Νέα

Μεγάλα Ναυάγια

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα since1991
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 40
  • Εμφανίσεις 3K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.530
Πόντοι
736
Αυτόματα, κάθε φορά που κάποιο δυστύχημα συμβαίνει στη θάλασσα, μνημονεύουμε τον Τιτανικό, που το 1912 πήρε μαζί του στα βάθη του Βόρειου Ατλαντικού 1.517 ψυχές. Είναι λογικό. Το γεγονός ότι ήταν το παρθενικό ταξίδι ενός από τα θαύματα της ναυσιοπλοΐας, ο ατέλειωτος κατάλογος πλουσίων και σημαντικών ανθρώπων που χάθηκαν, κυρίως Βρετανών και Αμερικανών πολιτών (των υπερδυνάμεων, δηλαδή, της εποχής), η δραματοποίηση του ναυαγίου τόσες φορές στον κινηματογράφο και την λογοτεχνία, το έχουν καταστήσει σύμβολο της καταστροφής στην θάλασσα.
Το εντυπωσιακό όμως είναι πως ο Τιτανικός είναι μόλις το πέμπτο πιο μεγάλο δυστύχημα –από άποψης χαμένων ανθρωπίνων ζωών- που έχει συμβεί εν καιρώ ειρήνης. Ας ρίξουμε μια ματιά στον θλιβερό αυτόν κατάλογο. Πρόκειται για μια λίστα, στην ουσία, απίστευτων ανθρωπίνων λαθών που κόστισαν χιλιάδες ζωές. Μεγάλα ναυάγια είχαμε και κατά την διάρκεια των πολέμων από επιθέσεις εχθρικών πλοίων ή αεροπλάνων. Αλλά η φρίκη στον πόλεμο είναι αναμενόμενη. Σε καιρό ειρήνης όμως και μάλιστα σε ένα ταξίδι με το πλοίο, σε μια ανέμελη θεωρητικά στιγμή, είναι που ένα τέτοιο δυστύχημα σαν τα παρακάτω ή σαν το πρόσφατο στα ανοικτά της Τοσκάνης, μάς μαυρίζει την ψυχή.
Η ανάρτηση συγχωνεύτηκε αυτόματα:

10.eastland.jpg



SS Eastland, Σικάγο, 1915: 845 νεκροί.

Από το πρώτο του κιόλας ταξίδι, το 1903, το επιβατηγό SS Eastland έπαιρνε κλίση εν πλω. Γι’ αυτό και σύντομα το χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά στα πιο ήρεμα νερά των μεγάλων αμερικανικών λιμνών Μίσιγκαν, Superior και Huron, όπου έκανε κρουαζιέρες, με αφετηρία το λιμάνι του Σικάγο. Το 1915, λόγω και του δυστυχήματος του Τιτανικού τρία χρόνια νωρίτερα, ο Πρόεδρος Γούντροου Γουίλσον είχε περάσει ένα νόμο που ενέτεινε τα μέτρα ασφαλείας στα επιβατηγά πλοία. Η ειρωνία είναι πως ο νόμος αυτός οδήγησε στην καταστροφή το SS Eastland. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποχρεωνόταν να αυξήσει τις σωστικές λέμβους. Λόγω του σχεδιασμού του πλοίου, αυτές έπρεπε να τοποθετηθούν στο επάνω μέρος του, ψηλώνοντας έτσι το κέντρο βάρους. Στις 24 Ιουλίου του 1915 το SS Eastland και δύο ακόμη κρουαζιερόπλοια των λιμνών μισθώθηκαν από την εταιρεία ηλεκτρικού του Σικάγο για να πάνε ημερήσια εκδρομή τους υπαλλήλους της στο Μίσιγκαν Σίτι. Για τους φτωχούς εργάτες αυτή ήταν μια μοναδική εμπειρία, αφού εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχαν άδειες και διακοπές. Μόνο που η διασκέδαση σύντομα μετατράπηκε σε τραγωδία. Με το που γέμισε το SS Eastland (με 2.712 ανθρώπους, όταν ο Τιτανικός είχε βουλιάξει με 2.223) άρχισε να γέρνει, μέσα στο λιμάνι, προς την αντίθετη μεριά από αυτήν της αποβάθρας. Οι επιβάτες στην αρχή γελούσαν, αλλά μέσα στα επόμενα δεκαπέντε λεπτά η κλίση ήταν τόσο έντονη που οι μηχανές αδυνατούσαν να την επαναφέρουν και η αποβίβασή τους πίσω στην αποβάθρα ήταν αδύνατη. Ξαφνικά το πλοίο άρχισε να βουλιάζει, με αποτέλεσμα να χαθούν 845 άνθρωποι, σχεδόν όλοι όσοι δεν είχαν προλάβει να ανεβούν στο κατάστρωμα. Το γεγονός ότι επρόκειτο κυρίως για φτωχούς ανατολικοευρωπαίους εργάτες έκανε το δυστύχημα να περάσει απαρατήρητο ακόμη και στις ΗΠΑ, σε σχέση με το ναυάγιο του Τιτανικού, 3 χρόνια νωρίτερα.
 

CLOSER822

Σπουδαίος
Εγγρ.
23 Ιουν 2008
Μηνύματα
24.961
Like
11.199
Πόντοι
2.606
εγω για μελη του σαιτ :dunno:
ακριβως ,πιστεψα οτι θα χει και καμια ψηφοφορια για τα τιτατνοτεραστια ναυαγια τυπου τραμουντανα ,βολτερου45,τζωνυ64,αλεξη71,ζαντκλωντ....φευ...
 

Reznov

Ανώτερος
Εγγρ.
30 Ιουν 2016
Μηνύματα
19.230
Like
24.147
Πόντοι
6.056
ακριβως ,πιστεψα οτι θα χει και καμια ψηφοφορια για τα τιτατνοτεραστια ναυαγια τυπου τραμουντανα ,βολτερου45,τζωνυ64,αλεξη71,ζαντκλωντ....φευ...
ισως εχουμε πλοτ τουιστ στην πορεια

αλλιως βλεπω το θρεντ να ναυαγει μαζι με τον τιτανικο και τα αλλα που δεν διαβασα καν ?
 

CLOSER822

Σπουδαίος
Εγγρ.
23 Ιουν 2008
Μηνύματα
24.961
Like
11.199
Πόντοι
2.606
οντως,σιγα το ναυαγιο....εδω μιλαμε για ναυαγια τραγωδιες που τα βλεπεις απο το διαστημα να 'ουμε..για τετοια μεγεθη μιλαμε! :rockon: :rockon:
 
OP
OP
since1991

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.530
Πόντοι
736
Εμείς εδώ κύριοι θα ασχοληθούμε με πραγματικά ναυάγια που κόστισαν τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους και όχι με τα ναυάγια του μπου, που ακόμα και στην κηδεία τους δεν θα παρευρεθεί κανένας πλην των κληρονόμων.
 

Sapakias

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
17 Σεπ 2016
Μηνύματα
2.839
Like
1.290
Πόντοι
216
Μάλλον εξαντλήθηκε το θέμα με τα ξυλόγλυπτα
Πάκης Σαπάκης
:zombie: :shit: :zombie: :shit:
 

ftoxos ergatis

Σεβαστός
Εγγρ.
3 Ιαν 2020
Μηνύματα
1.771
Like
6.963
Πόντοι
1.056
νταξει για να μην απαξιωθει το θεμα εντελως, εμενα με ενδιαφερουν τα ναυαγια που κουβαλουσαν χρυσο , διαμαντια .... οπως τα πειρατικα κτλ:grin:
 

CLOSER822

Σπουδαίος
Εγγρ.
23 Ιουν 2008
Μηνύματα
24.961
Like
11.199
Πόντοι
2.606
Εμείς εδώ κύριοι θα ασχοληθούμε με πραγματικά ναυάγια που κόστισαν τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους και όχι με τα ναυάγια του μπου, που ακόμα και στην κηδεία τους δεν θα παρευρεθεί κανένας πλην των κληρονόμων.
τυπε ,μην στη χαλασω....μολις γυρισεις τη μπιφτεκα ,σφυρα μας....καπου ,σε καποιο διπλανο νημα θα ψωλαρμενιζουμε!
 
OP
OP
since1991

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.530
Πόντοι
736
MS Estonia, Βαλτική Θάλασσα, 1994: 852 νεκροί

9.estonia


Ένα μεγάλο φέρι μποτ που ναυπηγήθηκε το 1979 στην Γερμανία, ήταν το 1994 το μεγαλύτερο του εσθονικού στόλου και έφερε περήφανο το όνομα της χώρας. Εξυπηρετούσε τη γραμμή Ταλίν – Στοκχόλμη και το βράδυ της 27ης Σεπτεμβρίου έφυγε με 989 ανθρώπους (πλήρωμα και επιβάτες) από την εσθονική πρωτεύουσα με προγραμματισμό να φθάσει στην Σουηδία στις 9 το επόμενο πρωί. Κατά τα μεσάνυχτα πέτυχε καταιγίδα στη μέση της Βαλτικής Θάλασσας, αλλά την ξεπέρασε χωρίς πρόβλημα και συνέχισε το ταξίδι του. Στη 1:15, όμως, ο καταπέλτης του φέρι που προφανώς είχε υποστεί ζημιά κατά την διάρκεια της καταιγίδας, χωρίς να το αντιληφθεί το πλήρωμα, αποκολλήθηκε και το πλοίο άρχισε να βάζει νερά σε τεράστιες ποσότητες. Επτά λεπτά αργότερα στάλθηκε SOS και στη 1:50 το MS Estonia χάθηκε από τα ραντάρ! Είκοσι λεπτά αργότερα έφθασε στον τόπο του συμβάντος το πρώτο πλοίο που έλαβε το SOS, αλλά κατάφερε να περισυλλέξει μόνο 137 ανθρώπους. Οι υπόλοιποι 852 πιάστηκαν στον ύπνο και βούλιαξαν μαζί με το φέρι.
 

DayStalker

Σεβαστός
Εγγρ.
22 Φεβ 2020
Μηνύματα
3.484
Like
7.057
Πόντοι
1.056
Τύπε , έχεις δίπλα σου ναυάγια world class (μεντορες, σπονσορες, δικηγορους, γιατρους ,επιχειρηματιες) και ασχολεισαι μ σαπιοκάραβα ; Και περαν τουτου , ποιο το νοημα του νηματος οταν ο οποιοσδηποτε μπορει να μπει στη wiki ( https://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_shipwrecks ) και να τα δει ολα ; Μονο ως αλληγορια μπορω να ερμηνευσω το θρεντ. Για να δουμε.
 
OP
OP
since1991

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.530
Πόντοι
736
MS Al-Salam Boccacio 98, Ερυθρά Θάλασσα, 2006: 1.000 νεκροί

8.al-salam


Στις 3 Φεβρουαρίου του 2006 το φέρι μποτ ξεκίνησε από την Σαουδική Αραβία για να περάσει απέναντι στην Αίγυπτο, μεταφέροντας περίπου 1400 άτομα. Λίγο μετά την αναχώρησή του ξέσπασε φωτιά και οι αντλίες που χρησιμοποιήθηκαν για να την σβήσουν όχι μόνο δεν βοήθησαν, αλλά προκάλεσαν μεγαλύτερο πρόβλημα: Ήταν χαλασμένες, με αποτέλεσμα το νερό που τραβούσαν από τη θάλασσα να γεμίζει το αμπάρι του πλοίου. Όταν άρχισε να παίρνει κλίση, ο καπετάνιος επιχείρησε να επιστρέψει στην Σαουηδική Αραβία, αλλά η απόσταση ήταν περίπου 62 ναυτικά μίλια. Δεν είναι γνωστό γιατί δεν εξέπεμψε SOS, πάντως περαστικά πλοία ειδοποίησαν τις αρχές. Ωστόσο η Αίγυπτος αρνήθηκε να λάβει βοήθεια από τα ισραηλινά πολεμικά πλοία που βρίσκονταν στην περιοχή και απευθύνθηκε μόνο στα αμερικανικά, τα οποία ήταν αρκετά μακριά και δεν πρόλαβαν να σώσουν παρά μόνο 400 επιβάτες.
 

ririkonav

Ανώτατος
Εγγρ.
2 Απρ 2007
Μηνύματα
6.037
Κριτικές
48
Like
6.426
Πόντοι
11.445
OP
OP
since1991

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.530
Πόντοι
736
RMS Εmpress of Ireland, Κεμπέκ, 1914: 1.012 νεκροί

7.empressofireland


Ο ποταμός Σεντ Λόρενς εκβάλει στον Ατλαντικό Ωκεανό στα βόρεια του Κεμπέκ και τον ενώνει με τη Λίμνη Οντάριο των καναδοαμερικανικών συνόρων (βρίσκεται στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης). Το υπερωκεάνειο RMS Empress of Ireland ξεκίνησε στις 28 Μαΐου του 1914 από την καναδική πόλη με 1.477 επιβάτες και προορισμό το Λίβερπουλ για να συναντήσει το απόγευμα βαριά ομίχλη όσο ακόμη βρισκόταν στα νερά του ποταμού. Ένα μικρό νορβηγικό ανθρακοφόρο πλοίο, το Storstad, έπεσε με ορμή επάνω του και τού άνοιξε μια τρύπα διαμέτρου περίπου 5 μέτρων στη μία πλευρά. Το υπερωκεάνιο βούλιαξε σε λιγότερο από δεκαπέντε λεπτά, παρασύροντας στον πάτο του ποταμού 1.012 ψυχές.
 
OP
OP
since1991

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.530
Πόντοι
736
The General Slocum, Νέα Υόρκη, 1904: 1.021 νεκροί

6.generalslocum


Επρόκειτο για ένα μεγάλο ατμόπλοιο που εκτελούσε εκδρομές στις παραλίες γύρω από τη Νέα Υόρκη. Στις 15 Ιουνίου του 1904, μισθωμένη από την Ευαγγελική Λουθηρανική Εκκλησία του Αγίου Μάρκου, φόρτωσε 1.300 γυναίκες και παιδιά και ξεκίνησε για το Λονγκ Άιλαντ. Τα ανθρώπινα λάθη ήταν εγκληματικά. Το πλοίο βρισκόταν σε φάση ανακαίνισης, υπήρχαν επάνω του εύφλεκτα υλικά βαφής και οι σωστικές λέμβοι είχαν μόλις περαστεί μπογιά και βρίσκονταν δεμένες σε σημεία όπου δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, για να στεγνώσουν. Επίσης, ποτέ δεν είχαν ελεγχθεί τα σωσίβια, στα 13 χρόνια που χρησιμοποιούσαν το πλοίο, τα οποία αποδείχθηκε ότι ήταν προβληματικά. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, όταν ξέσπασε φωτιά, ο καπετάνιος αρνήθηκε να γυρίσει στη Νέα Υόρκη, θεωρώντας ότι θα το πλήρωμα θα την έσβηνε γρήγορα, συνέχισε προς το Λονγκ Άιλαντ όπου ισχυροί άνεμοι την αναζωπύρωσαν. Κολύμπι δεν ήξεραν ούτε 300 από τους επιβάτες. Οι μητέρες άρχισαν να φορούν τα σωσίβια στα παιδιά τους, μήπως καταφέρουν τουλάχιστον να τα σώσουν από τη φωτιά, τα πετούσαν στην θάλασσα και τα έβλεπαν μπροστά στα μάτια τους να βουλιάζουν, ανήμπορες να αντιδράσουν.
 
OP
OP
since1991

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.530
Πόντοι
736
Tek Sing, Θάλασσα της Νότιας Κίνας, 1822: 1.600 νεκροί

4.teksing


Ένα μεγάλο κινεζικό ιστοπλοϊκό, περίπου σαν αυτό της φωτογραφίας, υπερφορτωμένο από κόσμο, ταξίδευε τον Φεβρουάριο του 1822 νοτιοανατολικά της κορεατικής χερσονήσου. Ο καπετάνιος προσπάθησε να κόψει δρόμο, περνώντας από αχαρτογράφητα νερά κοντά στο Βόρνεο, κτύπησε έναν ύφαλο και το πλοίο βούλιαξε. Οι επιβάτες βούτηξαν στο νερό, αλλά εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχε SOS και η περιοχή δεν ήταν πολυσύχναστη. Το πρώτο πλοίο που πέρασε ήταν ένα αγγλικό, μόλις την επόμενη ημέρα, και κατάφερε να περισυλλέξει 400 ναυαγούς. Οι υπόλοιποι πνίγηκαν, πέθαναν από υποθερμία ή κατασπαράχτηκαν από τους καρχαρίες.
 
OP
OP
since1991

since1991

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουν 2020
Μηνύματα
2.556
Κριτικές
5
Like
2.530
Πόντοι
736
Sultana, Μισισιπής, 1865: 1.800 νεκροί

3.sultana


Το ναυάγιο του ποταμόπλοιου Sultana συνέβη μεν κατά την διάρκεια πολέμου (του αμερικανικού εμφυλίου), με θύματα στρατιώτες, ωστόσο δεν ήταν ένα πολεμικό συμβάν. Το αντίθετο, μάλιστα: Ο πόλεμος βρισκόταν στα τελειώματά του και οι Νότιοι είχαν απελευθερώσει τους περισσότερους από τους αιχμαλώτους και τους έστελναν πίσω στο Βορρά. Η κυβέρνηση των Βορείων μίσθωσε το Sultana για να μεταφέρει κάποιους από αυτούς μέσω του ποταμού Μισισιπή στην πολιτεία του Οχάιο. Αλλά η μοίρα τα έφερε να μην προλάβουν να γιορτάσουν τη νίκη τους. Αυτό που γλίτωσαν στις μάχες, τουύς βρήκε από την έκρηξη της μιας από τις ατμομηχανές του πλοίου. Από τους 2.400 επιβάτες, οι 1.800 σκοτώθηκαν είτε επιτόπου, από την ισχυρή έκρηξη, είτε πνίγηκαν όταν βυθίστηκε το πλοίο, στα ανοικτά του Μέμφις.
 

Psixopathis

Μέλος
Εγγρ.
11 Απρ 2021
Μηνύματα
1.938
Like
491
Πόντοι
36
Σιγα τα αυγα , εχω γνωρισει ατομα που ειναι μεγαλυτερα ναυαγια απο τον Τιτανικο. :P
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom