Νέα

Επιστήμη & Τεχνολογία (τελευταία νέα/εξελίξεις)

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Jules_Jordan
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 396
  • Εμφανίσεις 35K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Επισκέπτης
Δε γνωριζω εαν ολα τα παραπανω στεκουν επιστημονικά, γνωριζω ομως ότι πολλοι απο δω μεσα θα ηθελαν να ειναι αορατοι  :tooth: Μη εξαιρουμενου του εαυτου μου ;)
 

Kris(1)

Μέλος
Εγγρ.
1 Μαΐ 2008
Μηνύματα
29
Like
0
Πόντοι
0
Τα αριστερόστροφα υλικά ουσιαστικά "στραβώνουν" το φώς και το αφήνουν να περάσει κολητά γύρω από το αντικείμενο. Χωρίς να το ακουμπήσει, η ακτινοβολία θα βρεθεί ακριβώς πίσω από αυτό κάνοντας το αόρατο αφού δρά σαν να μην υπάρχει καν στο δρόμο του.

Έχει δημοσιευτεί και σχετική έρευνα σε περιοδικό :

 

Duracell

Τιμημένος
Εγγρ.
18 Οκτ 2005
Μηνύματα
8.672
Like
86
Πόντοι
66
Το watch-mobile είναι πλέον γεγονός!
 

Συνημμένα

  • 1.JPG
    1.JPG
    64,7 KB · Εμφανίσεις: 36

Tsolias.Psolias

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
8 Ιουλ 2007
Μηνύματα
15.106
Like
28
Πόντοι
166
είχα ακούσει για ένα ρολόι κινητό πριν 4-5 χρόνια ιαπωνέζικο βέβαια λίγο πιο ογκόδες αλλά κυκλοφόρησε μόνο σε μερικές χώρες
 

Duracell

Τιμημένος
Εγγρ.
18 Οκτ 2005
Μηνύματα
8.672
Like
86
Πόντοι
66
Με τα ηλεκτρονικά gadgets όλο και να συρικνώνονται σε διαστάσεις ενώ αυξάνονται οι δυνατότητές τους... ήρθε η ώρα να δούμε κι ενσωματωμένους mini projectors σε κινητά τηλέφωνα και Media Players, χάρη στην τεχνολογία pico projector.

Η εταιρεία Sunvision παρουσίασε στην αγορά του Hong Kong το Sunview ΡΜΡΡ, το οποίο εκτός από media player είναι ταυτόχρονα και ένας μικροσκοπικός προβολέας. Το σύστημα (μεγέθους πακέτου τσιγάρων) υποστηρίζει προβολές VGΑ στις 53 ίντσες, ενώ διαθέτει θύρα για κάρτες SD και οθόνη 3,5 ιντσών !!!



Με παρόμοιων δυνατοτήτων mini projector είναι εξοπλισμένο και το καινούργιο κινητό τηλέφωνο της Texas Instruments!

 

sonyp900

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
16 Σεπ 2005
Μηνύματα
7.432
Like
25
Πόντοι
66
Ο κυβερνοχώρος «φράκαρε» και σε λιγο δεν θα χωρά νέες συνδέσεις!!!!

To «καμπανάκι» του κινδύνου κρούουν οι ειδικοί, που αναφέρουν ότι με τις υπάρχουσες υποδομές και συστήματα στο Ιnternet το αργότερο σε τρία χρόνια δεν θα υπάρχει πλέον άλλος διαθέσιμος χώρος για νέες συνδέσεις...

Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι, αν δεν αλλάξουν οι υποδομές και κυρίως τα πρωτόκολλα συνδέσεως και μεταφοράς δεδομένων, σε τρία χρόνια δεν θα μπορεί κάποιος που δεν είναι ήδη συνδεδεμένος με το Διαδίκτυο να το κάνει.

Όπως αναφέρεται στο Βήμα της Τρίτης, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 4,3 δισ. συνδέσεις καλύπτοντας το 85% του διαθέσιμου χώρου. Εδώ και μία δεκαετία βρίσκεται υπό ανάπτυξη το πρωτόκολλο ΙΡv 6, το οποίο όταν τελικά λειτουργήσει θα παράσχει αριθμό συνδέσεων που θα καλύψει τις ανάγκες μας για πολλές δεκαετίες.

Υπολογίζεται ότι θα επιτρέπει περί τις 340 ενδεκάκις εκατομμύρια συνδέσεις.

Οι εμπλεκόμενοι στη λειτουργία του Ιnternet σε παγκόσμιο επίπεδο άργησαν να συνειδητοποιήσουν το πρόβλημα αφού θεωρούσαν ότι ο κυβερνοχώρος είναι μια υπόθεση που αφορά μόνο τον αναπτυγμένο κόσμο.

Αλλά η μαζική είσοδος στο Ιnternet εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών από την Κίνα και την Ινδία καθώς και η ολοένα μεγαλύτερη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών που έχουν σύνδεση με το Διαδίκτυο (κινητά τηλέφωνα, συστήματα εντοπισμού στίγματος- GΡS κ.ά.) έφεραν το σύστημα και τον διαθέσιμο «χώρο» για νέες συνδέσεις στα όριά τους.
 

Duracell

Τιμημένος
Εγγρ.
18 Οκτ 2005
Μηνύματα
8.672
Like
86
Πόντοι
66
Η Τεχνητή Νοημοσύνη στις ημέρες μας δείχνει να μην είναι αρκετή ώστε να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες που προβάλλουν πλέον σχεδόν όλες οι επιστήμες πάνω στις «ευφυείς μηχανές». Η υπέρβαση αυτή συνίσταται στους εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης προβλημάτων εκ μέρους των μηχανών, όπου υπεισέρχεται ο παράγοντας του ρίσκου.
Για να καταδειχθεί παραστατικά του λόγου το αληθές θα χρησιμοποιήσουμε ένα παράδειγμα που τείνει να γίνει πλέον κλασικό, εκείνο που αφορά το πλέον δημοφιλές ανά τους αιώνες επιτραπέζιο παιχνίδι, το σκάκι. Όλες οι πιθανότητες συνδυασμών σε ένα τυπικό παιχνίδι σκάκι περίπου σαράντα κινήσεων φτάνουν το ποσό των 10120, αριθμός τερατώδης. Δεν έχουν υπάρξει 10120 διαφορετικές κβαντικές καταστάσεις όλων των υποατομικών σωματιδίων σε ολόκληρη την ιστορία του γνωστού σύμπαντος. Επομένως είναι πολύ δύσκολο (έως ανέφικτο) να υπάρξει κάποτε μία μηχανή, η οποία με τη χρήση της συμβατικής λογικής, να μπορέσει να υπολογίσει με ακρίβεια όλες τις πιθανές κινήσεις ώστε να χαρακτηριστεί ανίκητη σε μια παρτίδα σκάκι (Haugeland, 1989). Αυτό το φαινόμενο συμβαίνει και σε άλλους τομείς, όπου κάθε δυνατότητα επιλογής οδηγεί με τη σειρά της σε ένα υποσύνολο επιλογών, και ονομάζεται «συνδυαστική έκρηξη» (Haugeland, 1989). Αυτοί οι τομείς τυγχάνει όμως να είναι και οι πιο ενδιαφέροντες των επιστημών. Η δυσκολία αυτή της τυπικής λογικής κάνει την Τεχνητή Νοημοσύνη να χρειάζεται να υπερβεί τον εαυτό της, την τυπική μαθηματική λογική.
Η υπέρβαση αυτή συνίσταται στους εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης προβλημάτων εκ μέρους των μηχανών, όπου υπεισέρχεται ο παράγοντας του ρίσκου. Η μηχανή θα επιλέξει σε μια παρτίδα σκάκι την κίνηση που είναι λιγότερο πιθανή να της αποφέρει προβλήματα. Αφού όμως ανακύψει κάποιο πρόβλημα, η μηχανή θα μάθει από τα λάθη της ώστε να μην το επαναλάβει. Γι αυτό και πλέον έχουν γίνει απτή πραγματικότητα τα λεγόμενα έμπειρα συστήματα, ή τα προγράμματα πράκτορες που γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθιση μέσω του διαδικτύου. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και ο κλάδος της ρομποτικής, απαραίτητος εδώ και αρκετά χρόνια σε πολλές περιπτώσεις του καθημερινού μας βίου (Βλαχαβάς, Κεφαλάς, Βασιλειάδης, Ρεφανίδης, Κόκκορας, Σακελλαρίου, 2002). Έκπληξη προκάλεσε σε όλο τον κόσμο το 1997 η νίκη του ανανεωμένου υπολογιστή της IBM Deep Blue 2 εναντίον του παγκοσμίου πρωταθλητή στο σκάκι Garry Kasparov –ο οποίος είχε νικήσει στο παρελθόν τον Deep Blue 1-. Σύμφωνα βέβαια με την κατασκευάστρια εταιρεία, ο υπερυπολογιστής αυτός χρησιμοποιεί απλά τεράστια υπολογιστική ισχύ και δεν περιέχει κάποιο ιδιαίτερο είδος Νοημοσύνης (IBM, 1997). Πρόσφατα ένας ανάλογος υπολογιστής, ο Deep Fritz μαθαίνει από τα λάθη του και έτσι εξελίσσει δυναμικά την σκακιστική του δεινότητα αποκομίζοντας θετικά αποτελέσματα απέναντι σε ανθρώπους πρωταθλητές.
Υπερυπολογιστές, ρομπότ και έμπειρα συστήματα επιδεικνύουν βεβαίως νοημοσύνη και φυσικά κάποιες ιδιότητες που μπορούν να φανούν ανθρώπινες, όπως και το συναίσθημα που θα αναλύσουμε στη συνέχεια. Παρόλαυτά κάποιος θα ήταν αφελής αν πίστευε ότι στο προσεχές μέλλον θα έχουμε τη δυνατότητα να μοντελοποιήσουμε τον άνθρωπο και να τον αναπαράγουμε ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να επικοινωνούμε μαζί του όπως και με έναν εκ γενετής άνθρωπο. Η νοημοσύνη στις μηχανές δεν πρέπει να ταυτίζεται με εκείνο που μας προβάλλουν ως εικόνα οι ανάλογες ταινίες του Hollywood (Hawkins, 2004). Παρόλαυτά, τον Ιούνιο του 2005, ξεκίνησε ήδη μία προσπάθεια (χρονοδιαγράμματος δύο ετών) μηχανικής αναπαράστασης ενός λεπτομερούς σχεδίου κυκλώματος του εγκεφαλικού φλοιού, του μεγαλύτερου δηλαδή και πολυπλοκότερου μέρους του ανθρωπίνου εγκεφάλου. Το φιλόδοξο αυτό σχέδιο ονομάζεται Blue Brain Project (IBM, 2005). Επίσης πολλές μελέτες γίνονται τα τελευταία χρόνια που φιλοδοξούν να μοντελοποιήσουν διάφορες εκφάνσεις της ανθρώπινης προσωπικότητας ώστε να επιτευχθεί αποτελεσματική και «ανθρώπινη» επικοινωνία με μία μηχανή. Η κατανόηση και η επακόλουθη μοντελοποίηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς είναι το πρώτο και βασικότερο βήμα που πρέπει να κάνει ο επιστήμονας που φιλοδοξεί να στήσει μια στέρεα γέφυρα επικοινωνίας με μία μηχανή (Narayanan, 2002). Ο Hawkins όμως παρατηρεί ότι δεν είναι αρκετή η μοντελοποίηση του εγκεφαλικού φλοιού του ανθρώπου ώστε να πούμε ότι δημιουργούμε κάτι ισάξιο της ανθρώπινης γνωσιακής λειτουργίας. Η πολυπλοκότητα του ανθρώπου έγκειται σε όλο το εύρος του σώματος και των λειτουργιών του, αποτελώντας έτσι μια αναπόσπαστη ολότητα που δύσκολα θα μπορέσει να μοντελοποιηθεί στο έπακρο από την τεχνολογία και τις ανάλογες επιστήμες στο προσεχές μέλλον (Hawkins, 2004).

Τι πρέπει να κάνουμε για να αναπτύξουμε μια μηχανή με Συναισθηματική Νοημοσύνη;
Σε αυτό το ερώτημα η έμπνευση των επιστημόνων προέρχεται καθαρά από την ίδια τη φύση και τις διαδικασίες με τις οποίες αναπτύσσει και εξελίσσει τα είδη. Στη φύση διακρίνουμε αφενός ζώντες οργανισμούς που έχουν κληρονομήσει ικανότητες επιβίωσης (όπως για παράδειγμα τα θαλάσσια χελωνάκια που μόλις σπάσουν το περίβλημα του αυγού τους προσανατολίζονται μόνα τους στη θάλασσα και ξεκινούν ανεξάρτητα την περιπέτεια της ζωής τους) και αφετέρου εκείνους τους οργανισμούς που αποκτούν σταδιακά τις ικανότητες επιβίωσης (όπως για παράδειγμα οι νεοσσοί που εξαρτώνται άμεσα από τους γονείς και τη φωλιά τους). Τα περισσότερα ανώτερα θηλαστικά, καθώς και ο άνθρωπος, διατηρούν αφενός κληρονομικά χαρίσματα, αφετέρου όμως το περιβάλλον είναι εκείνο που βασικά αναπτύσσει και διαμορφώνει την προσωπικότητα και τις δεξιότητές τους. Εφόσον παρατηρήσουμε εκ του σύνεγγυς το φαινόμενο διαπιστώνουμε εμπειρικώς πως εκείνοι οι οργανισμοί που διαμορφώνουν τις ικανότητες και την προσωπικότητά τους σταδιακά, υπό την επίδραση του περιβάλλοντος, εξελίσσονται σε επίπεδο ικανοτήτων περισσότερο από εκείνα τα είδη που αρκούνται σε εκείνα που τα γονίδια τους έχουν προσφέρει απλόχερα.
Για να δημιουργήσουμε λοιπόν μια μηχανή με Συναισθηματική Νοημοσύνη πρέπει να επικεντρωθούμε στη δημιουργία μιας αρχιτεκτονικής, ενός σχεδίου, ενός λογισμικού που θα της προσφέρει την ικανότητα να μαθαίνει και να εξελίσσεται βάση της πολύπλευρης εμπειρίας που αποκομίζει τόσο σε επίπεδο γνωσιολογικό, όσο και σε επίπεδο ψυχολογικό/συναισθηματικό (Sloman, Chappel, 2005). Ακόμα πιο παραστατικά, για να δημιουργήσουμε μια μηχανή με Συναισθηματική Νοημοσύνη, πρέπει να της δώσουμε αφενός την υποδομή και την ικανότητα να μαθαίνει, αφετέρου όμως θα πρέπει να ακολουθήσει τις διαδικασίες ανάπτυξης ενός παιδιού. Το θεωρητικό αυτό πλαίσιο το βλέπουμε να αξιοποιείται εμπράκτως σε πολλές περιπτώσεις. Για παράδειγμα στην περίπτωση του Kismet, ενός ρομπότ που αναπτύχθηκε στις αρχές του εικοστού πρώτου αιώνα, η C. Breazeal, κατασκευάστριά του στα πλαίσια της διδακτορικής της διατριβής στο M.I.T., υποστηρίζει πως ο κλάδος της παιδοψυχολογίας και της γνωσιολογίας (σχετικά με την εξέλιξη της ζωής ενός βρέφους) ήταν η θεωρητική βάση πάνω στην οποία ανέπτυξε τις τεχνολογικές της δραστηριότητες (Breazeal, 2000). Ο Kismet μαθαίνει, αλληλεπιδρά με το περιβάλλον του και κοινωνικοποιείται όπως ένα βρέφος: Το αν πρέπει να είμαστε φιλοσοφικώς, ηθικώς και κοινωνιολογικώς πρόσφοροι να δεχτούμε μια τέτοια αντιμετώπιση απέναντι σε μια μηχανή, ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα, ώστε να αρχίσουμε για παράδειγμα να το στέλνουμε σχολείο ή να το στέλνουμε στον ειδικό ψυχολόγο μηχανών θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πολύ καλό αντικείμενο μιας εκτεταμένης μελέτης.
Διαβάζοντας διδακτικά εγχειρίδια για το πώς πρέπει να δομείται το σχολείο ώστε να παρέχει στους μαθητές του συναισθηματική παιδεία και εκπαίδευση, ανακαλύπτουμε έναν θησαυρό μεθόδων και νοοτροπιών που θα ήταν αρκετά χρήσιμες ώστε και οι μηχανές να εξελίξουν την Τεχνητή τους Νοημοσύνη στα πλαίσια της Συναισθηματικής: Κάθε πρόγραμμα και κάθε εκπαιδευτικό πλαίσιο που στερείται της συναισθηματικής εκπαίδευσης δεν μπορεί να έχει ελπίδες ότι θα μπορεί να σταθεί χρήσιμο στον μαθητή. Συμπεριφορές, πολιτικές, μέθοδοι μάθησης και επίλυσης προβλημάτων, στρατηγικές και συνήθειες πρέπει να συμπεριλαμβάνονται οπωσδήποτε στους σκοπούς της εκπαίδευσης (Weare, 2004).
Κάθε όμως μορφή συναισθηματικής εκπαίδευσης που θα περνάει στη βάση δεδομένων του λογισμικού της μηχανής θα χαρακτηρίζεται από τον παράγοντα της ατέλειας σε σχέση με τον μαθηματικό τρόπο επεξεργασίας προβλημάτων που είχαμε συνηθίσει στις μηχανές έως σήμερα. Για παράδειγμα μπορεί μία μηχανή να διδαχθεί τρόπους εκδήλωσης του συναισθήματος της αγάπης, όμως παράλληλα να μη μπορεί να εφαρμόσει αυτά τα γνωσιακά δεδομένα που έχει αποκομίσει από τη διδασκαλία καθόσον ενδέχεται να επηρεαστεί από άλλους αστάθμητους ψυχολογικούς παράγοντες, όπως η διαίσθηση του συναισθήματος της απόρριψης από το πρόσωπο στο οποίο πρόκειται να εκδηλώσει την αγάπη της αυτή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το συναίσθημα της αγάπης δεν θα εκφραστεί αποτελεσματικά καθώς θα επηρεαστεί από το συναίσθημα του άγχους της απόρριψης, πράγμα το οποίο ακριβώς συμβαίνει στους ανθρώπους (Matthews et.al, 2004). Οι άνθρωποι κατά κόρον μαθαίνουν να εφαρμόζουν συναισθηματικές στρατηγικές, τις οποίες όμως δεν καταφέρνουν να τις κάνουν πράξη εξαιτίας άλλων αστάθμητων παραγόντων που εδράζονται στον ταλαντευόμενο χώρο των συναισθημάτων.
Από την άλλη πλευρά όμως, ο ταλαντευόμενος αυτός χώρος των συναισθημάτων μπορεί να δράσει καταλυτικώς θετικά υπέρ της σωστής και απρόσκοπτης διεκπεραίωσης μιας εργασίας. Πρόσφατες έρευνες (Wagner et.al, 2002) αποδεικνύουν ότι εκείνος ο παράγοντας που τελικώς κάνει κάποιον να αποδίδει καλύτερα και με το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό θετικού αντίκτυπου είναι το συναίσθημα της χαράς γι αυτό που κάνει. Συμπερασματικώς, τα συναισθήματα δείχνουν ότι αποτελούν καταλύτη τόσο στην επιτυχή αμφίδρομη επικοινωνία, όσο και στις επαγγελματικές και άλλες δραστηριότητες. Μία μηχανή με συναισθήματα, όπως και ο άνθρωπος βέβαια, μπορεί είτε να αποδώσει τα μέγιστα, είτε τα χείριστα. Η μέση οδός και η σταθερή απόδοση που ενισχύονται από την τυπική μαθηματική λογική μέθοδο δείχνουν να εγκαταλείπονται όταν εισέρχεται ο παράγων του συναισθήματος.
Συνάγεται λοιπόν ότι στην ουσία οι επιστήμονες πρέπει να καταβάλλουν τα μέγιστα των προσπαθειών τους ώστε να κάνουν τις μηχανές λιγότερο τέλειες, λιγότερο προβλέψιμες, πιο ανθρώπινες. Καθώς φαίνεται στα μεγαλύτερα προβλήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα η τυπική μαθηματική λογική σηκώνει τα χέρια ψηλά, δίνοντας τη θέση της σε μία μέθοδο με περισσότερο ρίσκο, αλλά και περισσότερες πιθανότητες επιτυχούς επίλυσης προβλημάτων.

Τι είδους ηθικά προβλήματα εγείρονται στην ιδέα μιας μηχανής με συναίσθημα;
Όταν η μηχανή παραμένει αυστηρώς περιορισμένη στα πλαίσια των μαθηματικών κανόνων και του συμβατικού προγραμματισμού, όταν δηλαδή δεν της δίνονται εκείνα τα περιθώρια αυτενέργειας που θα τις προσέφεραν τα συναισθήματα και οι εμπειρίες, είναι δύσκολο να διακρίνουμε ηθικούς προβληματισμούς με επίκεντρο τις καθαυτό μηχανές. Η ηθική ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά τον χρήστη τους αλλά και τον παραγωγό τους. Όταν όμως κάνουμε λόγο περί συναισθήματος, εμπειριών και αυτενέργειας, τότε εγείρονται πολλαπλοί ηθικοί προβληματισμοί καθώς οντολογικά η μηχανή ανάγεται σε κάτι το σαφώς ανώτερο σε σύγκριση με την προηγούμενη καθαρά εργαλειακή/χρηστική της κατάσταση. Οι ηθικοί αυτοί προβληματισμοί αφορούν τόσο τον χρήστη και τον παραγωγό, αλλά όσο παράδοξο και αν αυτό μπορεί να ακουστεί, και την ίδια τη μηχανή.
Από το 1942 ο I. Asimov προοικονομώντας ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα βρεθούμε αντιμέτωποι με ηθικά προβλήματα σχετικά με την τεχνολογία και τα προϊόντα της, πρωτοδημοσίευσε του τρεις θεμελιώδεις κανόνες της Ρομποτικής (Asimov, 1942):
1.    Ένα ρομπότ δεν πρέπει με τις ενέργειές του να βλάπτει τους ανθρώπους ή με τις παραλείψεις του να επιτρέψει στους ανθρώπους να βλάψουν τον εαυτό τους.
2.    Ένα ρομπότ πρέπει να υπακούει τις διαταγές που του δίνονται από τον άνθρωπο εκτός και αν οι διαταγές αυτές προσκρούουν στον πρώτο κανόνα.
3.    Το ρομπότ πρέπει να προστατεύει τον εαυτό του τόσο ώστε να μην προσκρούει στον πρώτο και τον δεύτερο κανόνα.
Από τότε πολλές προσθήκες και παραλλαγές έγιναν σε αυτούς τους κανόνες και από τον ίδιο τον Asimov όσο και από επιστήμονες των ανάλογων κλάδων υπό το πρίσμα των διαρκώς αναδυόμενων εξελίξεων της τεχνολογίας. Tο γενικότερο σκεπτικό βάσει του οποίου συντάσσονται αυτοί οι κανόνες είναι ότι και η τεχνολογία και τα προϊόντα της έχουν ηθική υπόσταση:
«Η τεχνολογία όπως την ξέρουμε σήμερα είναι γεμάτη σκοπιμότητες. Περιέχει ιδέες και αξίες. Αν δεν το κατανοήσουμε αυτό καταλήγουμε στην υιοθέτηση της κοινοτοπίας ότι η Τεχνολογία είναι ουδέτερη, σκέψη που μας απομακρύνει από το να προβληματιστούμε σχετικά με ηθικά ζητήματα που αφορούν την ουσία της Τεχνολογίας καθαυτής» (Rowe, 1990).
Ο κίνδυνος, υποστηρίζουν αρκετοί στοχαστές, βρίσκεται μέσα στο σκεπτικό ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα σε οποιαδήποτε μορφή της τεχνολογίας και στο ότι δικαιούμαστε να προβληματιζόμαστε ηθικά μόνο και μόνο σχετικά με το πώς χρησιμοποιείται η τεχνολογία από τους ανθρώπους. Το βασικό μήνυμα της τεχνολογίας είναι η διαφορά νοοτροπίας ή τρόπου ζωής που εισάγει στην ανθρώπινη κοινωνία. Ο σιδηρόδρομος για παράδειγμα δεν εισήγαγε την έννοια της μεταφοράς, του τροχού ή του δρόμου στην ανθρώπινη κοινωνία αλλά επεξέτεινε και εξέλιξε προηγούμενες ανθρώπινες λειτουργίες δημιουργώντας έτσι νέα είδη πόλεων, εργασιών και ασχολιών. Αυτό είναι μια πραγματικότητα είτε αν ο σιδηρόδρομος λειτούργησε σε ένα τροπικό είτε σε ένα βόρειο περιβάλλον και είναι ανεξάρτητο από το ενδεχόμενο φορτίο ή περιεχόμενο της αμαξοστοιχίας (McLuhan, 1964). Η τεχνολογία είναι ανόητο να πιστεύουμε ότι είναι ουδέτερη. Η τεχνολογία εμπεριέχει ηθική αξία, το μήνυμά της είναι ο ίδιος της ο εαυτός. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα μέσα επικοινωνίας που καταργούν τα σύνορα, απεμπολούν την ιδέα και το πρότυπο του έθνους-κράτους και δημιουργούν στον άνθρωπο μια νέα νοοτροπία και μια νέα ζωή, εκείνη του παγκόσμιου πολίτη ενός παγκόσμιου χωριού (McLuhan & Fiore, 1967).
Η Συναισθηματική Νοημοσύνη δεν αποτελεί μόνο ένα στοιχείο που θα κάνει τις μηχανές πιο αποτελεσματικές στην εργασία που θα έχουν να διεκπεραιώσουν, αλλά η εκ μέρους τους αποτελεσματική διαχείριση του κόσμου των συναισθημάτων μπορεί να τους προσδώσει κάποια χαρακτηριστικά που κατά κόρον μας θυμίζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά. Τέτοια είναι η εγγενής θέληση για ηγετική συμπεριφορά, καθώς και ο παράγων της φιλοδοξίας. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που από πολλούς η Συναισθηματική Νοημοσύνη θεωρείται ως το καταλληλότερο μέσον προς την ανάπτυξη αρχηγικών ικανοτήτων καθώς και κοινωνικής και επαγγελματικής ανέλιξης (Palmer, et.al, 2001). Μέσα σε αυτό το σκεπτικό, στη σύγχρονη εποχή, διατυπώνονται προβληματισμοί που ωθούν τους σχεδιαστές συστημάτων συναισθηματικής τεχνολογίας στο να προβληματιστούν σχετικά με άλλα τρία βασικά ερωτήματα (Reynolds & Picard, 2005):
1.    Πρέπει μία μηχανή που έχει δυνατότητα να αναγνωρίζει και να χρησιμοποιεί συναισθήματα να μπορεί να διαχειρίζεται τα συναισθήματα του χρήστη με τον οποίο επικοινωνεί;
2.    Πρέπει ένα συναισθηματικό τεχνολογικό σύστημα να καταβάλλει προσπάθειες προς την κατεύθυνση αλλαγής της συναισθηματικής κατάστασης ενός χρήστη;
3.    Ένα τεχνολογικό σύστημα που μπορεί πλέον να παρακολουθεί και να καταγράφει συναισθηματικές καταστάσεις του χρήστη που μέχρι πριν ήταν αόρατες/άδηλες, μπορεί να εισβάλλει στην ιδιωτικότητα και σε πάσης φύσεως προσωπικά δεδομένα;
Η απάντηση αυτών των ερωτημάτων εξαρτάται από το ηθικό σύστημα που θα ακολουθήσουν οι αρμόδιοι που θα καθορίσουν το μέλλον της συνύπαρξης ανθρώπων και μηχανών. Κάποιοι μπορεί να θέσουν a priori δεοντολογικές αρχές υποστηρίζοντας για παράδειγμα πως εκείνο που έχει πρώτιστη αξία είναι η ιδιωτική ζωή και η ακεραιότητα της προσωπικότητας ενός ανθρώπου. Σύμφωνα με τέτοια δεοντολογικά κριτήρια, η απάντηση και στα τρία παραπάνω ηθικά ερωτήματα θα είναι αρνητική. Από την άλλη πλευρά, θα υπάρξουν κάποιοι εκπρόσωποι της συνεπειοκρατίας (ωφελιμισμού) που θα υποστηρίξουν πως μία μηχανή έχει το ηθικό δικαίωμα να παρεμβαίνει στην ανθρώπινη ζωή για να προκαλέσει θετικές συνέπειες. Επομένως η απάντηση στα τρία παραπάνω ερωτήματα είναι το «ίσως». Δεν αποκλείεται βέβαια να υπάρξουν και κάποιοι που θα υποστηρίξουν την a priori αρχή ότι το σημαντικότερο σε μια αξιολογική διαβάθμιση είναι η πρόοδος της τεχνολογίας, επομένως πρέπει οι άνθρωποι να παραχωρήσουν κάποια δικαιώματά τους προς χάρη των μηχανών και της τεχνολογικής εξέλιξης. Όλες αυτές οι περιπτώσεις είναι πιθανές και ενδεχόμενες και το μέλλον της τεχνολογίας απρόβλεπτο και γεμάτο προκλήσεις (Heidegger, 1977).

Εν κατακλείδι
Αν κάποτε στο μέλλον, ίσως και μετά από εκατοντάδες χρόνια, μία κατασκευάστρια εταιρεία αποφασίσει να κάνει ένα πείραμα ρίχνοντας έναν αριθμό από μηχανικά σκυλάκια στο εμπόριο μέσω των ειδικών καταστημάτων pet shops και όχι μέσω κάποιας αλυσίδας ηλεκτρονικών συσκευών, ίσως καταφέρει να ξεγελάσει τους καταναλωτές ότι πρόκειται για αληθινό κατοικίδιο. Ο Turing άλλωστε ήταν αισιόδοξος προς αυτή την κατεύθυνση όταν έκανε το διάσημο πλέον πείραμά του πριν από μερικές δεκαετίες (Turing, 1950), μιλώντας μάλιστα για ανθρώπους και όχι για οποιαδήποτε θηλαστικά και γνωσιολογικά απλούστερους οργανισμούς όπως είναι οι σκύλοι.

Είναι δυνατόν να περιμένουμε την εποχή που κάποια μηχανή θα κατανοήσει και θα μεταφράσει ένα υπερρεαλιστικό ποίημα του Νίκου Γκάτσου;
«… Ίδια παντού θα’ναι η ζωή με το σουραύλι των φιδιών στη χώρα των φαντασμάτων
Με το τραγούδι των ληστών στα δάση των αρωμάτων
Με το μαχαίρι ενός καημού στα μάγουλα της ελπίδας
Με το μαράζι μιας Άνοιξης στα φυλλοκάρδια του Γκιώνη …»  (Γκάτσος, 1943)


Πηγές:

Sloman A., Chappel J. (2005) "Altricial self-organising information-processing systems" Notes for GC7 Workshop, York, April 2005

Breazeal, C. (2000) "Sociable Machines: Expressive Social Exchange Between Humans and Robots", Phd thesis - Department of Electrical Engineering and Computer, M.I.T., USA. Περισσότερα για το Kismet project:
Weare, K. (2003) "Developing the Emotionally Literate School" - Paul Chapman Publications, UK

Matthews G., Zeidner M., Roberts R.D. (2004) "Emotional Intelligence: Science and Myth" – p. 315, 316 - Bradford Book - MIT Press, USA

Wagner P., Moseley G., Grant M., Gore J., Owens C, (2002) "Physicians’ Emotional Intelligence and Patient Satisfaction", Family Medicine Journals November-December 2002 Vol. 34, No. 10 p. 750

Asimov, I. "Runaround" (1942) ανατύπωση σε Asimov, I. (1976) "The Bicentennial Man" αναδημοσίευση σε I. Asimov, P.S. Warrick, and M.H. Greenberg, eds., Machines That Think. Holt. Rinehart, and Wilson, 1983, pp 519- 561

Haugeland, J. (1989) "Artificial Intelligence, The very idea" - MIT Press, USA

Hawkins, J. (2004) "On Intelligence" - "How a new understanding of the brain will lead to creation of trully intelligent machines". Times Books, NY USA

Heidegger, M. (1977) in "The Question Concerning Technology and Other Essays", trans. William Lovitt, New York: Harper and Row, 1977.

IBM (1997) "Kasparov vs Deepblue - the Rematch" IBM Research online
IBM (2005) “IBM/EPFL Blue Brain Project”, IBM online Press Resources
 

Ric Flair

Μέλος
Εγγρ.
30 Απρ 2008
Μηνύματα
2.511
Like
0
Πόντοι
16

Αν και νομιζω οτι προς το παρον χρειαζομαστε ανθρωπους με συναισθηματικη νοημοσυνη .
 

Ric Flair

Μέλος
Εγγρ.
30 Απρ 2008
Μηνύματα
2.511
Like
0
Πόντοι
16

Στο γεγονος οτι οι περισοτεροι δεν εχουν ιδεα τι ειναι αυτο πραγμα και ποσο μαλλον να το χρησιμοποιησουν στις διαπροσωπικες τους σχεσεις .

Ή κανω λαθος ?
 

gobr

Τιμημένος
Εγγρ.
14 Οκτ 2005
Μηνύματα
3.380
Κριτικές
6
Like
57
Πόντοι
16


Το προγραμμα mythtv ειναι κατι αντιστοιχο του windows media center.
Η διανομη που βαζω το λινκ, ειναι η γνωστη διανομη ubuntu. Το γνωστο linux λειτουργικο, εχει κοψει και ραψει μια διανομη με ενσωματομενο το mythtv. Μπορεις να κανεις τα παντα με ενα τηλεκοντρολ. Βλεπεις τηλεοραση, ριπαρεις ακους κλπ cd, ΄βλεπεις dvd, ακους 100αδες σταθμους απο το ιντερνετ, τα μουσικα σου αρχεια, ενημερωση για τον καιρο, rss feader, γραφεις τις αγαπημενες σου εκπομπες, βλεπεις τις φωτογραφιες σου και πολλα αλλα. Απλα στηνεις ενα μηχανημα, και παλαιοτερης ακομα τεχνολογιας, διπλα σε μια οθονη, και με το τηλεκοντρολ κανεις παπαδες.
 

Επισκέπτης
Βραβείο Μαρκόνι 2008

Διεθνής διάκριση σε ερευνητή Ασύρματων Επικοινωνιών του ΑΠΘ

Μια εργασία που εξετάζει πώς οι χρήστες ασύρματων δικτύων μπορούν να εξυπηρετούν ο ένας τον άλλο εξασφάλισε στον ερευνητή Αγγελο Μπλέτσα του ΑΠΘ το φετινό βραβείο Μαρκόνι της διεθνούς Ένωσης Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών Μηχανικών (ΙΕΕΕ).

Το βραβείο Μαρκόνι, που τιμά κάθε χρόνο την καλύτερη δημοσίευση του έγκριτου περιοδικού Transactions on Wireless Communications της IEEE,  απονέμεται φέτος στον Αγγελο Μπλέτσα, πρώτο συγγραφέα της μελέτης, και τους συνεργάτες του Χιουντόνγκ Σιν, καθηγητή του Πανεπιστημίου Κιουνγκ Χι της Ν.Κορέας, και Μόε Ουίν, καθηγητή του MIT.

Η εργασία τους, που δημοσιεύτηκε πέρυσι το Σεπτέμβριο, προσφέρει αλγόριθμους μέσω των οποίων οι πομποδέκτες ασύρματης δικτύωσης μπορούν να συνεργάζονται ώστε να λειτουργούν ως μια πολλαπλή κεραία, αυξάνοντας την αξιοπιστία και την ταχύτητα και παράλληλα εξοικονομώντας ενέργεια.

Ο Δρ Μπλέτσας γεννήθηκε στα Χανιά το 1975 και σπούδασε στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έγινε δεκτός με υποτροφία από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) όπου ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές του σπουδές και εργάστηκε ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στα εργαστήρια της Mitsubishi Electric.

Από το Σεπτέμβριο του 2006 συνεργάζεται με το Εργαστήριο Ραδιοεπικοινωνιών του Τμήματος Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Παραλήπτες του βραβείου Μαρκόνι τα προηγούμενα χρόνια ήταν γνωστοί καθηγητές, κυρίως σε πανεπιστήμια των ΗΠΑ.

Πηγη : ]
 

Duracell

Τιμημένος
Εγγρ.
18 Οκτ 2005
Μηνύματα
8.672
Like
86
Πόντοι
66
Επιστήμονες και φίλοι της αστρονομίας συγκεντρώθηκαν το πρωί του Σαββάτου 14-6-2008 στο προαύλιο του Αστεροσκοπείου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στον φάρο της Αλεξανδρούπολης και στις όχθες του ποταμού Βιστούλα που διασχίζει τη Βαρσοβία και με στιλό, μοιρογνωμόνια, χάρακες άρχισαν τις μετρήσεις, που κράτησαν τέσσερις ολόκληρες ώρες! Τα δεδομένα, βήμα βήμα, φορτώνονταν μέσω e-mails σε έναν δικτυακό τόπο και είχαν ταυτόχρονη ενημέρωση οι ειδικοί και στα τρία σημεία, ωστόσο η συννεφιά που κάλυψε τον ουρανό της πολωνικής πρωτεύουσας οδήγησε σε διακοπή του πειράματος κι έτσι τα αποτελέσματα από εκεί είναι πενιχρά.
Οι μετρήσεις σε Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη έδειξαν ότι η περιφέρεια της Γης είναι 40.030 χιλιόμετρα, περίπου 6% μεγαλύτερη από όσο την είχε μετρήσει ο Ερατοσθένης (39.690 χιλιόμετρα).
Ο καθηγητής Φυσικής στο Α.Π.Θ. Γιάννης Σειραδάκης, που είχε την ευθύνη για την επανάληψη του πειράματος, εξήγησε ότι αυτό συνέβη επειδή Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη βρίσκονται σε σχετικά μικρή απόσταση μεταξύ τους κι ότι αν υπήρχαν οι μετρήσεις από τη Βαρσοβία, το νούμερο θα ήταν πολύ πιο κοντά σε αυτό του αρχαίου αστρονόμου. Γι αυτόν τον λόγο, άλλωστε, του χρόνου το πείραμα θα επαναληφθεί με μετρήσεις από τη Θεσσαλονίκη και κάποιο σημείο της Κρήτης.
«Οι ακτίνες του ήλιου που έπεφταν συγχρόνως στη Θεσσαλονίκη, στην Αλεξανδρούπολη και στη Βαρσοβία αποτελούσαν σημαντικά δεδομένα. Εμείς μετρήσαμε τη διαφορά των γωνιών πρόσπτωσης μεταξύ των τριών πόλεων για να υπολογίζουμε την περιφέρεια της Γης, αλλά χωρίς τα στοιχεία της Πολωνίας η μέτρηση δεν είναι ολοκληρωμένη και έχει προβλήματα», είπε ο κ. Σειραδάκης.
Οι σύγχρονοι αστρονόμοι μέτρησαν τη σκιά ενός πήχη (ύψους περίπου 2,5 μέτρων για τη Θεσσαλονίκη) που τοποθέτησαν κοντά στον φάρο της Αλεξανδρούπολης, στο Αστεροσκοπείο του Α.Π.Θ. και στον Βιστούλα - τουλάχιστον για όσο διάστημα είχε ήλιο. Οι μετρήσεις γίνονταν σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, ανάλογα με την κίνηση του ήλιου και δίνονταν μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών στα τρία σημεία.
Τα μέλη του Συλλόγου Ερασιτεχνών Αστρονόμων Θράκης δήλωσαν κατενθουσιασμένα με το πείραμα, τονίζοντας ότι ήταν ένα παιχνίδι με στόχο τη διάδοση της ερασιτεχνικής αστρονομίας, καθώς η επιστήμη δεν περιλαμβάνει μόνο παρατηρήσεις με τηλεσκόπια.
«Ηταν ένα διασκεδαστικό παιχνίδι με απλές μαθηματικές πράξεις και παρατηρήσεις πολύ ενδιαφέρουσες, που ενθουσίασε όσους συμμετείχαν, αλλά και όσους απλώς παρακολουθούσαν», μας είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Θράκης, Δημήτρης Πρασόπουλος.

Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ
Ο Ερατοσθένης (276 π.Χ. - 194 π.Χ.) ήταν μαθηματικός, γεωγράφος, αστρονόμος και διευθυντής της Βιβλιοθήκης της Αλεξανδρείας. Αναζητώντας την περίμετρο της Γης έβαλε βηματιστές να μετρήσουν την απόσταση Συήνης (σημερινό Ασουάν της Αιγύπτου) - Αλεξάνδρειας, την οποία πολλαπλασίασε με τις 360 μοίρες και βρήκε ότι η περιφέρεια της Γης είναι 39.690 χιλιόμετρα. Η μέτρησή του, που έγινε πριν από 2.200 χρόνια, θεωρήθηκε ακριβής και σήμερα γνωρίζουμε ότι το σφάλμα μέτρησης του Ερατοσθένη είναι μικρότερο του 1%.
 

Duracell

Τιμημένος
Εγγρ.
18 Οκτ 2005
Μηνύματα
8.672
Like
86
Πόντοι
66
Τα τελευταία 50 χρόνια οι διάφοροι ερευνητές προσπαθούσαν να διαμορφώσουν έναν όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένο χάρτη του Γαλαξία μας. Στην προσπάθειά τους αυτή είχαν ως κύρια πηγή πληροφοριών τις διάφορες ραδιοακτινοβολίες που εκπέμπουν κυρίως τα αέρια υλικά του Γαλαξία και τις οποίες κατέγραφαν τα ραδιοτηλεσκόπια στη Γη. Από τις παρατηρήσεις αυτές το μοντέλο που επικρατούσε ήταν αυτό ενός σπειροειδούς γαλαξία με 4 κύριες σπείρες, ενώ το Ηλιακό μας Σύστημα βρίσκονταν χωμένο στο εσωτερικό μιας μερικής και μικρότερης σπείρας. Πρόσφατες όμως παρατηρήσεις με τη βοήθεια των τροχιακών μας τηλεσκοπίων, και κυρίως του Διαστημικού Τηλεσκόπιου «Σπίτζερ», μας αποκάλυψαν ότι ο Γαλαξίας μας διαθέτει μόνο δύο σπείρες. Οι 800.000 φωτογραφίες του «Σπίτζερ» και τα 110 εκατ. καταγεγραμμένα άστρα τους συναρμολογούν ένα πληρέστερο μοντέλο της δομής του Γαλαξία μας, το οποίο μας εμφανίζει τον Γαλαξία μας ως έναν ραβδωτό-σπειροειδή γαλαξία!
Ενας ραβδωτός-σπειροειδής γαλαξίας διαθέτει μία αστρική σύνθεση που μοιάζει με «ράβδο» και η οποία διαπερνάει τον γαλαξιακό πυρήνα προεξέχοντας απ αυτόν. Οι σπείρες ξεκινάνε από τα άκρα της «ράβδου» αγκαλιάζοντας πιο ανοιχτά τον πυρήνα. Παρόλα αυτά οι σπείρες που τον περιβάλλουν είναι αρκετά πιο φωτεινές απ ό,τι ο δίσκος του, γιατί φωτίζονται από λαμπερά νέα άστρα που γεννήθηκαν σχετικά πρόσφατα από τα σύννεφα αερίων και σκόνης που είναι διασκορπισμένα στις σπείρες αυτές. Ο γαλαξιακός δίσκος αντίθετα περιβάλλεται από ένα σφαιρικό φωτοστέφανο που αποτελείται από ηλικιωμένα αμυδρά άστρα και με διάσπαρτα εδώ και εκεί σφαιρωτά σμήνη αρχέγονων άστρων.
Ολάκερος ο γαλαξιακός δίσκος έχει διάμετρο 100.000 ετών φωτός. Ο Ηλιος μας βρίσκεται περίπου στα 2/3 της απόστασης από το κέντρο και ανάμεσα σε δύο από τους βραχίονες του Γαλαξία μας. Αυτή μας η θέση μέσα στον Γαλαξία προσδιορίζει και όλα όσα βλέπουμε από τη Γη μας στον νυχτερινό ουρανό...
 

Συνημμένα

  • OurGalaxy.jpg
    OurGalaxy.jpg
    28,7 KB · Εμφανίσεις: 24

Pradadevil

Μέλος
Εγγρ.
22 Ιαν 2008
Μηνύματα
1.395
Κριτικές
3
Like
866
Πόντοι
96
σιγα μην τη μετρησαν και με μικρόμετρο  :2funny: :2funny: :2funny:
 

pepe_le_pew

Μέλος
Εγγρ.
28 Μαΐ 2008
Μηνύματα
1.709
Like
0
Πόντοι
16
  Τον χαρακα τον εβαλαν ορθιο!!

Οι σύγχρονοι αστρονόμοι μέτρησαν τη σκιά ενός πήχη (ύψους περίπου 2,5 μέτρων για τη Θεσσαλονίκη) που τοποθέτησαν κοντά στον φάρο της Αλεξανδρούπολης, στο Αστεροσκοπείο του Α.Π.Θ. και στον Βιστούλα - τουλάχιστον για όσο διάστημα είχε ήλιο. Οι μετρήσεις γίνονταν σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, ανάλογα με την κίνηση του ήλιου και δίνονταν μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών στα τρία σημεία.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom