Διαβάζοντας την ανταλλαγή απόψεων διαπιστώνω ότι:
1. Τα κορίτσια της παρέας τα λένε ωραία ,χαλαρά και με χιούμορ πράγμα που συνηγορεί στην άποψη ότι η κόντρα ωθείται στα άκρα από οπαδικά πάθη και όχι από ουσιαστικούς λόγους.
2. Οι Αθηναίοι θεωρούν ότι οι προσμίξεις με άλλες φυλές στο πέρασμα των αιώνων έγιναν μόνο στη Βόρεια Ελλάδα ενώ οι ίδιοι , κάτοικοι Αθηνών με σφραγισμένα τείχη εδώ και 150 γενιές, αποτελούν απευθείας απόγονους του Περικλή και του Σωκράτη. Σκεφθείτε μόνο πόσοι Αλβανοί , Γεωργιανοί Πολωνοί κτλ ήρθαν στην Θεσσαλονίκη τα τελευταία 20 Χρόνια ενώ στην Αθήνα ούτε ένας.
3. Αναμασάται συνέχεια η καραμέλα "Τι να μας πουν μωρέ με τον Ζορό Ψωμιάδη". Εντάξει ο Ψωμιάδης είναι γραφικός και μαιντανός και αστείος, αλλά πείτε μου ποια ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ διαφορά έχει με την πλειονότητα των πολιτικών περαν της σοβαροφάνειας.
4. Στο φλέγον Θέμα του "σε λέω-σου λέω" νομίζω ότι το άρθρο του Μπαμπινιώτη στο Βήμα που παρέθεσε ο Arcans στη σελίδα 9 βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Όσον αφορά την μπουγάτσα ο ugabuga τα είπε πολύ ωραία. Και για τα δυο αποδεικνύεται ότι δεν πρέπει να κοροιδεύεις κάτι που δεν το ξέρεις θεωρώντας δεδομένο ότι εσύ λες το σωστό. Για τα πιτόγυρα δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα ενώ για τα τυριά το ντέρπι παίζεται και τη λύση θα μπορούσε να δώσει ένας ουδέτερος π.χ Λαρισαίος.
5. Το "κόμπλεξ" και η μιζέρια ΚΑΠΟΙΩΝ Θεσσαλονικιών ότι για όλα φταίει η Αθήνα είναι υπαρκτό και πολύ κακό. Το να ειρωνεύεται όμως ο Αθηναίος απο θέση ισχύος θυμίζει Μαρία Αντουανέττα και Παντεσπάνι.
6. Κάποια χωριά όπου οι κάτοικοι μιλάνε ΚΑΙ το σλαβοβουλγαρικό ιδίωμα πράγματι υπάρχουν κυρίως σε Εδεσσα και Φλώρινα. Το πόσοι από αυτούς όμως έχουν αλυτρωτικές τάσεις και δεν αισθάνονται Ελληνες φαίνεται από τον αριθμό ψήφων που παίρνει το ουρανιο τόξο στις Εκλογές. Εξάλου και στην Στερεά Ελλάδα υπάρχουν χωριά που οι κάτοικοι μιλούν ΚΑΙ αρβανίτικα. Δεν σημαίνει κάτι αυτό.
7. Οσοι απο τους κατοίκους Αθήνας Πειραιά και "παλιάς Ελλάδας" γενικα αποκαλούν τους Βορειοελλαδίτες Βούλγαρους( και δυστυχώς νομίζω οτι είναι σχεδόν όλοι), ξεχνούν ότι στη Βόρεια Ελλάδα κατοικούν Πόντιοι , Μικρασιάτες, Βλάχοι, Σαρακατσάνοι κτλ οι ίδιες δηλαδή " φυλές" που κατοικούν και στα μέρη τους. Αρα το κάνουν α. Από Αγνοια- Συνήθεια (αποδεκτό) β. Για Πρόκληση - Πείραγμα (αποδεκτό) γ. Θέλουν να μικρύνουν την Ελλάδα (οχι αποδεκτό).
8. Ακόμα και αν τα σύνορα της Ελλάδας φτάσουν έξω απο την Αθήνα και ησυχάσετε από εμάς τους Βούλγαρους θα ανοίγετε thread ομόνοια VS παγκράτι ( και Φυσικά το ίδιο θα κάνουμε και εμείς)
Να συμπληρώσω και με ένα ακόμη σημείο διαφωνίας. Κατηγορούμαστε στη Θεσσαλονίκη ότι έχουμε χαμηλή παραγωγικότητα και πίνουμε φραπέ όλη μέρα βλέποντας τα πράγματα... "χαλαρά".
Αν κάνει κάποιος βόλτα σε κεντρικά σημεία της πόλης όπου δήθεν όλοι οι Θεσσαλονικείς πίνουν φραπέ τις εργάσιμες ώρες, θα διαπιστώσει πως οι ηλικίες των πελατών είναι κάτω των 26 ως επί το πλείστον. Αυτές είναι οι ηλικίες των φοιτητών. Η Θεσσαλονίκη έχει λιγότερο ίσως από το 1/5 του πληθυσμού της Αθήνας και γι'αυτό έχει πολύ μεγαλύτερη αναλογία φοιτητών.
Σκεφτείτε μόνο πως το ΑΠΘ είναι το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της Ελλάδας σε αριθμό φοιτητών. Αν προσθέσουμε και το Παν. Μακεδονία, το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και τις ένα σωρό άλλες ιδιωτικές σχολές και ΙΕΚ, τότε αντιλαμβανόμαστε πως η αναλογία των φοιτητών σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό είναι μεγαλύτερη στη Θεσσαλονίκη από ότι στην Αθήνα. Προσθέστε και το γεγονός ότι όλοι σχεδόν οι φοιτητές για λόγους εγγύτητας στις διάφορες σχολές διαμένουν στο κέντρο όπου βρίσκονται και τα περισσότερα καφέ και μπαρ. Έτσι φτάνουμε να έχουμε τα καφέ γεμάτα ακόμη και τις εργάσιμες ώρες, αλλά όχι από εργαζόμενους. Άλλωστε, δε θα μπορούσαν να αφήσουν τη δουλειά τους τόσο εύκολα για να πάνε για καφέ!
Εργαζόμενοι εμφανίζονται για καφέ είτε κατά το μεσημεριανό διάλειμμα μεταξύ 2μμ και 5μμ πριν την απογευματινή βάρδια (όταν μιλάμε για εμπορικά καταστήματα) είτε μετά τις 5μμ ή 6μμ όταν κλείνουν τα γραφεία (όταν μιλάμε για εργαζόμενους σε γραφεία).
Αυτά για τον αστικό μύθο της Θεσσαλονίκης ως φραπεδούπολης.
Τώρα σχετικά με τη χαμηλή παραγωγικότητα, αλήθεια, ποια μελέτη το γράφει αυτό; Το αν παράγεται περισσότερο χρήμα ανά κάτοικο στην Αθήνα αυτό οφείλεται πρώτα από όλα στο ότι όλες οι εταιρίες ιδιωτικές και δημόσιες, αλλοδαπές και ημεδαπές έχουν τα κεντρικά τους (ή και τα μοναδικά τους) γραφεία στην Αθήνα, οπότε δεν υπάρχει τίποτα πιο λογικό. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι σε άλλες πόλεις κωλοβαράνε. Απλά εκ των πραγμάτων θα υπάρχει περισσότερο business στην Αθήνα.
Σχετικά με το "χαλαρά", αν κάποιος επισκέπτης από Αθήνα θεωρεί ότι οι ρυθμοί μας είναι πολύ αργοί σε σχέση με αυτό που έχει συνηθίσει στην Αθήνα, μήπως είναι αυτός που έχει το πρόβλημα και έχει εθιστεί σε μια κατάσταση μόνιμου και ελαφρύ πανικού; Και μήπως αυτή η αίσθηση του λείπει όταν επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη;
Επιπλέον, οι ρυθμοί σε ένα χωριό είναι ακόμη πιο χαλαροί από αυτούς της Θεσσαλονίκης. Δε βλέπω όμως κανένα Αθηναίο να λέει ότι στα χωριά είναι αχαΐρευτοι και τεμπέληδες, αλλά αντίθετα, εκθειάζουν την ήρεμη ζωή του χωριού.
Έτσι λοιπόν, όταν βρίσκουν κάποιοι εξ Αττικής χαλαρούς ρυθμούς στο χωριό είναι καλό, αλλά όταν τους βλέπουν στη Θεσσαλονίκη το ονομάζουν τεμπελιά... Είπε κάποιος κάτι για κόμπλεξ σε προηγούμενο post;