Νέα

Πορνογραφία και Ορθοδοξία

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα pornliberal
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 267
  • Εμφανίσεις 11K
  • Tagged users Καμία

jim2323

Σεβαστός
Εγγρ.
9 Σεπ 2021
Μηνύματα
2.878
Like
6.652
Πόντοι
1.056
Ο Νεοφυτος Μορφου λεει σε ενα βιντεο στο γιουτιουμπ γραψτε στον εξωτερικο τοιχο του σπιτιου σας ο Θεος ΣΤΗΤΩ δεν θυμαμαι ακριβως. Ψαξε στο σερτς μορφου στητω θα βρεις
το ακουγα τον μορφου τον καιρο της πανδημιας ηταν κατα των εμβολιων σε αρκετα συμφωνω μαζι του - εμβολια- νεα ταξη- great reset ...
 

ares

Μέλος
Εγγρ.
19 Φεβ 2006
Μηνύματα
1.513
Like
593
Πόντοι
96
Εγγρ.
26 Μαρ 2012
Μηνύματα
11.513
Like
13.477
Πόντοι
3.656
Τι σχεση εχει ο Θεος κι ο ιερεας με τον ασπλαχνο φωτογραφο ?
Εγω τρωω κανονικα γευματα πολλες φορες παραλειπω μερικα και τρωω μια φορα τη μερα δεν τρωω καθολου ψωμι παρολα αυτα παχαινω και δεν χανω κιλο οσο διαιτα και νηστεια να κανω ειμαι και μεγαλης ηλικιας. Εσυ ειναι ευκολο να κατακρινεις τους γηραιοτερους επειδη εισαι νεος και αδυνατος με τουρμπο μεταβολισμο που καιει να περιττα κιλα σου. Απο διατροφη εισαι ασχετος
Πάμε πάλι από την αρχή.
Ο Ιερέας, ο οποίος είναι τουλάχιστον 50κιλά υπέρβαρος, ΔΗΛΩΝΕΙ ότι νηστεύει 180 μέρες το χρόνο. Όσο μεγάλος κι αν είναι ο φανατισμός σου, δεν μπορείς να προσποιηθείς ότι η φωτογραφία ανήκει σε τύπο που νηστεύει.
Ο Φωτογράφος, επίσης ΔΗΛΩΝΕ χριστιανός. Αυτή είναι η υποκρισία του μέσου πιστού. Να βάλει στη ζυγαριά μια ζωή και μια καλή φωτογραφία, και να επιλέξει την καλή φωτογραφία.
 

ares

Μέλος
Εγγρ.
19 Φεβ 2006
Μηνύματα
1.513
Like
593
Πόντοι
96
Πάμε πάλι από την αρχή.
Ο Ιερέας, ο οποίος είναι τουλάχιστον 50κιλά υπέρβαρος, ΔΗΛΩΝΕΙ ότι νηστεύει 180 μέρες το χρόνο. Όσο μεγάλος κι αν είναι ο φανατισμός σου, δεν μπορείς να προσποιηθείς ότι η φωτογραφία ανήκει σε τύπο που νηστεύει.
Ο Φωτογράφος, επίσης ΔΗΛΩΝΕ χριστιανός. Αυτή είναι η υποκρισία του μέσου πιστού. Να βάλει στη ζυγαριά μια ζωή και μια καλή φωτογραφία, και να επιλέξει την καλή φωτογραφία.
Φαινεται ομως οτι εσυ εχεις φανατισμο και ευκολα κατακρινεις και βγαζεις βιαστικα συμπερασματα

Που ξερεις εσυ αν νηστευει ή οχι επειδη ειναι χοντρος ? Κρινεις απο μια φωτογραφια ? Μπορει να ειναι αρρωστος. Αλλα αν τρωει υπερβολικα διαπραττει την αμαρτια της γαστριμαργιας της λαιμαργιας. Ανθρωπος ειναι και ο ιερεας δεν ειναι Θεος. Δεν ειναι ομως λαθος αυτα που λεει η χριστιανικη θρησκεια επειδη καποιοι δεν τα τηρουν

Δεν φταιει ο Θεος επειδη καποιοι κανουν κακες πραξεις. Αυτοι κοροιδευουν το Θεο και ειναι ψευτες οταν λενε οτι πιστευουν σε αυτον και δηλωνουν χριστιανοι αυτοι θα τιμωρηθουν
Διαβασε αυτο Ο Θεός θα δώσει τη λύση - Άγιος Παΐσιος | proseuxi.gr πολλα θα καταλαβεις



Γι’ αυτό μη στενοχωρήσθε καθόλου, διότι πάνω από όλα και από όλους είναι ο Θεός, πού κυβερνά τα πάντα και θα καθίσει τον καθέναν στο σκαμνί, για να απολογηθεί για το τι έπραξε, οπότε και θα τον ανταμείψει ανάλογα. Θα αμειφθούν αυτοί πού θα βοηθήσουν μία κατάσταση και θα τιμωρηθεί αυτός πού κάνει το κακό. ( ο φωτογραφος: σχολιο δικο μου ) Τελικά ο Θεός θα βάλει τα πράγματα στην θέση τους, αλλά ο καθένας μας θα δώσει λόγο για το τι έκανε σ’ αυτά τα δύσκολα χρόνια, με την προσευχή, με την καλωσύνη.

Σήμερα προσπαθούν να γκρεμίσουν την πίστη, γι’ αυτό αφαιρούν σιγά- σιγά από καμμιά πέτρα, για να σωριασθεί το οικοδόμημα της πίστεως. Όλοι όμως ευθυνόμαστε για το γκρέμισμα αυτό· όχι μόνον αυτοί πού αφαιρούν τις πέτρες και το γκρεμίζουν, αλλά και όσοι βλέπουμε να γκρεμίζεται και δεν προσπαθούμε να το υποστυλώσουμε. Όποιος σπρώχνει στο κακό τον άλλον θα δώσει λόγο στον Θεό γι’ αυτό. Και ο διπλανός όμως θα δώσει λόγο, γιατί έβλεπε εκείνον να κάνη κακό στον συνάνθρωπο του και δεν αντιδρούσε.

Ο κόσμος εύκολα πιστεύει έναν άνθρωπο πού έχει τον τρόπο να πείθει.

– Ο λαός, Γέροντα, είναι σαν θηρίο.

– Εγώ από τα θηρία δεν έχω παράπονο. Βλέπεις, τα ζώα δεν μπορούν να κάνουν μεγάλο κακό, γιατί δεν έχουν μυαλό, ενώ ο άνθρωπος πού φεύγει μακριά από τον Θεό γίνεται χειρότερος από το μεγαλύτερο θηρίο! Κάνει μεγάλο κακό. Το δυνατό ξίδι γίνεται από το χαλασμένο κρασί. Τα άλλα τα τεχνητά ξίδια δεν είναι τόσο δυνατά… Πιο φοβερό είναι, όταν ο διάβολος συμμαχήσει με έναν άνθρωπο διεστραμμένο· τότε κάνει διπλό κακό στους άλλους, όπως ο σαρκικός λογισμός, όταν συμμαχήσει με την σάρκα, τότε κάνει μεγαλύτερο κακό στην σάρκα. Για να συνεργασθεί ο διάβολος με έναν τέτοιο άνθρωπο, πρέπει αυτός να είναι υπολογίσιμος, να έχει κακή προαίρεση, κακία.



Στην συνέχεια, Θεός φυλάξοι, αυτοί θα φέρουν δυσκολίες, θα στριμώξουν ανθρώπους, μοναστήρια. Η Εκκλησία, ο Μοναχισμός, θα τους κάνη κακό, γιατί θα τους εμπόδιση στα σχέδια τους. Μόνον πνευματικά μπορεί να αντιμετωπισθεί η σημερινή κατάσταση, όχι κοσμικά. Θα σηκωθεί ακόμη λίγη φουρτούνα, θα πετάξει έξω κονσερβοκούτια, σκουπίδια, όλα τα άχρηστα, και μετά θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα. Σ’ αυτήν την κατάσταση θα δείτε, άλλοι θα έχουν καθαρό μισθό και άλλοι θα ξοφλούν χρέη. Θα γίνουν έτσι τα πράγματα, πού δεν θα στενοχωριέται κανείς για την ταλαιπωρία πού θα περνάνε – δεν θα λέει φυσικά «δόξα σοι ο Θεός».

Πόσο ό Θεός μας αγαπά! Αυτά πού γίνονται σήμερα και αυτά πού σκέφτονται να κάνουν, αν γίνονταν πριν από είκοσι χρόνια πού είχε περισσότερη πνευματική άγνοια ο κόσμος, θα ήταν πολύ δύσκολα. Τώρα ξέρει ο κόσμος· η Εκκλησία δυνάμωσε. Ο Θεός αγαπάει τον άνθρωπο, το πλάσμα Του, και θα φροντίσει γι’ αυτά πού τού χρειάζονται, φθάνει ο άνθρωπος να πιστεύει και να τηρεί τις εντολές Του.
 
Τελευταία τροποποίηση:
Εγγρ.
26 Μαρ 2012
Μηνύματα
11.513
Like
13.477
Πόντοι
3.656
Φαινεται ομως οτι εσυ εχεις φανατισμο και ευκολα κατακρινεις και βγαζεις βιαστικα συμπερασματα

Που ξερεις εσυ αν νηστευει ή οχι επειδη ειναι χοντρος ? Κρινεις απο μια φωτογραφια ? Μπορει να ειναι αρρωστος. Αλλα αν τρωει υπερβολικα διαπραττει την αμαρτια της γαστριμαργιας της λαιμαργιας. Ανθρωπος ειναι και ο ιερεας δεν ειναι Θεος. Δεν ειναι ομως λαθος αυτα που λεει η χριστιανικη θρησκεια επειδη καποιοι δεν τα τηρουν

Δεν φταιει ο Θεος επειδη καποιοι κανουν κακες πραξεις. Αυτοι κοροιδευουν το Θεο και ειναι ψευτες οταν λενε οτι πιστευουν σε αυτον και δηλωνουν χριστιανοι αυτοι θα τιμωρηθουν
Διαβασε αυτο Ο Θεός θα δώσει τη λύση - Άγιος Παΐσιος | proseuxi.gr πολλα θα καταλαβεις



Γι’ αυτό μη στενοχωρήσθε καθόλου, διότι πάνω από όλα και από όλους είναι ο Θεός, πού κυβερνά τα πάντα και θα καθίσει τον καθέναν στο σκαμνί, για να απολογηθεί για το τι έπραξε, οπότε και θα τον ανταμείψει ανάλογα. Θα αμειφθούν αυτοί πού θα βοηθήσουν μία κατάσταση και θα τιμωρηθεί αυτός πού κάνει το κακό. ( ο φωτογραφος: σχολιο δικο μου ) Τελικά ο Θεός θα βάλει τα πράγματα στην θέση τους, αλλά ο καθένας μας θα δώσει λόγο για το τι έκανε σ’ αυτά τα δύσκολα χρόνια, με την προσευχή, με την καλωσύνη.

Σήμερα προσπαθούν να γκρεμίσουν την πίστη, γι’ αυτό αφαιρούν σιγά- σιγά από καμμιά πέτρα, για να σωριασθεί το οικοδόμημα της πίστεως. Όλοι όμως ευθυνόμαστε για το γκρέμισμα αυτό· όχι μόνον αυτοί πού αφαιρούν τις πέτρες και το γκρεμίζουν, αλλά και όσοι βλέπουμε να γκρεμίζεται και δεν προσπαθούμε να το υποστυλώσουμε. Όποιος σπρώχνει στο κακό τον άλλον θα δώσει λόγο στον Θεό γι’ αυτό. Και ο διπλανός όμως θα δώσει λόγο, γιατί έβλεπε εκείνον να κάνη κακό στον συνάνθρωπο του και δεν αντιδρούσε.

Ο κόσμος εύκολα πιστεύει έναν άνθρωπο πού έχει τον τρόπο να πείθει.

– Ο λαός, Γέροντα, είναι σαν θηρίο.

– Εγώ από τα θηρία δεν έχω παράπονο. Βλέπεις, τα ζώα δεν μπορούν να κάνουν μεγάλο κακό, γιατί δεν έχουν μυαλό, ενώ ο άνθρωπος πού φεύγει μακριά από τον Θεό γίνεται χειρότερος από το μεγαλύτερο θηρίο! Κάνει μεγάλο κακό. Το δυνατό ξίδι γίνεται από το χαλασμένο κρασί. Τα άλλα τα τεχνητά ξίδια δεν είναι τόσο δυνατά… Πιο φοβερό είναι, όταν ο διάβολος συμμαχήσει με έναν άνθρωπο διεστραμμένο· τότε κάνει διπλό κακό στους άλλους, όπως ο σαρκικός λογισμός, όταν συμμαχήσει με την σάρκα, τότε κάνει μεγαλύτερο κακό στην σάρκα. Για να συνεργασθεί ο διάβολος με έναν τέτοιο άνθρωπο, πρέπει αυτός να είναι υπολογίσιμος, να έχει κακή προαίρεση, κακία.



Στην συνέχεια, Θεός φυλάξοι, αυτοί θα φέρουν δυσκολίες, θα στριμώξουν ανθρώπους, μοναστήρια. Η Εκκλησία, ο Μοναχισμός, θα τους κάνη κακό, γιατί θα τους εμπόδιση στα σχέδια τους. Μόνον πνευματικά μπορεί να αντιμετωπισθεί η σημερινή κατάσταση, όχι κοσμικά. Θα σηκωθεί ακόμη λίγη φουρτούνα, θα πετάξει έξω κονσερβοκούτια, σκουπίδια, όλα τα άχρηστα, και μετά θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα. Σ’ αυτήν την κατάσταση θα δείτε, άλλοι θα έχουν καθαρό μισθό και άλλοι θα ξοφλούν χρέη. Θα γίνουν έτσι τα πράγματα, πού δεν θα στενοχωριέται κανείς για την ταλαιπωρία πού θα περνάνε – δεν θα λέει φυσικά «δόξα σοι ο Θεός».

Πόσο ό Θεός μας αγαπά! Αυτά πού γίνονται σήμερα και αυτά πού σκέφτονται να κάνουν, αν γίνονταν πριν από είκοσι χρόνια πού είχε περισσότερη πνευματική άγνοια ο κόσμος, θα ήταν πολύ δύσκολα. Τώρα ξέρει ο κόσμος· η Εκκλησία δυνάμωσε. Ο Θεός αγαπάει τον άνθρωπο, το πλάσμα Του, και θα φροντίσει γι’ αυτά πού τού χρειάζονται, φθάνει ο άνθρωπος να πιστεύει και να τηρεί τις εντολές Του.
.....Που ξερεις εσυ αν νηστευει ή οχι επειδη ειναι χοντρος ? Κρινεις απο μια φωτογραφια ? Μπορει να ειναι αρρωστος. .....

Εγώ βλέπω έναν άνθρωπο που ζυγίζει 120 - 150 κιλά, και θεωρώ ότι είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να νηστεύει 180 μέρες το χρόνο

Εσύ βλέπεις έναν άνθρωπο που ζυγίζει 120 - 150 κιλά, και θεωρείς ότι νηστεύει, αλλά είναι θεόχοντρος επειδή είναι άρρωστος.

το ποιος από τους δυό μας είναι φανατικός, το καταλαβαίνει οποιοδήποτε άτομο διαβάζει

Αλλά εκτός από αυτά, εσύ δηλώνεις πιστός χριστιανός, ναι ή όχι; ελπίζω σε ευθεία απάντηση

Επισυνάπτω κι έναν άλλο (πιθανώς άρρωστο) Ιερέα

DsIlZGRWsAA_i6L.jpg
 

ares

Μέλος
Εγγρ.
19 Φεβ 2006
Μηνύματα
1.513
Like
593
Πόντοι
96
.....Που ξερεις εσυ αν νηστευει ή οχι επειδη ειναι χοντρος ? Κρινεις απο μια φωτογραφια ? Μπορει να ειναι αρρωστος. .....

Εγώ βλέπω έναν άνθρωπο που ζυγίζει 120 - 150 κιλά, και θεωρώ ότι είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να νηστεύει 180 μέρες το χρόνο

Εσύ βλέπεις έναν άνθρωπο που ζυγίζει 120 - 150 κιλά, και θεωρείς ότι νηστεύει, αλλά είναι θεόχοντρος επειδή είναι άρρωστος.

το ποιος από τους δυό μας είναι φανατικός, το καταλαβαίνει οποιοδήποτε άτομο διαβάζει

Αλλά εκτός από αυτά, εσύ δηλώνεις πιστός χριστιανός, ναι ή όχι; ελπίζω σε ευθεία απάντηση

Επισυνάπτω κι έναν άλλο (πιθανώς άρρωστο) Ιερέα

DsIlZGRWsAA_i6L.jpg
Τι ρολο βαρας ρε? Αυτος που εβαλες δεν ειναι παπας φοραει κοκκινη σκουφια και οχι καλιμαυκι και το ρασο του δεν ειναι ορθοδοξου ιερεα. Το κρεας δεν παχαινει ενω το ψωμι τα γλυκα το ταχινι οι ξηροι καρποι και αλλα νηστησιμα φαγητα παχαινουν και μαλιστα υπερβολικα ιδιαιτερα τα νηστησιμα γλυκα και το ταχινι που ως νηστημα δεν εχουν τη δυναμη να σε χορτασουν και αναγκαστικα πρεπει να φας μεγαλη ποσοτητα ειδικα αν εισαι ιερεας και κουραζεσαι πολυ απο τις πολυωρες λειτουργιες και την ορθοστασια μεσα στην Εκκλησια. Χρειαζεσαι ενεργεια υδατανθρακες που παχαινουν ομως. Αλλα ας συμφωνησω οτι ο παπας δεν ειναι καλος. Αυτο ομως δεν σημαινει οτι φταιει ο Θεος ή οτι η Ορθοδοξη Χριστιανικη Εκκλησια δεν ειναι σωστη. Ουδεις ανθρωπος αναμαρτητος , μονο ο Θεος. Οι ιερεις ειναι κι αυτοι ανθρωποι και μερικοι απο αυτους δεν ειναι πιστοι πηγαινουν για το επαγγελμα για την χρηματικη ασφαλεια σιγουρια οπως οι δημοσιοι υπαλληλοι
 

ares

Μέλος
Εγγρ.
19 Φεβ 2006
Μηνύματα
1.513
Like
593
Πόντοι
96
.....Που ξερεις εσυ αν νηστευει ή οχι επειδη ειναι χοντρος ? Κρινεις απο μια φωτογραφια ? Μπορει να ειναι αρρωστος. .....

Εγώ βλέπω έναν άνθρωπο που ζυγίζει 120 - 150 κιλά, και θεωρώ ότι είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να νηστεύει 180 μέρες το χρόνο

Εσύ βλέπεις έναν άνθρωπο που ζυγίζει 120 - 150 κιλά, και θεωρείς ότι νηστεύει, αλλά είναι θεόχοντρος επειδή είναι άρρωστος.

το ποιος από τους δυό μας είναι φανατικός, το καταλαβαίνει οποιοδήποτε άτομο διαβάζει

Αλλά εκτός από αυτά, εσύ δηλώνεις πιστός χριστιανός, ναι ή όχι; ελπίζω σε ευθεία απάντηση

Επισυνάπτω κι έναν άλλο (πιθανώς άρρωστο) Ιερέα

DsIlZGRWsAA_i6L.jpg
Αυτος ο ανθρωπος που δεν ειναι ιερεας της Ορθοδοξης Χριστιανικης Εκκλησιας ετσι οπως ειναι πραγματικα ειναι πολυ αρρωστος. Και κατι αλλο ο γιατρος σου λεει να μην καπνιζεις ενω αυτος καπνιζει. Ο κουρεας που σε κουρευει εχει μαλλια ειναι ακουρευτος. Και οι ιερεις εξομολογουνται τις αμαρτιες τους σε αλλους ιερεις. Οι γιατροι πηγαινουν σε αλλους γιατρους δεν αυτοθεραπευονται επειδη ειναι γιατροι. Αρρωσταινουν κι αυτοι. Οι ιερεις ειναι θεραπευτες των ψυχων αλλα ειναι ανθρωποι και αρρωσταινουν. Οι γιατροι αρρωσταινουν στο σωμα και πηγαινουν κι αυτοι σε γιατρους για θεραπεια. Οι κουρεις κουρευονται σε αλλους κουρεις. Ο ενας εχει αναγκη τον αλλον το ενα χερι νιβει το αλλο και τα δυο το προσωπο. Ο Χριστος εβαλε τους ιερεις να συγχωρουν τις αμαρτιες και οχι τους Αγγελους που ειναι χωρις αμαρτιες. Οι Αγγελοι θα εκοβαν κεφαλια ακομα και στα πιο μικρα αμαρτηματα. Γι'αυτο εβαλε ανθρωπους για να καταλαβαινουν τους αλλους αφου κι αυτοι εχουν αμαρτιες
 
Τελευταία τροποποίηση:

jim2323

Σεβαστός
Εγγρ.
9 Σεπ 2021
Μηνύματα
2.878
Like
6.652
Πόντοι
1.056
κυριακη σημερα και ο αρες δεν εβαλε τιποτα εκκλησιαστικο:undecided-old: αρες παντα υπαρχει μην απογοητευεσαι
Screenshot_2.png
 

Nikitas7

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
27 Σεπ 2012
Μηνύματα
475
Like
1.725
Πόντοι
201

ares

Μέλος
Εγγρ.
19 Φεβ 2006
Μηνύματα
1.513
Like
593
Πόντοι
96
Προσβάσιμη σελίδα
Αναζήτηση
Η Πεμπτουσία στον κόσμο: ΕΛΛΗΝΙΚΗ | ENGLISH | ROMÂNĂ | ქართული გამოცემა

«Πεμπτουσία»
Πεμπτουσία:

Οι Έλληνες φιλόσοφοι από την Ιωνία θεωρούσαν ότι στην φύση υπάρχουν τέσσερα στοιχεία ή τέσσερις ουσίες: «η γη, το ύδωρ, το πυρ και ο αήρ». Ο Αριστοτέλης πρόσθεσε στην τετράδα αυτή «τον αιθέρα», ο οποίος θα αποτελέσει την πέμπτη ουσία ή πεμπτουσία.

Το στοιχείο αυτό παρουσιάζει, σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, πολλές ιδιαιτερότητες: είναι αγέννητον, αγήρατον, άφθαρτον, αΐδιον, αναυξές και αναλλοίωτον. Επιπλέον, εντοπίζεται στα ψηλά στρώματα του ουρανού (στον «ανώτατον τόπον») όπου κατοικεί η θεότητα.

Οι Έλληνες φιλόσοφοι της ύστερης αρχαιότητας (Αλέξανδρος ο Αφροδισιεύς, Σιμπλίκιος και άλλοι), αλλά και οι Βυζαντινοί, όπως ο Ιωάννης ο Φιλόπονος, καθώς και πολλοί Δυτικοί ερμήνευσαν, τροποποίησαν και εμπλούτισαν την θεωρία του Αριστοτέλη.

Το αποτέλεσμα είναι ότι η πέμπτη ουσία, η quinta essentia των Δυτικών, κατέληξε να σημαίνει την βασική ουσία κάθε όντος, τον πυρήνα γύρω από τον οποίο οργανώνεται η ύπαρξή του.

Το τρίπτυχο Πολιτισμός – Επιστήμες – Θρησκεία στην Πεμπτουσία

Η ικανότητα επιλύσεως διαφόρων προβλημάτων που αναφύονται στο κοινωνικό σύνολο, καθώς και η συνεχής διαδικασία προόδου των ανθρωπίνων γνώσεων, η επιστήμη και η τεχνολογία που αναπτύσσονται ανάλογα με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εκάστοτε εποχής, η τέχνη που διακονεί το ωραίο, οι κοινωνικοί και πολιτικοί θεσμοί που οργανώνονται για την επίτευξη μεγαλύτερης συνεργασίας, είναι ο δυναμικός άξονας πάνω στον οποίο δημιουργούνται οι πολιτισμοί.

Η ύπαρξη του σύμπαντος, τα φυσικά φαινόμενα, όλη η δημιουργία έκαναν τον άνθρωπο να αναζητά τον Δημιουργό. Η κίνηση του ανθρωπίνου πνεύματος προς τον Θεό δημιούργησε το φαινόμενο των θρησκειών από την στιγμή εμφανίσεως του ανθρώπου στην γη. Αργότερα, όταν ο άνθρωπος άρχισε να αισθάνεται και να κατανοεί βαθύτερες έννοιες που έχουν σχέση με τον ψυχισμό του, την συνείδηση, την αθανασία, την παιδεία, την φιλανθρωπία, την ευγένεια ήθους και σοφίας ή την βαθύτερη διαφορά των εννοιών αρετής και κακίας, φρόνησης και αφροσύνης, δειλίας και ανδρείας, δικαιοσύνης και αδικίας ήταν φυσιολογικό να δημιουργηθούν διάφορες ηθικές και κοινωνικές αξίες, που καθόριζαν το γενικότερο τρόπο ζωής στην κοινωνία των ανθρώπων ακόμη και στην τέχνη.

Οι αρχαίοι Έλληνες, αφού πλέον, διαμέσου της κοινωνικής οργανώσεως και της παιδείας είχαν ξεφύγει από την αναγκαιότητα της πείνας και της ανασφάλειας, ασχολήθηκαν με τον πολιτισμό, την τέχνη και τα γράμματα. Προσέφεραν στον πολιτισμό την έννοια της εσωτερικής πνευματικής καλλιέργειας. Η αναζήτηση της αλήθειας ως απολύτου υπαρξιακού γεγονότος ήταν πολύ έντονη στους αρχαίους Έλληνες, γι’ αυτό εξάλλου είχαν φτιάξει βωμό «τω αγνώστω Θεώ».

Η ενανθρώπηση του Θεού Λόγου βρήκε πρόσφορο έδαφος πάνω στην έφεση του Έλληνα για το ωραίο, το αγαθό, την αλήθεια, το αιώνιο, ώστε να αναπτυχθεί αργότερα το μέγεθος που ονομάστηκε Ελληνορθοδοξία. Η συνάντηση Ελληνισμού και Χριστιανισμού μεγαλούργησε στην πορεία των αιώνων.

Η Ορθοδοξία μέσα στο περιβάλλον του Ελληνισμού δεν λειτούργησε ως κάποια θρησκεία ή σέκτα. Δεν ήταν κίνηση του ανθρωπίνου πνεύματος προς τον Θεό, αλλά η αποκάλυψη του αληθινού Θεού, Ιησού Χριστού, προς τον άνθρωπο. Χαρακτηριστικό γνώρισμα του ελληνικού πολιτισμού ήταν ανέκαθεν η πρόσληψη του ξένου και του νέου, η αφομοίωση και η συνθετική και δημιουργική του μεταμόρφωση.

Βασική αρχή της Ορθοδοξίας είναι η αρχή του προσώπου – υποστάσεως στον Θεό και τον άνθρωπο. Ο Θεός είναι Τριάδα προσώπων – υποστάσεων με κοινή ουσία, αλλά και ξεχωριστά και μοναδικά χαρακτηριστικά. Ο άνθρωπος που εικονίζει τον Θεό είναι ξεχωριστός και μοναδικός ως πρόσωπο. Έτσι η Ορθοδοξία δεν περιθωριοποίησε τον άνθρωπο. Προσδοκεί και μπορεί να προσφέρει στο ανθρώπινο γένος την αληθινή ενότητα και παγκοσμιότητα. Δεν απορρόφησε τις εθνότητες, δεν μαζοποίησε τον άνθρωπο, αλλά συμβάλλει στην διατήρηση της ιδιαίτερης πολιτιστικής ταυτότητας κάθε εθνότητας.

Η Ορθοδοξία παρήγαγε πολιτισμό, συνέβαλε στην ανάπτυξη των τεχνών, μουσικής, ζωγραφικής, λογοτεχνίας, ποίησης, αρχιτεκτονικής κ.ά. μέσα από μία θεανθρωπική προοπτική.

Η Ορθοδοξία ευνόησε την ανάπτυξη των επιστημών, δεν ήλθε ποτέ σε διάσταση με την επιστήμη, επειδή μέσα στην Ορθόδοξη Παράδοση βιώνεται η διάκριση της κτιστής και άκτιστης γνώσεως. Οι σχολαστικοί θεολόγοι της Δύσης ανέπτυξαν ενιαία μεθοδολογία για την προσέγγιση κτιστού και ακτίστου, ενώ οι Πατέρες της Ορθοδόξου Ανατολής ακολούθησαν διπλή μεθοδολογία. Ιδιαίτερα ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς απέρριπτε την διαλεκτική μέθοδο για την θεογνωσία. Την αποδέχονταν όμως, για τις επιστήμες και την διατύπωση των δογμάτων με έννοιες που επινοεί η ίδια η διαλεκτική.

Οι επιστήμες έχουν ως έργο τους την γνώση της ουσίας και της λειτουργίας των όντων, ενώ η ορθόδοξη θεολογία προσφέρει στον άνθρωπο την εμπειρική γνώση του ακτίστου Θεού, του δημιουργού των όντων, την κοινωνία με τις θείες ενέργειες.
Οι επιστήμες ασχολούνται με το πώς, ενώ η ορθόδοξη θεολογία με το ποιός και γιατί.
Οι επιστήμες προσφέρουν στον άνθρωπο γνώσεις που συνεχώς αναπτύσσονται και εξελίσσονται, ενώ η ορθόδοξη θεολογία προσφέρει τον αυθεντικό τρόπο ύπαρξης του ανθρωπίνου είναι, την ένωσή του με τον Θεό, την βίωση της άκτιστης θείας Χάριτος.
Η σύγκρουση μεταξύ επιστήμης και θεολογίας έγινε στην Δύση μετά την περίοδο της Αναγέννησης (14ος αι.) και κυρίως με τον Διαφωτισμό (18ος αι.) και την ανάπτυξη των επιστημών, γιατί η δυτική χριστιανοσύνη έχασε βαθμηδόν τον εσχατολογικό προσανατολισμό, προσέλαβε εγκοσμιοκρατικό χαρακτήρα, αποκόπηκε από την ορθόδοξη παράδοση της Ανατολής και εκκοσμικεύθηκε. ΄Ετσι, οπλισμένη με εγκόσμια δύναμη κατέφυγε στην Ιερά Εξέταση, το κυνήγι των μαγισσών, τα συγχωροχάρτια, τον δια πυράς θάνατο και τις ποικίλες απαγορεύσεις στρεβλώνοντας το μήνυμα του ευαγγελίου της αγάπης. Ταυτόχρονα ήλθε σε βίαιη σύγκρουση με πολλούς επιστήμονες, οι οποίοι εν τω μεταξύ είχαν απορρίψει λόγω των παραπάνω υπερβάσεων τον δυτικό εκκλησιαστικό οργανισμό.

Η βαθιά ελληνική φιλοσοφική σκέψη, η απαράμιλλη ελληνική γλώσσα, η πολιτική ορολογία και η δημοκρατική συλλογική πρακτική όχι μόνο διασώθηκαν στην Ορθοδοξία, την αυθεντική μορφή του Χριστιανισμού, αλλά αφού εμπλουτίστηκαν και ανανοηματοδοτήθηκαν με νέα στοιχεία από την διδαχή του Χριστού, αποτέλεσαν πολύτιμα μέσα της έκφρασής της και της οργάνωσής της. Η Ορθοδοξία δεν είναι θρησκευτική φιλοσοφία και διανόηση, αλλά αποκάλυψη και ζωή, που στηρίζεται στην θεία εμπειρία, στην υπέρβαση του κτιστού και την οικείωση του Ακτίστου. Η ορθόδοξη θεολογία είναι φιλοκαλική και Πατερική, είναι η θεολογία του «Ωραίου κάλλει παρά τους υιούς των ανθρώπων», είναι η θεολογία των «Πατέρων ημών».

Η ραγδαία ανάπτυξη των επιστημών και της τεχνολογίας, ιδιαίτερα της βιοτεχνολογίας και της πληροφορικής στις αρχές της τρίτης χιλιετίας που ζούμε δημιουργεί ένα κλίμα αβέβαιο, διφορούμενο.

Οι προοπτικές των συγχρόνων επιστημών μπορούμε να πούμε ότι είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές στον χώρο της ιατρικής, της γενετικής μηχανικής, της νανοτεχνολογίας κ.ά. για την πρόβλεψη και θεραπεία πολλών έως τώρα ανιάτων ασθενειών, αλλά και για μια πιο άνετη διαβίωση του ανθρώπου.
Όμως από την άλλη πλευρά η αλόγιστη χρήση των τεχνολογικών αυτών επιτεύξεων απειλεί τον πλανήτη μας από μία οικολογική ή βιολογική καταστροφή.
Είναι επιτακτική ανάγκη για τους επιστήμονες να έρθουν «εις εαυτόν», να αποκτήσουν φωτισμένο νου, ώστε να υπηρετούν τον άνθρωπο και όχι ιδιοτελή συμφέροντα.

Η παραδοσιακή εποχή είναι πλέον παρελθόν. Ο ορθός λόγος, οι επιστήμες και οι πολιτικές της νεωτερικότητας παρέδωσαν την σκυτάλη στην μετανεωτερικότητα. Ο μετανεωτερικός άνθρωπος δεν κινείται πια με πρόταγμα την αγιότητα, την γνώση και την σοφία, αλλά αποδέχεται άκριτα την εικόνα και την πληροφορία, τον ευδαιμονισμό και πολλές φορές τον παραλογισμό.

Μπορεί η μετανεωτερικότητα να χαρακτηρίζεται από τον ανορθολογισμό, τον κατακερματισμό, την ηθική ποικιλομορφία, την πεσιμιστική επιθυμία του τέλους της ιστορίας και του κόσμου, την παγκοσμιοποίηση, την ομογενοποίηση του τρόπου ζωής, όμως βλέπουμε ότι μετά «τον θάνατο του Θεού» που επέφερε η νεωτερικότητα ζούμε τώρα «την επιστροφή του Θεού». Μπορεί τα κοινωνικά πρότυπα να έχουν εκφυλισθεί, να βάλλονται οι θεσμοί, να παρατηρείται μία αναντίρρητη υποβάθμιση στην ποιότητα ζωής, όμως ο σύγχρονος άνθρωπος ζώντας σε ένα πολυπολιτισμικό και πλουραλιστικό περιβάλλον προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει την ταυτότητά του.

Ο σύγχρονος μεταμοντέρνος άνθρωπος δεν γνωρίζει τι είναι ο άνθρωπος. Η Πεμπτουσία με το φιλοκαλικό πνεύμα που την χαρακτηρίζει θέλει να συμβάλει με την παρουσία της στο διαδικτυακό χώρο στην καλύτερη νοηματοδότηση της ζωής του ανθρώπου, στην αναζήτηση του οντολογικού περιεχομένου του ανθρώπου, στην επίγνωση του ανεξάντλητου μυστηρίου του ανθρώπου, του αποφατικώς απροσδιορίστου και εσχατολογικώς εν Χριστώ γιγνομένου, του ανθρώπου που εικονίζει το θείο κάλλος. Και το κάλλος του ανθρώπου πηγάζει από το κάλλος του Τριαδικού Θεού. Τελικά «η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο».
Η ανάρτηση συγχωνεύτηκε αυτόματα:

Όσιος Πέτρος Δαμασκηνός
Στο χέρι του είναι
20 Φεβρουαρίου 2023
20170220-3Κανένας δεν είναι αίτιος της απώλειας, παρά το θέλημα του ανθρώπου. Ο Θεός είναι αίτιος της σωτηρίας, ο οποίος μας χάρισε τη ζωή και την μακαριότητα, τη γνώση και τη δύναμη, τον ίδιο τον Εαυτό Του. Αλλά ούτε και ο διάβολος μπορεί να οδηγήσει με την βία τον άνθρωπο στην απώλεια, παρά μόνο βάζει στο νου ενθύμηση του κακού. Εμείς όμως, θεληματικά, και με τη γνώμη μας προτιμούμε να κάνουμε το κακό και δεν μας βιάζει ο υπεράγαθος Θεός, για να μην παρακούσουμε παρά τη βία και έχουμε βαρύτερη τιμωρία. Ούτε και το αυτεξούσιό μας αφαιρεί, το οποίο καλώς μας χάρισε. Ώστε στο χέρι του ανθρώπου είναι η σωτηρία ή η απώλειά του».

Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός
 

jim2323

Σεβαστός
Εγγρ.
9 Σεπ 2021
Μηνύματα
2.878
Like
6.652
Πόντοι
1.056
καταλαβαμε αρες :grin: για να αραδιαζεις εσυ παλι εκκλησιαστικα σιγουρα την σκαρωσες την αμαρτια σου παλι μπαγασακο:tooth:
 
Τελευταία τροποποίηση:

ares

Μέλος
Εγγρ.
19 Φεβ 2006
Μηνύματα
1.513
Like
593
Πόντοι
96
καταλαβαμε αρες :grin: για να αραδιαζεις εσυ παλι εκκλησιαστικα σιγουρα την σκαρωσες την αμαρτια σου παλι μπαγασακο:tooth:
Μηπως και σβησουμε μερικες αμαρτιες αν καταφερουμε να κανουμε καποιους να πιστεψουν στο Θεο. Μα πως το καταλαβες ?
Η ανάρτηση συγχωνεύτηκε αυτόματα:

καταλαβαμε αρες :grin: για να αραδιαζεις εσυ παλι εκκλησιαστικα σιγουρα την σκαρωσες την αμαρτια σου παλι μπαγασακο:tooth:
Με ελλεεινιδα την εκανα την αμαρτια
 

jim2323

Σεβαστός
Εγγρ.
9 Σεπ 2021
Μηνύματα
2.878
Like
6.652
Πόντοι
1.056
Μηπως και σβησουμε μερικες αμαρτιες αν καταφερουμε να κανουμε καποιους να πιστεψουν στο Θεο. Μα πως το καταλαβες ?
η αληθεια οτι δεν εχω φτασει τοσο μακρια (για το θεο μιλαω) ακομα με τους ανθρωπους ψαχνομαι- παντως πιστευω αμα εισαι καλος ανθρωπος δεν υπαρχει κανενας φοβος οτι και θρησκεια να εισαι
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom