Ψηφιακή τηλεόραση: Φέρνει προσφορές στις ΤV..
Σκληρή μάχη δίνουν οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών για μια καλύτερη θέση στα... καθιστικά των καταναλωτών. Οι προσφορές στην αγορά της τηλεόρασης πέφτουν βροχή, ενώ οι εταιρείες «επιστρατεύουν» ακόμη και την απόσυρση παλαιών μοντέλων με στόχο να κρατήσουν την αγορά ζεστή εν μέσω κρίσης.
O τζίρος της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών έχει επηρεαστεί αισθητά από την οικονομική κρίση, αλλά οι πωλήσεις των νέων μοντέλων τηλεοράσεων βαίνουν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι πωλήσεις τηλεοράσεων αυξάνονται με ρυθμό 25%- 30%, ενώ η συνολική αγορά των ηλεκτρικών βαίνει μειούμενη.
Είναι χαρακτηριστικό, όπως επισημαίνουν, ότι κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς οι Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν περίπου 390 εκατ. ευρώ για να αγοράσουν τηλεοράσεις, οι περισσότερες από τις οποίες κατατάσσονται στην κατηγορία της υψηλής ευκρίνειας και των μεγάλων διαστάσεων. Σχεδόν κάθε μέρα οι Έλληνες ξόδευαν για την αγορά τηλεοράσεων γύρω στο 1 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι η αγορά της τηλεόρασης θα διατηρήσει αυτή τη δυναμική και φέτος. Υπάρχουν άλλωστε πολλοί λόγοι για να υπάρξει αυτή η εξέλιξη. Κατ΄ αρχάς οι προσφορές- οι αλυσίδες λιανικής διαθέτουν τηλεοράσεις LCD 42 ιντσών στην τιμή των 479 ευρώ. Όπως χαρακτηριστικά παρατηρεί στέλεχος της αγοράς, πρόκειται για πόλεμο προσφορών που έχει ως αποτέλεσμα οι τιμές να φθάνουν στο κόστος ή 5% πάνω από το κόστος, όταν τα λειτουργικά έξοδα των εταιρειών κινούνται γύρω στο 16%. Η μάχη των προσφορών θα συνεχιστεί και μετά την επίσημη περίοδο των εκπτώσεων.
Το ψηφιακό σήμα
Επιπλέον, η επέκταση του ψηφιακού σήματος αναμένεται ότι θα ενισχύσει επιπλέον την αγορά. Πρόκειται για εξέλιξη που καταγράφεται ήδη σε περιοχές, όπου μεταδίδεται το νέο σήμα. Όπως επισημαίνει στέλεχος μεγάλης αλυσίδας, «οι τηλεοράσεις στην περιοχή της Θεσσαλονίκης πουλάνε σαν τρελές». Οι εταιρείες του κλάδου αναμένουν ότι κάπως έτσι θα κινηθεί η αγορά και σε άλλες περιοχές με την επέκταση του ψηφιακού σήματος.
Νέα μοντέλα μετά το Πάσχα
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι τα νέα μοντέλα Led και τριών διαστάσεων που θα λανσαριστούν στην ελληνική αγορά αμέσως μετά το Πάσχα, αποτελούν έναν ακόμη λόγο για την ενίσχυση της ζήτησης στον χώρο της τηλεόρασης. Ήδη οι κατασκευαστές τηλεοράσεων, όπως η Sony, έχουν προγραμματίσει την παρουσίαση των νέων προϊόντων τους διεθνώς τις επόμενες εβδομάδες.
Εκτός από τους αλματώδεις ρυθμούς στην εξέλιξη της τεχνολογίας, κρίσιμο παράγοντα για τη στροφή των καταναλωτών προς τα νέα και μεγάλα μοντέλα τηλεοράσεων αποτελεί η σημαντική μείωση των τιμών. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς οι τιμές των τηλεοράσεων LCD μειώθηκαν κατά περίπου 30%. Έτσι, ενώ οι πωλήσεις σε τεμάχια είχαν αυξηθεί (έως τον Νοέμβριο) κατά 21,4%, ο τζίρος είχε πέσει κατά 9,4%, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας GfΚ.
Μάλιστα, προκειμένου να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους οι αλυσίδες προσφέρουν δελεαστικά πακέτα, στα οποία περιλαμβάνουν τηλεόραση Ρlasma ή LCD με σετ home cinema ή άλλες οπτικοακουστικές συσκευές, όπως είναι τα DVD players. Πρόκειται για πρακτικές που ενισχύουν τον όγκο των πωλήσεων, αλλά λειτουργούν εις βάρος του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων.
Αναμένεται παράλληλα ότι η διεξαγωγή του Μουντιάλ του καλοκαίρι θα ενισχύσει την αγορά της τηλεόρασης. Πόσο; «Εξαρτάται από την πορεία της Εθνικής Ελλάδος», σχολιάζει χαρακτηριστικά στέλεχος μεγάλης αλυσίδας. «Αν η Εθνική προχωρήσει, οι πωλήσεις θα ανέβουν σημαντικά».
Πηγή: Τα Νέα
μην βιαζεστε λεμε..