Νέα

Εταιρείες δημοσκοπήσεων: προπαγάνδα ή αντικειμενικότητα;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα hunter1000
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 117
  • Εμφανίσεις 5K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

Ποιά η γνώμη σας για τις δημοσκοπήσεις?

  • Έχω συμμετάσχει τηλεφώνικα στην έρευνα

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Ποτέ δε μ'έχει πάρει κανένας τηλ.

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Υποψιάζομαι ότι είναι μέσο επιρροής της κοίνης γνώμης

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Αποτυπώνουν αντικειμενικά τη βούληση της κοινής γνώμης

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Δέν γνωρίζω καθόλου

    Ψήφοι: 0 0,0%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    0

hunter1000

Μέλος
Εγγρ.
21 Απρ 2007
Μηνύματα
1.636
Κριτικές
3
Like
2
Πόντοι
16
Η μία έρευνα, της Metron Analysis για λογαριασμό του ΑΝΤ1, φέρνει πρώτο το ΠΑΣΟΚ στην πρόθεση ψήφου μετά από οκτώ χρόνια, με το κυβερνών κόμμα να ακολουθεί. Το ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνει 28,8%, η ΝΔ 26,6% και ακολουθεί ο ΣΥΡΙΖΑ με 10,8%, το ΚΚΕ με 6,8% και ο ΛΑΟΣ με 4,6%.

Η δεύτερη έρευνα της GPO για το Mega, καταγράφει τον αντίκτυπο που είχαν στην κοινή γνώμη οι πρόσφατες υποθέσεις, η αντίδραση του πρωθυπουργού και η τοποθέτησή του στη ΔΕΘ, καθώς και η απήχηση των εξαγγελιών του κ. Παπανδρέου.

Σε ερώτηση για τη γνώμη των πολιτών για την κυβέρνηση μετά την παραίτηση του Γ.Βουλγαράκη, το 14,6% απαντά ότι βελτιώθηκε, το 34,6 ότι χειροτέρεψε, το 17,9 ότι παρέμεινε το ίδιο θετική και 30,7% το ίδιο αρνητική.

Για το εάν ο πρωθυπουργός χειρίστηκε σωστά την υπόθεση Βουλγαράκη, το 43% απαντά Σωστά/Μάλλον Σωστά και το 54,1% Λάθος/Μάλλον λάθος. Στο αντίστοιχο ερώτημα για την υπόθεση της Μονής Βατοπαιδίου το 28,7% απαντά Σωστά/Μάλλον σωστά και το 60% Λάθος/Μάλλον λάθος.

Σχετικά με τις αιτίες της φθοράς της κυβέρνησης, όπως εμφανίζεται στα γκάλοπ, το 34,8% την αποδίδει στις υποθέσεις σκανδάλων, το 25,4% στην οικονομική πολιτική και το 28,9% και στα δύο.

Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, το 48,2% κρίνει θετικά και μάλλον θετικά όσα είπε ο κ. Παπανδρέου από το βήμα της ΔΕΘ και το 36,5% αρνητικά και μάλλον αρνητικά.

Σχετικά με τα μέτρα που εξήγγειλε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, το 57,2% τα κρίνει θετικά και μάλλον θετικά και 31,8% πιστεύει το αντίθετο. Το 37,2% θεωρεί πειστικές και ρεαλιστικές αυτές τις εξαγγελίες και το 52,0% πιστεύει ότι δεν είναι.

Το 26,3% θεωρεί ότι η εικόνα του Γ.Παπανδρέου βελτιώθηκε μετά τη ΔΕΘ και ένα επιπλέον 22,7% ότι έμεινε το ίδιο θετική. Αντίθετα, 12,8% θεωρεί ότι χειροτέρεψε και 29,6% ότι παρέμεινε το ίδιο αρνητική.

Την ίδια ώρα, το 68,5% θεωρεί ότι υπάρχουν πολιτικές ευθύνες του πρωθυπουργού και συνεργατών του για την υπόθεση του Βατοπαιδίου και το 27% θεωρεί ότι δεν υπάρχουν.

Στο ερώτημα ποιον εμπιστεύεστε κατά της διαφθοράς, το 28,4% απαντά τον Κ.Καραμανλή, το 32,2% τον Γ.Παπανδρέου και το 35,2% απαντά «Κανέναν». Στο αντίστοιχο ερώτημα για την οικονομία το 35,1% απαντά τον Κ.Καραμανλή, το 34,2% τον Γ.Παπανδρέου και το 29,6% απαντά «Κανέναν».

Ενδιαφέροντα, τέλος, είναι τα αποτελέσματα στις ερωτήσεις για το εάν πρέπει να γίνει ανασχηματισμός και πρόωρες εκλογές. Η συντριπτική πλειοψηφία (73,2%) είναι υπέρ ενός ανασχηματισμού (23,0% «όχι») αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο με τις πρόωρες εκλογές, όπου το 54,0% δεν τις επιθυμεί, ενώ το 44,5% δηλώνει «υπέρ».

 
OP
OP
H

hunter1000

Μέλος
Εγγρ.
21 Απρ 2007
Μηνύματα
1.636
Κριτικές
3
Like
2
Πόντοι
16
δεν νομίζω ότι είναι αλήθεια , απλά το κατεστημένο αποφάσισε να πετάξει την Ν.Δ σας στυμμένη λεμονόκουπα , αφού πια δεν έχει τίποτα άλλο να πάρει ? και να ξαναβάλει πάλι στο παιγνίδι το ΠΑΣΟΚ του μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα για αυτούς  .
 

Stardust_73

Μέλος
Εγγρ.
27 Σεπ 2006
Μηνύματα
618
Like
7
Πόντοι
6
ολοι αυτοι λενε ψεματα κι ο κοσμος πια το ξερει
Το θεμα ειναι ομως το τι θα ψηφισουν στις επομενες εκλογες. Δεν υπαρχει επιλογη , κι αυτο ειναι το χειροτερο
 

Siegf

Μέλος
Εγγρ.
28 Ιουν 2008
Μηνύματα
1.177
Like
0
Πόντοι
16
Όχι ρε, μην τρελαίνεσαι. Οι γκαλοπάδες κάνουν πάντα ένα χρυσό συμβιβασμό ανάμεσα:
- στο τι θέλει να ακούσει η εκάστοτε εξουσία
- στο ποιο είναι το ανεκτό όριο παραποίησης των στοιχείων που μέτρησαν ώστε να μην γίνουν ρόμπες.

Με άλλα λόγια, για να έδειξε η Metron διαφορά 2,2%, πρέπει να τη μέτρησε πάνω από 3%...
Η GPO, για να μην εκτεθεί απέναντι στην κυβέρνηση (που είναι και ο μεγάλος πελάτης) ξέχασε να μετρήσει πρόθεση ψήφου...
Να ξέρετε πως αυτό δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην ρώτησαν πρόθεση ψήφου. Απλώς δεν έδειξαν το αποτέλεσμα γιατί φοβόντουσαν το Ζαχαρέα.
Τώρα που η Μέτρον έσπασε την ομερτά, δεν θα έχουν πρόβλημα και οι άλλες εταιρείες να δείξουν το ΠΑΣΟΚ πρώτο.
 

GIORGOSK

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Σεπ 2005
Μηνύματα
6.572
Κριτικές
4
Like
2.427
Πόντοι
506
Πότε πέσανε έξω τα γκάλοπ;;;
 

free

Ανώτερος
Εγγρ.
30 Σεπ 2005
Μηνύματα
3.179
Κριτικές
150
Like
2.958
Πόντοι
6.925
δεν νομίζω ότι είναι αλήθεια , απλά το κατεστημένο αποφάσισε να πετάξει την Ν.Δ σας στυμμένη λεμονόκουπα , αφού πια δεν έχει τίποτα άλλο να πάρει ? και να ξαναβάλει πάλι στο παιγνίδι το ΠΑΣΟΚ του μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα για αυτούς  .

Αυτό αρχίζει και φαίνεται από τα ΜΜΕ. Είναι να τρελαίνεσαι με την σκέψη αυτή να θέλουν να μας κυβερνήσει ο Γιωργάκης  :jerking: (καλό γλυκό παιδί καλός και στο aerobic τον έβλεπα συχνά παλιά, τώρα μετά την τούμπα πάει)

 

boidopoutsa

Μέλος
Εγγρ.
17 Μαΐ 2007
Μηνύματα
1.467
Like
5
Πόντοι
16
To μονο στατιστικο που δεν εχει πεσει ποτε εξω , μα ΠΟΤΕ , ειναι η παρασταση νικης. Δηλαδη το ποιος πιστευετε οτι θα νικησει  :think:
 

Vitsos

Μέλος
Εγγρ.
20 Αυγ 2008
Μηνύματα
390
Κριτικές
2
Like
112
Πόντοι
1
γιατι λετε οτι βγαζουν οτι θελουν για αποτελεσματα?δεν σασ περνουν τηλ για δημοσκοπησεις συχνα??εμενα παντως μου εχουν πριξει τα @@.
 

Επισκέπτης
Αυτό αρχίζει και φαίνεται από τα ΜΜΕ. Είναι να τρελαίνεσαι με την σκέψη αυτή να θέλουν να μας κυβερνήσει ο Γιωργάκης  :jerking: (καλό γλυκό παιδί καλός και στο aerobic τον έβλεπα συχνά παλιά, τώρα μετά την τούμπα πάει)
τα ΜΜΕ σου φταινε. οταν το 2004 υποστηριζαν το σεμνα και ταπεινα ηταν καλα. αλλα τη να σου κανουν και αυτα πεντε χρονια καταφερε να κανει οσα σκανδαλα εκανε το πασοκ στα εικοσι. αν τους αφησεις αλλα πεντε θα πουλησουν ολη την ελλαδα!!!!!
 

Siegf

Μέλος
Εγγρ.
28 Ιουν 2008
Μηνύματα
1.177
Like
0
Πόντοι
16
Να είμαστε δίκαιοι, με εξαίρεση το exit poll των εκλογών του 2000, νομίζω πως οι ελληνικές δημοσκοπήσεις δεν έπεσαν ποτέ έξω. Και τότε δεν το έκαναν επίτηδες, διότι θα ήταν ούτως ή άλλως ανόητο αφού θα διαψευόντουσαν μερικές ώρες αργότερα. Έπεσαν έξω λόγω της οριακής διαφοράς.
Οι άνθρωποι είναι ικανοί και ξέρουν καλά τη δουελιά τους. Όταν είμαστε κοντά σε εκλογές και θα φανεί οσονούπω αν έχουν δίκιο ή όχι, τείνουν να πουν την αλήθεια για να είναι δικαιωμένοι μετά.
Όταν είμαστε μακριά από εκλογές, έχουν το ακαταλόγηστο και μπορεί να λένε διάφορα...
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
Δεν το κρυβω οτι αφορμη για το ανοιγμα του θρεντακιου ,ειναι η προσφατη δημοσκοπηση που δειχνει προβαδισμα κατα [size=15pt]5 μοναδες[/size]   :new_shocked:  :uglystupid: ,του ανεκδιηγητα πανηλιθιου γιωργακη ,αρχηγου του ΠΑΣΟΚ ,εναντι της ΝΔ.
Πως το εξηγειτε αυτο ?  :huh:
και γενικα τι γνωμη εχετε για την εγκυροτητα και την πραγματικη χρησιμοτητα των δημοσκοπησεων?


Η προπαγανδα ως μονοπωλιο εξουσιας μπορει με τ'ακραια στοιχεια της να επηρρεαζει ολο το συνολο των ατομων που ανηκουν στο συστημα...
                                          Ν. Λυγερος
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
Ανάλυση του
ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΥΡΗ

«Μια τριετία με απόπειρες, που τελικά απέτυχαν, για πολιτική χειραγώγηση της ελληνικής κοινής γνώμης».

« 1. Δεν αρχίζουμε ένα πρόγραμμα, ή δελτίο ειδήσεων απλά και μόνο με τα αποτελέσματα μιας δημοσκόπησης πρόθεσης ψήφου.
2. Δεν κάνουμε πρώτο θέμα ειδήσεων το αποτέλεσμα μιας δημοσκόπησης πρόθεσης ψήφου.
3. Αντιμετωπίζουμε όλες τις σοβαρές δημοσκοπήσεις ισότιμα. Ουδέποτε μπαίνουμε στον πειρασμό να θεωρήσουμε κάποια, ειδησεογραφικά, πιο αξιοπρόσεκτη από τις υπόλοιπες.»

(Αποσπάσματα από τις οδηγίες του BBC, για την παρουσίαση αποτελεσμάτων δημοσκοπήσεων)

Τα τελευταία τρία χρόνια, το φαινόμενο της ανοικτά προπαγανδιστικής χρήσης των δημοσκοπήσεων, από τα Μέσα Ενημέρωσης, έλαβε πρωτοφανείς διαστάσεις. Το γεγονός αυτό αποτελεί άλλη μια λυπηρή ελληνική ιδιομορφία. Οι δημοσκοπήσεις χρησιμοποιούνται από τα ΜΜΕ σε επιχειρήσεις «ψυχολογικού πολέμου» (PSYOPS), για την κατίσχυση στη μάχη των «εντυπώσεων». Στo πλαίσιo του κομματικού «πολέμου» (του κομματικού ανταγωνισμού), δεδομένου και του αυξημένου ρόλου που έχουν καταλάβει στην Ελλάδα τα ΜΜΕ, απέναντι στα κόμματα, ο στόχος είναι διπλός: τόσο η κοινή γνώμη, όσο και το ηθικό των (αντίπαλων) κομματικών στελεχών. Ωστόσο, η τεχνική της προπαγάνδας, μέσω δημοσκοπήσεων, αποδείχθηκε μάλλον ατελέσφορη και δεν επέφερε τα αναμενόμενα από τους κατασκευαστές της αποτελέσματα. Το σημαντικότερο, η αποτυχία της λειτουργεί απομυθοποιητικά για την ίδια την ισχύ των ΜΜΕ και την πραγματική δυνατότητα κοινωνικής επιρροής που διαθέτουν.

1. Το μάθημα του 2004 («επιχείρηση ψαλίδα»)
Οι βουλευτικές εκλογές του 2004 αποτελούν, χωρίς καμιά αμφιβολία, τη μελανότερη σελίδα στη σύντομη ιστορία των ελληνικών δημοσκοπήσεων. Τη μεγαλύτερη ευθύνη έχουν, όχι τυχαία, τα (τότε) φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ. Η κυβέρνηση Σημίτη υπερεκτιμούσε την επικοινωνιακή ισχύ των δημοσκοπήσεων. Από το 1996, θεωρώντας αναγκαία την εξασφάλιση ευνοϊκών -για αυτήν και κυρίως για τον πρωθυπουργό- αποτελεσμάτων στις δημοσκοπήσεις, υποστήριξε την ανάδειξη «φίλιων» εταιρειών και ευνόησε την προπαγανδιστική χρήση τους, από τα φιλικά προσκείμενα -προς αυτήν- Μέσα.

Οπως είναι γνωστό, το αποτέλεσμα του 2004 είχε κριθεί πολύ καιρό πριν από τις εκλογές. Επρόκειτο για παγιωμένη τάση του εκλογικού σώματος, ήδη από το 2001. Επιπλέον, όπως αποδείχθηκε αλλού, η προεκλογική εκστρατεία του 2004, όχι μόνον δεν ωφέλησε το ΠΑΣΟΚ, αλλά αντιθέτως διεύρυνε περαιτέρω τη διαφορά του από τη Ν.Δ., κατά 1,5-2 εκατοστιαίες μονάδες. (Βλέπε σχετικά, Γ. Μαυρής & Γ. Συμεωνίδης, βουλευτικές εκλογές 2004, στο: VPRC, Η Κοινή Γνώμη στην Ελλάδα 2004, εκδ. Σαββάλας, Αθήνα 2005). Σε πλήρη αντίθεση με αυτήν την οφθαλμοφανή πραγματικότητα, τα (τότε) φιλοκυβερνητικά Μέσα επιχείρησαν ανοικτά την παραποίησή της, προπαγανδίζοντας την πεποίθηση, ότι η «ψαλίδα» μειώνεται και ότι η εκλογική αναμέτρηση είναι «ντέρμπι» (Βλέπε παραπλεύρως τα πρωτοσέλιδα του 2004). Ολοι γνωρίζουν ότι το εκλογικό αποτέλεσμα διέψευσε παταγωδώς αυτήν την «εκτίμηση», επιφέροντας έτσι ένα καίριο πλήγμα στην αξιοπιστία τους. Αντί, όμως, αυτή η κραυγαλέα αποτυχία να προκαλέσει την αυτοκριτική, έναντι του κοινού, και τον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων τηλεόρασης/ δημοσκοπήσεων, όπως π.χ. είχε συμβεί στη Μ. Βρετανία το 1992, οδήγησε, αντιθέτως, στη χειρότερη επανάληψη του φαινομένου, μόλις δύο χρόνια αργότερα: Στην επέτειο των δύο χρόνων από την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη Ν.Δ.

2. Μάρτιος 2006 («επιχείρηση ισοπαλία»)
Στον πόλεμο της προπαγάνδας, το Μάρτιο του 2006, η κυβέρνηση υπέστη, αναμφίβολα, μια οδυνηρή ήττα. Για δεύτερη φορά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, τώρα όμως περισσότερο απροκάλυπτα, τα αντιπολιτευόμενα ΜΜΕ επιχείρησαν να παρουσιάσουν την πραγματικότητα ανάποδα. Οσο και αν φαίνεται απίστευτο, η «επιχείρηση ισοπαλία» είχε προαναγγελθεί. Στις σημαντικότερες και κατά τεκμήριο σοβαρές εφημερίδες της αντιπολίτευσης, η ανατροπή του κομματικού συσχετισμού στις δημοσκοπήσεις, που επρόκειτο να δημοσιευτούν στο μέλλον, είχε προεξοφληθεί μήνες πριν (!).

Το «αξίωμα» που προβλήθηκε τώρα ήταν το ακόλουθο: η διαφορά μεταξύ των δύο κομμάτων, που κατέγραψαν οι εκλογές 2004, δύο χρόνια μετά είχε πλέον εξανεμισθεί. Στο μέσον της τετραετίας, υπήρχε «ισοπαλία» και τα δύο κόμματα «ξεκινούσαν» για τις Νομαρχιακές του Οκτωβρίου από την ίδια βάση (βλέπε πρωτοσέλιδα του 2006). Μάλιστα, με βάση τρεις δημοσκοπήσεις, το ΠΑΣΟΚ είχε «περάσει μπροστά», κατά 0,3%-0,5%!

Σε μη-προεκλογική περίοδο και χωρίς το «άγχος» του ελέγχου της πραγματικότητας, στο οποίο υποβάλλουν οι εκλογές τις εταιρείες ερευνών, αυτές οι δημοσκοπήσεις προβλήθηκαν επί τρεις ημέρες στα κεντρικά δελτία, παραβιάζοντας κάθε έννοια δεοντολογίας στην παρουσίαση αποτελεσμάτων δημοσκοπήσεων. Για τα ελληνικά δεδομένα, πρόκειται μάλλον για το πλέον ακραίο παράδειγμα τηλεοπτικής προπαγάνδας με δημοσκόπηση. Ας σημειωθεί, ότι τα τρία μεγάλα κανάλια -MEGA, ΑΝΤ1 και ALPHA- και η πλειοψηφία του αντιπολιτευτικού Τύπου αποσιώπησαν εντελώς άλλες δημοσκοπήσεις (της VPRC), που έδειχναν διακριτό προβάδισμα της κυβέρνησης. Σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα, στο βαθμό που οι δημοσκοπήσεις σημαντικών εταιρειών εμφανίζουν αντιφατικά αποτελέσματα, μέσο ενημέρωσης που σέβεται τον εαυτό του, δεν θα προέβαινε σε τέτοια απροκάλυπτα επιλεκτική παρουσίαση.

3. Οκτώβριος 2006 («αλλαγή σκηνικού»)
Εντούτοις, με τις πρόσφατες Νομαρχιακές εκλογές, η εσφαλμένη εκτίμηση για «ισοπαλία» το Μάρτιο διαψεύσθηκε ξανά, χωρίς ωστόσο να «ιδρώσει το αυτί κανενός». Κανείς δεν μπήκε στον κόπο να ερμηνεύσει, γιατί το αποτέλεσμα του Α’ γύρου επιβεβαίωσε τον συσχετισμό του 2004 και δεν κατέγραψε μεταστροφή υπέρ της αντιπολίτευσης. Και τούτο, παρά το γεγονός πως η περίοδος Απριλίου-Οκτωβρίου 2006 ήταν περίοδος κοινωνικής αναταραχής και ευρύτατης δυσαρέσκειας προς την κυβέρνηση. Επομένως, είχε ή όχι η κυβερνητική φθορά το μέγεθος που φαντασιώνονταν τα αντιπολιτευτικά Μέσα; Είχε ή όχι συγκροτήσει η αντιπολίτευση μια εναλλακτική λύση διακυβέρνησης;

Καμιά ανάλυση δεν μπορεί να ερμηνεύσει πειστικά τις τάσεις της σημερινής πολιτικής σκηνής, αν βασισθεί σε τέτοιες «δημοσκοπήσεις». Η συγκρότηση εναλλακτικής λύσης διακυβέρνησης, από την αντιπολίτευση, είναι μια αργόσυρτη διαδικασία, που όταν έχει επιτευχθεί δεν ανακόπτεται, ούτε ανατρέπεται εύκολα. Προκαλεί δε, κατά κανόνα, τη μεταστροφή του εκλογικού σώματος. Ομως στο μέσον του εκλογικού κύκλου, κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Φαίνεται ότι η εναλλακτική λύση απλώς… «ξεφούσκωσε» μετά το Πάσχα του 2006. Τα αντιπολιτευτικά ΜΜΕ ξέχασαν τι έλεγαν, ελάχιστους μήνες πριν, και η «ψαλίδα» απλώς… «ξανα-άνοιξε». Οι Νομαρχιακές απέδειξαν για τρίτη φορά την αποσύνδεση ορισμένων ΜΜΕ από την πολιτική πραγματικότητα της χώρας. Η «αλλαγή του σκηνικού» που προανήγγειλαν, δεν επαληθεύθηκε.

4. Η απροσδόκητη επίδραση της προπαγάνδας
Η αποτελεσματικότητα της προπαγάνδας με δημοσκοπήσεις είναι (ευτυχώς) αμφιλεγόμενη. Μπορεί να ασκούν κάποια επίδραση στα κομματικά στελέχη, αλλά υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες, αν η ίδια επίδραση ασκείται και στο επίπεδο της κοινής γνώμης. Απόδειξη για αυτό είναι το γεγονός, ότι σε διάστημα δύο ετών και στις τρεις φορές που χρησιμοποιήθηκαν δημοσκοπήσεις προπαγανδιστικά επέφεραν, όχι τον επηρεασμό κατά το δοκούν του εκλογικού αποτελέσματος, αλλά, αντιθέτως, μόνον καίριο πλήγμα στην αξιοπιστία των Μέσων που τις χρησιμοποίησαν. Η επίδραση που άσκησαν οι προπαγανδιστικές δημοσκοπήσεις, τον Μάρτιο του 2006, ήταν η αντίστροφη, από αυτήν που επιδιώχθηκε: α) Στο μέσο της 4ετίας, επειδή καμιά μεταστροφή δεν είχε επισυμβεί, η επίδρασή τους ήταν άλλη: «Υπενθυμίζοντας» στους εκλογείς τις εκλογές του 2004, προκάλεσαν «βίαια» την ανάκληση των κομματικών ταυτίσεων και αύξησαν τη συσπείρωση της Ν.Δ. β) Από την άλλη πλευρά, προσέφεραν κάκιστες υπηρεσίες στο ΠΑΣΟΚ. Καλλιέργησαν φρούδες ελπίδες και προσδοκίες σε ηγεσία, στελέχη και εκλογείς (θεωρώντας ότι η κατάρρευση της κυβέρνησης είναι προ των θυρών, ή εν πάση περιπτώσει εύκολη), οι οποίες διαψεύσθηκαν με τις πρόσφατες Δ/Ν εκλογές. Και ως γνωστόν, στην πολιτική, η διάψευση των προσδοκιών είναι πολύ χειρότερη από τη δημιουργία τους.

Το πρόβλημα είναι πολιτικό
Η εμπλοκή των δημοσκοπήσεων στον «πόλεμο της προπαγάνδας», που έχουν επιφέρει τα ΜΜΕ, με λίγες εξαιρέσεις, δεν είναι εύκολο να αντιμετωπισθεί. Δεν θα επιλυθεί δυστυχώς ούτε με την (απαραίτητη) θεσμική ρύθμιση, ούτε βεβαίως μπορεί να επιλυθεί με «καταστολή». Είναι ζήτημα που αφορά πρωτίστως τη λειτουργία και την αυτοπροστασία της αξιοπιστίας των ΜΜΕ και των δημοσιογράφων. Την κυρίαρχη πολιτική κουλτούρα και δεοντολογία που ελλείπει. Ομως, τρεις διαψεύσεις μέσα σε δύο χρόνια είναι πολλές. Εκείνα τα ΜΜΕ που επέβαλαν την καθιέρωση της προπαγάνδας με τις δημοσκοπήσεις θα πρέπει επιτέλους να το σκεφτούν σοβαρά
 

kanenas80

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Ιαν 2008
Μηνύματα
914
Κριτικές
34
Like
1
Πόντοι
1.230
οκ να τα βάλουμε σε μια σειρά...
1. όταν ξέρουμε όλοι από πριν πως αν δημοσιεύσει μια δημοσκόπηση για τα πολιτικά στην χώρα η καθημερινή και μια το βήμα η καθημερινή θα δείχνει το πασόκ να προηγείται λιγότερες μονάδες από όσες δίνει το βήμα η συζήτηση για την αντικειμενικότητα των δημοσκοπήσεων που δημοσιεύουν δεν έχει και πολύ μέλλον... τα πράγματα είναι σχεδόν προφανή... αυτό που λένε για το στατιστικό σφάλμα θα είχε νόημα αν την μια έδινε μεγαλύτερο προβάδισμα το βήμα και την άλλη η καθημερινή.... να ήταν δλδ σε δείγμα πολλών δημοσκοπήσεων περίπου 50-50...
2. όλα τα παραπάνω δεν ακυρώνουν την αξιοπιστία της όλης διαδικασίας αν κανείς θέλει να το κάνει σωστά και αντικειμενικά... και να είσαι σίγουρος ότι τα αποτελέσματα των σωστών δημοσκοπήσεων τα έχουν όλα τα κόμματα..
3. όσο υπάρχουν άνθρωποι χωρίς δική τους ισχυρή βούληση που επηρεάζονται έντονα από την γνώμη των γύρω τους εννοέιται ότι οι δημοσκοπήσεις αποτελούν μέσο διαμόρφσης της κοινής γνώμης
4. ναι προηγείται ο βλαμμένος ο γιωργάκης ίσως όχι όσο λένε αλλά προηγείται γτ ο κόσμος έχει αγακτήσει.... βέβαια όταν γίνεται μια δημοσκόπηση είναι στη διακριτική ευχέρια του ανθρώπου που στήνει την δημοσκόπηση να κάνει τις κατάλληλες για να καταδείξει ή να αποκρύψει την αλήθεια.. και για να μην το πάω μακρυά δεν πιστεύω ότι ο κόσμος γουστάρει γιωργάκη απλά τον έχει σιχαθεί λιγότερο από ότι τον μπόμπο... είναι λογικό αυτό γιατί την ανικανότητα του μπόμπου την τρώει κάθε μέρα στη μάπα ενώ του γιωργάκη ΘΑ την φάει... αν εσύ κάνεις μια δημοσκόπηση στην οποία αποφςεύγεις να ρωτήσεις ευθέως αν ο κόσμος γουστάρει γιωργάκη άσχετα με τον μπόμπο εε να πως βγαίνουν τα ωραία συμπεράσματα
 

Επισκέπτης
Δεν εχεις δικιο.
Μπορει καποια νουμερα να διαφερουν λίγο αλλα αποκλειεται ο Γιωργος να μην ειναι πρωτος, εστω και οχι με αυτη τη διαφορα, εστω και εσυ και καποιες χιλιαδες άλλοι έχετε αλλη αποψη.
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
ολιτικά Κόμματα, ΜΜΕ και Δημοσκοπήσεις στην Ελλάδα
2003
Δημοσίευση : Εκδ."Παπαζήση"
Επισημάνσεις : Δημοσκοπήσεις
Κατηγορία : Επιστημονικό Έργο ,Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους

       
Βιβλιογραφική Αναφορά: Τσάτσος, Δημήτρης & Ξενοφών Κοντιάδης (επιμ.): Το μέλλον των πολιτικών κομμάτων, εκδ.: Παπαζήση, Αθήνα 2003, σελ.209-224

Το άρθρο διερευνά τις επιπτώσεις που έχει η ραγδαία επέκταση της χρήσης των δημοσκοπήσεων στις σχέσεις ΜΜΕ και πολιτικών κομμάτων στην Ελλάδα. Η ανάδυση των δημοσκοπήσεων και -ουσιαστικά- η παρεμβολή τους ανάμεσα στην Κοινή Γνώμη, τα ΜΜΕ και τα πολιτικά κόμματα, διαμορφώνει μια τριγωνική σχέση που έχει πολλαπλές επιπτώσεις στη λειτουργία τόσο των Μέσων, όσο και των κομμάτων. Επιπλέον, οι δημοσκοπήσεις προκαλούν αναδιατάξεις και μετασχηματίζουν και την ίδια τη σχέση Μέσων/Κομμάτων. Σε γενικές γραμμές, έχει διαμορφωθεί μια βασική διάκριση μεταξύ δημόσιων δημοσκοπήσεων (Public Opinion Polls) που αντιστοιχούν στα ΜΜΕ και ιδιωτικών δημοσκοπήσεων (Private Opinion Polls) που αντιστοιχούν στα κόμματα και στους άλλους φορείς επηρεασμού της πολιτικής. Σήμερα, δημοσκοπήσεις διεξάγονται για λογαριασμό μιας ευρύτατης γκάμας πελατών που περιλαμβάνει ΜΜΕ, πολιτικά κόμματα, τοπικές αρχές, ομάδες πίεσης, δεξαμενές σκέψης, μη-κυβερνητικές οργανώσεις, διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες επικοινωνίας, ακόμη και εύπορους ιδιώτες. Οι περισσότερες διεξάγονται για λογαριασμό των ΜME και σε μεγάλο βαθμό δημοσιοποιούνται. Διεθνώς, τα ΜΜΕ είναι οι καλύτεροι πελάτες των εταιρειών δημοσκοπήσεων. Στην Ελλάδα αυτή η τάση βρίσκεται ακόμη στην αρχή και επιπλέον, περιορίζεται σημαντικά από την οικονομική κρίση που αντιμετωπίζουν συγκυριακά οι οργανισμοί της μαζικής επικοινωνίας.

Οι επιπτώσεις που έχει στα Μέσα η χρήση δημοσκοπήσεων συνοψίζονται σε τρία σημεία:

1) Καταρχήν, ενισχύει σημαντικά το ρόλο τους στην προεκλογική εκστρατεία και καθιστά, την τηλεόραση ηγεμονικό παράγοντα στην κάλυψη εκλογών.
2) Μια νέα διάσταση των δημοσκοπήσεων είναι ότι επηρεάζουν και διαμορφώνουν τις κρίσεις και τα σχόλια των δημοσιογράφων και των σχολιαστών, καθότι αυτές σε γενικές γραμμές εκλαμβάνονται ως οι καλύτεροι δείκτες για τις αντιδράσεις του εκλογικού σώματος και την αποδοχή της προεκλογικής εκστρατείας από αυτό.
3) Μέσω των δημοσκοπήσεων, τα ΜΜΕ μπορεί να επηρεάζουν σε μεγαλύτερο βαθμό σήμερα την ημερήσια διάταξη της πολιτικής θεματολογίας (agenda setting), είτε θετικά, είτε αρνητικά.
 

Επισκέπτης
Δεν το κρυβω οτι αφορμη για το ανοιγμα του θρεντακιου ,ειναι η προσφατη δημοσκοπηση που δειχνει προβαδισμα κατα [size=15pt]5 μοναδες[/size]   :new_shocked:  :uglystupid: ,του ανεκδιηγητα πανηλιθιου γιωργακη ,αρχηγου του ΠΑΣΟΚ ,εναντι της ΝΔ.
Πως το εξηγειτε αυτο ?  :huh:
και γενικα τι γνωμη εχετε για την εγκυροτητα και την πραγματικη χρησιμοτητα των δημοσκοπησεων?


Η προπαγανδα ως μονοπωλιο εξουσιας μπορει με τ'ακραια στοιχεια της να επηρρεαζει ολο το συνολο των ατομων που ανηκουν στο συστημα...
                                          Ν. Λυγερος
τα Πραγματα ειναι απλα το οτι υπαρχει 5χρονια ενας πρωθυπουργος που απλα δεν υπαρχει και οτι τοσα χρονια προηγουταν γιατι απλα δεν ειχε αντιπαλο. απλα καταφερε το ακατορθωτο να διαλυσει μια χωρα σε μολις 5 χρονια. τρεχει μονος του και βγαινει δευτερος και τωρα καποιοι σαν εσενα ψαχνουν φαντασματα στο γιωργο το παραμυθι οτι το πασοκ φταιει για ολα τελειωσε ο κοσμος πλεον ξυπνησε. σεμνα και ταπεινα που λεει και οκανενας!!!εκει ψαξε να δει γιατι ο γιωργος προηγηται και θα εξακολουθει για πολυ ακομα οσο και αν δεν σου αρεσει!!
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
τα Πραγματα ειναι απλα το οτι υπαρχει 5χρονια ενας πρωθυπουργος που απλα δεν υπαρχει και οτι τοσα χρονια προηγουταν γιατι απλα δεν ειχε αντιπαλο. απλα καταφερε το ακατορθωτο να διαλυσει μια χωρα σε μολις 5 χρονια. τρεχει μονος του και βγαινει δευτερος και τωρα καποιοι σαν εσενα ψαχνουν φαντασματα στο γιωργο το παραμυθι οτι το πασοκ φταιει για ολα τελειωσε ο κοσμος πλεον ξυπνησε. σεμνα και ταπεινα που λεει και οκανενας!!!εκει ψαξε να δει γιατι ο γιωργος προηγηται και θα εξακολουθει για πολυ ακομα οσο και αν δεν σου αρεσει!!
καλα τα απο πανω αρθρα ,τζαμπα τα εβαλα ? :idiot:
δε βρηκες κατι λιγοτερο εμπαθως κομματοσκυλικο να πεις ,για να γινει αξιοπρεπης διαλογος?
ΕΛΕΗΣΟΝ
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
τα πράγματα είναι απλά. Οταν ο Κωστάκης προηγείτο με 6 μονάδες του κινέζου, το ΠΑΣΟΚ απαξίωνε όλες τις εταιρείες δημοσκοπήσεων και είχε ανοίξει και βεντέτα.....
Τελικά ο Κωστάκης κέρδισε με 4.5

Σήμερα ο Γιωργάκης προηγείται του Κωστάκη με 5 μονάδες και ο Κωστάκης ακολούθησε έναν πιο δημοκρατικό τρόπο (όπως άλλωστε αρέσκεται και σε ότι δεν του καλύπτει τα συμφέροντα) και άμεσο τρόπο να τα βάλει με το σύστημα.
Πέρασε νομοσχέδιο που απαγορεύει τις δημοσκοπήσεις 15 μέρες πριν τις εκλογές.
Τοιουτοτρόπως, χωρίς να τσακώνεται με τις εταιρείες και να φαίνεται ανακριβής, θα μπορεί να διαρρέει ότι η ψάλιδα έχει μηδενιστεί καί ότι το κλίμα αναστράφηκε μια βδομάδα πριν τις εκλογές.

:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

Επισκέπτης
καλα τα απο πανω αρθρα ,τζαμπα τα εβαλα ? :idiot:
δε βρηκες κατι λιγοτερο εμπαθως κομματοσκυλικο να πεις ,για να γινει αξιοπρεπης διαλογος?
ΕΛΕΗΣΟΝ
δεν σου απανταω στα αρθρα απλα στο γιατι ο γιωργος προηγηται 5 μοναδες οσο για το καματοσκυλικο το αφηνω σε σενα που εισαι και δημοκρατης σαν τον κωστακη!!!
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom