Lakis, νομίζω ότι κάνεις λάθος....Κι επειδή δεν τα ξέρεις όλα και ταξίδι στο διάστημα γίνεται με 200.000$
Το διάβασα το link, και είδα ότι αναφέρεται σε ταξείδια 2,5 ωρών που ΘΑ γίνονται, με αεροπλάνα που ΘΑ κατασκευαστούν, και που ΘΑ δοκιμαστούν από το 2008 και μετά που ΘΑ είναι έτοιμο το πρωτότυπο μοντέλο...
Σα προεκλογικό μου ακούγεται... Πολύ ΘΑ ρε παιδί μου!
Επειδή με ενδιαφέρει το θέμα (όχι ότι θα πάω, αλλά με ενδιαφέρει να τα διαβάζω), ξέρω ότι ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ πας στο διάστημα άμα έχεις να τα χώσεις...
Μόνο που έχεις κάνει δυό μηδενικούλια λάθος, η ταρίφα είναι $ 20 εκ (20.000.000) και όχι 200.000.
Έχουν πάει ήδη ένας τύπος (δε θυμάμαι ονόματα, ήταν πρίν 2-3 χρόνια) ο οποίος τα έσκασε στους Ρώσους. Τον έβαλαν σε ένα Soyuz, και τον έστειλαν στο ISS για καμμια βδομάδα, μαζί με μια αποστολή. Νοτιοαφρικάνος "επιχειρηματίας" ήταν αν θυμάμαι καλά.
Και τώρα εκπαιδεύεται μια γυναίκα (αυτή είναι σύζυγος κάποιου πλούσιου που έχει και τα χώνει) που θα πάει την ίδια βόλτα μέσα στο επόμενο έτος. Αλλα $ 20 εκ., έκπτωση δεν κάνουν.
Οι πτήσεις που λέει το site της virgin δεν είναι κανονικές τροχιακές πτήσεις, είναι αεροπορικές πτήσεις ΠΟΛΥ ΨΗΛΑ, 2,5 ωρών διάρκειας όπως σου είπα, αλλά το θέμα είναι ότι ακόμα όλα αυτά είναι στα χαρτιά.
Κάτι σαν τα οικόπεδα στη Σελήνη δηλαδή.
Τέτοιες πτήσεις έχουν ήδη γίνει, με το SR71. (δες π.χ. ).
Αυτά τα (διθέσια) αεροπλάνα (κατασκευάστηκαν 32 τη δεκαετία του '60) κατέχουν ακόμα το ρεκόρ ύψους και το ρεκόρ ταχύτητος (Ν.Υόρκη - Λονδίνο 1Ω +45 λεπτά) και μάλλον δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να ξανακαταρριφθούν (τα ρεκόρ) απο αεροπλάνο. Ο λόγος? Τα αεροπλάνα αυτά κατασκευαζόντουσαν για κατασκοπευτικούς σκοπούς (κουβάλαγαν κάμερ
;ες) και τώρα πιά με τους δορυφόρους δεν έχει οικονομικό νόημα η κατασκευή τους. Άσε που είναι και πιό επικίνδυνα (σε κατάρριψη) απο το δορυφορο.
Άρα η πραγματοποίηση τέτοιου είδους πτήσεων (με αεροπλάνα, με μέσα δηλαδή που δε χρησιμοποιούν κομμάτια "μιας χρήσεως" - αυτό αυξάνει το κόστος στους πυραύλους) μάλλον είναι χλωμή για τα επόμενα χρόνια, και ας λέει ότι θέλει ο κύριος της Virgin, που μάλλον τα λέει γιατί τον συμφέρει να ακούγεται το όνομά του και το όνομα της εταιρείας του....
Μερικά στοιχεία για το SR71 (κατα τη γνώμη μου το ΤΕΛΕΙΟΤΕΡΟ αεροπλάνο που κατασκευάστηκε ποτέ):
Βάρος (άδειο) 27 τ.
Βάρος (γεμάτο) 77 τ. (Όπλα δεν είχε, οι 50 τ είναι ΚΑΥΣΙΜΑ! - οι κάμερες δε ζυγίζουν και τίποτα σπουδαίο)
Ωση (ώθηση) κάθε κινητήρα: 14,5 τ (χ 2 = 29 τ)
Αντιστοιχία σε ίππους: 160.000 !
Ακτίνα δράσης: 4,600 km (ναί, μόνο) - και αυτό χωρίς να τρέχει.
Max ταχύτητα: 3.220 km/h
Ρυθμός κατανάλωσης καυσίμου: 8.000 γαλλόνια (30.400 λίτρα) ΤΗΝ ΩΡΑ!
Επιχειρησιακή οροφή: 26.000 m (νομίζω στο ρεκόρ ύψους έφτασε τα 32.000)
Επιχειρησιακές έξοδοι (απογειώσεις για αποστολή) που πραγματοποιήθηκαν
με τα αεροπλάνα αυτού του τύπου πριν αποσυρθούν: 2.410.
Εχθρικά βλήματα (αντιαεροπορικοί πυραυλοι) που ρίχτηκαν εναντίον τους κατα τις εξόδους: 4.000
Βλήματα που πέτυχαν κάποιο SR71: 0!
Απο τα 32, τα 12 καταστράφηκαν σε ατυχήματα.
Τα υπόλοιπα 20 παροπλίστηκαν οριστικά τη δεκαετία του 90, και μερικά είναι σε μουσεία σήμερα.
Ενα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο:
Παρκαρισμένο και γεμάτο καύσιμο, το SR71 "έσταζε" μονίμως καύσιμο απο τις δεξαμενές του (αρμοί ραφής). Αυτό, γιατι ήταν "κρύο". Μετά την απογείωση, με την τριβή στην ατμόσφαιρα, το σκάφος ζεσταινόταν τόσο, που διαστελλόταν το τιτάνιο, και οι αρμοί "έκλειναν"!
Γι αυτό όταν
; ήταν παρκαρισμένα και έτοιμα για απογείωση τα SR71 ήταν μονίμως συνδεδεμένα με το βυτιοφόρο καυσίμων, που συμπλήρωνε τις διαρροές!
Καταλαβαίνεις το κόστος πτήσης κάτι τέτοιου, και πλησίαζε μεν, αλλα "στο διάστημα" δεν έφτανε!
(Η στολή μόνο του κάθε ενός απο τα 2 μέλη πληρώματος κόστιζε $185.000!)
Και μας λέει σήμερα ο τύπος της virgin ότι με $ 200k θα μας "πάει στο διάστημα"?
Να το δούμε!
Πάμε πάλι στις πουτάνες τώρα!