνδρας ερμηνευτής της εκκλησιαστικής μουσικής και της όπερας, ο οποίος είχε υποστεί ευνουχισμό κατά την παιδική ηλικία, ώστε η φωνή του να διατηρήσει την ικανότητα να αποδίδει πολύ υψηλές νότες. Ως όρος προέρχεται από το λατινικό castratus που σημαίνει τον ευνουχισμένο"
Η κοινωνία του 17ου αιώνα, δεν ήθελε καν να ξέρει για αυτούς τους ανθρώπους. Ηταν κυριολεκτικά παρίες. Δεν μπορούσαν, ασφαλώς, να παντρευτούν, δεν τους επιτρεπόταν να γίνουν ιερείς και οι μόνοι τρόποι που είχαν για να επιβιώσουν ήταν είτε να τραγουδούν στον δρόμο για πενταροδεκάρες ή να καταφύγουν στην πορνεία. Για κάποιους η λύτρωση ήταν μόνο η αυτοκτονία. Ας σκεφτούμε λίγο: από τα 3.000-4.000 αγοράκια που υφίσταντο ευνουχισμό κάθε χρόνο για περισσότερο από έναν αιώνα μόνο 100-200 ονόματα επιτυχημένων καστράτων έφθασαν στην εποχή μας. Οι υπόλοιποι θυσιάστηκαν για το τίποτα...
 

Επισκέπτης
05_d____________________.jpg



Απο την Ιστορια ξερουμε οτι οτι κατα την Αναγεννηση και κυριως αμεσως μετα, στην εποχη "Μπαροκ",ο ευνουχισμος ειχε γινει κοινωνικο φαινομενο.!!Πολλα νεαρα αγορια ευνουχιζονταν μονον και μονον για να αποκτησουν φωνη υψιφωνου και να σταδιοδρομησουν στην Οπερα.!Ηταν οι λεγομενοι "Καστρατι"
Συμφωνα με την wikipedia
"Καστράτος ονομαζόταν κατά το παρελθόν ο άνδρας ερμηνευτής της εκκλησιαστικής μουσικής και της όπερας, ο οποίος είχε υποστεί ευνουχισμό κατά την παιδική ηλικία, ώστε η φωνή του να διατηρήσει την ικανότητα να αποδίδει πολύ υψηλές νότες. Ως όρος προέρχεται από το λατινικό castratus που σημαίνει τον ευνουχισμένο"
Η κοινωνία του 17ου αιώνα, δεν ήθελε καν να ξέρει για αυτούς τους ανθρώπους. Ηταν κυριολεκτικά παρίες. Δεν μπορούσαν, ασφαλώς, να παντρευτούν, δεν τους επιτρεπόταν να γίνουν ιερείς και οι μόνοι τρόποι που είχαν για να επιβιώσουν ήταν είτε να τραγουδούν στον δρόμο για πενταροδεκάρες ή να καταφύγουν στην πορνεία. Για κάποιους η λύτρωση ήταν μόνο η αυτοκτονία. Ας σκεφτούμε λίγο: από τα 3.000-4.000 αγοράκια που υφίσταντο ευνουχισμό κάθε χρόνο για περισσότερο από έναν αιώνα μόνο 100-200 ονόματα επιτυχημένων καστράτων έφθασαν στην εποχή μας. Οι υπόλοιποι θυσιάστηκαν για το τίποτα...

Οι Ευνούχοι Superstars της Όπερας
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στην πλούσια και εντυπωσιακή παρουσία που είχαν οι ευνούχοι στις εκκλησιαστικές χορωδίες και τις γνωστότερες όπερες της Ευρώπης, έχοντας μείνει στην ιστορία για τις εξαιρετικές φωνητικές τους ικανότητες που ακροβατούσαν μεταξύ θεϊκού και φρικαλέου, και που πηγάζανε από την.. απουσία γεννητικών οργάνων.
Πως όμως εξηγείται μία τέτοια εξέλιξη; Το μυστικό βρίσκεται στην εφηβεία.. Αν ο άνθρωπος ευνουχιστεί πριν την εφηβεία, ή έστω το πρώτο διάστημα αυτής, εμποδίζει το λάρυγγα του να μεταλλαχθεί, με αποτέλεσμα να διατηρεί τη φωνητική του ποικιλομορφία, η οποία μετά την ενηλικίωση του εξελίσσεται με ένα σπάνιο και μοναδικό τρόπο. Επιπλέον, ο πρόωρος ευνουχισμός «χαρίζει» στον άνθρωπο ιδιαίτερα μεγάλο ύψος -άνω του μέσου όρου- με παράλληλη επιμήκυνση των πνευμόνων του. Έτσι, σε συνδυασμό με πολύχρονη και ακατάπαυστη εκπαίδευση, οι ευνούχοι αποκτούσαν αφύσικη δύναμη στα πνευμόνια και μεγάλη χωρητικότητα αέρα κατά την αναπνοή τους.
Χάρη στην ιδιαίτερη αυτή εξέλιξη τους, οι ευνούχοι –ή αλλιώς castrato, musico ή evirato όπως αποκαλούνταν- σύντομα διαφοροποιήθηκαν φωνητικά από άνδρες και γυναίκες χορωδούς, κερδίζοντας αρχικά μία θέση στις εκκλησιαστικές χορωδίες και αποκτώντας στη συνέχεια μεγάλη φήμη και φανατικούς θαυμαστές στις όπερες της Ιταλίας και της υπόλοιπης Ευρώπης. Πως όμως ξεκίνησε το εν λόγω κοινωνικό φαινόμενο;

Farinelli_female_caricature_editedΚαρικατούρα του 1724 που αναπαριστάνει τον Farinelli σε γυναικείο ρόλο, από τον Pier Leone Ghezzi.

Η ιστορία των castrato ξεκινάει αιώνες πριν, το 400 μ.Χ., όταν στο Βυζάντιο η αυτοκράτειρα Ευδοξία διόρισε για πρώτη φορά στη θέση του πρώτου της χορωδίας της έναν ευνούχο που με τη σειρά του καθιέρωσε τη χρήση ευνούχων στις βυζαντινές χορωδίες. Μάλιστα, έως τον 9ο αιώνα οι castrato είχαν διεισδύσει σε κάθε γνωστή χορωδία της αυτοκρατορίας, όπως π.χ. της Αγίας Σοφίας, και παρέμειναν στις τάξεις τους έως την 1η Άλωση της Κωνσταντινούπολης, το 1204, από τους Σταυροφόρους.
Έκτοτε, και έως τη δυναμική επανεμφάνιση των castrato στις όπερες της Ιταλίας τον 16ο αιώνα, η τύχη τους αγνοείται.. το μοναδικό στοιχείο που υπάρχει για το μεσοδιάστημα είναι κάποιες υπόνοιες για «κρυμμένους ευνούχους» ανάμεσα στους σοπράνο της ισπανικής μουσικής παράδοσης. Το τελευταίο μάλιστα ενισχύεται από το γεγονός ότι οι πρώτοι castrato που εμφανίστηκαν στην Ιταλία έφεραν ισπανικά ονόματα..
Κατά την επανεμφάνιση τους λοιπόν στην Ιταλία, η υποδοχή που τους επιφύλαξε το φιλόμουσο κοινό υπήρξε ενθουσιώδης και άμεση. Ήδη από το 1599, αρκετοί castrato –όπως οι P.P.Folignato και G. Rossini- κατάφεραν να συμμετάσχουν στην προσωπική χορωδία του ίδιου του Πάπα, στην Καπέλα Σιξτίνα!
Στις αρχές του 17ου αιώνα, οι castrato άρχισαν να εμφανίζονται σε δευτερεύοντας ρόλους σε διάφορες όπερες της Ευρώπης (όπως π.χ. το 1607 στο Orfeo του Monteverdi), ενώ οι πρώτοι πρωταγωνιστικοί ρόλοι δόθηκαν σ’ αυτούς το 1680. Έκτοτε και για τουλάχιστον 100 χρόνια, διατηρούσαν δίχως ουσιαστικό ανταγωνισμό τη θέση του primo uomo σε όλες σχεδόν τις όπερες της Ιταλίας.
Το τελευταίο, σε συνδυασμό με τη μεγάλη δημοτικότητα που απέκτησαν οι ιταλικές όπερες κατά τον 18ο αιώνα σε ολόκληρη σχεδόν την Ευρώπη, μετέτρεψαν αρκετούς castrato (Ferri, Farinelli, Pacchierotti, κ.α.) σε superstars της εποχής –τους πρώτους της ιστορίας- χαρίζοντας τους τεράστια χρηματικά ποσά και μία υστερική αγάπη από χιλιάδες θαυμαστές.
Πέρα όμως των εξαιρετικών φωνητικών τους ικανοτήτων, η ηθοποιία τους στη σκηνή ήταν κάτω του μετρίου και σε συνδυασμό με την περίεργη όψη τους (υπερβολικά ψηλοί, θηλυπρεπείς, υπέρβαροι, κλπ.) αποτελούσαν αρκετές φορές αντικείμενο χλευασμού. Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό ώστε να τους αποκαρδιώσει.. μήτε τους ίδιους, μήτε το ενθουσιώδη κοινό τους.
Κατά τις δεκαετίες των 1720’ και 1730’, στο αποκορύφωμα δηλαδή της υστερίας των castrato, υπολογίστηκε ότι περίπου 4.000 αγόρια ευνουχίζονταν κάθε χρόνο με την ελπίδα μίας επιτυχημένης καριέρας στις ιταλικές όπερες.

Scalzi_by_FlipartΚαρικατούρα του 1724 που αναπαριστάνει τον Farinelli σε γυναικείο ρόλο, από τον Pier Leone Ghezzi.

Που όμως γινόντουσαν όλοι αυτοί οι ευνουχισμοί; Κατ’ αρχήν, η εκκλησία εξ αρχής καταδίκασε τον ευνουχισμό για χάρη της μουσικής, τιμωρώντας τους παραβάτες με αφορισμό. Άρα, οι χώροι ευνουχισμού, όπου υπήρχαν, έπρεπε να παραμένουν άγνωστοι για το ευρύ κοινό, κάτι που κατάφεραν σε εξαιρετικό βαθμό. Μάλιστα, όταν ο ιστορικός μουσικής Charles Burney ξεκίνησε ένα ταξίδι για να εντοπίσει τις τοποθεσίες αυτές, γύρισε άπρακτος: «Στο Μιλάνο μου είπαν ότι βρίσκονται στη Βενετία, στη Βενετία ότι βρίσκονται στη Μπολόνια, όμως στη Μπολόνια διέψευσαν το γεγονός και με στείλανε στη Φλωρεντία, από τη Φλωρεντία στη Ρώμη, από τη Ρώμη με έστειλαν στη Νάπολι. Μου είχαν πει ότι στη Νάπολι υπάρχουν καταστήματα με την επιγραφή “Qui Si Castrano Ragazzi” [“Εδώ ευνουχίζουμε αγόρια!”], όμως δεν εντόπισα, μήτε άκουσα, τίποτα σχετικό στην πόλη.»

1749_eunuchΕυρωπαϊκή απεικόνιση Ευνούχου (1749).

Όμως, όσο γρήγορα και απότομα εμφανίστηκαν οι castrato, το ίδιο σύντομα έχασαν την αίγλη τους στα τέλη του 18ου αιώνα, όταν και απρόσμενες αλλαγές στο γούστο του φιλόμουσου κοινού τους ώθησαν στο περιθώριο. Κάπως έτσι, σταδιακά απομακρύνθηκαν ακόμα και από τις εκκλησιαστικές χορωδίες, ενώ το 1878 ο Πάπας Λέων ο 13ος απαγόρευσε την πρόσληψη τους από την εκκλησία.
Τελικά, οι castrato άντεξαν μερικές δεκαετίες ακόμα, μιας και σε φωτογραφία της χορωδίας της Καπέλα Σιξτίνα το 1898 εμφανίζονται 6 εξ αυτών. Ο τελευταίος castrato της παπικής χορωδίας, ο Alessandro Moreschi, αποσύρθηκε επίσημα το 1913 και πέθανε 9 χρόνια αργότερα, αποτελώντας τον μοναδικό ευνούχο που έκανε ποτέ ηχογραφήσεις…

www.metafysiko.gr/?p=4582]http://www.metafysiko.gr/?p=4582[/url]
 

nukteros

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Αυγ 2010
Μηνύματα
5.340
Κριτικές
8
Like
2.255
Πόντοι
506
Ρε παιδια μηπως εχετε δει που ειναι τα @χιδια μου
 

Συνημμένα

  • images.jpg
    images.jpg
    4,3 KB · Εμφανίσεις: 12

moutsos21

Μέλος
Εγγρ.
8 Ιαν 2013
Μηνύματα
2.310
Like
28
Πόντοι
16

Συνημμένα

  • sta arxidia moy.jpg
    sta arxidia moy.jpg
    8,6 KB · Εμφανίσεις: 15

Επισκέπτης
τυπε με τιποτα.πως θα λεω μετα "παρε τ'αρχιδια μου",η "σε γραφω στ'αρχιδια μου";   :piss:

τύπε υπάρχει τρόπος αλλά δε μπόρεσα να τον βρω στο google

είναι μια γκόμενα φίλαθλος με μπλε μπλούζα που κάνει "στ αρχίδια μου"  :grin:
 

moutsos21

Μέλος
Εγγρ.
8 Ιαν 2013
Μηνύματα
2.310
Like
28
Πόντοι
16
τύπε υπάρχει τρόπος αλλά δε μπόρεσα να τον βρω στο google

είναι μια γκόμενα φίλαθλος με μπλε μπλούζα που κάνει "στ αρχίδια μου"  :grin:

τυπε και αυτη σιγουρα ειναι υψιφωνος  :grin:

 

Συνημμένα

  • starxidiamas.jpg
    starxidiamas.jpg
    16,8 KB · Εμφανίσεις: 13

ISINAS

Μέγας
Εγγρ.
17 Σεπ 2012
Μηνύματα
5.027
Κριτικές
57
Like
6.393
Πόντοι
4.006
. Ας σκεφτούμε λίγο: από τα 3.000-4.000 αγοράκια που υφίσταντο ευνουχισμό κάθε χρόνο για περισσότερο από έναν αιώνα μόνο 100-200 ονόματα επιτυχημένων καστράτων έφθασαν στην εποχή μας. Οι υπόλοιποι θυσιάστηκαν για το τίποτα...                              :rockon:  Τραγικο!!  :rockon:
 

jaygatsby

Μέλος
Εγγρ.
5 Αυγ 2010
Μηνύματα
7.896
Κριτικές
1
Like
346
Πόντοι
86
05_d____________________.jpg


Απο την Ιστορια ξερουμε οτι κατα την Αναγεννηση και κυριως αμεσως μετα, στην εποχη "Μπαροκ",ο ευνουχισμος ειχε γινει κοινωνικο φαινομενο.!!Πολλα νεαρα αγορια ευνουχιζονταν μονον και μονον για να αποκτησουν φωνη υψιφωνου και να σταδιοδρομησουν στην Οπερα.!Ηταν οι λεγομενοι "Καστρατι"

και ο Κλάους Νόμι σαν καστράτο τραγουδούσε αλλά δεν ήταν.

ήταν μόνο πούστης.
 

SPEED

Τιμημένος
Εγγρ.
14 Οκτ 2005
Μηνύματα
12.355
Κριτικές
263
Like
141
Πόντοι
7.985
Βρήκα στο ιnternet κατά σύμπτωση πολλά άρθρα που μιλάνε γι αυτό το περίεργο φαινόμενο που σε γενικές γραμμές φέρνει ανατριχίλα και μόνο στο άκουσμά του, σε κάθε "κανονικό άνδρα"

Αλήθεια έχετε ποτέ σκεφτεί πως θα ήταν η ζωή χωρίς σεξουαλικότητα;

Και όμως υπήρχαν και υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι που έζησαν και ζουν χωρίς αυτήν.

Μάλιστα στο παρακάτω άρθρο ερευνητές απέδειξαν ότι ένας ευνούχος μπορεί να ζήσει ακόμη και 20 χρόνια περισσότερο από έναν κανονικό άνθρωπο:

[URL unfurl="true"]http://health.in.gr/man/news/article/?aid=1231214625[/url]

Στο παρκάτω άρθρο γίνεται μια καλή ιστορική αναδρομή για το παράξενο αυτό είδος ανθρώπων, πολλοί εκ των οποίων το έκαναν σκόπιμα για απόκτηση αξιωμάτων:

www.metafysiko.gr/?p=4582]http://www.metafysiko.gr/?p=4582[/url]

Προσωπικά, η πρώτη φορά που είχα ακούσει για ευνουχισμό ήταν σε μία συζήτηση που ειπώθηκε ότι βουδιστές μοναχοί αυτοευνουχίζονταν για να αγγίξουν υψηλότερα όρια της πνευματικότητας και να αππαλαγούν από τις ορμές τους.

Θα ανοίξω την κουβέντα με ένα κλασσικό ερώτημα που έρχεται στο νου διαβάζοντας το πρώτο άρθρο:

Θα θυσιάζατε ποτέ τη σεξουαλικότητα για 20 χρόνια ζωής παραπάνω;

Θα ήθελα πολύ να ακούσω και τις απόψεις των TRANS του φόρουμ, αναφορικά με το κατά πόσο ένα εγχειρισμένο TRANS θεωρείται ευνουχισμένο ή μη, καθώς και τα βιώματά τους γενικά σε σχέση με την απώλεια της ανδρικής σεξουαλικότητας και αν αυτή σχετίζεται με τον ευνουχισμό.

Προχωρα κι εμεις εδω ειμαστε να σε στιριξουμε!
Μην ανυσυχεις!
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom