DmtrsxXx
Γλομπεάρχης
- Εγγρ.
- 5 Αυγ 2010
- Μηνύματα
- 11.465
- Κριτικές
- 515
- Like
- 71.093
- Πόντοι
- 41.129
Tην εισαγωγή της αλβανικής γλώσσας στα ελληνικά σχολεία για τα παιδιά των Αλβανών που ζουν στην Ελλάδα θα εξετάσουν τα υπουργεία Παιδείας Ελλάδας και Αλβανίας.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης του Ελληνα υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου στη γειτονική χώρα, στη συνέντευξη που έδωσε με την Αλβανίδα ομόλογό του Λιντίτα Νικόλα, ο κ. Λοβέρδος ανέφερε ότι η εισαγωγή των αλβανικών ως δεύτερη γλώσσα «είναι θέμα της μεικτής επιτροπής διαλόγου, η οποία και θα το συζητήσει». Από την πλευρά της, η κ. Νικόλα ανέφερε «συνεργαζόμαστε και με τους εκπαιδευτικούς που αναπτύσσουν τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα, σε συντονισμό και με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο για την εκπαίδευσή τους, αλλά και για τον εφοδιασμό τους από το αλβανικό ΥΠΕΞ με σχολικά βιβλία της αλβανικής γλώσσας. Ασφαλώς, έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε, γι’ αυτό και βρισκόμαστε σήμερα εδώ σε αυτή την κοινή συνάντηση, για να καθορίσουμε και να αναζωογονήσουμε το έργο της κοινής επιτροπής. Μιας επιτροπής που αποτελείται από ειδικούς, οι οποίοι θα γνωμοδοτήσουν μετά εξέταση των κειμένων της ιστορίας, της γεωγραφίας, του πολιτισμού και της οικονομίας, κατά πόσον τα σχολικά βιβλία των χωρών μας είναι σύμφωνα με το πνεύμα της UNESCO και του Συμβουλίου της Ευρώπης». «Ο,τι θέτει η μία πλευρά, η επιτροπή είναι εδώ για να το συζητήσει. Αλλά η επιτροπή αποφασίζει όταν και τα δύο μέρη ταυτίζονται και συμφωνούν. Κανένας δεν θα επιβληθεί στον άλλο. Για να υπάρχει απόφαση απαιτείται συναίνεση», είπε ο κ. Λοβέρδος.
Παράλληλα, στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, το υπ. Παιδείας ανακοίνωσε χθες την έναρξη της πιλοτικής λειτουργίας 21 από τις συνολικά 96 Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ). Οι 21 ΣΕΚ θα επιλεγούν με κριτήρια την κατά το μέγιστο δυνατή γεωγραφική διασπορά και τη δυνατότητα απορρόφησης των σπουδαστών στην αγορά εργασίας μετά την ολοκλήρωση της κατάρτισης και της μαθητείας.
Στις ΣΕΚ προσφέρονται οι ειδικότητες τεχνιτών Γαλακτοκομίας – Τυροκομίας, Ζωικής και Φυτικής Παραγωγής, Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων, Τουριστικών Μονάδων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας (Υπηρεσία Υποδοχής – Υπηρεσία Ορόφων – Εμπορευματογνωσία), Ανθοκομίας – Φυτοτεχνίας, Αρδεύσεων, Κομμωτικής, Καλλωπισμού Νυχιών και Ονυχοπλαστικής, Αισθητικής Τέχνης και Μακιγιάζ, Γραφικών Τεχνών, Εργαλειομηχανών, Φρεζαδόρου, Τορναδόρου, Ζαχαροπλαστικής και Αρτοποιίας, Μαγειρικής, Υδραυλικών και Θερμοϋδραυλικών Εγκαταστάσεων, Εργαστηρίου Φωτογραφίας, Εστιατορίου (σερβιτόρος), Ηλεκτρονικών Συσκευών, Μηχανικού Αυτοκινήτων, Μοτοσικλετών και Μηχανών Θαλάσσης, Ποτών και Οινολογίας (μπαρίστας), Μηχανικού Μηχανημάτων Εργων (Γερανών, Κλαρκ και Γεωτρύπανων), Ηλεκτρολόγου Αυτοκινήτων, Μελισσοκομίας, Αλιείας και Ιχθυοκαλλιέργειας, Συντήρησης Μουσικών Οργάνων, Αμπελουργίας – Οινοτεχνίας – Ποτοποιίας, Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Κατασκευών, Κατασκευής Εγχόρδων Μουσικών Οργάνων, Λιθοξόου – Μαρμαρά και Λιθοχαράκτη, Πτηνοτροφίας, Αργυροχρυσοχοΐας, Κεραμικής Αγγειοπλαστικής, Ραπτικής, Μηχανικού Γεωργικών Μηχανημάτων, Φανοποιού και Βαφέα Οχημάτων, Ξυλουργικής και Επιπλοποιίας.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης του Ελληνα υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου στη γειτονική χώρα, στη συνέντευξη που έδωσε με την Αλβανίδα ομόλογό του Λιντίτα Νικόλα, ο κ. Λοβέρδος ανέφερε ότι η εισαγωγή των αλβανικών ως δεύτερη γλώσσα «είναι θέμα της μεικτής επιτροπής διαλόγου, η οποία και θα το συζητήσει». Από την πλευρά της, η κ. Νικόλα ανέφερε «συνεργαζόμαστε και με τους εκπαιδευτικούς που αναπτύσσουν τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα, σε συντονισμό και με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο για την εκπαίδευσή τους, αλλά και για τον εφοδιασμό τους από το αλβανικό ΥΠΕΞ με σχολικά βιβλία της αλβανικής γλώσσας. Ασφαλώς, έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε, γι’ αυτό και βρισκόμαστε σήμερα εδώ σε αυτή την κοινή συνάντηση, για να καθορίσουμε και να αναζωογονήσουμε το έργο της κοινής επιτροπής. Μιας επιτροπής που αποτελείται από ειδικούς, οι οποίοι θα γνωμοδοτήσουν μετά εξέταση των κειμένων της ιστορίας, της γεωγραφίας, του πολιτισμού και της οικονομίας, κατά πόσον τα σχολικά βιβλία των χωρών μας είναι σύμφωνα με το πνεύμα της UNESCO και του Συμβουλίου της Ευρώπης». «Ο,τι θέτει η μία πλευρά, η επιτροπή είναι εδώ για να το συζητήσει. Αλλά η επιτροπή αποφασίζει όταν και τα δύο μέρη ταυτίζονται και συμφωνούν. Κανένας δεν θα επιβληθεί στον άλλο. Για να υπάρχει απόφαση απαιτείται συναίνεση», είπε ο κ. Λοβέρδος.
Παράλληλα, στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, το υπ. Παιδείας ανακοίνωσε χθες την έναρξη της πιλοτικής λειτουργίας 21 από τις συνολικά 96 Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ). Οι 21 ΣΕΚ θα επιλεγούν με κριτήρια την κατά το μέγιστο δυνατή γεωγραφική διασπορά και τη δυνατότητα απορρόφησης των σπουδαστών στην αγορά εργασίας μετά την ολοκλήρωση της κατάρτισης και της μαθητείας.
Στις ΣΕΚ προσφέρονται οι ειδικότητες τεχνιτών Γαλακτοκομίας – Τυροκομίας, Ζωικής και Φυτικής Παραγωγής, Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων, Τουριστικών Μονάδων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας (Υπηρεσία Υποδοχής – Υπηρεσία Ορόφων – Εμπορευματογνωσία), Ανθοκομίας – Φυτοτεχνίας, Αρδεύσεων, Κομμωτικής, Καλλωπισμού Νυχιών και Ονυχοπλαστικής, Αισθητικής Τέχνης και Μακιγιάζ, Γραφικών Τεχνών, Εργαλειομηχανών, Φρεζαδόρου, Τορναδόρου, Ζαχαροπλαστικής και Αρτοποιίας, Μαγειρικής, Υδραυλικών και Θερμοϋδραυλικών Εγκαταστάσεων, Εργαστηρίου Φωτογραφίας, Εστιατορίου (σερβιτόρος), Ηλεκτρονικών Συσκευών, Μηχανικού Αυτοκινήτων, Μοτοσικλετών και Μηχανών Θαλάσσης, Ποτών και Οινολογίας (μπαρίστας), Μηχανικού Μηχανημάτων Εργων (Γερανών, Κλαρκ και Γεωτρύπανων), Ηλεκτρολόγου Αυτοκινήτων, Μελισσοκομίας, Αλιείας και Ιχθυοκαλλιέργειας, Συντήρησης Μουσικών Οργάνων, Αμπελουργίας – Οινοτεχνίας – Ποτοποιίας, Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Κατασκευών, Κατασκευής Εγχόρδων Μουσικών Οργάνων, Λιθοξόου – Μαρμαρά και Λιθοχαράκτη, Πτηνοτροφίας, Αργυροχρυσοχοΐας, Κεραμικής Αγγειοπλαστικής, Ραπτικής, Μηχανικού Γεωργικών Μηχανημάτων, Φανοποιού και Βαφέα Οχημάτων, Ξυλουργικής και Επιπλοποιίας.