Ευαρεστούμαι όπως δηλώσω πως η ουσία των ανωτέρω γραφομένων μου κατέστη απολύτως αντιληπτή εξ υμών! Προσέτι, τελώ υπό βεβαιότητος προς την υμών γνώσιν περί του των Ρωσσών αληθούς χαρακτήρος . Καιτοι νομίζεται και δηλούται ότι ο Ρώσσος εστί Ευρωπαίος, και όμως! Ο Ρώσσος δεν είναι Ευρωπαίος, αλλά Ασιάτης! Ήτοι δουλοπρεπής! Ώσπερ πλήστοι άλλοι λαοί διαβιούντες εν τοιαύτη ήπειρω, Τούρκοι, Ινδοί, Σίναι, Ιάπωνες.
Περί δε τον, των Ασιατών, χαρακτήρα τούτον, πλήστες όσες αναφορές δύναται όπως αναγνώσει τις εις τα των αρχαίων συγγραφέων έργα, όπως Αριστοτέλους, Ηροδότου, Θουκιδίδου. Βλέπε επίσης τας πλήστας εις την, υπό Γεωργίου Γουλιέλμου Φρειδερίκου Εγέλου, " Φιλοσοφίαν της Ιστορίας" αναφοράς. Εις τας αυτάς αναφοράς δύναται τις όπως αναγνώσει και περί τον του Ευρωπαίου χαρακτήρος- αγαπούντος την ελευθερίαν!Προσέτι, αμφότεραι οι αναφοραί παρατίθενται κατ΄αντιδιαστολήν.
Ούτως μεν συμφωνώ ότι ουδόλως εις τη Ρωσσία, μηδέ εις ετέρα εν Ασία τινά χώρα επαρήχθη πολιτισμός. Οι δε "λαοί" διαβιούνται άνευ ισχυράς ηγεσίας, διεβίουν εις ημιαγρίαν κατάστασιν
( Μογγόλοι).
Περί δε των Ρωσσιών δύναμαι όπως παρατηρήσω το εξής: Το κράτος ούτο, διετέλεσε καθόλη την περίοδον , της νεοτέρας τουλάχιστον, ιστορίας του υπό καθεστώς απολυταρχικόν. Εξαιρουμένης της την προηγειθήσαν δεκαετίαν περίοδον, ήτοι της τελευταίας του 20ου αιώνος ( Γιέλτσιν). Κατά δε την περίοδο ταύτην, ολοταχώς όδευε προς...τα Τάρταρα. Πορεία διακοπείσα και εν συνεχεία αναστραφείσα, άμα τη λήψη της ηγεσίας, δια μιας ακόμη φοράς υπό... στιβαράς χειρός, ήτοι ομάδος ατόμων αποτελούντων τον σκληρόν πηρύνα και το" βαθύ κράτος" λεγόμενον επί του
"σοβιετικού καθεστώτος".
Το δε πολιτικόν καθεστώς εθεμελιούτο τοιουτοτρόπως επί "απροσώπων" και υπερβατικών οντοτήτων , ιδεών και συλλογικοτήτων. Ήτοι της θρησκείας και του "Θεού" επί τσαρισμού, του "Λαού" επί κομμουνισμού, του " Έθνους" τη σήμερον ημέρα. Ποτέ δε επί της προστασίας και εγγυήσεως " ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών" . Ουδέποτε δε ετέθη ως σκοπός και προτεραιότης της συλλογικότητος , η προάσπισις ως και προστασία της επιδιώξεως ατομικών τινών σκοπών. Απεναντίας τινά συμπεριφορά εκ των ατόμων, ετύγχανε αποδοκιμασίας έως και τιμωρίας.
Οποία σύγκρισης μετά το της γηραιάς Αλβιώνος πολιτικόν σύστημα, δύναται όπως καταστήσει την ανωτέρα παρατήρησιν εμφανή! Πολλώ δε μάλλον , όταν εν τη γηραιά Αλβιώνη, ουδέποτε εθεμελιώθη απολυταρχικόν σύστημα! Και ουδέποτε η συλλογικότης επεβλήθη της ατομικότητος! Αλλά πάντοτε, η πρώτη ευρίσκετο εις θέσιν υπηρεσίας προς τη δευτέρα. Ωσαύτως και εν τας Ηνωμένας Πολιτείας της Βορείου Αμερικής. Και εν μικρότερο βαθμό εν τη Δυτική Ευρώπη ( Εν Γαλλία η απολυταρχία εσυνετρίβη, υπό των αστικοφιλελεύθερων δυνάμεων, εν τη Κεντρική Ευρώπη αύτη διεβιούσε μετά δυσχερειών έως της τελικής των συντριβής κατά τας αρχάς του προηγουμένου αιώνος, τέλος εν τη ανατολικομεσημβρινήν Ευρώπην, διατελούσα εν ετέρα ασιατική δεσπετεία ( τουρκικήν), προσβλέπουσα προς βοήθειαν πεπλανημένη ούσα προς την "Μεγάλη Μητέρα¨ή το "Ομόδοξον ξανθόν γένος", κατέληξε όπως αποτελείται από κρατίδια κατ εικόνα και ομοίωσιν του μεγάλου εν βορρά δεσπότος, υπό της επιρροής αυτού ( αν και ουχί απολύτου) πόρρω απεχούσης εκ του δυτικού, αστικού φιλελευθερισμού.
Τέλος περί της υιοθετήσεως της φιλοσοφικής θεωρήσεως του μαρξισμού υπό απολυταρχικού τινός καθεστώτος και χρήσεώς της ως εργαλείον επιτεύξεως δεσποτείας. Καίτοι ο μαρξισμός όχι μόνον αποτελεί ανθρωπιστικήν θεώρησιν και ουχί μόνον συνέχεια του Διαφωτισμού, αλλά η συμπύκνωσίς του, εν τούτοις, διαστρεβλωθείσα η θεώρησις ταύτη εχρησιμοποιήθει προς την κατασκευήν και δόμησην "νέου τύπου" απολυταρχισμού. Ο "νέος αυτός τύπος" εθεμελιώθη" εκ διαστρεβλώσεως της θεωρίας του Μαρξισμού. Η διαστρέβλωσις ταύτη συνίσταται εις την ανάδειξην ως επικέντρου της θεωρίας ταύτης του "λαού" και ουχί του ανθρώπου, κατά την ουσίαν του. Η μεγίστη αυτή πλάνη προήλθεν σκοπίμως? Ή απλώς εξ αμελείας και μη εμβαθύνσεως εις την του μαρξικού έργου μελέτην? Ιδού εν ερώτημα προκλητικόν προς απάντησιν υπό παντός ενδιαφερομένου.