Νέα

Γιώργος Ζαμπέτας... ο αληθινός!

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα stefanD
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 24
  • Εμφανίσεις 2K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

stefanD

Μέλος
Εγγρ.
15 Μαρ 2006
Μηνύματα
2.026
Κριτικές
4
Like
21
Πόντοι
16
http://[URL unfurl="true"]www.giorgos-zampetas.gr/sites/default/files/styles/blog_image/public/%CE%96%CE%91%CE%9C%CE%A0%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%A3%206.jpg[/img[/URL]]

Χαρισματικός μελωδός και δεινός εκτελεστής του μπουζουκιού δημιούργησε με τις συνθέσεις και τα παιξίματα του "σχολή" που επηρέασε πολλούς μεταγενέστερους λαϊκούς συνθέτες και μουσικούς.
Ακόμα και σήμερα, τόσα χρόνια μετά το βιολογικό του τέλος, ακούγοντας ένα τραγούδι ή ένα ταξίμι, πολλοί είναι αυτοί που το χαρακτηρίζουν "Ζαμπετικό". Ο ήχος του, αν και άμεσα αναγνωρίσιμος, δεν καταφεύγει σε μανιέρες κι ευκολίες. Ακόμα και την εποχή της μαζικής παραγωγής του, τη δεκαετία του '60, τα έργα του διακρίνονται για την ευρηματικότητα και την πρωτοπορεία τους.

Γεννημένος στις 25 Ιανουαρίου του 1925 στο Μεταξουργείο, στην καρδιά της Αθήνας, μπολιάστηκε από νωρίς με το μικρόβιο της μουσικής, αφού ο πατέρας του, κουρέας στο επάγγελμα, ασχολιόταν ερασιτεχνικά με το μπουζούκι.

Στο πατρικό κουρείο, που λειτουργούσε και ως τόπος συγκέντρωσης διάφορων μουσικών, θα πιάσει στα χέρια του το κακόφημο εκείνο όργανο και, παρά τις απειλές των γονιών του, σύντομα θα καταφέρει να το χειρίζεται με επάρκεια. Το 1940 μετακομίζουν με την οικογένεια του στο Αιγάλεω, τόπος που θα δεθεί άρρηκτα με την πορεία και το όνομα του Ζαμπέτα.
Την περίοδο της Κατοχής παίζει για τον επιούσιο σε ταβερνάκια της περιοχής και γνωρίζεται με πολλούς από τους πρωτεργάτες του ρεμπέτικου και του λαϊκού τραγουδιού.

Στις αρχές του '50, ύστερα από μία μακροπρόθεσμη στρατιωτική θητεία, θα εμφανιστεί για πρώτη φορά σε μεγάλο μαγαζί, στο Φαληρικόν στις Τζιτζιφιές μαζί με τους Μπέμπη, Μπίνη, Τατασσόπουλο.
Παράλληλα, συμμετέχει ως μουσικός στο ραδιοφωνικό σταθμό των Ενόπλων Δυνάμεων, παίζοντας λαϊκά τραγούδια της εποχής, συνθέσεις των Τσιτσάνη, Μητσάκη, Χιώτη, Παπαϊωάννου κ.ά. που γνώριζαν πανελλήνια αποδοχή.
Το γεγονός αυτό θα τον κάνει ευρύτατα γνωστό και μέχρι το 1957 θα έχει δική του εκπομπή. Στη συνέχεια θ' ακολουθήσει, πάντα ως μπουζουξής, μια διαδρομή σε γνωστά λαϊκά κέντρα, όπως στου "Βλάχου" στην Ιερά Οδό, στη "Γωνιά της Αθήνας" στην Πατησίων, στον "Κήπο του Αλλάχ" στο Αιγάλεω, στην "Τριάνα" του Χειλά στη λεωφόρο Συγγρού, στου "Κεφάλα" και στου "Περιβόλα" στην Κοκκινιά κ.ά. ενώ, συνοδεύοντας τους Γιώργο Μητσάκη και Άννα Χρυσαφή, θα εμφανιστεί στην κινηματογραφική ταινία "Ο Πύργος των Ιπποτών" του Νίκου Τσιφόρου.
Το 1953 κάνει το ντεμπούτο του στη δισκογραφία με το "Σαν σήμερα, σαν σήμερα", σε στίχους Χαράλαμπου Βασιλειάδη ή Τσάντα με τον οποίο συνδέεται και ένα μεγάλο κομμάτι της εργογραφίας του και ερμηνευτή τον Πρόδρομο Τσαουσάκη που όμως περνά απαρατήρητο. Με την αμέσως επόμενη σύνθεση του "Βαθιά στη θάλασσα θα πέσω", πάντα σε στίχους Τσάντα, που τραγουδούν ο Στέλιος Καζαντζίδης και η Καίτη Γκρέυ αλλά και το "Αφήνω γεια στη μάνα μου" σε στίχους Κώστα Βίρβου, πάλι με τον Καζαντζίδη, καθιερώνεται ως δημιουργός.

Έκτοτε θα έχει μια ανοδική πορεία, που σκαλοπάτι-σκαλοπάτι, θα τον οδηγήσει στην κορυφή του ελληνικού πενταγράμμου, με ανεπανάληπτες επιτυχίες στη δισκογραφία μεταξύ άλλων σε στίχους του μόνιμου συνεργάτη του και ποιητή Δημήτρη Χριστοδούλου και στα κέντρα, λαμπρές συνεργασίες και συμμετοχή ως σολίστ στην άνθηση του λεγόμενου έντεχνου τραγουδιού, όπου συμβάλλει με το ευφάνταστο και δημιουργικό παίξιμο του σε έργα των Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Ξαρχάκου. Πλέσσα. Κατσαρού κ.ά. Ταξιδεύει στο εξωτερικό όπου και αποθεώνεται, με αποκορύφωμα την περίφημη βραδιά στις Κάννες, στο γλέντι που ακολούθησε την προβολή της ταινίας του Ζυλ Ντασσέν "Ποτέ την Κυριακή". Η πηγαία προσωπικότητα του και οι περίφημες ατάκες του θα τον χρίσουν απαραίτητη "περσόνα" και συστατικό επιτυχίας για τις ταινίες του λεγόμενου χρυσού εμπορικού κινηματογράφου της δεκαετίας του '60. Μέσα από αυτές ο Ζαμπέτας θα βρει την ευκαιρία να αναδείξει τον αστείρευτο μελωδικό του πλούτο που αν και πηγάζει από τον απόηχο του ρεμπέτικου, έχει ευδιάκριτες επιρροές από τη δυτική πλευρά της Μεσογείου.

Τα χρόνια του 70, διαπιστώνοντας, ότι το κέντρο βάρους, της τραγουδοποιίας μετατοπίζεται από το μέρος των δημιουργών προς την εικόνα του τραγουδιστή-σταρ, ο Ζαμπέτας περνάει με επιτυχία στο προσκήνιο και ως ερμηνευτής των συνθέσεων του (Μάλιστα κύριε, στίχοι Αλέξανδρου Καγιάντα. Που' σαι Θανάση, στίχοι Τσάντα κ.ά.) όπου ξεδιπλώνει μοναδικά την εύθυμη, σατυρική και σκωπτική του προσέγγιση. Παράλληλα κάνει σουξέ με ερμηνευτές πρώτης γραμμής, όπως τη Μοσχολιού (Αλήτης, στίχοι Αλέξανδρος Καγιάντας), τον Πουλόπουλο (Αυτοί που φεύγουν, στίχοι Αλ. Καγιάντα), την Αλεξίου (Τι γλυκό να σ' αγαπούν, στίχοι Λευτέρης Παπαδόπουλος) κ.ά.. Μετά τη μεταπολίτευση θα αποκοπεί από τον ιστό της δισκογραφίας και, παρά την εκτίμηση και την αναγνώριση που χαίρει στους μουσικούς κύκλους και κάποια σποραδικά "σουξέ" που υπογράφει, θα οδηγηθεί από τους νέους κανόνες της μουσικής βιομηχανίας στην απομόνωση και περιθωριοποίηση.

Έφυγε για πάντα στις 10 Μαρτίου του 1992, σε ηλικία 67 χρόνων. Το ομώνυμο με τον τελευταίο του δίσκο τραγούδι, τα «Χίλια περιστέρια», αλλά και πολλά από τα παλιότερα τραγούδια του, θα γνωρίσουν μεγάλες δόξες ενώ εκείνος έχει φύγει...

[MEDIA=youtube]v20o8RAXhg4[/MEDIA]

[MEDIA=youtube]qAYg_6Nr4NA[/MEDIA]
 

Επισκέπτης
Μετά τη μεταπολίτευση θα αποκοπεί από τον ιστό της δισκογραφίας και, παρά την εκτίμηση και την αναγνώριση που χαίρει στους μουσικούς κύκλους και κάποια σποραδικά "σουξέ" που υπογράφει, θα οδηγηθεί από τους νέους κανόνες της μουσικής βιομηχανίας στην απομόνωση και περιθωριοποίηση.

Δὲν ὡδηγήθη εἰς τὴν περιθωριοποίησιν ἐπειδὴ ἐπεκράτησαν νέοι κανόνες εἰς τὴν μουσικὴν βιομηχανίαν, ἀλλὰ ἐπειδὴ ἐπεκράτησαν οἱ κομμουνισταὶ καὶ ὁ μακαρίτης ἦτο ἐθνικόφρων.
 

STRAIGHT_EDGE

Μέλος
Εγγρ.
15 Μαρ 2013
Μηνύματα
350
Κριτικές
2
Like
18
Πόντοι
1
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

αν και δεν ειμαι φαν του ειδους,ο ΖΑΜΠΕΤΑΣ ειναι ρισπεκτ...απο πιτσιρικας ειχα πολλα ακουσματα απ' αυτον,μεσω του πατερα μου..
φοβερος σε ο,τι εκανε (μπουζουκι,μουσικη,ερμηνεια) αλλα και σαν ανθρωπος πρεπει να ηταν γαματος..χαβαλετζης,εξω καρδια,ακομπλεξαριστος
δυστυχως ολα αυτα τα μεγαθηρια της ελληνικης μουσικης εφυγαν απο κοντα μας και οι σημερινοι μοιαζουν τελειως μηδενικα μπροστα τους.
 

andy williams11

Μέλος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2012
Μηνύματα
201
Like
0
Πόντοι
1
Υπαρχει και ενα πολυ ενδιαφερον βιβλιο για τον ζαμπετα της ιωαννας κλειασιου που λεγεται γιωργος ζαμπετας βιος και πολιτεια
 

alfreewind

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Απρ 2012
Μηνύματα
1.229
Κριτικές
32
Like
220
Πόντοι
616
resspect κι ας ηταν οτι ηθελε...
 

mouchas

Μέλος
Εγγρ.
26 Σεπ 2012
Μηνύματα
2.022
Like
0
Πόντοι
16
ο μονος ο που επαιζε χωρις να εχει τις νοτες μπροστα.αυτοδιδακτος και εχει παιξει και σε ορχηστρες που εχει διευθηνει ο μανος χατζηδακης
 

hippoaki

Μέλος
Εγγρ.
7 Απρ 2009
Μηνύματα
2.810
Κριτικές
1
Like
2
Πόντοι
16
πολλυ μεγαλος τραγουδιστης πραγματικα σε σχεση με τη μουσικη βιομηχανια του σημερα καλητερα να ζουσαμε σε αλλη εποχη παραθετω και βιντεακια και ενα απο τα αγαπημενα μου τραγουδια και καλυτερο χασαπικο κατα τη γνωμη μου



καθως και μια συνεντευξη σταθμος με το πραγματικο χαβαλε που τον διακατεχει


οποιος εχει χρονο αξιζει να τη δει πραγματικα
οπως επισης τελος τριτου μερους με αρχη τεταρτου αξιζει να δει για το χαβαλε
 

zatoichi3

Μέλος
Εγγρ.
22 Μαρ 2013
Μηνύματα
603
Like
0
Πόντοι
6
Δὲν ὡδηγήθη εἰς τὴν περιθωριοποίησιν ἐπειδὴ ἐπεκράτησαν νέοι κανόνες εἰς τὴν μουσικὴν βιομηχανίαν, ἀλλὰ ἐπειδὴ ἐπεκράτησαν οἱ κομμουνισταὶ καὶ ὁ μακαρίτης ἦτο ἐθνικόφρων.

Επειδή το έχω ξανακούσει αυτό πολλές φορές, θα μπορούσε κάποιος να αναφέρει μερικούς δεξιούς καλλιτέχνες που εκτοπίστηκαν μετά τη μεταπολίτευση και αντίστοιχα κάποιους αριστερούς που αναδύθηκαν απ' την αφάνεια;
 

Επισκέπτης
Επειδή το έχω ξανακούσει αυτό πολλές φορές, θα μπορούσε κάποιος να αναφέρει μερικούς δεξιούς καλλιτέχνες που εκτοπίστηκαν μετά τη μεταπολίτευση και αντίστοιχα κάποιους αριστερούς που αναδύθηκαν απ' την αφάνεια;

Δεξιοὶ                               Ἀριστεροὶ

Ἰ. Καλατζὴς                          Γ. Νταλάρας
Μ. Βιολάρης                         Χ. Ἀλεξίου
Β. Μοσχολιοῦ                         Δ. Γαλάνη
Χρηστάκης (Χ. Σύρπος)            Μ. Δημητριάδη
Ἰ. Βογιατζὴς                         Ἀ. Καλογιάννης
 

rocco83

Μέλος
Εγγρ.
22 Ιουλ 2007
Μηνύματα
915
Like
123
Πόντοι
6
ΜΠΑΛΑΛΗΣ οπως παντα διαβασμενος.Μην ξεχασουμε και τον Μπιθικωτση,που στην επταετια τραγουδουσε κανονικα στις γιορτες της χουντας στο παναθηναικο σταδιο και αλλου.Στα πρωτα χρονια της μεταπολιτευσης τον εφαγε η μαρμαγκα,ο Θεοδωρακης ανεβασε τοτε την νανα μουσχουρη για να ερμηνευσει τη Ρωμιοσυνη κτλ στις συναυλιες που εκαναν.Μετα απο λιγα χρονια ομως τα ξαναβρηκαν με τον Μπιθικωτση και ωσαν να μπηκε στη κολυβηθρα του Σιλωαμ,ξαναγεννηθηκε αριστερος και αγωνιστης ο Μπιθικωτσης....
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom